... choć nie Westwood
Zarejestrowany: 2005-05
Lokalizacja: Polska B
Wiadomości: 27 979
|
Dot.: Planowanie - od czego zacząć?
28. Błogosławieństwo
a. Przygotowanie miejsca błogosławieństwa (krzyż, woda święcona, obrazek świętej rodziny)
b. Kto będzie błogosławił (np. chrzestny/dziadek, gdy tata jest nieobecny)
c. Kto będzie obecny – tylko najbliższa rodzina, czy również ta dalsza
d. Jak będzie przebiegać błogosławieństwo i jego charakter (doniosły, poważny, czy bardziej ciepły, rodzinny)
29. Przebieg mszy/uroczystości
a. Ustalenie z księdzem przebiegu mszy (jakie czytania, psalm, kto będzie czytał)
b. Ustalenie, kiedy podpisujemy akt ślubu
c. Ustalenie oprawy muzycznej mszy (to w punkcie 7)
d. W jaki sposób wchodzi PM – z narzeczonym/z tatą
e. Gdzie siedzą świadkowie i rodzice
f. Czy przekazujemy gościom znak pokoju
g. Powtórzenie i przećwiczenie przysięgi
h. Przypomnienie sobie przebiegu mszy
i. Kto niesie obrączki, kto je podaje młodym
j. Co po zakończeniu mszy (młodzi zostają, by się modlić/podchodzą do bocznego ołtarza)
30. Wyjście z kościoła
a. Czy młodzi wychodzą przed gośćmi czy po nich
b. Obsypywanie młodych (pieniądze, ryż, kwiaty, tuby strzelające) – zapytanie księdza czy wyraża zgodę na taki rodzaj obsypywania
c. Zakupienie rzeczy do obsypywania
d. Ustalenie, kto ewentualnie będzie to sprzątał
e. Czy wypożyczamy gołębie
31. Prezenty od gości
a. Ustalenie wcześniej, co chcemy jako prezent
b. Poinformowanie o tym gości
c. Zdecydowanie, czy chcemy coś zamiast kwiatów i poinformowanie o tym gości
d. Miejsce przyjmowania życzeń (pod kościołem/na sali)
e. Pudełko na koperty
f. Pudełko na większe prezenty
g. Ustalenie, kto będzie odpowiedzialny za koperty i prezenty
32. Wejście na salę
a. Przypomnienie sobie zwyczajów weselnych (witanie chlebem i solą, tłuczenie kieliszków)
b. Czy w kieliszkach ma być wódka czy woda
c. Czy pan młody wnosi młodą na rękach
d. Czy orkiestra będzie grała przed wejściem
e. Jaki szampan na powitanie (czy jest w cenie, czy trzeba dokupić)
33. Pierwszy taniec
a. Wybór piosenki i rodzaju tańca
b. Nauka tańca, ułożenie choreografii
c. Ustalenie z zespołem, czy piosenka będzie śpiewana czy puszczona z płyty
d. Dostarczenie zespołowi płyty z piosenką
e. Ewentualnie dodatkowe efekty podczas tańca – wytwornica dymu, baniek, itp.
34. Oczepiny
a. O której godzinie
b. Jakie zabawy
c. Zakazane zabawy
d. Czym młoda i młody będą rzucać
e. W jaki sposób zakończą się oczepiny
35. Podziękowania dla rodziców
a. Ustalenie, czy w ogóle robimy na weselu podziękowania, czy np. innego dnia albo w ogóle
b. O której godzinie
c. W jakiej formie (prezent, zdjęcie, fotoksiążka, inne)
d. Zakupienie wcześniej prezentów i kwiatów
e. Ustalenie z zespołem jaka piosenka ma się pojawić (albo że ma nie być piosenki)
f. Dodatkowe zabawy związane z rodzicami, np. pasowanie na teścia
g. Gdzie będą trzymane prezenty i kwiaty dla rodziców przed podziękowaniami i kto je przyniesie
h. Ewentualnie podziękowania dla innych gości, np. świadków, rodziców chrzestnych, dziadków – wtedy rzeczy do załatwienia jak wyżej
36. Dodatkowe atrakcje
a. Czy decydujemy się na dodatkowe atrakcje na weselu
b. Jakie – pokaz sztucznych ogni (trzeba poinformować straż pożarną), pokaz tańca, wypuszczanie lampionów/balonów, inne
c. Wynajęcie, zamówienie atrakcji
d. O której godzinie mają się pojawić
e. Poinformowanie gości, że za chwilę będzie niespodzianka
f. Ustalenie, kto zapłaci usługodawcom po występie
37. Inne
a. Opiekunka do dzieci na weselu lub jakieś atrakcje dla dzieci
b. Założenie strony internetowej ślubu albo galerii ze zdjęciami z dostępem na hasło, by goście mogli pobrać zdjęcia
c. Załatwienie sobie urlopu na kilka dni przed i po ślubie
d. Spakowanie niezbędnika PM
38. Podróż poślubna
a. Gdzie, kiedy
b. Z biurem podróży czy sami
c. Zarezerwowanie hotelu, kupienie biletów
d. Zadbanie o paszport
e. Spakowanie wcześniej walizki
39. Formalności po ślubie
a. Dwa tygodnie po ślubie – odebranie z USC skróconych odpisów aktu ślubu – z dowodami osobistymi obojga małżonków
b. Zmiana dowodu osobistego, prawa jazdy, itp. (jeśli była zmiana nazwiska)
c. Poinformowanie banku, urzędów, lekarza, itp. o zmianie nazwiska
40. Kontrola wydatków
a. Zapisywanie wszystkich wpłaconych zaliczek
b. Zapisywanie w kalendarzu, do kiedy trzeba wpłacić zaliczkę/resztę pieniędzy
c. W jaki sposób rozliczamy się z salą, fotografem, zespołem, kamerzystą (kiedy i w jakiej formie – gotówka, przelew)
d. Zorientowanie się, ile kosztuje przedłużenie imprezy na sali i u zespołu (i w razie czego posiadanie przy sobie takiej kwoty)
e. Kto będzie trzymał pieniądze dla różnych usługodawców podczas wesela
f. Jak się dzielimy wydatkami
41. Sytuacje awaryjne
a. Co w razie braku prądu
b. Co w razie zepsucia się samochodu do ślubu
c. Co jeśli zabraknie wódki/papieru toaletowego w łazience itp.
d. Co jeśli zjawią się nieproszeni goście
e. Co jeśli zjawią się goście, którzy mówili, że nie przyjdą
f. Co jeśli któryś z gości za mocno się upije
g. Co w razie nie dotarcia jakiegoś usługodawcy na czas
h. Co w razie załamania pogody
i. Co jeśli podczas wesela zniszczy się jakiś element sali (zastawa, dekoracje)
__________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu,
nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów
Stanisław Lem
|