Wizaz.pl - Podgląd pojedynczej wiadomości - Już przymiarki u Nas w toku, ślubujemy w przyszłym roku! PM 2014 cz.10
Podgląd pojedynczej wiadomości
Stary 2013-04-11, 14:12   #3475
Dotka90
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2009-01
Lokalizacja: stąd
Wiadomości: 36 831
Dot.: Już przymiarki u Nas w toku, ślubujemy w przyszłym roku! PM 2014 cz.10

Generalnie trzeba naprawdę pytać o WSZYSTKO i bardzo dokładnie czytać umowy, bo nieraz się spotykałam z tym, że super, cena 160zł od osoby, ale z jakimiś kosmicznymi kosztami (tudzież naciągactwem) okazywało się, że cena od osoby to już 200zł, a gdzie tam alkohol, ciasta itd.

Co do pytań, to polecam taką listę 50 pytań:

Cytat:
1. Czy posiadacie Państwo pokoje noclegowe lub ofertę pobliskich hoteli? Kiedy goście muszą wymeldować się z pokoi?
2. Jaka jest minimalna ilość osób za jakie trzeba zapłacić aby zorganizować wesele?
3. Czy jest parking i czy są pobierane jakieś opłaty?
4. Czy to miejsce na wesele posiada klimatyzację i czy są pobierane dodatkowe opłaty za jej używanie?
5. Czy jest wydzielone miejsce dla palących?
6. Z czego jest wykony parkiet? Czy jest ślisko? Jak duża jest powierzchnia taneczna? Czy orkiestra znajduje się w tym samym pomieszczeniu co stoliki?
7. Czy jest dostępny osobny stolik dla zespołu, kamerzysty i fotografa ? Czy płacimy za te osoby pełna opłatę? Czy są zniżki lub możliwość ustalenia odrębnego menu dla tych osób?
8. Jakie są opłaty za dzieci? Czy posiadają Państwo udogodnienia dla karmiących matek?
9. Czy można przynieść własny alkohol? Czy pobierana jest tzw. „opłata korkowa”? Jeżeli tak to w jaki sposób jest liczona? Jakie są ceny alkoholu w lokalu i jakie marki są dostępne? Kto dysponuje alkoholem? Gdzie przechowywany jest alkohol i kto ma dostęp do tego miejsca? Czy jest to miejsce pod kluczem? Czy jest dostępna lodówka na alkohol i czy są z nią związane jakieś opłaty?
10. Gdzie można skosztować potraw weselnych? Czy zapewniają Państwo darmową degustację potraw weselnych?
11. Czy jest dostępny tzw. „stół wiejski”? Czy można dostarczyć własne wyroby? Jakie są opłaty?
12. Czy możemy po weselu zabrać jedzenie? Kiedy można je odebrać? Czy zapewniają Państwo pojemniki?
13. Gdzie usytuowana jest kuchnia? Czy widać ja z sali?
14. Jak wygląda zastawa i szkło, które będzie używane na ślubie. Czy jest możliwość zobaczenia kuchni?
15. Czy płacimy za stłuczoną zastawę i kieliszki? Jeżeli tak to jakie są koszty?
16. Ile kawy, herbaty, soków, wody przypada na jedna osobę? Jakie są ewentualne dopłaty?
17. Czy w cenie są owoce? Jeżeli nie to jakie są koszty? Jakie owoce pojawią się na stole i w jakich ilościach?
18. Czy w cenie są ciasta i tort? Jeżeli nie to jakie są koszty? Ile ciast pojawi się na stole i ile przypada na jedną osobę? Czy można wnieść swoje ciasta i tort? Czy są jakieś opłaty z tym związane?
19. Czy jest chłodnia na tort i ciasta? Jaka jest maksymalna średnica tortu aby nie było problemów np. z przeniesieniem go przez drzwi ?
20. Jaka jest ilość gorących posiłków, ilość zimnych przekąsek. Czy można gdzieś zobaczyć przykładowe menu?
21. Czy posiłki przygotowywane są na miejscu czy zajmuje się tym jakaś zewnętrzna firma. Proszę powiedzieć coś o kuchni i kucharzach.
22. Jakie napoje są serwowane na weselu? Proszę podać marki napoi. Jaka jest pojemność butelek stawianych na stole? Czy soki podawane są w kartonikach czy w dzbankach?
23. Czy gwarantujecie Państwo szampan na powitanie? Jeżeli tak to jakiej jest marki i czy są jakieś dodatkowe opłaty?
24. Czy gwarantujecie Państwo powitanie chlebem weselnym i solą? Czy są jakieś dodatkowe opłaty?
25. O której godzinie musi skończyć się bal weselny? Czy jest możliwość przedłużenia tego czasu i czy są z tym związane jakieś opłaty? Jeżeli tak to jakie.
26. Czy zgodzą się Państwo na przeprowadzenie pokazu sztucznych ogni? Czy mogą Państwo zapewnić jakieś dodatkowe atrakcje?
27. Czy można zobaczyć toalety? Czy w czasie wesela będzie ktoś odpowiedzialny za czystość toalety i jej wyposażenie w ręczniki, papier, mydło?
28. Czy udostępnią nam Państwo miejsce na przechowywanie cennych rzeczy i prezentów? Czy Posiadacie Państwo sejf? Czy poniesiemy za to jakieś opłaty?
29. Czy Państwa sala do wynajęcia posiada szatnię? Czy w czasie wesela będzie ją ktoś obsługiwał? Czy pobierane są za korzystanie z szatni jakieś opłaty?
30. Do kiedy należy podać ostateczną liczbę gości? Do kiedy należy ostatecznie ustalić menu?
31. Czy w czasie ślubu będzie dostępny ktoś z kadry kierowniczej?
32. Czy możemy przyjrzeć się organizacji innych wesel? Kiedy można się umówić i na jakich zasadach?
33. Jaka jest wielkość zaliczki? Kiedy trzeba ją wpłacić ? Kiedy płacimy resztę ? Czy są jakieś udogodnienia jeżeli chodzi o spłatę ?
34. Czy możemy sami wybrać zespół muzyczny ?
35. Czy prąd, gaz, woda są wliczone w cenę wynajmu czy płaci się za nie dodatkowo. Czy za oświetlenia wykorzystywane przez płaci się dodatkowo?
36. Jak będzie udekorowana sala i stoły? Czy mamy wpływ na dekorację. Jak będzie wyglądała dekoracja. Czy dekoracja jest w cenie? Jeżeli nie to jakie są koszty?
37. Czy za obsługę dodatkowo płacimy? Ile kelnerów przypada na jedną osobę. Czy mogą Państwo powiedzieć coś o ich kunszcie i kwalifikacjach ?
38. Pod jakimi warunkami mogą nam Państwo wypowiedzieć umowę ?
39. Czy obok będą odbywały się inne imprezy? Czy nie będziemy sobie przeszkadzać?
40. Czy możemy sami zaproponować układ stołów na sali restauracyjnej?
41. Ile pieniędzy trzeba wpłacić aby zarezerwować termin wynajmu sali?
42. Czy jest jakiś portal ślubny, na którym można przeczytać opinie na temat obiektu.
43. Czy w czasie wesela inne sale są zamknięte dla gości z zewnątrz?
44. Czy siedzenia i stół pary młodej będą przystrojone przez lokal? Czy to jest w cenie?
45. Czy posiadają Państwo świeczniki? Czy udostępniają Państwo wazony na kwiaty? Czy serwetki są w cenie?
46. Czy są karteczki z imionami dla gości. Kto będzie je rozkładał na stołach? Czy to jest w cenie ? Czy możemy sami decydować o rozmieszczeniu gości?
47. Czy w obiekcie znajduje się agregat prądotwórczy? Czy w razie braku prądu poniesiemy dodatkowe koszty za korzystanie z agregatu?
48. Jakiej pojemności kieliszki Państwo posiadacie? Czy możemy wybrać pojemność jaka nam odpowiada?
49. Od jak dawna działa Państwa lokal? Jak wiele imprez zorganizowaliście Państwo w Tym czasie?
50. Czy mieli Państwo jakieś wpadki w czasie organizacji wesela i jak sobie Państwo poradzili?
źródło



Nie skorzystaliśmy ze wszystkich, bo część wywaliliśmy, ale mieliśmy taką listę ze sobą na oglądaniu sal (całych dwóch
Dotka90 jest offline Zgłoś do moderatora