Jest rok 1920. Hiszpańskie małżeństwo, Tous Blavi i Teresa Ponsa otwiera mały warsztat zegarmistrzowski w Manresie koło Barcelony, z czasem przekształcając go w sklep z biżuterią. W roku 1961 firmę przejmuje syn założycieli, Savador Tous i wraz ze świeżo poślubioną żoną Rosą Oriol przekształca Tousa w dynamicznie rozwijającą się markę. Ich przedsiębiorczość i kreatywność nadają rodzinnemu biznesowi świeży powiew, owocujący projektem pierwszych niezwykle oryginalnych i świetnie sprzedających się produktów.

Reklama

Ale zapytacie: skąd w wizerunku poważnej marki pojawia się miś? To właśnie "sprawka" Rosy, która tak wspomina swoje pierwsze spotkanie ze słynnym już dzisiaj misiem: "W czasie jednej z moich podróży zobaczyłam misia w oknie wystawowym i pomyślałam, że fajnie byłoby stworzyć biżuterię w jego kształcie. Wszystkim kojarzy się on z miłymi wspomnieniami z dzieciństwa. Taka biżuteria byłaby zabawna, magiczna i całkiem elegancka. Biżuteria związana jest z najważniejszymi chwilami życia każdego z nas." W ten sposób powstał Tous Bear, który od 1985 roku jest globalnym symbolem łagodności i miłości oraz znakiem rozpoznawczym marki. Znakiem, niosący ze sobą jak najlepsze intencje: aby dawać i otrzymywać.

Dziś Tous to przede wszystkim unikalny, nowoczesny design i wysokiej jakości materiały. Biżuteria wykonana jest z 18-karatowego złota lub stali szlachetnej, zdobią ją diamenty i perły. Proces tworzenia misia to przygotowanie odpowiednich wymiarów, materiałów i wykończenia tak, aby skomponowane z nim dodatki stanowiły jedną całość. Misie wykonywane są ręcznie przez jubilerów z ponad 15-letnim doświadczeniem w warsztatach Tous w Barcelonie. Ale Tous to nie tylko biżuteria. Marka ma w ofercie również galanterię skórzaną, akcesoria, perfumy, zegarki, okulary, torebki, walizki, portfele, szale, koszulki damskie czy długopisy. Rocznie tworzy 32 kolekcje biżuterii, co dwa tygodnie oferując nowe wzory. Od roku 2011 twarzą Tous jest Jennifer Lopez, a polską ambasadorką – aktorka Małgorzata Socha.

Reklama

Tous posiada około 460 salonów na całym świecie (jest obecny w 45 krajach), z czego 160 w Hiszpanii. W 2004 roku marka otworzyła sklep nr 200. i wkroczyła do światowych stolic mody: Paryża i Nowego Jorku. W 2005 roku po raz pierwszy znalazła się w rankingu “Europe’s 500”, który jest listą 500 najlepiej rozwijających się firm. W roku 2009 Tous pojawił się w Polsce, w Bonarka City Center w Krakowie, rok później otwarto salony w Starym Browarze w Poznaniu oraz w Silesii City Center w Katowicach. W 2011 - w warszawskiej Galerii Mokotów oraz w łódzkiej Manufakturze.

Reklama
Reklama
Reklama