Wejdź
kobieta ze skakanką
Fotolia
Styl życia

6 powodów, dla których warto skakać na skakance!

W dzieciństwie nikt się nie zastanawiał, czy warto skakać na skakance. Była to po prostu świetna zabawa i sposób spędzania wolnego czasu. Teraz może być dokładnie tak samo! Trening ze skakanką dostarczy wiele radości, a jednocześnie pozwoli na gubienie zbędnych kilogramów. Jakie korzyści daje skakanka?
Katarzyna Mordalska
luty 10, 2015
płaski brzuch

6 powodów, dla których warto skakać na skakance!

Czy Twoje pośladki są gotowe na szorty?

Powód nr 1: Skakanka to idealny sposób na efektywny trening cardio!

Trening ze skakanką pozwoli nam na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej! W zależności od masy ciała i intensywności, godzina skoków na skakance pomoże nam spalić nawet 800kcal! Widać zatem, że nawet półgodzinny trening przyniesie pożądane efekty.

Pamiętaj, by tempo skakania dostosowywać do własnych możliwości. W miarę nabierania sprawności możesz zwiększać intensywność i czas trwania ćwiczeń.

Powód nr 2: Trening na skakance wymodeluje ciało!

Skakanie na skakance to nie tylko trening cardio, ale także skuteczne ćwiczenia modelujące. Podczas regularnych treningów wymodelujemy łydki oraz wyszczuplimy i umięśnimy uda. Ale to nie wszystko! Wzmocnieniu ulegną także mięśnie brzucha, klatki piersiowej, przedramion oraz bicepsy i mięśnie pleców.

Powód nr 3: Regularne treningi poprawią kondycję!

Nagle zacznie się okazywać, że pokonanie kilku partii schodów na 3 piętro to dla Ciebie żadne wyzwanie! Ćwiczenia na skakance wymagają sporo wysiłku. W miarę upływu czasu, zauważysz, że regularne treningi poprawiły Twoją ogólna kondycję.

kobieta ze skakanką

Powód nr 4: Skakanka – sposób na idealna sylwetkę!

Ćwiczenia na skakance poprawią nie tylko Twoją kondycję, ale także koordynację ruchową. Twoje ciało stanie się bardziej sprężyste i smukłe. Dzięki skakance możesz osiągnąć sylwetkę, o jakiej marzysz!

Powód nr 5: Skakanka to świetna zabawa!

Przy całym zaawansowaniu treningu, który wbrew pozorom jednak do łatwych nie należy, skakanka to po prostu świetna zabawa. Możliwość urozmaicania ćwiczeń i ich tempa sprawia, że trening nam się nie znudzi. Poza tym na skakance możesz skakać wszędzie, gdzie tylko znajdziesz trochę miejsca.

Powód nr 6: Skakanka jest tania!

W sklepie z zabawkami znajdziesz ją już za kilka złotych. Skakanka wlicza się w poczet tanich sprzętów do ćwiczeń, które powinnaś mieć w swoim domu! Jeśli skakanie sprawi Ci przyjemność, wówczas możesz zainwestować w droższy gadżet, na przykład z licznikiem skoków czy z licznikiem spalonych kalorii.

Zobacz także, co zjeść po treningu oraz  8 ćwiczeń na rozruszanie stawów!

Komentarze
gwiazdy z figurą gruszki
ONS
Styl życia Ćwiczenia dla gruszki: 3 różne treningi
Masz figurę gruszki i wprawia Cię to w kompleksy? Spójrz na słynne piosenkarki – Jennifer Lopez, Beyonce i Christinę Aguilerę – one ze swojej sylwetki zrobiły atut! Sprawdź 3 ćwiczenia dla gruszki, które pozwolą Ci wysmuklić ciało i podkreślić swoje walory!
Katarzyna Mordalska
sierpień 12, 2015

Szersze biodra i masywne uda w kontrze do dość małego biustu i wąskich ramion to charakterystyka klasycznej figury w typie gruszki. Wiele kobiet ma z tego powodu kompleksy i stara się tuszować „mankamenty” figury. A gdyby tak zrobić z nich atut? Przedstawiamy ciekawe  ćwiczenia na pośladki oraz na uda, które Ci w tym pomogą! Ćwiczenia dla gruszki: Bodypump To idealne rozwiązanie dla osób, które z niechęcią myślą o siłowni. Bodypump to interesująca propozycja treningowa z wykorzystaniem sztangi. Dzięki takim ćwiczeniom wyrzeźbisz sylwetkę i jednocześnie poprawisz kondycję fizyczną. Dlaczego to dobra propozycja dla gruszek? Ponieważ przysiady, wykroki i wiosłowanie z obciążeniem poprawią wygląd ud i pośladków. Ponadto podnoszenie sztangi wzmocni mięśnie ramion i klatki piersiowej, lekko niwelując tym samym dysproporcje. Bodypump to trening dla osób, które chcą wyrzeźbić mięśnie bez widocznego przyrostu masy mięśniowej. Oczywiście jest to sprawa bardzo indywidualna, ale godzinny trening Bodypump pozwala na spalenie nawet 600kcal! Jakich konkretnie efektów możemy się spodziewać i po jakim czasie? Przede wszystkim zgrabnych i smukłych nóg, umięśnionych i jędrnych pośladków oraz silnych ramion i wzmocnionych mięśni brzucha. Aby zmienić wygląd swojego ciała, warto ćwiczyć minimum 2-3 razy w tygodniu. Ćwiczenia dla gruszki: Trening TwerkOut TwerkOut to połączenie klasycznego twerkingu z treningiem cardio, który pomaga z jednej strony spalać kalorie i tkankę tłuszczową, z drugiej – rzeźbi sylwetkę, wzmacnia nogi i unosi pośladki. Zarówno sam twerk, jak i Trening TwerkOut to idealne rozwiązania dla gruszek! Żadne inne ćwiczenie nie angażuje tak mięśni pośladków! Trening stanowi doskonałą alternatywę dla nieco nudnych przysiadów. Twerking to nie tylko potrząsanie pośladkami, ale przede wszystkim doskonała zabawa. Ćwiczyć...

Przeczytaj

Nasze akcje