W katalogu KWC pierwsze suche szampony pojawiły się w 2006 roku, ale nie były ani trochę popularne, więc mało kto o nich słyszał. Kiedy stało się jasne, że w Polsce te kosmetyki będą równie wielkim hitem, jak w innych krajach?
Suchy szampon numer jeden w Polsce i na świecie
Magdalena Kasprzyk, Wizażanka i wyłączny dystrybutor suchych szamponów Batiste w Polsce, używała tych kosmetyków od jakiegoś czasu. Nieustannie jednak zastanawiała się, dlaczego nikt ich jeszcze nie wprowadził do Polski. Czekała, czekała, ale nie mogła się doczekać, więc postanowiła wziąć sprawy we własne ręce. Jak sama mówi, "splot różnych okoliczności sprawił, że postanowiła skoczyć na głęboką wodę i zrobić to sama".
Zdjęcie: Materiały prasowe, stanowisko Batiste na Openerze 2018
Prawie rok przekonywała producenta, by zgodził się przekazać jej na wyłączność dystrybucję w Polsce upragnionej marki Batiste. Co ciekawa, wszyscy znajomi z branży kosmetycznej odradzali jej ten krok, ponieważ w tym czasie suche szampony były najczęściej kupowane przez... zakłady pogrzebowe, by odświeżać fryzury nieboszczykom. Co stoi za sukcesem Batiste? Przede wszystkim działanie, łatwość użycia i wydajność. Wystarczy zagłębić się w opinie Wizażanek, aby zrozumieć fenomen suchego szamponu tej marki.
Zapachy i produkcja Batiste
W polskiej ofercie Batiste znajdziemy w tym momencie 30 wariantów suchych szamponów, w różnych wersjach zapachowych, kolorystycznych, pielęgnacyjnych oraz w dwóch pojemnościach. Jeden z najpopularniejszych zapachów (tropikalny) ma w katalogu KWC 201 recenzji i Wizażanki przyznały mu 4,2/5 gwiazdek.
Oczywiście, w żadnym sklepie nie ma takiego asortymentu, każdy wybiera kilka-kilkanaście wersji. Są to zarówno te, które na rynku są od dziesięcioleci, jak i wersje limitowane, wypuszczane na rok-dwa. Nowości często nawiązują do współczesnej mody lub są odpowiedzią na konkretne zapotrzebowane na rynku, a przez to nie zawsze się utrzymują. Była na przykład wersja kolorystyczna do rudych włosów, która po roku została wycofana ze względu na zbyt słabą sprzedaż. Niektórych wersji Magdalena Kasprzyk nie zdecydowała się wprowadzić do Polski, bo uznała, że nie sprawdzą się najlepiej w naszych warunkach.
Wiemy, że wokół suchego szamponu krąży też wiele mitów. Dlatego Magdalena Kasprzyk obaliła najczęściej powtarzane, ale zdradziła również kilka smaczków dotyczących produkcji Batiste. Już niebawem szykuje się prawdziwa rewolucja! Więcej o tym możecie przeczytać w naszym urodzinowym magazynie, który możecie ściągnąć TUTAJ (PDF).
Zdjęcie główne: istockphoto.com