2017-10-11, 13:15
|
#3652
|
|
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2010-12
Wiadomości: 5 157
|
Dot.: Promocje w Sephora, Douglas i innych + OT - część XV
Cytat:
Napisane przez OlaM
Zdaje mi się, że Małgosia korzystała z uprawnień w ramach rękojmi, bo jako konsument była stroną umowy sprzedaży. Termin rozpatrzenia żądań z tytułu rękojmi (w zakresie żądania naprawy towaru, wymiany go na nowy lub obniżenia ceny) nadal wynosi 14 dni, co wynika z art. 561(5) k.c. Ten przepis jest przepisem szczególnym (w zakresie terminu) w stosunku do art. 7a ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
To wynika zresztą z artykułu, do którego link załączyłaś
Ja bym chyba buty odebrała, bo co da, że będą tam leżeć.
W "odwołaniu" możesz zaznaczyć, że zgodnie z art. 556(2) k.c. jeżeli wada została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
To, co w nawiasie obok nr artykułu to jest indeks górny, ale pisząc w telefonie nie umiem tego zaznaczyć
|
Będąc stroną umowy sprzedaży wcale nie trzeba się powoływać na rękojmie. Dlatego napisałam, że są dwa terminy rozpatrzenia reklamacji, w zależności na co się powołujesz zgłaszając reklamację. Kiedyś chciałam coś zareklamować i jak powiedziałam rękojmia to kręcili nosem, a bo to muszą pismo pisać oficjalne itd., a przy "zwykłej" reklamacji producent to zawsze uznaje. Ja powiedziałam rękojmia (sprzedawca/sklep wtedy odpowiada za sprzedany towar) i tak jak piszesz obowiązuje termin 14 dniowy.
---------- Dopisano o 13:15 ---------- Poprzedni post napisano o 13:07 ----------
Cytat:
Napisane przez mhm0808
tak, przed upływem 14 dni przyszła odpowiedź, ale nie wiem jak motywowana, bo w sklepie nie byłam jeszcze, ino na maila przysłali: pani reklamacja została rozpatrzona negatywnie.
będę się odwoływać oczywiście, ale czy mam w ogole odebrać te buty czy po zapoznaniu się z treścią odpowiedzi składać od razu odwołanie??
|
Moim zdaniem powinnaś w tym terminie dostać odpowiedź na piśmie (mam tu na myśli list) wraz z uzasadnieniem zwłaszcza, że jest to odrzucenie reklamacji. Poszukaj o tym w necie bo coś kojarzę, że samo poinformowanie o odrzuceniu nie jest skuteczne jak to tylko mailem przyszło.
Edit. http://maszprawo.org.pl/2016/03/14-d...ji-konsumenta/
Edytowane przez Make4Up
Czas edycji: 2017-10-11 o 13:27
|
|
|