Wizaz.pl - Podgląd pojedynczej wiadomości - Dietetyczne FAQ, czyli zbiór najczęściej zadawanych pytań.
Podgląd pojedynczej wiadomości
Stary 2007-10-16, 09:17   #6
italiaanka
Wtajemniczenie
 
Avatar italiaanka
 
Zarejestrowany: 2006-03
Lokalizacja: Bdg.
Wiadomości: 2 312
GG do italiaanka
Dot.: Precision Nutrition, Dr John M. Berardi - 10 przykazań żywieniowych

5. Strategia wdrażania Dziesięciu Przykazań Żywieniowych

Poniżej przedstawiam prosty sposób rozpoczęcia zdrowego odżywiania zgodnego z zaleceniami 10PŻ. Mam nadzieję że wyjaśni to cały szereg wątpliwości.

Zaczynasz od tego, że po prostu jesz nie częściej niż co dwie i nie rzadziej niż trzy godziny.

Posiłek zaczynasz od pustego talerza.

Pierwszą rzeczą jaka trafia na talerz jest białko. Upewnij się że jest to minimum odpowiednik jednej piersi z kurczaka bądź jeden duży filet z ryby lub średniej wielkości chudy stek wołowy - wszystko jedno, ma być to chude mięso lub jego białkowy odpowiednik. To norma dla pań, panowie ciężko ćwiczący mogą spokjojnie to podwoić.

Drugie na talerz wkraczają warzywa - ma ich być minimum tyle ile się mieści w dużej szklance, i znowu panowie podwajają tą ilość jako minimum, co oznacza że zarówno panie, jak i panowie mogą tych warzyw dodać więcej.

W trzeciej kolejności dodajemy tłuszcze - do jednego posiłku mogą to być np. 2 gramy Omega 3 w kapsułkach, do kolejnego łyżka zmielonego siemienia lnianego, do innego łyżka oliwy z oliwek (np. dodana do sałatki), innym razem pół avocado lub małą garść orzechów.

Opróżniamy talerz i jeśli jeszcze czujemy się głodni zjadamy nieco owoców, np. jedno jabłko, mandarynkę, garść borówek amerykańskich, porzeczek, itp.

Dołączamy do tego minimum szklankę wody.

To wszystko.

Podobny posiłek jemy za dwie - trzy godziny.

Jemy w taki sposób tak długo, aż upewnimy się że nie popełniamy odstępstw od powyższych zasad w więcej niż 3-4 posiłkach w tygodniu.

Po osiągnięciu tego stanu obserwujemy efekty i sprawdzamy jak mają się one do naszych celów.

Jeśli chcieliśmy schudnąć i chudniemy oraz jeśli chcieliśmy przytyć i tyjemy - nie zmieniamy nic.

Jeśli efekt jest przeciwny do zamierzonego - dopiero wtedy zaczynamy kombinować.

Jeśli chudniemy zbyt szybko, lub aby przytyć - dodajemy węglowodanów (jak, ile i kiedy opisano w głównym poście).

Jedna zasada - NIGDY nie zastępujemy białka, warzyw i zdrowych tłuszczy innymi składnikami diety, a jedynie dodajemy je lub odejmujemy.

Zasady posiłku płynnego (whey plus carbo) przed i po treningu omówiono w zasadniczym poście.

Jak widać nie ma liczenia kalorii, nie ma dokładnego liczenia makroskładników - to będzie potrzebne dopiero po wielu tygodniach, gdy już całkowicie przyzwyczaisz się do przestrzegania powyższych fundamentalnych reguł i ustalisz dokładnie jakie efekty przynosi ta dieta w wersji podstawowej.

(from super-sylwetka.pl)
__________________
...
italiaanka jest offline