Wejdź
jak dobrac kostium do figury
Moda

Jak dobrać kostium kąpielowy do figury

Masz wątpliwości, jaki kupić kostium kąpielowy? Na co zwrócić szczególną uwagę? Jak dobrze dobrać krój do swojej figury? Koniecznie przeczytaj nasze porady!
Katarzyna Tolak
styczeń 08, 2012

Zsuwające się w wodzie majtki i biustonosze, uwierający, niedopasowany, podkreślający mankamenty figury krój czy prześwitujący materiał... To wszystko sprawia, że często w kostiumie kąpielowym czujemy się niepewnie i nieatrakcyjnie. Dlatego wybierając kostium, kieruj się nie tylko modą, ale zwracaj szczególną uwagę na to, by dobrze dobrać krój i rozmiar do swojej figury.

jak dobrac kostium do figury

Czego nigdy nie założy znawczyni trendów? A przecież każda z nas ma to w swojej szafie...

Jaki wybrać biustonosz?

Dziewczyny z dużym biustem powinny wybierać kostiumy, które pewnie i prawidłowo podtrzymują piersi. Niezbędne są tu takie elementy, jak solidne fiszbiny, szerokie, niewpijające się ramiączka i wzmocniony (zapinany, a nie wiązany) pas pod biustem.

Właścicielki mniejszych piersi, które chciałyby dodać im objętości, powinny wybierać biustonosze w jasnych i intensywnych kolorach, o kwiecistych wzorach, zdobione aplikacjami czy falbanami i z wypełnieniem typu push-up.

Jakie wybrać majtki?

Dziewczyny o krótkich nogach powinny, zamiast szortów - biodrówek, wybierać majtki z wysokim stanem (takie majtki ukryją również wystający brzuszek) i wysoko wycięte nad biodrami, a te z większą pupą, pełne (ale nie totalnie zabudowane) majtki zamiast wiązanych stringów.

Jaki wybrać kolor i wzór?

Źle dobrana kolorystyka kostiumu może zniekształcić sylwetkę, dlatego zwracaj uwagę na kolory i wzory. Wyraziste, duże desenie świetnie sprawdzą się w przypadku drobnej budowy ciała, zaś ciemne, gładkie, ewentualnie w bardzo drobny wzorek materiały ukryją mankamenty figury. Jeśli więc masz figurę gruszki lub odwrotnie - odwróconego trójkąta, wybierz jasną, wzorzystą część kostiumu na partię ciała, którą chcesz powiększyć, a ciemną, gładką, na tę, od której chciałabyś odwrócić uwagę.

Pionowe wzory i wcięcia w okolicach talii idealnie wyszczuplają sylwetkę, dlatego jeśli chcesz się optycznie wysmuklić lub ukryć wystający brzuszek, wybierz jednoczęściowy kostium modelujący sylwetkę.

Komentarze
kobieta z owocami
123rf
Przepisy Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie!
Nie wiesz dlaczego nie możesz schudnąć? A może przytyłaś pomimo tego, że twoja dieta ciągle wygląda tak samo? Prawdopodobnie przekraczasz swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie. Sprawdź, jak obliczyć ile kalorii powinnaś jeść!
Łucja Zbieniewska
luty 12, 2014

Wielu z nas błędnie uważa, że zapotrzebowanie dorosłego człowieka na kalorie to 2000 kcal. Sugerujemy się opakowaniami produktów spożywczych, na których często takowa informacja widnieje. Tymczasem, każdy z nas ma indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne . Ile więc kalorii należy spożywać co dnia, żeby nie przybrać na wadze, a ile kiedy chcemy schudnąć? W określeniu podstawowego zapotrzebowania energetycznego pomogą Wam poniższe wzory, które wskażą  przybliżoną liczbę kalorii, którą warto uwzględnić w komponowaniu codziennego menu. Jeśli chcemy utrzymać dotychczasową wagę a mamy skłonności do tycia, starajmy się nie przekraczać wyliczonych ze wzoru kalorii. Kiedy chcemy schudnąć, od wyniku należy odliczyć ok. 200-500kcal (wyliczając z drugiego wzoru) , pamiętając tym samym, aby będąc na diecie nie jeść mniej niż 1000kcal dziennie. Podstawowy wzór na dzienne zapotrzebowanie kalorii waga ( podana w kilogramach ) x 24 ( doba, podczas której spalamy kalorie na codzienne czynności ) =  BMR ( podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne ) UWAGA! Kobiety wynik BMR powinny pomnożyć x 0,9 BMR x współczynnik aktywności = dzienne zapotrzebowanie kaloryczn e WSPÓŁCZYNNIK AKTYWNOŚCI to liczba z przedziału 1-1,5 (zależna od tego, jak wiele ruchu zażywamy każdego dnia): 1 – brak ćwiczeń, praca siedząca; 1,1 – sporadyczne (1 x na tydzień) i lekkie ćwiczenia np. spacer, praca siedząca; 1,2 – ćwiczenia 1-2 razy w tygodniu, praca siedząca; 1,3 – intensywne ćwiczenia (np. fitness) 2-3 razy w tygodniu, praca siedząca; 1,4 – codzienne ćwiczenia (np. intensywny spacer, fitness, jogging), sporo ruchu w pracy; 1,5 – częste ćwiczenia, praca fizyczna. Indywidualny wzór na dzienne zapotrzebowanie kalorii Ten sposób obliczania dziennego zapotrzebowania kalorii jest bardziej dokładny od poprzedniego  –...

Przeczytaj

Nasze akcje