klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
słodycze
Fotolia
Przepisy

Produkty impulsowe – miej się na baczności!

Zdarza Ci się kupić rzeczy, których pierwotnie nie planowałaś kupować? Sprawdź, czym są produkty impulsowe i w jaki sposób specjaliści od marketingu wpływają na Twoje decyzje konsumenckie!
Katarzyna Mordalska
lipiec 30, 2015
słodycze

Przekraczamy próg sklepu i już od wejścia uderza nas po nozdrzach przyjemny zapach świeżego pieczywa. Przyszliśmy po kilka konkretnych produktów, ale zewsząd atakują nas wyeksponowane, atrakcyjne opakowania. Im dalej w sklep, tym więcej pokus.

Ile razy zdarzyło się tak, że do domu wróciłaś z pełną torbą zakupów, z której co najmniej 1/3 stanowiły rzeczy, których nie miałaś w planie kupować? Eksperci od marchandisgnu doskonale wiedzą, jak podświadomie wpływać na nasze decyzje poprzez aranżację sklepów i sposób prezentacji poszczególnych produktów na półkach. To siła, która napędza sprzedaż w podobnym stopniu, co promocje i obniżki cen.

Ivan z „Hotelu Paradise” szczerze opowiedział o związku z Anią i zdradził jej największą wadę

Produkty impulsowe – czym są?

Jeśli z powodzeniem przebrnęłaś pomiędzy wszystkimi sklepowymi półkami, chociaż ciastka i cukierki uśmiechały się do Ciebie z każdej strony, marketingowcy dopadną Ciebie i Twoje dzieci przy kasach… Nuda, czekamy, nic się nie dzieje. Mija minuta, druga, trzecia… Wzrasta prawdopodobieństwo, że skusimy się na któryś z wyeksponowanych, tzw. produktów impulsowych. Jeśli chodzi o asortyment spożywczy, zaliczamy do nich wafelki, batoniki, gumy do żucia, cukierki, czyli wszystko to, po co najchętniej sięgnęlibyśmy w momencie, gdy na coś czekamy - po prostu dla zabicia czasu.  

Produkty impulsowe – nie ulegaj pokusom

Jedyne, co może nas uchronić przed decyzjami zakupowi podejmowanymi spontanicznie, to rozsądek. Musimy zdać sobie sprawę, że ułożenie towarów w sklepie nie jest kwestią przypadku i po prostu, w myśl modelu AIDA, mają za zadanie: przyciągnąć naszą uwagę (Attention), zainteresować (Interest), wzbudzić pożądanie (Desire) i skłonić do działania (Action), czyli do zakupu.

Produkty impulsowe to nie tylko te przy kasach, po które sięgamy w oczekiwaniu na swoją kolejkę, ale też wszystkie te rzeczy, których zakupu dokonaliśmy, a nie mieliśmy go w planach. Taki stan rzeczy sprzyja niestety marnowaniu jedzenia, gdyż kupując wiele niepotrzebnych produktów, nie jesteśmy w stanie wykorzystać ich w krótkim czasie. Tym ważniejsze jest zatem sporządzenie listy zakupów i kupowanie z głową. Oczywiście można sobie pozwolić na realizację nieplanowanych zachcianek, byle tylko nie okazało się, że zajmują one połowę naszego koszyka.

Podejmij z nami WYZWANIE 4 tygodnie bez słodyczy!

Zdarza się Wam kupować produkty, których zakupu nie planowałyście?

Komentarze
Styl życia Kochasz kosmetyki? Musisz się pojawić w tym miejscu!
Każdy szanujący się fan kosmetyków choć raz w życiu powinien wybrać się na Targi Kosmetologiczne. Organizowane są w każdym dużym mieście, bywa, że możesz się wybrać nawet na dwie edycje: wiosenną i jesienną. To niepowtarzalna okazja na poszerzenie swojej wiedzy na temat kosmetyków, poznanie nowych trendów, a także marek. Nie jesteś kosmetyczką? Nic nie szkodzi! Targi są otwarte dla wszystkich chętnych i jeśli tylko pasjonujesz się branżą beauty, z powodzeniem możesz się na nie wybrać! Dla każdego uczestnika czeka tam mnóstwo atrakcji i korzyści. Jakich?
Agata Olejniczak
listopad 14, 2016

1.      Możliwość poszerzenia wiedzy i umiejętności Większość targów to nie tylko same stoiska i wystawcy. Zazwyczaj równolegle odbywa się Kongres Kosmetologiczny. Poprzez stronę internetową organizatora można się zapisać na ciekawe wykłady, a nawet warsztaty typu Masterclass. Dodatkowo na otwartych scenach odbywają się liczne, bezpłatne pokazy, w których może uczestniczyć każdy. Dla kosmetyczek i osób związanych z branżą urodową jest to bezcenna wiedza, którą zdobywa się od najlepszych specjalistów z tej dziedziny. Jeśli zależy Ci na poznaniu najnowszych trendów i poszerzeniu kosmetycznych wiadomości, koniecznie zapoznaj się z programem wykładów i zapisz się na te, które Cię interesują!   2.      Poznanie nowych marek kosmetycznych Przemysł kosmetyczny cały czas się rozwija, w końcu konsumenci są coraz bardziej świadomi tego co kupują i poszukują innowacyjnych produktów, które zrewolucjonizują ich codzienną pielęgnację. Na Targach nie tylko mają okazję odkryć nowe marki, ale również zaczerpnąć informacji u źródła, czyli dystrybutorów i sprzedawców. Niejednokrotnie zdarza się, że na stoisku można zaczerpnąć porady dermatologa czy specjalisty związanego z daną firmą. Wystawcy dbają o to, żeby zapewnić klientom testery, więc każdy chętny może zapoznać się z interesującym go produktem. Jest to także niepowtarzalna okazja na wypróbowanie produktów, które nie są dostępne w sprzedaży detalicznej, a tylko w renomowanych gabinetach kosmetycznych. Na każdych targach wystawiają się marki, których kosmetyków nie spotkamy na półce popularnych, sieciowych drogerii. Takie wydarzenia dają Ci możliwość ich odkrycia i pokochania! 3.      Zrobienie zakupów kosmetycznych w atrakcyjnej cenie Każdej firmie zależy na przyciągnięciu uwagi potencjalnego klienta, dlatego też w podczas targów organizują liczne promocje i chętnie...

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Bezpieczne zakupy w sieci
Zakupy przez internet zyskują coraz większą popularność. Nic dziwnego - możliwość nabycia poszukiwanych towarów bez konieczności ruszania się z miejsca i często po bardzo atrakcyjnych cenach to bardzo wygodna forma kupowania. Niekiedy jednak, tak samo jak przy klasycznych zakupach, możemy trafić na nieuczciwego sprzedawcę, który będzie chciał nas oszukać, wyłudzić pieniądze lub po prostu utrudnić nam życie, kiedy zgłosimy się do niego z reklamacją. Dobrze więc zawczasu wiedzieć, jakie prawa przysługują kupującemu przez internet i w jaki sposób możemy zminimalizować ewentualne straty.
Materiał partnera
czerwiec 01, 2012

Pierwsza z pomocą przychodzi nam ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów (dokładnie "Ustawa z dnia 2 marca 2000 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny"), w myśl której każdy kupujący przez internet ma prawo w ciągu 10 dni od dokonania zakupu odstąpić od niego bez podawania przyczyn. Ustawa określa wyjątki, których te postanowienia nie dotyczą (m.in. nagrań audiowizualnych po usunięciu oryginalnych opakowań), jednakże w wielu przypadkach stanowi ona wystarczające zabezpieczenie dla kupującego, chroniącego go m.in. przed wymuszaniem "odstępnego" czyli opłaty, za która sprzedawca zgodzi się przyjąć towar. Niektóre sklepy internetowe, zwłaszcza te dysponujące szeroką ofertą towarów, oferują klientom np. 30 dniowy okres gwarancji zwrotu pieniędzy lub darmowo przedłużają gwarancję na określone produkty, umożliwiając ich naprawę lub wymianę bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Kupując w sklepie oferującym tego typu udogodnienia mamy pewność, że towar, który otrzymamy, będzie zgodny z naszym zamówieniem, a jeśli okaże się, że z jakichś przyczyn nam nie odpowiada, będziemy mogli wymienić go na inny, otrzymać bon towarowy lub zwrot pieniędzy. Inaczej sprawa ma się w przypadku platform handlowych, zrzeszających różnych sprzedawców. Platforma handlowa Allegro, wychodząc na przeciw potrzebom użytkowników, już kilka lat temu stworzyła Program Ochrony Kupujących. Jeśli kupując trafimy na sprzedawcę, który po dokonaniu przez nas wpłaty, odmówi wydania zakupionych przedmiotów, przyśle towar całkowicie odbiegający od opisu z oferty lub nie będzie możliwości skutecznego skontaktowania się z nim, po zgłoszeniu tego faktu organom ścigania oraz obsłudze Allegro będziemy mogli otrzymać zwrot kosztów poniesionych na nieudany zakup. Aktualnie istnieje możliwość otrzymania...

Przeczytaj
nie mam się w co ubrać
Fotolia
Moda 5 głównych powodów, dla których ciągle nie masz się w co ubrać
Jeśli codziennie rano, kiedy stoisz przed szafą masz w głowie myśl "znowu nie mam się w co ubrać" najprawdopodobniej Twoja garderoba potrzebuje dużej zmiany. A właściwie nie tylko garderoba wymaga małej rewolucji, a przede wszystkim Twój sposób kompletowania ubrań. Oto 5 głównych powodów, które powodują ciągłe problemy z tworzeniem stylizacji.
Ewelina Błeszyńska
styczeń 21, 2016

#1 Kupujesz ubrania, które nie pasują do Twojego trybu życia Niedopasowanie garderoby do naszych rzeczywistych potrzeb to zdecydowanie najbardziej powszechna przyczyna ciągłych problemów z codziennym ubieraniem się. Bardzo często w naszych szafach znajdują się ubrania jednej kategorii np. ogromna liczba podobnych do siebie t-shirtów czy ubrań w sportowym stylu, a brakuje nam eleganckich ubrań niezbędnych nam na co dzień do pracy. Garderoba powinna mieć odpowiednie proporcje - warto nauczyć się kupować ubrania, które będziemy wykorzystywać na co dzień, a nie te, na które lubimy popatrzeć lub mamy ich już wystarczająco dużo. #2 W twojej garderobie brakuje baz Tworzenie codziennych stylizacji jest naprawdę dużo prostsze jeśli w naszej garderobie nie będzie brakować dopasowanych do naszej osobowości bazowych ubrań. Dla niektórych tego rodzaju podstawą garderoby będzie biały t-shirt lub szara bluza, dla innych - elegancka koszula i mała czarna . Warto przeanalizować zawartość naszej szafy i wybrać kilka uniwersalnych rzeczy, które nosimy najczęściej, bo są łatwe w stylizowaniu. To właśnie tego rodzaju ubrania powinny stanowić trzon naszej szafy i to je powinnyśmy kupować w pierwszej kolejności. #3 Gromadzisz ubrania, do których nie jesteś przekonana Bluzka kupiona choć kolor już w sklepie wydawał się być zbyt ekstrawagancki, żakiet, który czeka na wizytę u krawcowej lub sukienka, do której zamierzasz schudnąć - to tylko niektóre przykłady ubrań, które tak naprawdę nigdy nie powinny znaleźć się w żadnej szafie. Często błędnie kupujemy rzeczy , do których od początku nie jesteśmy przekonane lub od razu chcemy coś w nich zmienić, przez co sprawiamy, że w naszej szafie wisi całe grono bezużytecznych ubrań. W konsekwencji mamy mnóstwo ubrań, których nigdy nie nosimy, a brakuje nam tych, w których czujemy się po prostu dobrze. #4 Masz za dużo...

Przeczytaj
Makijaż Promocja Rossmann -55%. Co zrobić, żeby kupić kosmetyki z rabatem?
Akcja "Piękny początek sezonu" w drogeriach Rossmann startuje już 9 października. A to oznacza kolejne zakupowe szaleństwo.
Milena Majak
październik 08, 2018

Czasy starej promocji -49 procent na każdy produkt z kolorówki minęły bezpowrotnie. Ale już od jesieni 2017 roku obowiązują zupełnie nowe zasady, wokół których pojawiło się sporo kontrowersji. Dlatego dzisiaj tłumaczymy, co trzeba zrobić, aby móc kupić kosmetyki ze zniżką -55 procent . Rossmann promocja -55 procent - termin Wprowadzenie nowych zasad promuje przystąpienie do Klubu Rossmanna , czyli zarejestrowania się w bezpłatnej aplikacji na telefon z wirtualną kartą do zbieranie punktów. Bez aplikacji niestety nie będzie możliwości wzięcia udziału w promocji . Podobnie jak przy poprzedniej edycji, najbardziej aktywne klubowiczki miały możliwość zrobienia zakupów wcześniej , już 29 września. Pozostali niech lepiej przygotują portfele i karty - promocja zaczyna się  9 października i potrwa do 19 października .  Zobacz także: To najlepsze drogeryjne tusze do rzęs w promocji Rossmann. Najtańszy kosztuje 5,40 zł Rossmann promocja -55 procent - zasady Promocja jest ważna tylko przy zakupie minimum 3 różnych produktów do makijażu . Jeśli klubowicz kupi mniej niż trzy różne artykuły (np. kredkę i tusz) – rabat się nie naliczy. W przypadku zakupu więcej niż jednej sztuki takiego samego artykułu – rabat będzie obowiązywał tylko na jeden produkt (widoczny na paragonie jako pierwszy). Jeśli kupimy więcej niż trzy różne artykuły (nadal każdy musi być inny) rabat zostanie naliczony dla każdego artykułu. Rabaty są naliczane od cen regularnych i nie mogą być łączone z innymi rabatami. Najważniejsze jest jednak nowo dodana zasada, która mówi o tym, że każdy klubowicz może skorzystać z promocji maksymalnie 3 razy . Ma to zapobiec udostępnianiu karty Klubu Rossmann, co miało miejsce podczas poprzednich edycji promocji. Na pewno pamiętacie, że blogerka Klatex właśnie to zrobiła i dzięki temu zebrała aż 650 tys. punktów . Gotowe na zakupowe...

Przeczytaj