Wejdź
dieta na piękną skórę
123rf
Pielęgnacja

Dieta na piękną skórę - co jeść, a co wyeliminować?

Regularnie wklepujesz kremy, balsamy i maseczki w skórę, a ona nadal nie wygląda idealnie? Masz problem z nadmiernym wysuszeniem albo trądzikiem? Sprawdź jak zadbać o skórę również od wewnątrz!
Magdalena Borucińska
wrzesień 25, 2014
dieta na piękną skórę

Sposób odżywiania ma ogromne znaczenie dla wyglądu naszej skóry. Dzięki nowoczesnym metodom dowiemy się nie tylko jak odpowiednio dobrać dietę i aktywność fizyczną dostosowaną do naszego organizmu, ale przede wszystkim jakie produkty powinniśmy wykluczyć z naszego jadłospisu oraz jakich witamin i składników mineralnych potrzebuje nasz organizm. W ten sposób jesteśmy w stanie wpłynąć na stan i wygląd skóry.

- Dzięki odpowiednio skomponowanej diecie dla konkretnej osoby możemy uniknąć bądź też zniwelować występowania powszechnych problemów skórnych takich jak trądzik, sucha czy wiotka skóra – mówi dr Krzysztof Miracki z Kliniki BeautymeD.

HOT: dieta, która redukuje trądzik

Dieta dla suchej skóry

Nieprzyjemnie ściągniętej, suchej i łuszczącej się skóry nie wystarczy smarować gęstym kremem czy balsamem. Należy zadbać o nią w szczególny sposób od wewnątrz. Przede wszystkim pamiętaj o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia. Swoją dietę wzbogać w kwasy tłuszczowe omega-3, tłuste ryby, oleje roślinne (np. lniany, z ogórecznika) oraz orzechy.

- Jakość i ilość spożywanych tłuszczów może mieć wpływ na powstanie różnych zmian skórnych: przyczyniać się do osłabienia elastyczności, suchości skóry oraz powstawania zmian zapalnych skóry, ponieważ należą do najważniejszych lipidów budujących barierę naskórkową, a kwasy tłuszczowe omega-3 wpływają ponadto przeciwzapalnie łagodząc tym samym procesy zapalne zachodzące w skórze – mówi dyplomowany dietetyk Klaudia Wiśniewska z Kliniki SlimmeD.

Dieta dla skóry z trądzikiem

Wiele produktów było dotąd oskarżanych o zaostrzanie trądziku: przede wszystkim czekolada, pikantne jedzenie i fast foody. To prawda, ale jak wynika z nowych badań winowajcami jest przed wszystkim nabiał oraz potrawy o wysokim indeksie glikemicznym. Także czekolada jest dopuszczalna, ale tylko gorzka, a nie mleczna. Warto wybierać produkty o niskim IG – wyeliminuj pieczywo i makarony z białej mąki, mocno przetworzone jedzenie, gazowane napoje i bardzo słodkie rzeczy.

Skóra a alergeny

Opryszczkowe zapalenie skóry o charakterze pęcherzykowym czy też  rogowacenie okołomieszkowe objawiające się występowaniem czerwonych grudek wokół mieszków włosowych, sucha i szorstka skóra przypominająca „gęsią skórkę” mogą wskazywać na nietolerancję glutenu oraz nietolerancję laktozy.

Również wiele alergii pokarmowych objawia się na skórze w postaci obrzęku, rumienia czy swędzącej pokrzywki. Najczęściej alergizującymi pokarmami są cytrusy, warzywa i owoce, jaja, mleko, orzechy.

Jak sprawdzić czego potrzebuje nasz organizm?

  • Analiza pierwiastkowa włosów jest profesjonalną metodą oceny stanu odżywienia, dzięki określeniu ilości i proporcji pierwiastków. Pozwala na ustalenie indywidualnych zaleceń dietetycznych oraz odpowiedniej suplementacji witaminowo-mikroelementowej. Włosy posiadają stały skład chemiczny i w odróżnieniu od krwi, umożliwiają precyzyjne określenie stanu organizmu w ciągu ostatnich miesięcy. Gdzie: Centrum Medycyny Ekologicznej w Warszawie, Aleje Jerozolimskie 151 lokal U2
  • GENODIET to narzędzie pozwalające stworzyć spersonalizowany plan żywieniowy na podstawie informacji zawartych w naszym kodzie genetycznym. Testy badają również uwarunkowania genetycznie odnośnie trybu życia, rodzaju aktywności fizycznej, a także pomagają zapobiegać związanymi z dietą chorobami takim jak celiakia czy nietolerancja laktozy. Gdzie: Klinika BeautyMed w Warszawie, Aleja Komisji Edukacji Narodowej 54

Konsultacja: dr Krzysztof Miracki, właściciel Kliniki BeautymeD oraz Klaudia Wiśniewska, dyplomowany dietetyk z Kliniki SlimmeD

Komentarze
materiały PR
Styl życia Dieta źródłem sukcesu sportowca
Nawet amatorskie uprawianie sportu sprawia, że organizm ma zwiększone zapotrzebowanie na składniki odżywcze i regeneracyjne. Bez tego nie tylko trudno osiągnąć dobre wyniki sportowe, ale także można narazić się na utratę zdrowia lub kontuzje. Dlatego kluczowe znaczenie dla aktywnej osoby ma odpowiednia dieta.
Materiał partnera
listopad 14, 2017

Przestrzeganie reguł popłaca Aż 44% Polaków deklaruje, że uprawia sport. Najczęściej jeżdżą oni na rowerze (45%), biegają (25%), grają w piłkę nożną (17%), uprawiają trening siłowy (16%) lub pływają (14%). Niestety, większość naszych rodaków czyni to bez właściwego przygotowania się do treningów, przestrzegania odpowiedniej diety i suplementacji. – Sport zawodowy rządzi się swoimi prawami, już na kilka tygodni przed zawodami konieczna jest całkowita zmiana żywienia – zauważa siatkarz Andrzej Wrona.  – Ci, którzy uprawiają sport dla własnej satysfakcji i zdrowia, nie muszą trzymać się tak restrykcyjnych reguł. Wystarczy znajomość harmonogramu dnia, mechanizmów działania organizmu, istotnych składników żywności i stosowanie się do prostych wzorów – co jeść przed treningiem, co w trakcie, a co po nim – dodaje . Niestety często nawet tej wiedzy nam brakuje. Tymczasem, uzyskanie odpowiedniej formy, kondycji i sylwetki wymaga systematyczności i przestrzegania pewnych zasad. Oprócz odpowiedniego harmonogramu treningów ważna jest także dieta. Dieta przed treningiem Kluczowe jest to, czym zasilimy organizm – zarówno przed treningiem. Im intensywniej uprawiamy sport, tym dokładniej powinniśmy dopasować do niego swoją codzienną dietę. Najważniejsze dla aktywnych osób są węglowodany złożone. W zależności od uprawianej dyscypliny nasze zapotrzebowanie na nie wynosi od 50% do 65% zapotrzebowania na energię całkowitą. Ważne jest, aby przyjmować węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, dzięki którym organizm pozyskuje stopniowo energię, która wystarczy mu na cały czas trwania treningu. Ich doskonałym źródłem są produkty pełnoziarniste, warzywa oraz niektóre gatunki owoców (np. jabłka, pomarańcze, śliwki). Tego rodzaju posiłki najlepiej spożywać przed treningami, ponieważ zwiększają naszą wytrzymałość i opóźniają zmęczenie...

Przeczytaj

Nasze akcje