Wizaz.pl - Podgląd pojedynczej wiadomości - Wszystko o Oriflame część VIII
Podgląd pojedynczej wiadomości
Stary 2011-01-01, 18:29   #1
Li O
Wtajemniczenie
 
Avatar Li O
 
Zarejestrowany: 2009-11
Wiadomości: 2 812

Wszystko o Oriflame część VIII


Poprzedni wątek przekroczył 5000 postów.
Zapraszam do kontynuowania tematu tutaj...


Linki do poprzednich części:

1. http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=196293
2. http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=251530
3. http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=322717
4. http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=382601
5. http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=407244
6. http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=429001
7. http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=464281
oraz http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=70604

Przeczytaj proszę, zanim zadasz pytanie


ABC Oriflame:


- Co oznaczają skróty?

PP
– Punkty premiowe
OH
– obrót handlowy to cena netto, liczona CH/1,22
CH
– cena handlowa to cena brutto, czyli z 22% VAT, liczona CH*1,22 lub CK/1,3
CK
– cena katalogowa to sugerowana cena dla klient, czyli z 30% marżą, liczona CH*1,3
K
– katalog (K1 – katalog nr 1, K2/2010 – katalog nr 2 w roku 2010)
OOK
– okres obowiązywania katalogu
PW
– program witamy
PL
– program lojalnościowy
BK
– biznes klasa
BR
– biuro regionalne
UDZ
– unikalny druk zamówienia
BO
produkt objęty backorder (czyli po złożeniu na niego zamówienia, zostanie on dodany do produktów oczekujących i wysłany z najbliższym zamówieniem po uzupełnieniu braków - produkty oczekują w zamówieniu 3 katalogi z rzędu)
O
– brak magazynowy (produkt nie zostanie dodany do produktów oczekujących, ale braki mogą zostać uzupełnione)
NA
– niedostępny (produkt nie zostanie dodany do produktów oczekujących, ponieważ został wyprzedany)
?
– termin dostawy do wybranego magazynu jest jeszcze nieznany

- Gdzie znajduje się wątek, na który wrzucamy zdjęcia i katalogi Oriflame?

Znajduje się w dziale "Plotkowym", zwykle gdzieś u góry. Link TUTAJ

- Gdzie znajdę katalogi on-line?

1. POLSKI – obecny katalog
2. POLSKI – następny katalog
3.
SZWEDZKI następny katalog (pojawia się w środę poprzedzającą nasz następny katalog)
4. FIŃSKI następny katalog (pojawia się w czwartek poprzedzający nasz następny katalog)
5. PORTUGALSKI – następny katalog (pojawia się w czwartek poprzedzający nasz następny katalog)
6. HOLENDERSKI – następny katalog (pojawia się w piątek poprzedzający nasz następny katalog)
7. SŁOWACKI – następny katalog (pojawia się w niedzielę poprzedzającą nasz następny katalog)

- Czy są jakieś dodatkowe promocje dla konsultantów?

Zazwyczaj ulotki pojawiają się w ostatni poniedziałek OOK. Często mają one formę mini-katalogu dostępnego pod linkiem TUTAJ (widoczny jeśli ulotka jest aktualna). Warto jednak przeczytać ostatnie strony wątku, a w razie wątpliwości zapytać.

- Jak to robicie, że macie spore zamówienia? Jak pozyskujecie klientów?

Sporo informacji na ten temat jest w poprzednich wątkach, m.in.: TUTAJ

- Jaki jest telefon do Oriflame?

801 122 000 – INFOLINIA ORIFLAME
(022) 458 02 00 – główna infolinia
(022) 572 72 00 – główna infolinia
(022) 458 03 00 – składanie zamówień przez telefon

- Adresy e-mail do Oriflame:

poczta@oriflame.com.pl – ogólny adres, na który można pisać w każdej sprawie
reklamacje@oriflame.com.p l – na ten adres pisz w sprawie reklamacji
zamowienia@oriflame.com.p l – na ten adres pisz jeśli chcesz złożyć zamówienie lub w innej sprawie dotyczącej zamówienia
Adresy mailowe konkretnych placówek znajdziesz tak jak adresy i godziny otwarcia (patrz poniżej).

- Gadzie znajdę:

1. Adresy i godz. otwarcia oddziałów i filii

- Dział obsługi (górny prawy róg strony) > Kontakt > Placówki Oriflame
- lub pod linkiem TUTAJ
2. Kalendarz Szkoleń Kosmetycznych

- na str. głównej Oriflame są "Newsy" > Oriflame > Szkolenia kosmetyczne > Kalendarz szkoleń
- albo "Aktualności" (w górnym prawym rogu) > Oriflame > Szkolenia kosmetyczne > Kalendarz szkoleń
- lub pod linkiem TUTAJ
3. Cennik, druk reklamacji, druk zamówienia

- Sfera klubowa > Wsparcie sprzedaży > Do pobrania > Przydatne dokumenty
- lub pod linkiem TUTAJ
4. Moje faktury

- Sfera klubowa > Zamawianie > Raporty > Faktury
5. Produkty niedostępne

- Sfera klubowa > Zamawianie > Raporty > Produkty niedostępne

- Jakie opłaty są pobierane za przesyłkę?

Dopóki w sumie wszystkie zamówienia nie osiągną 100 punktów, Oriflame za każde pobiera 5 zł - potem można zamawiać po 1 produkcie w paczce i nie ma opłaty. Jeśli w zamówieniu znajdują się tylko pomoce dla konsultanta (ulotki, próbki, katalogi, plakaty itp.) - opłata 5 zł nie jest pobierana, niezależnie od zgromadzonych już punktów. Dodatkowo jeśli zamówienie jest wysyłane do Biura Regionalnego, do KAŻDEGO zamówienia poniżej 100 punktów dołącza się tzw. produkt na biuro, a za przesyłkę kurierską na adres domowy płaci się 10 zł. Nie obowiązuje tutaj zasada sumy dotychczasowych punktów - nawet jeśli masz już 200 pkt. i zamawiasz na biuro lub kurierem produkt/opłata się dołączą.
Przykłady:

Przypadek 1

- zamówienie nr 1 - 101 punktów
- zamówienie nr 2 - 30 punktów
1. Paczka na filię - za pierwsze zamówienie nic, bo zamówienie ma co najmniej 100PP i w sumie w danym OOK jest już 100PP, za drugie również nic, bo zamówienie ma co najmniej 100PP i w sumie w danym OOK jest już 100PP
2. Paczka na biuro - za pierwsze zamówienie nic, bo zamówienie ma co najmniej 100PP i w sumie w danym OOK jest już 100PP, za drugie produkt na biuro (lub opłata 8 zł), bo drugie zamówienie samo nie ma 100PP
3. Kurier - za pierwsze zamówienie nic, za pierwsze zamówienie nic, bo zamówienie ma co najmniej 100PP i w sumie w danym OOK jest już 100PP, a za drugie 10 zł, bo drugie zamówienie samo nie ma 100PP
Przypadek 2

- zamówienie nr 1 - 50 punktów
- zamówienie nr 2 - 51 punktów
1. Paczka na filię - za pierwsze 5 zł (opłata detaliczna), za drugie nic - bo w sumie już jest ponad 100PP
2. Paczka na biuro - za pierwsze 5 zł + produkt na biuro (lub opłata 8 zł), drugie zamówienie teraz już tylko produkt na biuro (lub opłata 8 zł), bo w sumie w danym OOK jest już 100PP, ale drugie zamówienie samo nie ma 100PP
3. Kurier - za pierwsze 5 zł + 10 zł, drugie zamówienie 10 zł, bo w sumie w danym OOK jest już 100PP, ale drugie zamówienie samo nie ma 100PP

- Czy mogę wybrać produkt na biuro?

Tak. Lista produktów znajduje się w cenniku. Zawsze są to produkty, które w katalogu są w cenie regularnej, a na biuro można je kupić dużo taniej (do 50%). Propozycje tych produktów są także na stronie Oriflame
- Strefa Klubowa > Zamawianie > Produkty Promocyjne w Biurach Regionalnych
- lub pod linkiem TUTAJ
Jeśli nie odpowiada ci żaden produkt można wybrać opłatę 8 zł. Należy wpisać odpowiedni kod na zamówieniu, ponieważ Oriflame automatycznie dołącza najtańszy kosmetyk z listy.
Produkt na biuro możesz zamówić również jeśli masz powyżej 100PP. Jeśli chcesz więcej niż jeden produkty na biuro, to wyślij osobne zamówienie tylko na ten produkt – nie jest wtedy pobierana opłata 5 zł, nawet jeśli nie masz jeszcze 100 punktów.
Uwaga!
Produkty na biuro nie podlegają zwrotowi.

- Czy można uniknąć opłaty za kuriera?

Tak, jeśli w paczce będzie wytypowany przez Oriflame produkt - zawsze podany na pierwszej stronie cennika.

- Jak uniknąć opłaty detalicznej (5 zł)?

Opłata ta jest naliczana, jeśli w sumie ze wszystkich zamówień w danym OOK nie uzyskano 100 PP. Można jej uniknąć dodając do zamówienia produkt, który jest niedostępny, a wartość zamówienia po jego dodaniu rośnie do owych 100 pp. Najlepiej dodać produkt, który ma status O. Jeśli dodamy produkt o statusie BO, to zostanie on dodany do produktów oczekujących i przez trzy następne zamówienia będziemy musieli go usuwać z oczekujących.
Jak to wygląda w praktyce? Sprawdź w produktach niedostępnych, które produkty na dany adres wysyłki są niedostępne. Wybierz te, które mają odpowiednią liczbę PP (produktów możesz dodać kilka) i dodaj je do koszyka. W koszyku podliczy ci sumę wszystkich produktów. Przejdź do weryfikacji zamówienia i sprawdź czy opłata detaliczna została usunięta. Pamiętaj, że po weryfikacji liczba punktów może się zmienić, ponieważ dopiero wtedy zostaną uwzględnione wszystkie promocje! W weryfikacji PP zostaną zsumowane wyłącznie z produktów, które są dostępne i zostaną sprzedane. Zatem jeśli opłata nie została usunięta oznacza to, że nie uzyskano wymaganych 100PP. Wróć do koszyka i dodaj kolejny niedostępny produkt, który pokryje brakującą liczbę PP.
Uwaga! Przed wysłaniem zamówienia sprawdź w weryfikacji zamówienia, czy na pewno dodany w ten sposób produkt jest w brakach, aby go przez przypadek nie zamówić!

- Złożyłam zamówienie ale produkt jest w brakach. Czy będę mogła go kupić w następnym katalogu?
Jeśli produkt ma status BO, to został on zapisany w produktach oczekujących. O ile jego status nie zmieni się na O lub NA, a jego kod widnieje w cenniku do następnego katalogu, to będzie on oczekiwał przez 3 kolejne zamówienia. Można go zamówić jak tylko pojawi się w weryfikacji na niebieskim tle. Cena tego produktu się nie zmieni, tzn. będzie taka jak przy pierwszym zamówieniu.
__________________
Jesteś tu pierwszy raz?
Zanim o cokolwiek zapytasz przeczytaj pierwszy post lub skorzystaj z wyszukiwarki

Edytowane przez Li O
Czas edycji: 2011-07-20 o 11:13
Li O jest offline Zgłoś do moderatora