klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Jak odchudzać się mądrze?/fot. iStock
Styl życia

5 mitów na temat odchudzania, w które powinnaś natychmiast przestać wierzyć

Walka ze zbędnymi kilogramami nie musi być walką z wiatrakami. Jeśli chcesz dopiąć swego, unikaj błędów! Postanowiliśmy prześwietlić pięć najbardziej rozpowszechnionych mitów na temat odchudzania. Sprawdź, czy stosując się do nich, nie wyrządzisz sobie więcej szkody niż pożytku.
Anna Konieczyńska
listopad 21, 2016

Głodówka nie tylko psuje ci humor, ale pozbawia tkanki mięśniowej. Brzuszki powodują ból kręgosłupa. Poranne ćwiczenia przyprawiają o mdłości. Rezygnacja ze śniadania sprawia, że jesteś bardziej głodna wieczorem, a tabletki na odchudzanie mogą mieć niepożądane skutki uboczne.

Wiemy, że w drodze do doskonałości jesteś skłonna do wielu poświęceń, ale odchudzając się zbyt drastycznie, nie tylko nie osiągniesz pożądanych rezultatów, ale możesz zaszkodzić swojemu zdrowiu.

Sprawdź, w jakie mity na temat diet nie warto wierzyć. 

Zobacz także: Ania Lewandowska zdradziła swój sposób na piękną figurę

1 z 5

Trening na czczo

Trening na czczo

Po nocnym odpoczynku organizm jest pozbawiony węglowodanów, naszego podstawowego źródła energii, musi zatem sięgnąć po rezerwy – jednak w pierwszej kolejności skorzysta z białka zgromadzonego w mięśniach, a nie z tłuszczu, którego chcemy się pozbyć. Tak już zostaliśmy ewolucyjnie ukształtowani, żeby pozostawiać zapasy sadełka na czarną godzinę. Poranny trening nie przyniesie wcale lepszych efektów niż o innej porze dnia, a może wyrządzić trudne do naprawienia szkody. Ćwicz zatem, kiedy masz czas i ochotę, jednak zawsze około 30-60 minut po lekkim posiłku, złożonym na przykład z pełnoziarnistego pieczywa, banana lub batonika muesli.

2 z 5

Tabletki na odchudzanie

Tabletki na odchudzanie

Gdyby cudowne specyfiki, reklamowane jako sposób na schudnięcie bez wyrzeczeń i wysiłku, rzeczywiście działały, to już od dawna poradzilibyśmy sobie z nadwagą! Nie warto pokładać zbyt wielkiej wiary w suplementy diety – ich działanie jest w najlepszym razie niepotwierdzone, a często mogą powodować szkodliwe skutki uboczne. Niestety nic nie zastąpi odpowiednio dobranej i zrównoważonej diety oraz regularnej aktywności fizycznej.

3 z 5

Rezygnacja ze śniadania

Rezygnacja ze śniadania

Stare przysłowie głosi, że śniadanie należy zjeść samemu, obiadem podzielić się z przyjacielem, a kolację oddać wrogowi. Pierwszy posiłek po przebudzeniu dostarcza nam energii na cały dzień i nie warto z niego rezygnować. Rozregulowujemy w ten sposób swój metabolizm, a niedostarczone organizmowi kalorie bezwiednie uzupełnimy niezdrowymi przekąskami, takimi jak batony, chipsy czy orzeszki. Nie tędy droga! Odpowiednio skomponowane śniadanie pozwoli w zdrowiu i dobrym nastroju gubić zbędne kilogramy. Wybierz zatem owsiankę, muesli, biały ser, chudą drobiową wędlinę i pełnoziarnisty chleb.

4 z 5

Głodówka

Głodówka

Jednodniowa wpłynie negatywnie na twoje samopoczucie, a wielodniowa spowoduje, że spowolnisz i zaburzysz swój metabolizm. Za ewentualny spadek wagi odpowiadać będzie utrata masy mięśniowej, a nie tłuszczu – to bardzo niepożądane, ponieważ praca mięśni spala kalorie. Na domiar złego możesz spodziewać efektu jo-jo. Rozpoczynając głodówkę, liczy się najczęściej na szybkie rezultaty – jednak nie tędy droga. Dobrze zbalansowana dieta i regularna aktywność fizyczna to jedyna droga do trwale szczupłej sylwetki.

5 z 5

Brzuszki

Brzuszki

Tłuszcz nie spala się miejscowo, a całościowo – najpierw z klatki piersiowej, potem z twarzy, szyi i ramion, a dopiero potem z brzucha, pośladków i ud. Robienie brzuszków jako element codziennej gimnastyki z pewnością nie zaszkodzi – jednak setki powtórzeń dziennie może poskutkować bólami w okolicy szyi i kręgosłupa. Co więcej, rzeźba mięśni nie będzie widoczna, dopóki nie pozbędziesz się fałdek. Aby schudnąć, wybierz się raczej na jogging, wskocz na rower lub do basenu.

Komentarze