klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
16 mitów na 16 Dni Przeciwko Przemocy
mat. prasowe
Styl życia

16 mitów na 16 Dni Przeciwko Przemocy – Avon walczy z mitami i zachęca do mówienia głośno o przemocy

Materiał partnera
październik 27, 2020

Uderzył, „bo go sprowokowałaś” i obiecał, że to się nie powtórzy? A może słyszysz od bliskich: „Nie pije, nie bije, więc o co ci chodzi?”, a ty każdego dnia czujesz strach przed osobą, która jest obok? Przemoc przybiera różne formy i nie zdarza się tylko w rodzinach patologicznych. Kampania Avon każe mówić o niej głośno, bo tylko w ten sposób pomożemy sobie i innym ofiarom.

Nie bój się. Mów głośno o przemocy

W ramach kampanii „Mów o tym głośno!” Avon we współpracy z fundacją Feminoteka przedstawia 16 niebezpiecznych mitów na 16 Dni Przeciwko Przemocy ze względu na Płeć. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na różne formy przemocy i na szkodliwe przekonania, przez które ofiary spotykają się z powszechnym bagatelizowaniem ich odczuć, manipulacją czy zastraszaniem. Bardzo często nie wiedzą też, gdzie szukać pomocy. W konsekwencji duża liczba przypadków nie zostaje zgłoszona i nagłośniona, a przemoc w czterech ścianach naszych domów wciąż wzrasta.

Twarzą kampanii jest Anita, konsultantka firmy Avon. Kobieta taka sama, jak my wszystkie. Na przemoc nie miała wpływu, została nią dotknięta w rodzinnym domu, ojciec bił ją od kiedy pamięta. Były siniaki, krew i ból. Dziś Anita ma własną rodzinę, w której każdy szanuje każdego. Ale to może by się nie udało, gdyby nie ciężka praca nad poczuciem własnej wartości wykonana pod okiem psychologów, głośny sprzeciw i nieoceniona pomoc ze strony wielu osób. Firma Avon od lat wspiera swoje konsultantki i pracownice, które były narażone na przemoc we własnych domach. Jednak nie każdy znajdzie pomoc w pracy i w swoim najbliższym otoczeniu. Trzeba się o nią upomnieć i nie wstydzić się o niej mówić. Dlatego czas obalić mity na temat przemocy raz na zawsze.

16 mitów na temat przemocy 

16 mitów na 16 Dni Przeciwko Przemocy
mat. prasowe

16 mitów na 16 Dni Przeciwko Przemocy
mat. prasowe

16 mitów na 16 Dni Przeciwko Przemocy
mat. prasowe

16 mitów na 16 Dni Przeciwko Przemocy
mat. prasowe

Nie jesteś sama, poproś o pomoc

Większość mitów na temat przemocy zamyka usta ofiarom. Tymczasem szacuje się, że problem dotyka co trzeciej z nas. Ale wstydzimy się o nim mówić, prosić o pomoc lub zwyczajnie nie mamy do kogo się zwrócić. W tegorocznej kampanii „Mów o tym głośno!” Avon zachęca wszystkich do tego, by przemoc przestała być tematem tabu. To ważne zwłaszcza teraz, gdy wiele osób ze względu na społeczną izolację musi spędzać czas w zamknięciu wraz ze swoimi oprawcami. Ofiary nie mają możliwości wyjścia i skontaktowania się z kimkolwiek, a nawet odpoczynku i nabrania dystansu do swojej sytuacji. Z myślą o takich okolicznościach stworzona została aplikacja Avon Alert, która pozwala na dyskretny i szybki kontakt i umówienie konsultacji z przedstawicielami fundacji Feminoteka w bezpiecznym sposób.

Przede wszystkim warto obalić najważniejszy mit – przemoc to nie tylko agresja fizyczna. Może przybierać różne, często z pozoru niedostrzegalne formy jak ciągłe podważanie samooceny, odcinanie od finansów czy szantaż emocjonalny. W wielu przypadkach dzwoniące do nas kobiety pytają czy to, czego doświadczyły jest już przemocą. Dlatego tak ważne jest podnoszenie świadomości społeczeństwa i mówienie o tym głośno – podkreśla Joanna Piotrowska, prezes fundacji Feminoteka.

Aplikacja Avon Alert 

Pierwsza przeciwprzemocowa aplikacja na urządzenia mobilne w Polsce działa od ponad roku. Choć zarówno firma Avon, jak i fundacja Feminoteka nie spodziewały się, że zostanie przetestowana w warunkach pandemii, teraz okazało się, że jest niezwykle skutecznym narzędziem niesienia pomocy. W Avon Alert można między innymi znaleźć mapę stworzoną w ramach współpracy fundacji Feminoteka, Antyprzemocowej Sieci Kobiet oraz osób indywidualnych. Znajdują się w niej miejsca oferujące wsparcie kobietom dotkniętym zjawiskiem przemocy. 

Pamiętaj! Przemoc to przestępstwo. Polskie prawo zakazuje stosowania przemocy w jakiejkolwiek formie! Jeśli jesteś ofiarą lub świadkiem przemocy, jak najprędzej zwróć się o pomoc do ekspertów fundacji Feminoteka! Zadzwoń: +48 888 88 33 88 lub połącz się przez aplikację avonalert.pl.

Materiał powstał z udziałem marki Avon

Pielęgnacja „100% zadowolenia”. Kremy ANEW z opatentowanym przez AVON Protinolem™ już przetestowane!
Dziewczyny z Klubu Recenzentki wzięły pod lupę kremy z nową, opatentowaną przez AVON technologią. Sprawdź, jak je oceniły!
Materiał partnera
wrzesień 14, 2020

Od jakiegoś czasu zauważasz coraz więcej oznak starzenia się skóry? Jest szara, pozbawiona blasku, a na dodatek wolnej się regeneruje? Martwią cię przybywające zmarszczki, wiotczenie i zaburzenia owalu twarzy? To ostatni dzwonek, by do swojej rutyny pielęgnacyjnej wprowadzić kosmetyki stymulujące produkcję kolagenu i kwasu hialuronowego, których ilość w skórze zaczyna zmniejszać się już po 25. roku życia. Które produkty anti-ageing są najbardziej skuteczne? Do tych polecanych przez Wizażanki należą teraz nowe kremy ANEW z opatentowanym przez AVON Protinolem™ . Zastosowana w nich technologia pobudza produkcję dwóch typów kolagenu, co daje efekt „baby face”. Do wyboru mamy trzy linie, z których każda obejmuje krem na dzień i krem na noc. 1. ANEW Reversalist to linia przeznaczona dla kobiet w wieku 35-45 lat. Kosmetyki nawilżają skórę, poprawiają jej sprężystość oraz redukują zmarszczki zanim zdążą się utrwalić. Krem na dzień dodatkowo chroni przed promieniowaniem UV, a ten przeznaczony na noc – stymuluje zachodzące wtedy procesy regeneracyjne skóry. 2. ANEW Ultimate jest linią dedykowaną kobietom w wieku 45-55 lat, które pierwsze oznaki starzenia się skóry mają już za sobą. Produkty zapewniają jej optymalne nawilżenie, regenerują, przywracają, zdrowy, promienny wygląd, a także ujędrniają i zmniejszają widoczność zmarszczek. Krem na dzień posiada filtr SPF 25. 3. ANEW Platinum to kosmetyki dla kobiet, które przekroczyły 55. rok życia. Oba kremy zapewniają efekt liftingu – nawilżają, odżywiają i napinają skórę, modelują kontur twarzy oraz zmniejszają widoczność zmarszczek. Ten przeznaczony na dzień chroni ponadto przed promieniowaniem UV. Co ważne, producent zapewnia, że pierwsze efekty stosowania wszystkich kremów...

Przeczytaj
avon jest kobietą
materiały PR
Styl życia Avon nie obchodzi Dnia Kobiet
Avon nie obchodzi Dnia Kobiet, ponieważ ich losy obchodzą firmę przez 365 dni w roku. W ten przewrotny sposób, marka chce podkreślić, że troszczy się o Panie przez cały rok – #365DniKobiet.
Materiał partnera
marzec 06, 2020

To właśnie kobieca energia, przedsiębiorczość i determinacja są siłą napędową i motywacją Avon do tego, by zmieniać świat na lepsze. Dlatego firma codziennie podejmuje istotne działania na rzecz poprawy życia kobiet na świecie. Efekty całorocznych działań przedstawiamy w Raporcie Avon 2019 #365DniKobiet. Zdrowie i bezpieczeństwo Avon Kontra Rak Piersi oraz Avon Kontra Przemoc , to jedne z największych i najbardziej rozpoznawalnych inicjatyw społecznych w Polsce. Firma dofinansowała 50 tys. badań USG, a ponad 23 tys. kobiet otrzymało pomoc „Niebieskiej Linii”. Zaś dzięki wspólnej kampanii Avon i Rak’n’Roll „ Coś do nich mam ”, 4-krotnie zwiększyła się świadomość Polek na temat profilaktyki raka piersi. Dodatkowo ubiegłoroczna akcja pt. „ PrzeMOC wobec KOBIET . Skreśl niepotrzebne” pozwoliła na uruchomienie 1. w Polsce przeciwprzemocowej aplikacji mobilnej Avon Alert , która do tej pory umożliwiła pomoc ponad 45 tys . osobom. Avon… jest kobietą! Czy wiesz, że co 8. kobieta w Polsce była lub jest związana z Avon, a w samej firmie 60% zarządu stanowią kobiety? Co ciekawe, różnica wieku między najmłodszą, a najstarszą Konsultantką to 84 lata. Wśród dziewczyn są początkujące „ beauty icon”, które firma zainspirowała do dzielenia się ich makijażowymi trikami w social mediach, jak i Konsultantki stawiające na budowanie relacji offline. Efekt pracy jednej z nich to 83 177 zł w ciągu zaledwie 3 tygodni kampanii! Bez względu na wiek czy zainteresowania, Avon nie tylko edukuje ( 500 szkoleń dla Liderek i Konsultantek ), ale także buduje otwartą społeczność kobiet i łączy pokolenia. W zgodzie z naturą W dzisiejszym świecie troska o środowisko, to jeden z kluczowych standardów biznesowych. Avon każdego roku ratuje blisko 1000 drzew, rezygnując z papierowych faktur i list zamówień (które pakuje w kartony pochodzące...

Przeczytaj
Styl życia Avon Polska włącza się do inicjatywy ONZ na rzecz równości płci
Avon jako pierwszy w branży w Polsce dołącza do inicjatywy ONZ, Women’s Empowerment Principles. WEPs określają siedem kroków, które firmy mogą podjąć w celu promowania równości płci i pełnego uczestnictwa kobiet na rynku pracy i w społeczeństwie. Firma Avon trzyma stronę kobiet od ponad 130 lat, nieustannie budując dla nich lepszą przyszłość. W ramach swoich działań wspiera kobiety z całego świata w wyrażaniu siebie, rozwijaniu kompetencji i pomaga im w drodze do spełnienia zawodowego.
Ewelina Błeszyńska
sierpień 02, 2019

18 lipca Zarząd Avon Worldwide oraz wszystkie spółki Avon w Polsce zadeklarowały poparcie dla inicjatywy ONZ, której celem jest wzmocnienie pozycji ekonomicznej kobiet. Podpisując Women’s Empowerment Principles (pod przewodnictwem UN Women i UN Global Compact), organizacje udowadniają, że równouprawnienie płci jest dla nich najwyższym priorytetem. WEPs skupiają się przede wszystkim na sprawiedliwym traktowaniu wszystkich kobiet i mężczyzn oraz szanowaniu  i popieraniu praw człowieka. Jednak wśród zasad znajdują się również: ustanowienie przywództwa korporacyjnego na wysokim szczeblu na rzecz równości płci, zapewnienie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia wszystkim pracownikom, promowanie edukacji, szkoleń i rozwoju zawodowego kobiet, a także promowanie równości poprzez inicjatywy społeczne  i popularyzowanie idei równości w miejscu pracy. Ostatnim z 7 proponowanych kroków jest natomiast przeprowadzenie przez firmy testów porównawczych i publiczne ogłoszenie postępów  w osiąganiu równouprawnienia. Celem takiego postępowania jest zmotywowanie  innych organizacji do podążania ich śladem i wprowadzania pozytywnych zmian. Podpisanie WEPs to kolejny rozdział w wieloletniej historii działalności Avon na rzecz kobiet. Poprzez przyłączenie się do inicjatywy, chcemy zainspirować inne firmy do wprowadzania pozytywnych zmian w ich kulturach organizacyjnych. Jednocześnie deklarujemy nasze pełne poparcie dla wartości, jakimi są równość płci i wzajemny szacunek w miejscu pracy. Od samego początku nasze działania podyktowane są troską o przyszłość kobiet. Nigdy nie mieliśmy wątpliwości, że wzmocnienie ich ekonomicznej pozycji odbije się korzystnie na całym świecie biznesu – mówi Ania Jakubowski, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska. Równość = Biznes Podpisanie WEPs to nie jedyna inicjatywa firmy na rzecz kobiet w tym roku. W marcu Avon rozpoczął program...

Przeczytaj
Styl życia Zamiast pięknej modelki, ofiara przemocy domowej. Znana marka rajstop wzbudza kontrowersje
Reklama rajstop Adrian z ofiarą przemocy domowej po raz kolejny wywołała ogromne zamieszanie. Czy tak powinno zwracać się uwagę na problem?
Milena Majak
listopad 04, 2019

Marka rajstop Adrian specjalizuje się w kontrowersyjnych reklamach. Porusza w nich problemy, które na co dzień nie wybrzmiewają tak głośno, jak powinny. Billboardy ze zdjęciami kampanii zwracają uwagę szokującymi zdjęciami oraz hasłami . Tym razem "bohaterką" jest ofiara przemocy domowej . Rajstopy Adrian wspierają ofiary przemocy domowej Rajstopy Adrian mają bardzo jasny cel. W ich haśle reklamowym możemy przeczytać, że "Adrian kocha wszystkie kobiety" . Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, w największych miastach w Polsce billboardy oklejono najnowszą kampanią reklamową tejże marki. Widnieje na nich przestraszona i skulona w kącie kobieta  z rozmazanym od płaczu tuszem. Przed nią widać jedynie fragment męskiej sylwetki oraz zaciśniętą w pięść dłoń. Napis jest bardzo wymowny: Walcz o siebie. Ja to zrobiłam - głosi hasło na reklamie podpisanej przez Karolinę Piasecką. Karolina Piasecka to ofiara przemocy domowej. W połowie kwietnia 2017 roku zdecydowała się ujawnić, że od ponad dziesięciu lat jest maltretowana i terroryzowana przez męża, Rafała P., byłego już radnego PiS z Bydgoszczy. Billboard wzbudza mieszane uczucia, ale większość osób patrzących na niego, jest oburzona. Według nich to ruch, który można określić jako "sprowadzanie problemu przemocy domowej do poziomu wyboru odpowiednich rajstop".  Adrian wcale nie kocha kobiet,ale gruby hajs. Obrzydliwa reklama, która trywializuje problem przemocy domowej i sprowadza ją do poziomu wyboru odpowiednich rajstop. Stop głupocie w agencjach reklamowych! Temat ma potencjał ale realizacja kuleje. #adrian #rajstopy #reklama pic.twitter.com/9Ee7WnD2Ov — Dawid Kryniewski (@KryniewskiDawid) 3 listopada 2019 Strategia reklamowa producenta rajstop od lat obraca się wokół kontrowersji. Do kampanii zapraszają kobiety, które doświadczyły w życiu czegoś traumatycznego , były z jakiegoś powodu...

Przeczytaj