Kolagen w proszku, w tabletkach lub w płynie świetnie się sprawdzi u osób, które chcą ujędrnić skórę i zniwelować zmarszczki. Z wiekiem ilość naturalnego kolagenu spada, a skóra staje się wiotka. Wtedy warto postawić na odpowiednią suplementację, która przyniesie widoczne efekty. Istnieje kilka sposobów na uzupełnienie kolagenu w organizmie, jednak nie każdy z nich jest tak samo skuteczny.

Reklama

Co to jest kolagen?

Kolagen to białko budujące tkankę łączną. Odpowiada za jędrność i elastyczność skóry, ale również jej odpowiednie nawilżenie i regenerację. Dodatkowo wpływa na prawidłowe funkcjonowanie stawów i chrząstek, a także wzmacnia odporność.Nasz organizm sam produkuje kolagen i buduje włókna kolagenowe. Włókna te podlegają nieustannej wymianie - bez końca ulegają zerwaniu, a na ich miejscu powstają nowe. Jednak proces ich regeneracji jest coraz mniej skuteczny wraz z upływającym wiekiem. Już od 25 roku życia proces produkcji włókien kolagenowych ulega zaburzeniom i zwolnieniu.

Jak niedobór kolagenu wpływa na skórę, włosy i paznokcie?

Niedobór kolagenu bardzo negatywnie wpływa na naszą skórę. Skutki tej sytuacji najbardziej widoczne są w jej strukturze. Przy zbyt małej ilości włókien kolagenowych zanikają gruczoły potowe i łojowe. Skutkuje to tym, że skóra staje się sucha, wiotka, pojawiają się zmarszczki, przebarwienia, a nawet cellulit. Zbyt mała ilość kolagenu wpływa również negatywnie na wygląd włosów i paznokci. Włosy sprawiają wrażenie zdecydowanie bardziej matowych, są mniej sprężyste i elastyczne oraz brakuje im blasku. Paznokcie z kolei są zdecydowanie bardziej kruche i łamliwe, a także bez przerwy się rozdwajają.Zobacz także: Kolagen - wyjątkowe białko młodości. Co może zrobić dla Ciebie i dla Twojej skóry?

Kolagen w płynie, w proszku i w tabletkach - który wybrać?

Zobacz także

Kolagen w płynie

Kolagen w płynie od kilku lat cieszy się wielką popularnością, przede wszystkim ze względu na polecenia licznych gwiazd i influencerów. Badania dowodzą, że regularnie stosowany kolagen do picia poprawia metabolizm tego białka w organizmie i widocznie wpływa na stan skóry. Aby kuracja przyniosła efekty, trzeba ją stosować przez minimum trzy miesiące.

Kolagen w proszku

Kolagen w proszku zazwyczaj zawiera większą dawkę substancji aktywnej od kolagenu w tabletkach, dlatego uznawany jest za skuteczniejszy. Do suplementów w postaci proszku dodawane są substancje, takie jak witamina C, wapń, glukozamina czy chondroityna, które wspomagają wchłanianie kolagenu. Aby kolagen w proszku był bardziej skuteczny, należy go najpierw rozwodnić w płynie.

Reklama

Kolagen w tabletkach

Bardzo dużym atutem przyjmowania takiej formy tego białka jest łatwość w dozowaniu i wygoda. Jednak ilość spożywanego kolagenu musi być dosyć duża, aby przyniosła wyraźne efekty. Aby uzupełnić niedobór kolagenu, należałoby przyjmować minimum kilka tabletek dziennie. Jest to więc najmniej efektywny sposób na odbudowę włókien kolagenowych w naszej skórze.

Reklama
Reklama
Reklama