Wejdź
płaski brzuch
Styl życia

3 proste i skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch

Marzysz o płaskim brzuchu? Zacznij trening już dziś! Prezentujemy 3 proste ćwiczenia, które pomogą Ci w walce o wymarzoną sylwetkę. Trening jest rekomendowany przez Ewę Chodakowską w magazynie Be Active!
Katarzyna Mordalska
styczeń 07, 2016

płaski brzuch

Czy Twoje pośladki są gotowe na szorty?

Bardzo skuteczne ćwiczenia na brzuch

Wersja dla początkujących:

Wykonuj po 1 serii każdego ćwiczenia.

Wersja dla średniozaawansowanych i zaawansowanych:

Wykonuj po 2 serie każdego ćwiczenia. Między seriami odpoczywaj 30 sek.

Zaawansowana: wykonuj po 3 serie każdego ćwiczenia. Między seriami odpoczywaj 30 sek.

Jakie są dobre ćwiczenia na brzuch?

Ćwiczenie 1: unoszenie tułowia w pozycji żabki

ćwiczenia na brzuch

Połóż się na plecach. Złącz podeszwy stóp, kolana opuść na boki. Ramiona ułóż za głową. Dociśnij lędźwiowy odcinek kręgosłupa do podłoża. Jednym ruchem, z wydechem, unieś stopy  i sięgnij do nich dłońmi, unosząc głowę i łopatki nad matę.  Z wdechem wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 15–20 powtórzeń.

Ćwiczenie 2: przenoszenie ramion w spięciu brzucha

ćwiczenia na brzuch

Połóż się na plecach. Kolana ugięte, podudzia równolegle do podłogi. Oderwij głowę od maty,  broda nie dotyka mostka. Jedną rękę ustaw za głową, drugą obok tułowia. Z wydechem zmień ustawienie rąk na przeciwne. Wykonaj 20 zmian ustawienia rąk.

Ćwiczenie 3: mocne brzuszki

ćwiczenia na brzuch

Połóż się na plecach. Kolana ugięte, łydki równolegle do podłogi, ramiona wzdłuż tułowia. Z wydechem wyprostuj kolana  i sięgnij do łydek dłońmi, unosząc głowę i łopatki nad matę. Wróć  do pozycji wyjściowej. Wykonaj 20 powtórzeń.

Zobacz także, jak prawidłowo wykonywać brzuszki!

Rysunki: Svetlana Kuznetcova, dla Be Active

Więcej w najnowszym Be Active nr 1 (7) styczeń 2016!

Komentarze
ćwiczenia na plecy w domu
iStock
Styl życia Ćwiczenia na plecy, które możesz zrobić w domu
Ćwiczenia na plecy w domu są niezwykle ważne przy siedzącym trybie życia. Zapewnią nam prawidłową postawę, wyszczuplą optycznie talię i zapobiegną problemom z kręgosłupem. Jakie ćwiczenia na plecy można zrobić w domu?
Aneta Zygmuntowicz
marzec 30, 2020

Ćwiczenia na plecy w domu są bardzo proste i niepotrzebne nam są dodatkowe sprzęty. Trening pleców osoby początkującej będzie się skupiał przede wszystkim na rozciągnięciu i wzmocnieniu wszystkich partii mięśni. Z czasem można również dodać obciążenie, dzięki któremu delikatnie rozbudujemy te partie i optycznie wyszczuplimy talię. Najważniejsze jednak jest to, że przy regularnych ćwiczeniach poprawimy naszą postawę i zapobiegniemy problemom z kręgosłupem w przyszłości. Jak ćwiczyć plecy w domu? Ćwiczenia na plecy powinny być złożone i różnorodne. Wykonywanie jednego lub dwóch ćwiczeń nie sprawi, że plecy będą odpowiednio rozbudowane i wzmocnione. Niezbędny będzie plan treningowy, który będzie kompleksowy i uwzględni wszystkie partii mięśni. Początkowo warto się skupić na ćwiczeniach, które rozciągają i wzmacniają mięśnie , dopiero z czasem wprowadzamy większe obciążenie. Ze względu na to, że mięśnie pleców są podatne na kontuzje, przed każdym treningiem należy wykonać rozgrzewkę . Skłony i skręty tułowia oraz krążenia ramion rozgrzeją nasz mięśnie, stawy i ścięgna, dzięki czemu unikniemy bolesnych urazów. Zobacz także: Jak zrobić trening cardio w domu? Efekty ćwiczeń na plecy w domu Podstawowe ćwiczenia na plecy w domu pozwolą wzmocnić mięśnie i poprawią naszą postawę . Po pewnym czasie zauważysz, że mięśnie delikatnie się zarysowują, a cała sylwetka wydaje się smuklejsza i wyższa. Jeśli delikatnie rozbudujemy mięśnie pleców, nasza talia wyda się optycznie węższa. Dzięki temu nasza figura zyska pożądany kształt klepsydry. Ćwiczenia na plecy są niezwykle ważne przy siedzącym trybie życia. Regularne treningi uchronią nas przez problemami z kręgosłupem. Proste ćwiczenia na plecy w domu Plank boczny Kładziemy się bokiem do podłogi i podpieramy się na łokciu. Druga rękę układamy wzdłuż ciała lub...

Przeczytaj

Nasze akcje