Ekspert odpowiedział bóle brzucha po stosowaniu leków - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Zamknięte > Fora sponsorowane > Forum eksperta marki Buscopan

Notka

Forum eksperta marki Buscopan Żyjesz w stresie, nie masz czasu na właściwy posiłek, dokuczają Ci skurczowe bóle brzucha lub inne dokuczliwe dolegliwości w okolicach brzucha?
Zasięgnij porady eksperta mgr inż. Anny Englisz – dietetyk z firmy Set Point, która przez miesiąc będzie odpowiadała na Wasze pytania.

 
 
Narzędzia
Stary 2009-09-02, 12:27   #1
*angel1710**
Zadomowienie
 
Avatar *angel1710**
 
Zarejestrowany: 2007-04
Wiadomości: 1 890

bóle brzucha po stosowaniu leków


Mam problem z bólami brzucha, a przyczyną jest, jak podejrzewam, antybiotyk, który stosowałam przez miesiąc.
Postaram się przedstawic pokrótce jakie leki brałam/biorę oraz to jak się odżywiam by ewentualnie wyeliminować złe nawyki żywieniowe.
Od około 3 lat leczę się na trądzik, rok temu miałam 8 miesięczna kurację Izotekiem, co miesiąc robiałam sobie próby wątrobowe i przyjmowałam lek ochronny Essenciale Forte. Wszytko było wporządku, zarówno próby jak i ogólny stan samopoczucia, nie odczuwałam żadnych bolów brzucha czy innych dolegliwości.
Miesiac temu z powodu dużego wysypu( nie wiadomo z jakiej przyczyny) dostałam antybiotyk i przyjmowałam 1 kapsułkę na dzień, wczoraj zakończyłam kurację. Niestety, od ponad 1,5 tygodnia odczuwam dośc silne bóle brzucha. Objawiają się one szczególnie po obiedzie, kilka razy ból był tak mocny, że nie dałam rady siedziec i godzine zwijałam się z bólu leżąc na łóżku. Cieżko jest mi wskazac co konkretnie mnie bolało, jednak wydaje mi się, że wszystko zaczęło sie w jelitach, a z biegiem czasu ból zaczął promieniować na caly brzuch.
Bóle powtarzały sie codziennie po obiedzie, dopiero wczoraj i przedwczoraj ustały, jednak wciaż pojawiaja sie sporadycznie np po śniadaniu.
W związku z tym chciałabym prosić o poradę jakie produkty powinnam jeść by polepszyć kondycję wątroby, żoładka i ogólnie całej jamy brzusznej o ile to mozliwe, bez stosowania dodatkowych leków. Póki co od 3 tygodni powróciłam do stosowania Essenciale Forte bo przez 2 dni pobolewała mnie wątroba a po kuracji Izotekiem ( do której może jeszcze bede musiałaa wrócić z racji pogarszającej sie cery) staram sie dmuchac na zimne i dbać o wątrobe.

Problemem jest także brak jakichkolwiek umiejętności kulinarnych. Miesiąc temu wyprowadziłam się z domu i jestem zmuszona sama sobie robić obiady, co nie zawsze mi wychodzi. Mój jadłospis zawiera jedynie kilka potraw, które jako tako umiem zrobić. Postaram sie je króciutko przedstawić bo być może nieświadomie sobie czymś szkodzę,
Jeśli chodzi o śniadanie to jem zazwyczaj jem mleko z płatkami z błonnikiem, nie zawierają cukru. Do tego kawa z mlekiem. Czasem zamiast płatków zjem tosty, ale to rzadko. Nie jem pieczywa od jakiegoś czasu i raczej nie chce do niego wracać.
Obiad. Niestety umiem przyrządzić tylko 3 dania.
Pierwsze to ryż Basmati lub dziki ze smażonym kurczakiem plus warzywa. Drugie danie to makaron brązowy z ww kurczakiem lub sosem pomidorowym, ewentualnie z sosem z warzywami np Uncle Bens. Trzecie danie to warzywa mrożone smażone na patelni.
Te dania przyrządzam gdy jestem całkiem sama, raz na tydzien lub dwa przyjeżdzają rodzice i przywozą duży garnek zupy ( pomidorowej lub ogórkowej, innych nie lubię), naleśniki z mąki orkiszowej albo kotlety i po każdej ich wizycie mam co jeść na 3-4 dni.
Jeśli chodzi o kolację to jest najwiekszym problemem, bo albo nie ma jej wcale albo jest pod postacia batona czy jakiegoś ciastka.
Od kilku lat codziennie piję 1,5 litra wody i kubek zielonej herbaty. Nie pije soków ani żadnych napoi gazowanych.

Byłabym bardzo wdzięczna za ewentualne rady, które pomogą mi poprawić kondycje watroby itp, oraz za wytknięcie mi wszelkich błedów żywieniowych, których jak podejrzewam popełniam sporo i jeśli byłoby to mozliwe, może jakiś prosty przepis na zdrowy, prosty obiad lub ewentualną stronę/ksiażke gdzie takowe mogłabym znaleźć.
Z góry dziękuje.

Edytowane przez *angel1710**
Czas edycji: 2009-09-02 o 12:33
*angel1710** jest offline  
Stary 2009-09-07, 20:50   #2
Anna Englisz
Eksprert - Dietetyk
 
Avatar Anna Englisz
 
Zarejestrowany: 2009-08
Wiadomości: 20
Dot.: bóle brzucha po stosowaniu leków

Witam Angel1710!

Wizyta u lekarza i odpowiednie badania są w tej sytuacji konieczne.

Przy problemach z wątrobą czy żołądkiem zalecana jest najczęściej dieta lekkostrawna, z modyfikacją przyjmowania różnych składników pokarmowych (w zależności od stanu zdrowia). Ogólne jej założenia dotyczą spożywanie codziennie ok 5-6 małych posiłków, w regularnych odstępach czasu (co 3-4 godziny).
Do diety należy wprowadzić produkty lekkostrawne : sałaty, ogórki świeże (bez skóry i nasion), buraczki, marchewkę, pietruszkę, banany, brzoskwinie, arbuzy, melony, łagodne przyprawy: koperek, natka pietruszki, kminek, tymianek, woda mineralne, słaba herbata czarna, herbatki owocowe i ziołowe.

!!Unikać należy : potrwa ciężkostrawnych (np. smażony kurczak, kotlety, smażone warzywa), nasion rośłin strączkowych, kapust, rzodkiewek, papryki, cebuli, owoców cytrusowych, jabłek, orzechów, napojów gazowanych, alkoholu, kawy (którą Pani pija i która niestety podrażnia żołądek) i mocnej czarnej herbaty oraz słodyczy.

W zależności stanu zdrowia dieta dla każdej osoby będzie inna. Dlatego po szerszą poradę zapraszam na spotkanie z dietetykiem, który ustali dla Pani najodpowiedniejszy sposób żywienia.

Pozdrawiam,
Anna Englisz
__________________
Ekspert forum Zdrowie i Medycyna
Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie: Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji oraz Studium Pedagogicznego.
mikroREKLAMA
moja reklama
Opis reklamy

Ta reklama pokazywana jest pod 20 postami tego użytkownika na forum. Jak założyć taką reklamę? (klik!)
Anna Englisz jest offline  
Stary 2009-09-10, 15:35   #3
kasiulkasp
Raczkowanie
 
Avatar kasiulkasp
 
Zarejestrowany: 2009-08
Lokalizacja: Sp:D
Wiadomości: 237
Dot.: bóle brzucha po stosowaniu leków

Jest jeszcze jedna ważna rzecz przy terpii antybiotykowej należy brać jakiś lek osłonowy - Lacid, Lacidofil, bez problemu dostaniesz w każdej aptece. Szkoda,że lekarze zapominają o tym wspominać:/ A można sobie wyrządzić niezłą krzywdę.
__________________


kasiulkasp jest offline  
Stary 2009-09-10, 16:48   #4
Ki@
Raczkowanie
 
Avatar Ki@
 
Zarejestrowany: 2007-08
Wiadomości: 273
Dot.: bóle brzucha po stosowaniu leków

Lacidofil zawsze po kuracji antybiotykowej jest skuteczny.
Co się zaś tyczy odżywiania. Ja od dłuższego czasu żyję wg książki Ursuli Summ "Dieta rozdzielna" i czuję się świetnie (książka zawiera przepisy). Polecam Ci również: "Ciało i ducha ratować żywieniem" - dzięki niej uniknęłam wycięcia migdałków oraz wygrałam walkę z trądzikiem (tę drugą pozycję znajdziesz m.in. na moim chomiczku: zynamon)
Ki@ jest offline  
 

Nowe wątki na forum Forum eksperta marki Buscopan


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 17:59.