Wejdź
kupuj mądrze
materiały PR
Pielęgnacja

Kupuj mądrze!

Sprawdź, czy więcej znaczy lepiej, czym kierujemy się podczas zakupów i jak często i dlaczego marnujemy kosmetyki.
Magdalena Borucińska
marzec 07, 2013

Kryjący krem CC, wodoodporny eyeliner, spray na porost włosów - oto hity wakacji!

Dlaczego kupujemy kosmetyki?

Najsilniej działają na nas promocje - 75% ankietowanych  przyznała się, że przynajmniej raz na jakiś czas kupuje coś dlatego, że to coś zostaje oznaczone hasłem „promocja”. Polacy lubią też eksperymentować - słowo „nowość” elektryzuje połowę z nas.

Równie duża część z nas, bo aż 62%, sugeruje się zasłyszaną opinią. 1/3 ankietowanych biegnie do sklepu, by zrobić na kimś wrażenie. Ale zdarza się również, że kupujemy coś nagle, pod wpływem impulsu – do takiego zachowania przyznało się 47% ankietowanych. Najmniej atrakcyjne okazują się być dla nas konkursy – tylko 1/5 kupuje coś, by wziąć w nich udział. Aż 57% Polaków wybiera się do sklepu, by kupić coś i dzięki temu poczuć się lepiej.

Na co zwracamy uwagę kupując kosmetyki?

Najważniejsze dla kupujących są: przystępna cena 58%, skład 49%, informacje na opakowaniu zgodne z oczekiwaniami 48%, a następnie promocja 37%, rozpoznawalna marka 35%, pozytywna opinia znajomych 35%.

Marnowanie kosmetyków

Chociaż większość Polaków deklaruje, że w ogóle nie zdarza im się wyrzucać kosmetyków, których nie zużyli do końca, to aż 43% pozostałych czasami tak robi, 18% robi to przynajmniej raz na pół roku i aż 36% ankietowanych przyznało się, że zdarza im się wyrzucić kosmetyk, którego nawet nie zaczęło używać i tu podobnie 18% robi to przynajmniej raz na pół roku.

Powody wyrzucania kosmetyków:

  • przekroczenie terminu ważności – 53%
  • zakup nieodpowiedniego lub złego jakościowo kosmetyku – 29%
  • niewłaściwe przechowywanie – 24%
  • zbyt duże zakupy 15%
  • zapomniałem ich użyć 14%
  • znudził mi się 12%
  • brak pomysłu na wykorzystanie produktu 10%
marnowanie kosmetyków

Nie do końca umiemy, ale generalnie chcielibyśmy mniej kupować i dotyczy to również kupowania kosmetyków. Niestety: 20% Polaków często ma poczucie, że zmarnowała pieniądze kupując dany kosmetyk, 20% eksperymentuje z kosmetykami i jak się nie sprawdzą, to nieraz się marnują, 17% ma wrażenie, że ma za dużo kosmetyków i gubi się w nich.

Opracowane na podstawie Raportu 'Nie/mądre zakupy' Millward Brown dla tołpa

Komentarze
Fotolia, materiały PR
Pielęgnacja Pielęgnacja w harmonii z naturą
W poszukiwaniu sposobów na zdrową i piękną skórą należy pamiętać, że dobra pielęgnacja powinna być nie tylko skuteczna, ale też odpowiedzialna oraz bezpieczna – nie tylko dla nas, ale także dla środowiska.
Materiał partnera
październik 25, 2016

Ochrona środowiska to temat, który we współczesnym świecie ma większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej . Coraz więcej z nas ma świadomość, że życie w możliwie jak najlepszej harmonii z naturą nie sprowadza się tylko do takich (jakkolwiek bardzo ważnych) działań, jak rozsądne gospodarowanie wodą i segregacja śmieci – obejmuje znacznie więcej zagadnień związanych z codziennym życiem. Jednym z nich jest  pielęgnacja naszej skóry , o czym dobrze wie marka Yves Rocher. Yves Rocher stara się chronić środowisko nadzorując produkcję kosmetyków na wszystkich etapach : od uprawy roślin, poprzez ich zbiory, wytwarzanie kosmetyków i ich sprzedaż. W składach kosmetyków Yves Rocher nie są wykorzystywane gatunki roślin zagrożonych wyginięciem Z przyczyn etycznych marka nie wykorzystuje też składników pochodzenia zwierzęcego , oprócz naturalnych produktów, takich jak miód czy wosk pszczeli Wszystkie produkty Yves Rocher, które spłukuje się wodą (żele pod prysznic i kosmetyki do pielęgnacji włosów), łatwo ulegają biodegradacji. Marka nie wykorzystuje polietylenowych cząsteczek peelingujących, ani silikonów w pieniących się produktach ze względu na ich szkodliwy wpływ na środowisko W opakowaniach kosmetyków Yves Rocher wykorzystuje się częściowo plastik pochodzący z recyclingu . Nie ma w nich ulotek: dodatkowe informacje o produkcie są nadrukowywane na wewnętrznej stronie kartonika Marka stosuje papier z drzewa pochodzącego z kontrolowanych upraw, aby zapobiegać niszczeniu lasów materiał sponsorowany

Przeczytaj

Nasze akcje