klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Dziewczyna z płaskim brzuchem mierząca talię centymetrem krawieckim
Styl życia

3 kilogramy w 3 dni? Poznajcie tą szybką, tanią i... naprawdę smaczną dietę!

Lubicie jeść banany, a na dodatek marzycie o szybkim zrzuceniu nawet kilku kilogramów? Poznajcie dietę bananową, która dodatkowo wzmacnia układ nerwowy.

Dieta bananowa występuje w trzech wariantach: 3-dniowej, 7-dniowej i 30-dniowej. A banany to przecież doskonałe źródło m.in. potasu. Wystarczy zjeść jedynie 2, aby dostarczyć organizmowi dzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek. Poza tym znajdziemy w nich magnez, jod, żelazo, cynk, miedź, selen. Niektórzy zapewne zaraz pomyślą, że z jednej strony bogactwo minerałów, ale z drugiej wysoka kaloryczność, co wydaje się przeszkodą do odchudzania. Otóż okazuje się, że nie, a przy ich spożywaniu mniej doskwiera nam głód, który często towarzyszy dietom, szczególnie tym ekspresowym. Co więcej, banany to także bogactwo witaminy C, z grupy B i beta-karotenu.

Zalety diety bananowej

Przede wszystkim w 3 dni można schudnąć nawet o 3 kilogramy. Ponadto oczyszcza organizm z toksyn, na co mają wpływ także m.in. płatki owsiane, które w jej trakcie spożywamy (wersja siedmiodniowa). Dzięki dużej zawartości potasu w bananach, ta dieta jest doskonała dla osób, w ktorych życiu występuje dużo stresu i czują się zmęczone.

Wady diety bananowej

W jej trakcie spożywamy mało zróżnicowaną ilość produktów, przez co nie dostarczamy organizmowi wszystkich niezbędnych składników mineralnych, a to oznacza, że szczególnie kiedy borykamy się z problemami zdrowotnymi, wcześniej powinniśmy się skonsultować z lekarzem.

Pamiętajcie jednak, że to ile i jak szybko schudniemy w dużej mierze jest uzależnione m.in. od naszej wagi wyjściowej. Do uzyskania zadowalających rezultatów potrzebna jest również aktywność fizyczna. Jeśli chcecie sprawdzić, jak wygląda ta dieta - zajrzyjcie do naszje galerii. 

Foto: iStock

1 z 3

Dieta trzydniowa

Dieta trzydniowa

Opiera się na zjedzeniu przez cały dzień w sumie 3 bananów (śniadanie, obiad, kolacja) i wypiciu 3 szklanek mleka oraz minimum 1,5 l wody niegazowanej.

2 z 3

Dieta siedmiodniowa

Dieta siedmiodniowa

Opiera się na zjedzeniu 3 posiłków. Każdy składa się z 3 łyżek płatków owsianych zblendowanych z połową banana, łyżeczką miodu i szklanką jogurtu naturalnego. Na drugie śniadanie i podwieczorek zjada się jabłko. Niezmiennie należy wtedy wypić min. 1,5 l wody niegazowanej.

3 z 3

Dieta trzydziestodniowa

Dieta trzydziestodniowa

Podstawą jest zjedzenie 1-2 bananów na śniadanie i popicie szklanką wody. Przez resztę dnia (do 20) możemy jeść, co chcemy oprócz słodyczy, nabiału, słonych przekąsek i oczywiście alkoholu. 

Komentarze