klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
dr Maria Otworowska
mat. prasowe
Pielęgnacja

Na czym polega wsparcie Sephora Accelerate? Zapytaliśmy jedną z uczestniczek programu

Zastanawiasz się, jak rozwinąć swój startup kosmetyczny? W realizacji marzeń pomoże ci Sephora!
Materiał partnera
wrzesień 24, 2020

Sephora Accelerate to międzynarodowy program wspierający kobiety prowadzące firmy kosmetyczne. Obejmuje cztery elementy: tygodniowy obóz, roczne, indywidualne sesje mentoringowe z ekspertami z branży beauty, dofinansowanie oraz odbywający się w San Francisco Demo Day, który jest okazją do zaprezentowania swojego projektu szerszej publiczności, w tym potencjalnym inwestorom oraz menedżerom sieci Sephora z Europy i Stanów Zjednoczonych. Uczestniczki programu zdobywają niezbędną wiedzę i umiejętności, by przyspieszyć rozwój swojego biznesu.

Jedną z uczestniczek edycji 2019/2020 była dr Maria Otworowska, twórczyni aplikacji mobilnej, która wykorzystujące sztuczną inteligencję do uporządkowania informacji na temat kosmetyków i pielęgnacji skóry.

Czym jest Skin Bliss i czemu służy? 

Dr Maria Otworowska: Skin Bliss jest aplikacją mobilną do analizy produktów kosmetycznych w oparciu o ich skład – wystarczy tylko zrobić zdjęcie listy składników, a Skin Bliss wyświetli informacje o danym produkcie, np. o jego głównej funkcji, o poziomie alergenów czy konserwantów, o tym, czy kosmetyk zawiera składniki pochodzenia zwierzęcego, albo czy jest potencjalnie szkodliwy dla środowiska. Co więcej, Skin Bliss oferuje ocenę danego produktu przy użyciu sztucznej inteligencji. Algorytm Skin Bliss jeszcze się uczy, ale podpowie już, dla jakiego typu skóry dany kosmetyk jest odpowiedni, jakich efektów można się spodziewać, i przy jakich problemach może pomóc. Przyszłość Skin Bliss nakierowana jest na dalszy rozwój algorytmów, które pomogą rozwiązywać problemy świata beauty.

Co konkretnie zaoferować nam może sztuczna inteligencja? Jest już obecna wszędzie wokół nas – gdy logujemy się na ulubione portale, gdy włączamy Netflixa, gdy robimy zakupy na Amazonie – treści, które widzimy są specjalnie wybierane dla nas przez inteligentne algorytmy. Zazwyczaj, mimo że treści się zmieniają, algorytmy odpowiedzialne za ich wybór działają na tych samych zasadach. I trzeba przyznać – działają całkiem nieźle. Jeśli jestem fanką Stranger Things, to Netflix poleci mi również Dark, bo mając dostęp do milionów innych użytkowników, Netflix wie, że większość użytkowników, którzy lubią Stranger Things, lubią również Dark. I z punktu widzenia algorytmu prawdopodobieństwo wzrasta, że i mnie Dark się spodoba.

Ale gdy chcemy użyć tych samych algorytów, by rekomendować produkty kosmetyczne, wtedy pojawia się problem – to, że Ania z Warszawy twierdzi, że kosmetyk A pomógł jej rozświetlić cerę, to wcale nie oznacza, że kosmetyk A zadziała również u mnie. Nawet jeśli mamy ten sam typ skóry. Dlaczego? Bo reakcja na składniki kosmetyczne jest wysoce indywidualna i zależy od wielu czynników. Średnio dwa na trzy kupione kosmetyki lądują w koszu, bo okazują się niedopasowane do potrzeb skóry. Skin Bliss chce rozwiązać ten problem przez dogłębne zrozumienie indywidualnych zależności między użytkownikiem i kosmetykiem.

Jak narodził się pomysł na twój startup?

M.O.: Świat marketingu kosmetycznego jest pełen sprzeczności, mylnych informacji i siania strachu – na wielu portalach internetowych można znaleźć artykuły z czarną listą „toksycznych” składników kosmetycznych, których należy unikać, bo są szkodliwe dla zdrowia czy wręcz przyczyniają się do rozwoju nowotworu. Jestem osobą, która nigdy nie fascynowała się ani kosmetykami, ani tym bardziej ich składem, ale znalazłam się w obliczu problemów skórnych wieku dorosłego i łatwo stałam się ofiarą marketingowych obietnic, że wszystkie moje problemy ze skórą się skończą, gdy tylko zacznę unikać tych „toksycznych” składników.

Zaczęłam rygorystycznie zwracać uwagę na składy kosmetyków, które kupowałam i sprawdzać, czy dany produkt nie zwiera żadnego „toksycznego” elementu. Ale jako że porównywanie jednej długiej listy skomplikowanych wyrazów (np. „bis-peg-18 methyl ether dimethyl silane” – tak, to jest jeden wyraz) z drugą równie skomplikowaną listą, jest bardzo czasochłonne, postanowiłam usprawnić ten system i napisałam aplikację mobilną, która informowała mnie o znaczeniu i ocenie każdego ze składników danego kosmetyku przez zrobienie zdjęcia listy składników. Tak powstała pierwsza wersja Skin Bliss.

dr Maria Otworowska
mat. prasowe

Od tego czasu nauczyłam się wiele o kosmetykach, składnikach i chemii kosmetycznej. Wiem teraz również, że nie ma w użyciu żadnych „toksycznych” składników i na pewno nikt nie umrze od używania kremu. Wiem też, że potencjalnie negatywne składniki się nie kumulują (a przynajmniej nie na tyle, by wywołać jakąkolwiek reakcję). Nie oznacza to jednak, że wszystkie składniki są sobie równe i że nie trzeba zwracać uwagi na to, co się wybiera. Tak, są składniki, które mogą podrażnić czy wywołać reakcję alergiczną skóry, jest również wiele składników, których użycie jest bardzo ograniczone czy wręcz zabronione w Unii Europejskiej, a które mogą być dodawane do kosmetyków w innych częściach świata. Ważne jest dla mnie, by Skin Bliss był źródłem rzetelnej wiedzy i informacji na temat składników i pomagał użytkownikom poukładać tę wiedzę – tak, by każdy mógł podejmować świadome decyzje w kwestii zakupu kosmetyków. Ale demistyfikacja składu to tylko jedna część problemu. Innym pozostaje wybór odpowiednich kosmetyków – empirycznie, każdy z nas doświadczył reakcji skóry na pewne produkty (albo braku reakcji, mimo że producent obiecał, ze dany kosmetyk pomoże nam z X, Y, Z problemem). Wierzę, że problem ten może zostać rozwiązany przy użyciu sztucznej inteligencji i nad tym teraz pracuję.

Ukończyłaś studia na kierunku kognitywistyka. Czy twoje wykształcenie pomogło ci w założeniu Skin Bliss?

M.O.: Nie wiem, czy jakiekolwiek studia mogą przygotować do miriady wyzwań związanych z założeniem i rozwojem startupu. :) Codziennie uczę się czegoś nowego, codziennie rozwiązuję nowe problemy, osiągam nowe sukcesy i mam nowe źródła inspiracji. 

Niezaprzeczalnie jednak, podczas robienia doktoratu zdobyłam wiele transferowalnych umiejętności – planowanie i zarządzanie projektem, nadzorowanie pracy zespołu, publiczne prezentacje. Moja uczelnia oferowała również kurs biznesu dla doktorantów, który był przydatny w zdobyciu podstaw teoretycznych na temat modeli i strategii biznesowych. 

Od strony typowo technicznej, oczywiście nie mogłabym rozwijać moich pomysłów na Skin Bliss bez mojego wykształcenia w kognitywistyce i sztucznej inteligencji. Praca naukowa również przygotowała mnie do tego, by robić i rozwijać rzeczy, których nikt wcześniej nie robił i dla których nie ma prostej, wytyczonej ścieżki rozwoju.

Na czym polega wsparcie Sephora Accelerate?

M.O.: Każda z uczestniczek Sephora Accelerate ma przydzielonego własnego mentora lub mentorkę. Osoba ta jest ekspertem Sephory w danej dziedzinie i jest dopasowana do profilu danego startupu. Moja mentorka jest ekspertką finansową i praca z nią pomogła mi w wielu kwestiach zarówno biznesowych, jak i strategicznych. Co więcej, dzięki niej poznałam innych ekspertów Sephora, którym mogłam zaprezentować Skin Bliss, i których pozytywny feedback jest dla mnie ważną lekcją.

Ponadto, jako grupa, mamy comiesięczne spotkania i specjalistyczne warsztaty z różnych dziedzin (np. branding, marketing, sprzedaż, czy przygotowanie przekonującego pitchu). Wszystkie te spotkania są ogromnie przydatne – przede wszystkim dlatego, że są prowadzone przez specjalistów z branży kosmetycznej. Jest to dla mnie ważne, bo jako osoba, która nie ma doświadczenia zawodowego w tej branży, musiałam szybko zdobyć rozeznanie i nauczyć się, co jak działa. 

I oczywiście, Sephora Accelerate to również społeczność – moja grupa to otwarta i różnorodna grupa founderek na rożnym stopniu rozwoju startupu, zmagająca się z różnymi problemami, od której mogę się wiele nauczyć.

Jak zachęciłabyś inne kobiety do zgłoszenia się do programu Sephora Accelerate?

M.O.: Wsparcie Sephora bardzo przyspieszy rozwój twojego projektu i nakieruje cię na drogę sukcesu. Doświadczyłam tego nie tylko na własnym startupie, ale zaobserwowałam u innych członkiń mojej grupy. Z miesiąca na miesiąc widać ogromny postęp w każdym projekcie. Więc jeśli i ty bez wytchnienia pracujesz nad swoim projektem, nie wahaj się aplikować. Sephora pomoże ukierunkować twoją energię i umiejętności, by urzeczywistnić twój pomysł.

Pomijając wsparcie, które otrzymasz, jeśli zostaniesz wybrana, już samo przygotowanie formularza zgłoszeniowego jest bardzo pomocne. Znajdują się w nim istotne dla każdego startupu pytania. Ale nie martw się, jeśli nie masz konkretnych odpowiedzi na wszystkie pytania. Ja z perspektywy czasu odpowiedziałabym inaczej na większość z nich. Ale to tylko oznacza, że wiele się nauczyłam jako founderka i rozwinęłam jako startup przez ostatnie miesiące. I tego każdej z was życzę.

Szczegóły na temat programu Sephora Accelerate znajdziesz na sephoraaccelerate.com.

Materiał powstał z udziałem marki Sephora

Milena Majak, relacja z otwarcia perfumerii Sephora w Westfield Arkadia
archiwum prywatne
Makijaż Nowa odsłona flagowej perfumerii Sephora w Westfield Arkadia. Są nowe dedykowane strefy tematyczne!
Sephora w Westfield Arkadia ponownie otwarta! To jedyna taka odsłona tej perfumerii w Polsce. Na odwiedzających czeka wiele nowości i niespodzianek jak chociażby strefa barberska.
Materiał partnera
wrzesień 09, 2020

W perfumerii znajdziecie aż dziesięć obszarów dedykowanych fankom makijażu, pielęgnacji oraz zapachów. Czeka tutaj na nie moc atrakcji, strefy tematyczne i asortyment kilkunastu tysięcy produktów światowych, a także polskich marek . Nie obędzie się również bez niespodzianek! Nowości w perfumerii Sephora w Westfield Arkadia W perfumerii Sephora w warszawskiej Westfiel Arkadia pojawiło się pięć zupełnie nowych stref. Tylko tutaj możecie skorzystać ze Skincare Lounge , czyli z ekskluzywnych spotkań z ekspertami marek pielęgnacyjnych. Dla czekającyc na wizytę powstała z kolei  strefa Chillout , gdzie można zaparzyć sobie kawę lub herbatę, napić się wody i po prostu zrelaksować. Zupełną nowością, dostępną tylko w tym oddziale Sephora, jest również  Aqua di Parma Barber Shop . To strefa dedykowana wyłącznie mężczyznom. Barber zajmie się zarostem - nada mu kształtu, wypielęgnuje go i doradzi, jakich kosmetyków używać, aby efekt utrzymał się dłużej. Dla fanów wyszukanych perfum Sephora przygotowała specjalną strefę zapachów niszowych, gdzie znajduje się chociażby jedyna w Europie kolekcja perfum Bottega Veneta , czy jedyna w Polsce aplikacja Chanel dobierająca zapach według wyników z wypełnionego testu. Nie możemy zapomnieć o  Click & Collect , które pozwala wam odebrać zamówienie online już w ciągu dwóch godzin od złożenia go.  W tej Sephorze znajdziecie także Gift Hub , czyli stanowisko do pakowania prezentów - możecie zająć się pakunkiem sami lub poprosić ekspedientów o przygotowanie. Oprócz tego w Sephorze w Westfield Arkadia możecie skorzystać z porad ekspertów i wizażystów w znanych już strefach Skincare Hub oraz Make up Hub . W tej ostatniej znajduje się również...

Przeczytaj
Philips PerfectCare seria 9000
mat. prasowe
Styl życia Perfekcyjne prasowanie bez wysiłku? To już możliwe!
Uporczywe zagniecenia na grubych tkaninach, ślady przypaleń na cienkich ubraniach, wiecznie niedoprasowane sukienki z falbankami i bluzki z aplikacjami – jeśli tak wygląda Twoja codzienność z prasowaniem, najprawdopodobniej nie przepadasz za tą czynnością. To się może zmienić dzięki najnowszemu generatorowi pary Philips, który wie, co prasuje i nie popełnia błędów.
Materiał partnera
październik 26, 2020

Generator pary Philips PerfectCare seria 9000 to pierwsze i jedyne na rynku urządzenie, które dzięki zastosowaniu wbudowanej kamery i sztucznej inteligencji wie, co prasuje, a następnie automatycznie dopasowuje temperaturę i ilość pary idealne dla danej tkaniny. To oznacza koniec z niedoprasowanymi ubraniami, przypaleniami i innymi niespodziankami, których nikt z nas nie lubi. Technologia ActiveSense – przełom w prasowaniu Jak to możliwe? Wyjątkowe możliwości generatora PerfectCare seria 9000 to wynik zastosowania w tym urządzeniu technologii ActiveSense, czyli połączenia kamery i sztucznej inteligencji. To duet doskonały: sztuczna inteligencja w czasie rzeczywistym interpretuje obraz z kamery, czyli rozpoznaje tkaninę i automatycznie dopasowuje idealną temperaturę oraz ilość pary, by prasowanie było efektywne i bezpieczne dla tkaniny. W praktyce oznacza to, że grube materiały prasuje z użyciem wyższej temperatury i większej ilości pary, zaś do cienkich i delikatnych tkanin stosuje niższą temperaturę i ogranicza parę. Ten generator „pamięta” tysiące splotów i zna ich wymagania pielęgnacyjne, więc gwarantuje skuteczne i bezpieczne prasowanie każdego rodzaju odzieży. A my? Prasując, możemy się skoncentrować na serialu, słuchaniu podcastu lub rozmowie, bez myślenia o zmienianiu ustawień. Philips PerfectCare seria 9000 : 3 199 zł Prasowanie bez ryzyka przypalenia Generator pary PerfectCare seria 9000 automatycznie dopasowuje idealną temperaturę prasowania do każdej tkaniny , dzięki czemu możemy być pewni, że niczego nie przypalimy. A jeśli telefon, kurier lub wymagająca pilnej interwencji sytuacja w kuchni oderwie nas od prasowania? Czy pozostawione na ubraniu żelazko wyrządzi szkody? Nie, ponieważ czujnik ruchu wykryje, że żelazko nie pracuje i automatycznie schłodzi stopę do bezpiecznej temperatury,...

Przeczytaj
przeszczep włosów
iStock
Fryzury ARTAS iX - jedyny na świecie robotyczny system do przeszczepu włosów. Jak działa?
Zabieg dedykowany jest dla pacjentów z łysieniem androgenowym, może być wykonane u kobiet jak i mężczyzn. Bardzo ważna jest odpowiednia kwalifikacja do zabiegu, ponieważ tylko pacjent z łysieniem androgenowym jest kandydatem do przeszczepu włosów.
Materiał partnera
wrzesień 22, 2020

Przeszczep jest metodą leczenia służącą do uzupełnienia powstałego ubytków i nie zwalnia pacjenta z kontynuacji leczenia łysienia androgenowego lekami. Na konsultacji przeprowadzany jest szczegółowy wywiad lekarski i badanie trychologiczne. Jak działa robot ARTAS iX do przeszczepu włosów? Robot wykorzystuje algorytm oparty o sztuczną inteligencję: artas artificial intelligence. System komputerowy ocenia jakość jednostek włosowych (grafów) i wybiera najlepsze zespoły mieszków z miejsca dawczego . Robot jest w stanie pobrać nawet do 1 000 mieszków włosowych w ciągu godziny . Kąt i głębokość wkłucia są precyzyjnie mierzone. Urządzenie działa bardzo dokładnie, a powtarzalność ruchów gwarantuje o wiele lepszy efekt niż w przypadku przeszczepów tradycyjnych, w których istnieje ryzyko błędu ludzkiego. Do zabiegu pobierane są wszystkie struktury włosa, dzięki czemu po przeszczepie włosy po przeszczepie rosną podobnie jak naturalne. Skąd pobierane są włosy do przeszczepu? Włosy do transplantacji pobieramy z potylicy (tył głowy) , ponieważ to właśnie tutaj mieszki nie są objęte procesem miniaturyzacji. Włosy na zakolach i szczycie głowy są wrażliwe na działanie hormonów (DHT – dihydrotestosteronu), dlatego wypadają. Są one cieńsze, mają jaśniejszy odcień, stają się coraz krótsze. W końcowym etapie procesu zaczynają przypominać meszek (tzw. babyhair). W fazie spoczynku (telogenu) wypadają, a na ich miejsce przestają być produkowane nowe. Włosy znajdujące się na części potylicznej głowy są odporne na działanie DHT . Zawierają więcej pigmentu (najczęściej są nieco ciemniejsze), są grubsze i mocniejsze. Układają się w wielomieszkowe grafty – w każdym po 2-3 mieszki włosowe. To właśnie one doskonale nadają się jako miejsce dawcze do...

Przeczytaj
Kosmetyki dr Skin Clinic
mat. prasowe
Pielęgnacja 4 kroki do pięknej skóry. Czy na pewno pamiętasz o każdym?
Jak pielęgnować skórę, jeśli zależy nam na zachowaniu równowagi i piękna przez długie lata, a nie na szybkim, lecz krótkotrwałym efekcie? Na które składniki stawiać? Jak łączyć kosmetyki, by wzajemnie się uzupełniały? Odpowiedzi na te pytania zna dr Skin Clinic.
Materiał partnera
wrzesień 14, 2020

Promienna, jędrna skóra bez zmarszczek, przebarwień i niedoskonałości? To możliwe, jednak wymaga troski, systematyczności i wiedzy. Dlatego:   - zaufaj specjalistom – dr Skin Clinic to nowa specjalistyczna marka, proponująca stężenia i pielęgnację taką samą, jak w gabinetach kosmetycznych, dlatego korzysta z doświadczenia Laboratorium Badawczo-Rozwojowego BANDI Cosmetics, które od ponad 30 lat tworzy zaawansowane formuły dla profesjonalistów oraz współpracuje z najlepszymi ekspertami w dziedzinie dermatologii, kosmetologii i chemii; nie eksperymentuj  – w codziennej pielęgnacji nie sprawdzają się coraz wymyślniejsze nowinki o nie do końca zbadanych właściwościach, lecz najgruntowniej przebadane dermatologicznie składniki aktywne w stężeniach, które rzeczywiście są efektywne; - unikaj tego, co niepotrzebne – powiedz „nie” zbędnym dodatkom, które nic nie wnoszą, a jedynie obciążają skórę; - postaw na synergię – kosmetyki, z których korzystasz podczas poszczególnych etapów pielęgnacji powinny wzajemnie się uzupełniać, a przez to wzmacniać swoje działanie; - podejdź do pielęgnacji holistycznie – połącz ją ze zdrową dietą i aktywnością; ta prosta recepta sprawdza się najlepiej, bo skóra – jeden z największych i najinteligentniejszych organów naszego ciała – reaguje na wszystko, co się z nami dzieje, a więc także na to, co jemy i jak żyjemy. Jak powinna wyglądać pielęgnacja skóry? Według dr Skin Clinic składają się na nią 4 etapy. Etap I: Oczyszczanie O tym, że demakijaż i oczyszczanie skóry to pierwszy, podstawowy i niezbędny etap każdej pielęgnacji, napisano już grube tomy. W telegraficznym skórce – tylko dzięki dokładnemu usunięciu wszelkich zanieczyszczeń,...

Przeczytaj