klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Moda

Wystarczy, że na zakupach będziesz się kierować zasadą 3-7-14, a nigdy nie wydasz pieniędzy na marne

Czym jest metoda 3-7-14? Kochają ją stylistki i redaktorki mody - pora, abyś zaczęła ją stosować także ty. To szczególnie ważne w okresie letnich wyprzedaży!
Ewelina Błeszyńska
czerwiec 25, 2018

W galeriach handlowych trwają właśnie wielkie wyprzedaże letnie, na których wyjątkowo łatwo o... równie wielkie zakupowe wpadki. Każdej z nas z pewnością zdarzyło się dokonać bezsensownego zakupu tylko dlatego, że cena była niska. A taka rzecz później jedynie wisi w szafie (najczęściej z metką) i pogłębia naszą irytację. Okazuje się, że, aby uniknąć frustracji związanej z niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy, wystarczy pamiętać o prostej regule.

Zobacz także: Przewodnik po wyprzedażach letnich 2018: sprawdź, gdzie kupisz ubrania na lato najtaniej

Jak robić zakupy na wyprzedażach?

Fot.: Pinterest

Nagroda Redaktor Naczelnej Wizaż.pl dla firm kosmetycznych, które wspierają kobiety - oto laureaci!

Zasada 3-7-14 w robieniu zakupów

Zasada 3-7-14 tak naprawdę nie dotyczy samej czynności robienia zakupów, a tego, co zrobić po wizycie w galerii handlowej. Co oznaczają te tajemnicze liczby? To poszczególne etapy(dni), które oznaczają, co powinnyśmy zrobić z daną rzeczą.

3 dni - jeśli w ciągu 3 dni od dokonania zakupu miałaś na sobie daną rzecz, możesz sobie pogratulować - to prawdopodobnie udany zakup. Zazwyczaj ubrania, które naprawdę nam się podobają, zakładamy od razu, bo nie musimy się do nich przekonywać i później nosimy je bardzo często. Jeśli jednak po trzech dniach nadal nie włożyłaś nowego zakupu, postaraj się sprawdzić, czy będziesz chciała ją założyć w ciągu 7 dni.

7 dni - po tym okresie nowy zakup nadal ma nieoderwaną metkę? To pierwszy znak, że powinnaś pomyśleć o odszukaniu paragonu i dokonaniu zwrotu.

14 dni - jeśli po upływie 14 dni od daty zakupu nadal nie miałaś tej rzeczy na sobie, powinnaś ją oddać, bo albo nie założysz jej wcale, albo będziesz nosić ją bardzo rzadko. Zazwyczaj najdłużej zwlekamy z włożeniem rzeczy, do których nie jesteśmy przekonane, a przy kompletowaniu garderoby nie należy się przecież do niczego zmuszać.

Pamiętajcie, że większość popularnych sieciówek gwarantuje możliwość zwrotu lub wymiany nawet do 30 dni od daty zakupy, a zasada zazwyczaj dotyczy także ubrań i dodatków objętych wyprzedażą. W wielu sklepach możecie zwrócić także towar z oderwaną metką, o ile nigdy nie miałyście go na sobie.

Czasem warto pomyśleć o zwrocie - nie tylko oszczędzicie pieniądze, ale i uwolnicie się od wyrzutów sumienia...

Zobacz także: Małgorzata Rozenek-Majdan w ślicznej marynarce z wyprzedaży. Przeceniona o połowę!

Komentarze
wyprzedaże
Moda Wyprzedaże – 10 złotych zasad udanego polowania na okazje
Kochamy wyprzedaże, zniżki i wszelkie promocje i wiemy, że wy też! Dlatego stworzyłyśmy dekalog wyprzedażowego łowcy – 10 zasad udanego polowania na okazje. Kupuj taniej z głową!
Katarzyna Tolak
styczeń 12, 2015

Wyprzedażowe szaleństwo właśnie się rozpoczęło. Co prawda zniżki nie osiągnęły jeszcze najwyższych wartości, ale już z błyskiem w oku polujemy na okazje. Chęć zapełnienia szafy za pół ceny nie może jednak wziąć góry nad zdrowym rozsądkiem, a niska cena stać się jedynym argumentem przemawiającym za kupnem czegokolwiek. Zatem kupujmy rzeczy, które na pewno będziemy nosić, inaczej szkoda pieniędzy i miejsca w szafie. Oto nasz dekalog wyprzedażowego łowcy! 10 zasad kupowania na wyprzedażach 1. Zanim pójdziesz na zakupy, przejrzyj szafę. Spokojnie zastanów się, czego w niej brakuje, odrzuć to, czego nie nosisz, nie lubisz, co się podniszczyło lub jest za małe. Zrób listę potrzeb. Na pewno zawsze warto inwestować w rzeczy klasyczne, z drugiej strony, możliwość zdobycia czegoś dużo taniej pozwala na zabawę, eksperyment z wizerunkiem. Jeśli więc znajdziesz w naprawdę (naprawdę!) super cenie coś, na co od dawna miałaś ochotę, ale nie odważyłaś się założyć, kup teraz, bez większych konsekwencji finansowych. A nuż się przekonasz do nowości? 2. Planuj świadomie. Zanim oddasz się szaleństwu wyprzedaży, dowiedz się, co będzie modne w następnym sezonie, a co zupełnie wyjdzie z mody. Szczególną uwagę zwróć na rzeczy sezonowe hity wyprzedawanych kolekcji – część z nich za chwilę będzie kompletnie passe. 3. Nie czekaj w nieskończoność. Wyprzedaże to czas polowania na świetne okazje, ale z zakupem upatrzonych ubrań nie powinno się zwlekać zbyt długo. Z czasem maleją nie tylko ceny, ale też dostępność produktów i rozmiarów. Gdy ceny osiągają poziom -80%, często dotyczą już tylko egzemplarzy w mocno ograniczonej rozmiarówce. 4. Ustal i kontroluj budżet. Zastanów się, ile możesz wydać na wyprzedażach (w ogóle i na konkretne rzeczy) i się tego trzymaj. I oczywiście nie pozwól na niekontrolowany „zanik pamięci” w sklepie. :) Warto...

Przeczytaj
wyprzedaże co kupić
Moda 5 błędów, które popełniamy podczas zakupów na wyprzedażach
Wyprzedaże - czas, który równie dobrze może oznaczać znalezienie perełek w niskich cenach, a także... szereg nietrafionych zakupów. Jak nie wpaść w wyprzedażowy szał? Oto 5 podstawowych błędów, których powinnyśmy unikać.
Ewelina Błeszyńska
styczeń 05, 2016

Kupujesz rzecz w innym rozmiarze niż zazwyczaj nosisz „Ta bluzka mogłaby być mniejsza, ale w sumie trochę za duża też może być – biorę!” – zdarzyło Wam się pomyśleć w ten sposób? Jesteśmy pewne, że tak. Przecież brak naszego rozmiaru to najczęstszy problem na wyprzedażach . Ale warto wtedy zwyczajnie zrezygnować z zakupu, niż dobierać rzeczy na siłę. Jeśli nie jesteśmy przekonane do tego, jak dana rzecz na nas leży już w przymierzalni, prawdopodobnie będziemy czuły się w niej nieswojo i mało pewne siebie. W konsekwencji taka rzecz leży zapomniana w szafie, a jej widok budzi w nas jedynie frustrację.   Kupujesz ubrania bez przymierzania Ogromne kolejki podczas wyprzedaży sprawiają, że bardzo często zniechęcone od razu kierujemy się do kasy bez większego zastanowienia. Uznajemy, że wybraną rzecz przymierzymy w domu, a jeśli coś będzie nie tak - po prostu oddamy. I tu właśnie pojawia się problem – nawet jeśli to nieudany zakup najczęściej machamy ręką, bo nie chce nam się bawić w zwroty i szukanie paragonu… Stawiasz na ilość ubrań, a nie na jakość Przyznajcie – pewnie niejeden raz zdarzyło się dosłownie obkupić się podczas przecen, a spośród zakupionych rzeczy większość okazała się być nieprzydatna. Często popadamy w wyprzedażowy szał, kupujemy dużo tanich ubrań, a za podobną kwotę mogłybyśmy kupić kilka naprawdę niezbędnych rzeczy wysokiej jakości. Szczególnie na wyprzedażach warto kupować ubrania i dodatki dobre gatunkowo – skórzane torby i buty, wełniane płaszcze czy kaszmirowe swetry. Sięgasz po rzecz, która podoba Ci się tylko ze względu na niską cenę Jeśli decydujemy się na zakup tylko ze względu na cenę, a ubranie właściwie średnio nam się podoba, powinnyśmy w porę zrezygnować. W przeciwnym razie nasza szafa będzie składała się głównie z tanich rzeczy, których nie lubimy, a nie z tych...

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Bezpieczne zakupy w sieci
Zakupy przez internet zyskują coraz większą popularność. Nic dziwnego - możliwość nabycia poszukiwanych towarów bez konieczności ruszania się z miejsca i często po bardzo atrakcyjnych cenach to bardzo wygodna forma kupowania. Niekiedy jednak, tak samo jak przy klasycznych zakupach, możemy trafić na nieuczciwego sprzedawcę, który będzie chciał nas oszukać, wyłudzić pieniądze lub po prostu utrudnić nam życie, kiedy zgłosimy się do niego z reklamacją. Dobrze więc zawczasu wiedzieć, jakie prawa przysługują kupującemu przez internet i w jaki sposób możemy zminimalizować ewentualne straty.
Materiał partnera
czerwiec 01, 2012

Pierwsza z pomocą przychodzi nam ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów (dokładnie "Ustawa z dnia 2 marca 2000 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny"), w myśl której każdy kupujący przez internet ma prawo w ciągu 10 dni od dokonania zakupu odstąpić od niego bez podawania przyczyn. Ustawa określa wyjątki, których te postanowienia nie dotyczą (m.in. nagrań audiowizualnych po usunięciu oryginalnych opakowań), jednakże w wielu przypadkach stanowi ona wystarczające zabezpieczenie dla kupującego, chroniącego go m.in. przed wymuszaniem "odstępnego" czyli opłaty, za która sprzedawca zgodzi się przyjąć towar. Niektóre sklepy internetowe, zwłaszcza te dysponujące szeroką ofertą towarów, oferują klientom np. 30 dniowy okres gwarancji zwrotu pieniędzy lub darmowo przedłużają gwarancję na określone produkty, umożliwiając ich naprawę lub wymianę bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Kupując w sklepie oferującym tego typu udogodnienia mamy pewność, że towar, który otrzymamy, będzie zgodny z naszym zamówieniem, a jeśli okaże się, że z jakichś przyczyn nam nie odpowiada, będziemy mogli wymienić go na inny, otrzymać bon towarowy lub zwrot pieniędzy. Inaczej sprawa ma się w przypadku platform handlowych, zrzeszających różnych sprzedawców. Platforma handlowa Allegro, wychodząc na przeciw potrzebom użytkowników, już kilka lat temu stworzyła Program Ochrony Kupujących. Jeśli kupując trafimy na sprzedawcę, który po dokonaniu przez nas wpłaty, odmówi wydania zakupionych przedmiotów, przyśle towar całkowicie odbiegający od opisu z oferty lub nie będzie możliwości skutecznego skontaktowania się z nim, po zgłoszeniu tego faktu organom ścigania oraz obsłudze Allegro będziemy mogli otrzymać zwrot kosztów poniesionych na nieudany zakup. Aktualnie istnieje możliwość otrzymania...

Przeczytaj
Moda Zara wprowadza rewolucyjną funkcję w sklepach. Kolejki do kasy niedługo będą przeszłością?
W największym sklepie Zary w Polsce stworzono zautomatyzowany punkt wydania paczek. Odbiór ubrań zamówionych online nigdy nie był tak prosty!
Laura Osakowicz
październik 30, 2019

Dla Zary bardzo ważne jest usprawnienie odbiorów zamówień online. Jako jedna z pierwszych sieciówek umożliwiła klientom odbiór i zwrot paczek w sklepach stacjonarnych . Teraz sieciówka idzie o krok dalej i jeszcze bardziej ułatwia proces zamawiania online. Swoją nową rewolucyjną funkcję testuje w jednym z krakowskich sklepów.  Zobacz także:  Nadchodzą zmiany w Zarze! Chodzi o jakość ubrań Automat do paczek w Zarze Kilka dni temu Zara otworzyła swój największy i najnowocześniejszy sklep w Polsce. W Krakowie w centrum handlowym Bonarka możemy teraz robić zakupy na dwóch poziomach o łącznej powierzchni ponad 3,5 tys. metrów kwadratowych. W sklepie zamontowano energooszczędne oświetlenie i ekrany wizualne do prezentacji kampanii.  Ogromna powierzchnia i nowoczesne wnętrze to nie wszystko co tym razem ma do zaproponowania Zara. Aby przyspieszyć i ułatwić odbiór paczek zamówionych przez stronę internetową, sieciówka zainstalowała automat, który wydaje paczki. Wystarczy podać numer zamówienia i pin, a maszyna w ciągu kilku sekund wyda nam paczkę, bez angażowania personelu. W jednym momencie paczkomat Zary może pomieścić 900 zamówień.  To rozwiązanie hiszpańska sieciówka sprawdziła już w jednym ze swoich londyńskich sklepów. Bardzo możliwe, że zautomatyzowane punkty odbioru paczek staną niedługo także w innych sklepach marki w całej Polsce.  Zara testuje sklepy przyszłości Inditex, do którego należy Zara stawia sobie teraz za cel zatarcie różnicy między internetem a sklepem stacjonarnym. Testuje logistyczne rozwiązanie, które miałoby sprawić, że zamówione ubrania byłyby do odebrania tego samego dnia, jeśli dana rzecz dostępna jest w którymś ze sklepów stacjonarnych w mieście. Kolejna rzecz, którą chce zaproponować swoim klientom sieciówka, to możliwość sprawdzenia realnych stanów magazynowych sklepu poprzez mobilną aplikację...

Przeczytaj
  • Polecane
  • Najnowsze
  • Wybrane dla Ciebie