klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Moda

Kampania koszulek na Mundial 2018 wywołała oburzenie. Poszło o zdjęcia w... sklepie spożywczym i na osiedlu

Nowe koszulki reprezentacji Polski na Mundial 2018 są całkiem udane. Ale kampania reklamowa wywołała spore kontrowersje...
Milena Majak
marzec 23, 2018

Po 12 latach nieobecności na mundialu, Polska wreszcie wraca do gry. To historyczny moment przede wszystkim ze względu na to, że nasza reprezentacja dosłownie przeskoczyła z 78. na 6. miejsce w rankingu FIFA. Nic dziwnego, że kampania Nike oraz klimat zdjęć w nowych koszulkach reprezentacji przykuły uwagę wszystkich (nie tylko polskich) mediów. Szkoda tylko, że wywołały takie zamieszanie... O co dokładnie poszło?

Nie będzie kolejnej edycji „Tańca z gwiazdami”? Słowa Iwony Pavlović nie pozostawiają wątpliwości

Koszulki reprezentacji Polski na Mundial 2018

To nie pierwsza afera z koszulkami polskiej reprezentacji. W 2011 roku orzełek z piersi piłkarzy odfrunął, a na jego miejscu pojawiło się logo PZPN. Na szczęście po wielu protestach przywrócono poprzedni projekt. Tym razem jednak wcale nie będzie tak łatwo wymazać błędu... O ile same stroje nie wzbudzają żadnych kontrowersji (nasi piłkarze je chwalą), o tyle kampania reklamująca je owszem... Już teraz zbiera mało pochlebne recenzje

fot. mat. prasowe Nike

Zobacz także: Co to jest "cheat meal"i jak często możesz sobie na niego pozwolić?

"To jakiś żart?! Kto to zaakceptował?" - piszą oburzeni internauci. Chuligański klimat, blokowiska w tle i brak poszanowania dla orzełka - to zarzuty, które kibice wysuwają przeciw kampanii Nike z koszulkami polskiej reprezentacji w roli głównej. Musimy przyznać, że sesja robiona w zwykłym sklepie spożywczym to nie najlepszy pomysł.

Można jednak założyć, że nie tylko Polacy zostali w pewien sposób "pokrzywdzeni". Wygląda na to, że taki był ogólny zamysł producenta również w przypadku innych krajów. W Brazylii jest betonowe boisko, Portugalia chwali się staromiejskimi klimatami, a we Francji dzieciaki pozują na tle blokowiska.

Ale czy naprawdę w ten sposób musimy szufladkować daną reprezentację?

Jak wyglądają stroje na Mundial 2018?

Pierwszy komplet strojów to klasyczna już biała koszulka w połączeniu z czerwonym kołnierzykiem i orzełkiem na lewej piersi. Do tego mamy również białe spodenki oraz getry w tym samym kolorze. Na meczach wyjazdowych natomiast nasi piłkarze zaprezentują się w jednolitych, czerwonych strojach. Bramkarze otrzymają jeden komplet w czarnym kolorze z czerwonymi wstawkami na rękawach.

Zobacz także:  Anna Lewandowska zdradziła bardzo prosty trik na piękną figurę

Jak tłumaczy Pete Hoppins, dyrektor ds. projektowania Nike Football Apparel, "projekt został zainspirowany dumą ludzi, którzy noszą orła, będącego ważnym symbolem narodowym.". Mamy jednak wątpliwości co do tego, czy takimi samym wartościami kierował się fotograf...

Smutna i szara Polska?

Obraz Polski, który w ostatnim czasie pokazywany jest również w światowych mediach, nie napawa optymizmemPodobne kontrowersje pojawiły się zresztą wokół pierwszej okładki polskiej wersji magazynu Vogue. Okładka jest dość surowa, pusta, a może i nawet ponura, przez co budzi stosunkowo skrajne opinie. Jedni zachwycają się oryginalnością oraz brakiem retuszu, inni natomiast krytykują za szarość kojarzącą się z komuną oraz warszawskim smogiem.

Mamy jednak nadzieję, że kampania Nike nie zmieni sposobu, w jaki postrzegana jest nasza kadra. W końcu wreszcie nie tylko trzeba traktować nas poważnie, ale wypadałoby się nawet zacząć obawiać tego, co potrafimy. Przypominamy, że stroje reprezentacji będzie można kupić od 29 marca na stronie Nike.com.

fot. mat. prasowe Nike

Zdjęcie główne: Facebook.com/LaczyNasPilka

Komentarze
Rihanna bielizna
ONS
Moda Rihanna chce konkurować z Victoria's Secret? Stworzyła własną linię seksownej bielizny
Na tę premierę czekamy już prawie od miesiąca. Do sprzedaży trafiła... bielizna Rihanny. Kolekcja Savage x Fenty robi wrażenie. Każda kobieta znajdziesz to coś dla siebie!
Matylda Nowak
maj 10, 2018

Kolekcja bielizny Rihanny to aż 90 projektów podzielonych na trzy różne linie . Najważniejsza w marce Savage x Fenty jest codzienna linia "On the Reg", na którą składają się biustonosze, koszulki i majtki w kolorze nude . "U Cute" to bardziej seksowne koronkowe staniki i matki . Za to "Damn" to (zgodnie z nazwą, która oznacza "potępionego") najodważniejsza część kolekcji, składająca się z kuszących body, szlafroczków i pasów do pończoch . Post udostępniony przez badgalriri (@badgalriri) Maj 7, 2018 o 10:12 PDT Ile kosztuje bielizna Rihanny? Tworząc swoją kolekcję bielizny Rihanna pomyślała nie tylko o temperamencie swoich fanek, ale też o ich rozmiarze. I była dla nich wyjątkowo "hojna", proponując staniki w rozmiarach od 70A do 100E i majtki w rozmiarach od XS do XXXL . Szkoda tylko, że piosenkarka z równym zaangażowaniem nie zatroszczyła się o portfele swoich klientek - bielizna Rihanny nie należy do najtańszych . Ceny majek zaczynają się od 14 dolarów 50 centów (około 50 zł), a za najtańszy stanik trzeba będzie zapłacić 39 dolarów (około 140 zł). Post udostępniony przez badgalriri (@badgalriri) Kwi 30, 2018 o 10:01 PDT Kampania bielizny z modelkami plus size Choć ceny bielizny gwiazdy może nas nie zachwycają, wrażenie zrobiła na nas promująca kolekcję Rihanny kampania . RiRi zadbała o to, żeby jej majtki, staniki i body zostały pokazane na modelkach reprezentujących różne kanony urody. Zatrudniła dziewczyny o różnych kolorach skóry i takie z bardziej obfitymi kształtami . Post udostępniony przez badgalriri (@badgalriri) Kwi 29, 2018 o 9:57 PDT Gwiazda przyznała, że powstaniu marki Savage x Fenty przyświecał też prawdziwie szczytny cel: Mogę mieć tylko nadzieję, że zachęcę to większej odwagi i siły, pokazując bieliznę w innym świetle - tłumaczyła Rihanna w wywiadzie opublikowanym na stronie...

Przeczytaj
Kampania społeczna Dear Daddy
Styl życia "Będą nazywać mnie ku**ą" - czyli najmocniejsza kampania społeczna w ostatnim czasie
"Kochany Tato, koledzy będą nazywać mnie ku**ą..." - zobaczcie koniecznie spot przygotowany przez norweski oddział organizacji walczącej o prawa kobiet. To jedna z najmocniejszych kampanii społecznych ostatnich tygodni i rozprzestrzenia się w ekspresowym tempie w internecie!
Anna Jastrzębska
grudzień 15, 2015

Norweski oddział organizacji walczącej o prawa kobiet "Care" zaprezentował bardzo mocną kampanię społeczną pod tytułem "Kochany Tato". Film jest jednym z elementów większej kampanii mającej na celu przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet. Nienarodzona dziewczynka rozmawia w nim ze swoim ojcem - "Powstrzymaj to zanim będzie miało szansę się zacząć..." . Koniecznie obejrzyjcie to niezwykle poruszające video! (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk')); Dear Daddy - Kochany Tatusiu. Kampania społeczna napisy pl. Ten film powinien zobaczyć każdy mężczyzna, bez względu na to czy ma już dzieci czy jeszcze nie.Niesamowicie trafiająca do wnętrza kampania społeczna zrobiona przez Norweską organizację przeciwdziałania przestępczości wobec kobiet Care.noFilm jest tak mocny, że trudno by czekać na wersję polską, więc ją dla was przygotowaliśmy już dziś.Udostępnijcie, podawajcie dalej żeby na pewno dotarł do każdego faceta w tym kraju, polubcie, wpisujcie w komentarzach swoje emocje po obejrzeniu.#kampaniaspołecznaa #deardaddy #deardad #kochanytatusiu #relacje #flowish #flowland Posted by FloWish on 12 grudnia 2015

Przeczytaj
Szczegóły akcji #DoveMojePięknoMojaHistoria
materiały PR
Styl życia To Ty definiujesz piękno! #DoveMojePięknoMojaHistoria
6 kobiet, 6 innych definicji piękna. Piękna, które drzemie w każdej z kobiet. Dlatego marka Dove po raz kolejny zachęca Polki do poszukiwania swojego piękna inicjując kolejną odsłonę kampanii „Moje piękno, moja historia”.
Materiał partnera
październik 07, 2019

Od ponad 60 lat Dove mówi głośno NIE wyidealizowanemu i nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety, jaki prezentowany jest na co dzień w mediach. Piękna bez skazy, piękna w którym rozmiar, waga czy wzrost mają definiować poczucie własnej wartości. Dlatego marka Dove inicjuje kampanie, które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w jaki kobiety dokonują samooceny oraz definiują swoje piękno w odniesieniu do kanonów urody lansowanych w mediach i popkulturze. Od 2004 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała pierwsza kampania na rzecz prawdziwego piękna rozgorzała prawdziwa dyskusja. Dove było bowiem pierwszą marką, która zamiast modelek zdecydowała się pokazać w komunikacji prawdziwe kobiety, które zachwycały zarówno pełnymi kształtami, jak i drobną figurą. Były niskie i wysokie – jednym słowem – prawdziwe. Kolejne odsłony kampanii i filmy takie jak „Dove Evolution”, „Dove Real Sketches”, „Dove Camera Shy” czy „Dove - How old are you” za każdym razem podnosiły istotne dla kobiet kwestie związane z postrzeganiem własnego piękna, bez względu na typ urody czy wiek. Bez kompromisów rozprawiały się też z lansowanym w mediach kanonem piękna, który jest nieosiągalny dla większości kobiet. Moje piękno, moja historia Od 4 lat marka Dove podejmuje temat kobiecego piękna Polek realizując lokalne odsłony kampanii i poruszając problemy, które je dotykają. To ważne, ponieważ aż 8 na 10 Polek chcę wyglądać jak najlepiej, a nie podążać za lansowanymi w mediach kanonami piękna, ale zaledwie 2 na 10 z nich uważa się za piękne. Reszta? Co smutne, ale prawdziwe - nie docenia siebie i swojej urody, nie potrafi dostrzec swojego prawdziwego piękna. Dlatego tak istotną rolę odgrywa kampania Dove „Moje piękno, moja historia” . W spocie promującym kampanię występują kobiety z różnych rejonów Polski, w różnym wieku i o różnych typach urody oraz...

Przeczytaj
Muzułmanka ambasadorką marki CoverGirl
Styl życia Muzułmanka po raz pierwszy ambasadorką marki kosmetycznej!
Najpierw była pierwsza męska twarz firmy kosmetycznej, teraz pierwsza ambasadorka, która jest muzułmanką. Czy kampanie marki CoverGirl zmieniają świat czy to tylko... skuteczna reklama?
Milena Majak
listopad 04, 2016

Pamiętacie Jamesa Charlesa?  To 17-letni makijażysta z Instagrama, który został pierwszą męską twarzą kolorowych kosmetyków. Na tak odważny krok zdecydowała się marka CoverGirl. Wzbudziło to spore kontrowersje. Jeszcze większe zainteresowanie wywołał wiadomość o nowej ambasadorce marki. Została nią  Nura Afia, muzułmańska blogerka urodowa . Wystąpi w  kampanii reklamowej tuszu do rzęs So Lashy! . ❄️Lashes: @velourlashesofficial in Fluff N Whispie ❄️Eyes: @makeupgeekcosmetics Pigment in Utopia. MAC E/S in Chocolate & Saddle. ❄️Liner: @katvondbeauty Trooper & Inglot # 77. ❄️Brows: @anastasiabeverlyhills Dipbrow in Blonde. ❄️Bronzer: @anastasiabeverlyhills Contour Kit in Light. ❄️Highlighter: @anastasiabeverlyhills in So Hollywood. ❄️Foundation: @makeupforeverofficial Ultra HD foundation in 118 & R260. ❄️Lips: @anastasiabeverlyhills Hollywood. @katvondbeauty Bow N Arrow. MAC Fleshpot lipstick. #babylailalov #Nuralailalov #mua #denvermua #hijabi #hijabi #brows #contour #anastasiabeverlyhills #velourlashes #velourlashesofficial #katvond #moroccan #moroccangirl #lashes #snow #colorado #eyes Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Nura Afia (@nuralailalov) 28 Lis, 2015 o 9:12 PST Dorastałam w niepewności noszenia hidżabu. I nigdy nie pomyślałam o tym, że kiedyś zobaczę jakąkolwiek muzułmankę, reprezentującą tak duże grono odbiorców. Mam nadzieję, że ta kampania reklamowa pokaże muzułmankom, że CoverGirl dba również o ich potrzeby, że są ważne – powiedziała Afia w rozmowie z Refinery29. Informacja o ambasadorce wywołała dyskusje. Zwolennicy kampanii podkreślają, że makijaż nie powinien być czymś ekskluzywnym i zarezerwowanym tylko dla określonej grupy kobiet czy mężczyzn . Wielkie koncerny kosmetyczne pokazują urodowemu światu, że pasjonaci makijażu noszą różne rozmiary ubrań, są różne orientacji seksualnej, płci,...

Przeczytaj