klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg
Fotolia
Pielęgnacja

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg

Nie wszystkie kobiety wiedzą, że na wspaniały wygląd nóg wpływa zbilansowana dieta oraz witaminy i składniki mineralne, które wraz z nią dostarczamy do organizmu. Oto najzdrowsze rozwiązania na najczęstsze problemy naszych nóg.
Anna Jastrzębska
luty 16, 2016
Chcesz mieć piękne włosy? Zapomnij o... diecie!

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg

Problemy z nogami - jaka dieta

Brak jędrności – jeżeli nie jesteś zadowolona ze stopnia jędrności skóry, w Twojej diecie nie powinno zabraknąć pełnowartościowego białka. Obecne w nim aminokwasy skutecznie odbudowują zniszczoną strukturę skóry, wzmacniając włókna kolagenowe, co bezpośrednio przekłada się na jej jędrności  i aksamitność. Doskonałym źródłem białka jest chudy drób ale też ryby takie jak pstrąg, dorsz, czy sandacz. Nie zapominaj również o produktach mlecznych: jogurty, kefiry, zsiadłe mleko oraz maślanka są nie tylko źródłem białka, ale i wapnia, który wzmocni kości.

Problemy z regeneracją i starzeniem skóry – jeśli masz problem z odpowiednio szybką regeneracją naskórka, dodatkowo skóra na nogach mogłaby według Ciebie wyglądać nieco młodziej i być nieco bardziej elastyczna, a pękające naczynka krwionośne nie są tym co chciałabyś oglądać na swoich nogach, wzbogać swoją dietę w antyoksydanty. Znajdziesz je głównie w owocach, warzywach, tłuszczach roślinnych ale również w kakao czy zielonej herbacie. Witamina A odżywi zewnętrzne warstwy skóry nóg, utrzymując prawidłowy stan tkanki nabłonkowej oraz poprawiając jej jędrność. Jedz zatem tłuste ryby, jaja i wspomniane już wcześniej produkty mleczne. Beta-karoten jest także niezastąpiony w procesie regeneracji naskórka. Świetnym jego źródłem są warzywa i owoce jednak tylko te o żółtej, pomarańczowej i czerwonej barwie np. marchew, papryka, pomarańcze czy mandarynki. Witamina E spowalnia proces starzenia się i wiotczenia skóry. Z badań TNS Polska wynika, że wraz z wiekiem spada u kobiet poziom zadowolenia z kondycji własnych nóg, dlatego o tym antyoksydancie z pewnością należy pamiętać przy komponowaniu codziennych posiłków. Witaminę E znajdziesz w tłuszczach roślinnych np. w oleju słonecznikowym. Natomiast witamina C uczestniczy w procesie syntezy kolagenu, odpowiada za prawidłowy wygląd skóry i co najważniejsze za stan ścian naczyń krwionośnych, dlatego jeżeli chcesz pożegnać się z pękającymi naczynkami na skórze nóg, jedz dużo papryki i owoców cytrusowych

Problemy z nawodnieniem – zdrowa dieta to nie tylko dobrej jakości jedzenie ale także napoje, o czym nie zawsze pamiętamy, a w kontekście pielęgnacji nóg nawilżanie organizmu jest szczególnie ważne. Zdrowy wygląd skóry oraz jej elastyczność zależy od stopnia nawodnienia ciała dlatego nie zapominaj  o regularnym piciu w ciągu dnia wody średnio-mineralizowanej, doskonale nadadzą się też soki warzywne, herbatki owocowe lub ziołowe.

Zaczerwienia i stany zapalne – jeżeli czujesz, że Twoja skóra na nogach jest nadmiernie wysuszona, a jej zaczerwienienia i stany zapalne nie są czymś niespotykanym w Twoim przypadku, to pamiętaj nie tylko o nawadnianiu organizmu, ale również o zapobieżeniu późniejszej utracie wody. W tym zadaniu  z pomocą przyjdą słynne wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Co ważne zapobiegają one nie tylko odwodnieniu naskórka, ale i głębiej położonych warstw skórnych. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe wpływają więc na prawidłowe funkcjonowanie wszystkich warstw skóry na nogach, jeżeli dodamy do tego fakt, że przyspieszają regenerację, łagodzą stany zapalne oraz pobudzają procesy metaboliczne w skórze, to nie pozostanie już nic innego niż zadbanie, aby na Twoim talerzu nie zabrakło tłustych ryb, awokado, siemienia lnianego czy też jaj.

Przepisy na zielone koktajle dla nóg

#Koktajl szpinakowo-pomarańczowy (zawiera antyoksydanty i kwasy omega 3)

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg
  • 2 garści szpinaku (50g)
  • pół średniej wielkości pomarańczy (100g)
  • pół małego banana (50g), woda (100g)
  • łyżeczka nasion chia

#Koktajl z mango (zawiera antyoksydanty i białko)

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg

  • małe mango (200g)
  • świeży szpinak (80g)
  • spirulina
  • szklanka jogurtu naturalnego

#Koktajl z awokado i jarmużem (zawiera antyoksydanty i kwasy omega 3)

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg

  • awokado (ok. 100g),
  • banan (ok. 150g),
  • garść jarmużu (ok. 20g),
  • pół szklanki soku pomarańczowego (ok. 150 ml),
  • łyżeczka zmielonego siemienia lnianego (ok. 5g)

Materiały marki BRAUN, przygotowane przez dietetyk Anetę Łańcuchowską – właścicielkę Poradni Dietetycznej „hälsa”, prowadząca program „Pożegnanie z wagą” na TVN Meteo Active.

Komentarze
pierniczki świąteczne
Fotolia
Przepisy Najlepsze przepisy na świąteczne pierniczki
Szukacie idealnego przepisu na pierniczki świąteczne? Mamy dla Was 3 propozycje! Nie zwlekajcie, tylko już dziś przygotujcie te pyszne ciasteczka.
Katarzyna Mordalska
listopad 10, 2015

Pierniczki świąteczne – przepisy Jeśli kupowanie prezentów i robienie świątecznych pierniczków zawsze zostawiacie na ostatnią chwilę, to spieszymy z pomocą! O ile prezenty da się zdobyć nawet na ostatnią chwilę, o tyle pierniczki najlepiej przygotować wcześniej. Po pierwsze dlatego, że przed podaniem będą wymagały jeszcze udekorowania, co również zajmuje cenny czas wśród licznych obowiązków, a po drugie – by były smaczne, muszą skruszeć. Zatem już dzisiaj zachęcamy – wałki w dłoń i wypróbujcie jeden z polecanych przez nas przepisów! Już za miesiąc będziecie mogły cieszyć się smakiem pysznych pierniczków świątecznych! Łatwe pierniczki świąteczne To przepis, który sprawdza się idealnie. Jest wypadkową kilku prób i błędów w dążeniu do perfekcji, ale udało się wypracować recepturę, która sprawdza się już od kilku lat. Składniki: ¼ szklanki miodu 5 łyżek miękkiego masła 1/2 szklanki cukru pudru 1 jajko 2 i ¼ szklanki mąki 1 łyżeczka sody oczyszczonej 3 łyżeczki przyprawy do piernika (lub więcej, wedle uznania) 1 łyżeczka kakao (opcjonalnie) Przygotowanie: Suche składniki wymieszać na stolnicy, dodać mokre, wymieszać i zagnieść ciasto, podsypując mąką. Rozwałkować na grubość ok. 3mm. Piec 10-15 min. w temp. 180 stopni Celsjusza. Pierniczki cynamonowe Te ciasteczka są bardziej puszyste od klasycznych pierniczków świątecznych, gdyż przy ich przygotowywaniu nie rozwałkowujemy ciasta. Idealnie nadają się do podania w polewie czekoladowej . Składniki: 1 ½ szklanki mąki 3 łyżeczki cynamonu ¼ łyżeczki sody oczyszczonej ¼ łyżeczki proszku do pieczenia 200g miodu 100g masła Przygotowanie: Suche składniki wymieszać w misce, dodać posiekane, zimne masło oraz miód. Ciasto wyrobić i odstawić do lodówki na ok. 1h. Z ciasta uformować dość grube, okrągłe i lekko...

Przeczytaj
śniadanie
Fotolia
Przepisy 3 pomysły na zdrowe i dietetyczne śniadanie
Wstajesz rano, włączasz ekspres lub nastawiasz wodę na herbatę i zastanawiasz się, co przygotować na śniadanie? Podrzucamy kilka pomysłów, jak tradycyjne śniadania przeobrazić w zdrowe i dietetyczne posiłki!
Katarzyna Mordalska
listopad 02, 2015

Zdrowy omlet na śniadanie Omlet to jedno z chętniej wybieranych dań na pierwszy posiłek w ciągu dnia. Takie śniadanie to doskonałe źródło białka i składników mineralnych, a w wersji z płatkami owsianymi i ulubionymi dodatkami w postaci owoców, warzyw, ziół i przypraw to przepis na śniadanie idealne! Składniki: 2 jajka 4 łyżki płatków owsianych łyżka mąki pełnoziarnistej 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej (można pominąć) łyżeczka oleju rzepakowego do smażenia ulubione dodatki Przygotowanie: Dzień wcześniej, wieczorem zalewamy płatki owsiane gorącą wodą i pozostawiamy do rana. Do tak przygotowanych płatków wbijamy jajka, dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. W wersji wytrawnej, do masy polecamy dodać liście szpinaku, które są bogatym źródłem żelaza. Średniej wielkości patelnię smarujemy olejem, rozgrzewamy i wylewamy na nią masę. Smażymy z obu stron. W wersji na słodko, do gotowego omletu polecamy dodać trochę serka wiejskiego z musem jabłkowym i cynamonem. Zdrowe kanapki na śniadanie Prawidłowo zbilansowane śniadanie powinno być bogate we wszystkie składniki odżywcze – zdrowe tłuszcze, węglowodany, białko oraz witaminy pochodzące z warzyw lub owoców. Takich substancji dostarczą nam odpowiednio skomponowane, zdrowe kanapki. Tylko co to znaczy zdrowe? Bazę takiej kanapki powinno stanowić pełnoziarniste pieczywo z mąki razowej. Zamiast masła czy margaryny, lepiej użyć pasty z awokado, które jest bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Na takiej kanapce możemy położyć plastry grillowanej piersi kurczaka lub łososia. W drugim wypadku, możemy kanapkę nieco zmodyfikować i pieczywo posmarować twarożkiem, na którym położymy plastry awokado i na nim łososia, który doskonale skomponuje się z serkiem. Dodatek do tak przyrządzonych kanapek może stanowić całe bogactwo warzyw...

Przeczytaj
kobieta czesze włosy
iStock
Fryzury Dzięki tym kosmetykom suche i zmęczone włosy w kilka minut odzyskają dawny blask
Intensywny tryb współczesnego życia to wyzwanie dla kondycji naszych włosów, które często są pozbawione energii, matowe i zniszczone. Sprawdźcie, jak poprawić ich kondycję.
Materiał partnera
luty 11, 2019

Codzienna stylizacja, pozostałości po licznych kosmetykach i czynniki środowiskowe mogą obciążać włosy i utrudniać wnikanie składników pielęgnacyjnych. Nowa linia Detox & Repair od John Frieda detoksykuje włosy usuwając zanieczyszczenia z ich powierzchni i zapewnia im pielęgnację, której naprawdę potrzebują. Formuła Detox&Repair zawiera bogatą w antyoksydanty zieloną herbatę , która detoksykuje i oczyszcza włosy, maksymalizując regeneracyjne i odżywcze działanie olejku z awokado. Dzięki temu suche i zmęczone włosy odzyskują wigor i ponownie biją zdrowym blaskiem. DETOX&REPAIR od John Frieda - skład linii Szampon Detox&Repair jest podstawą zrównoważonej pielęgnacji. Delikatnie usuwa wszelkie zanieczyszczenia z powierzchni włosów, dostarczając im składników odżywczych. Efekt? Zdrowo wyglądające, jedwabiście lśniące włosy. Cena: 39 zł/250 ml Odżywka Detox&Repair nawilża zniszczone włosy i pomaga chronić je przed przyszłymi uszkodzeniami. Włosy stają się gładsze i bardziej miękkie w dotyku już po pierwszym zastosowaniu. Cena: 39 zł/250 ml Maska Detox&Repair na i ntensywnie odżywczą formułę, która regeneruje i rewitalizuje zniszczone włosy. Dzięki temu suche, szorstkie i łamliwe kosmyki są widocznie odbudowane, odzyskują zdrowy wygląd i połysk. Cena: 45 zł/250 ml Na dodatek musimy przyznać, że cała linia obłędnie pachnie. 

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Dieta owocowo-warzywna – dlaczego poprawia nie tylko figurę?
Lato to czas, kiedy chcemy się cieszyć piękną figurę. Pomogą nam w tym... soki i koktajle! Mamy dla Was kilka sprawdzonych przepisów.

Czy na pewno wiemy, co to znaczy zbilansowana dieta ? Zawsze myślimy o niej tylko w kategoriach zdrowia lub szczupłej sylwetki . Zapominamy, że to co jemy, ma ogromny wpływ na wygląd naszej skóry, włosów i paznokci. Jednym z najmodniejszych sposobów dbania o swój wygląd są diety owocowo-warzywne. Główne skrzypce grają w nich soki i koktajle. Są szybkie i proste do przygotowania. Idealne na śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Zawierają całe mnóstwo witamin i minerałów , które zbawiennie wpływają na naszą skórę, np.: marchew zawiera beta-karoten , który wypływa na kolor naszej skóry (przed latem idealna), awokado jest naładowane witaminami młodości A i E , a mango ma niesamowitą ilość najlepszego przeciwutleniacza , czyli witaminy C. Wystarczy zamienić dwa posiłki dziennie na porcję soku , a zauważycie różnicę nie tylko w wyglądzie, ale także w rozmiarze ubrań! Teraz to proste! Wystarczy obejrzeć serię filmów wideo przygotowanych przez Beatę Pawlikowską specjalnie dla serwisu polki.pl. Zobaczcie filmy i pozwólcie Beacie zabrać was w smakowitą podróż po dalekich krajach i odległych… smakach! Te pomysły spodobają się nawet tym, którzy nie przepadają za koktajlami. Warto się przekonać! Przepis Beaty Pawlikowskiej na: - koktajl z melona i pomarańczy znajdziecie TUTAJ -  koktajl z awokado, melona i pomarańczy znajdziecie TUTAJ   - sok brzoskwiniowy znajdziecie TUTAJ   - koktajl leśny znajdziecie TUTAJ   - sok marchewkowo- jabłkowy znajdziecie TUTAJ - koktajl truskawkowy ze śliwkami znajdziecie TUTAJ - koktajl truskawkowo-brzoskwiniowy znajdziecie TUTAJ -  sok wiosenny z imbirem znajdziecie TUTAJ - koktajl z pomarańczy i mango znajdziecie TUTAJ - sok owocowy z burakiem znajdziecie  TUTAJ Zobaczcie także:   Jak szybko schudnąć kilka kilogramów?

Przeczytaj