klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Żywiec Zdrój
mat. prasowe
Styl życia

Bezprecedensowe zobowiązanie środowiskowe Żywiec Zdrój zrealizowane

Jako pierwsza w Polsce, firma zebrała i przekazała do recyklingu 
równowartość 100% wprowadzonego na rynek w 2020 roku plastiku
Redakcja Wizaz.pl
styczeń 15, 2021

Mimo, że rok 2020 spowodował reorganizację wielu planów biznesowych, największe środowiskowe zobowiązanie Żywiec Zdrój zostało zrealizowane z sukcesem. W 2018 roku podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach firma ogłosiła, że zapewni zbiórkę i podda recyklingowi taką samą ilość plastiku, jaką wprowadzi w 2020 roku na rynek. Zebrane tworzywa sztuczne przekazane zostały do recyklingu, dzięki czemu zostały ponownie przetworzone i zamknęły obieg.

Czy Meghan i Harry przylecą na pogrzeb księcia Filipa? Niedawno wywołali spory skandal

Ekologiczna świadomość Polaków

Nieodpowiednie gospodarowanie odpadami, w tym opakowaniami plastikowymi to zdaniem Polaków największe wyzwanie środowiskowe, jakie przed nimi stoi. Aż 75% respondentów ma świadomość, że zmiany pewnych nawyków są koniecznością, aby chronić planetę. Jednocześnie, niemal co trzeci ankietowany uważa, że sam niewiele jest w stanie zrobić i pojedyncze działania nie wpłyną na widoczną zmianę. Wielu wierzy, że potrzebne są zmiany strukturalne – wskazują rządy (58%), koncerny energetyczne i elektrownie (52%) oraz korporacje (29%) jako organizacje, których działania będą kluczowe w kwestii walki o lepsze środowisko.

Racjonalne podejście do wykorzystywania opakowań w Żywiec Zdrój

Firma Żywiec Zdrój, która od lat podejmuje szereg działań na rzecz środowiska naturalnego, odpowiada na te oczekiwania na co dzień.  Szacunek i troska o środowisko to kluczowe elementy strategii Żywiec Zdrój. Jako lider sektora wód butelkowanych firma bierze odpowiedzialność nie tylko za swoje produkty, ale również za wszystko, co jest z nimi związane, w tym opakowania, w których dostarczane są produkty marki. Spółka podejmuje szereg działań na rzecz bardziej efektywnego recyklingu butelek po napojach w Polsce. W 2018 roku podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach Żywiec Zdrój ogłosił bezprecedensowe zobowiązanie, w myśl którego już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaki firma wprowadzi na rynek, , zostanie z niego zebrana i trafi ponownie do obiegu. W jakim celu? Po to, by trafił do recyklingu, otrzymał kolejne życie i wrócił w postaci kolejnego opakowania.

Zbiórka 100% plastiku we współpracy z Rekopolem

Bezprecedensowe zobowiązanie zostało zrealizowane we współpracy z Rekopolem, organizacją odzysku opakowań, która w imieniu marki realizuje prawny obowiązek zbiórki i recyklingu m.in. tworzyw sztucznych, współpracując z kilkudziesięcioma firmami odpadowymi, sortowaniami i recyklerami na terenie całego kraju. Decydując się na współpracę z tym partnerem marka zagwarantowała całemu procesowi transparentność, jak również zgodność z obowiązującymi przepisami prawa oraz międzynarodowymi standardami.  

Zrównoważony rozwój jest dla nas tak samo ważny, jak wyniki biznesowe. Przykładem na to jest właśnie wypełnienie zobowiązania, które ogłosiliśmy, by pokazać że jesteśmy gotowi wziąć odpowiedzialność za nasz produkt. Jesteśmy dumni, że pomimo wyzwań, jakie przyniósł miniony rok, zrealizowaliśmy podjęte 2 lata wcześniej zobowiązanie dotyczące zbiórki równowartości 100% wprowadzonego przez nas w 2020 roku plastiku. Wierzymy, że ten krok będzie impulsem dla innych, by spojrzeć na plastik jak na wartościowy surowiec, a nie odpad. Równocześnie chcielibyśmy podziękować konsumentom, ponieważ na koniec dnia to każdy z nas, wyrzucając plastik do żółtego kosza, realnie przyczyniał się każdego dnia do realizacji tego zobowiązania. Zbiórka ekwiwalentu 100% plastiku to dopiero początek, teraz chcemy przenieść nasze działania na kolejny poziom, dlatego aktywnie działamy na rzecz wprowadzenia w Polsce systemu depozytowego, który jest najbardziej efektywnym sposobem na zwiększenie poziomu zbiórki surowca PET dla całej branży – komentuje Frédéric Guichard, Prezes Zarządu Żywiec Zdrój

 

Komentarze
avon jest kobietą
materiały PR
Styl życia Avon nie obchodzi Dnia Kobiet
Avon nie obchodzi Dnia Kobiet, ponieważ ich losy obchodzą firmę przez 365 dni w roku. W ten przewrotny sposób, marka chce podkreślić, że troszczy się o Panie przez cały rok – #365DniKobiet.
Materiał partnera
marzec 06, 2020

To właśnie kobieca energia, przedsiębiorczość i determinacja są siłą napędową i motywacją Avon do tego, by zmieniać świat na lepsze. Dlatego firma codziennie podejmuje istotne działania na rzecz poprawy życia kobiet na świecie. Efekty całorocznych działań przedstawiamy w Raporcie Avon 2019 #365DniKobiet. Zdrowie i bezpieczeństwo Avon Kontra Rak Piersi oraz Avon Kontra Przemoc , to jedne z największych i najbardziej rozpoznawalnych inicjatyw społecznych w Polsce. Firma dofinansowała 50 tys. badań USG, a ponad 23 tys. kobiet otrzymało pomoc „Niebieskiej Linii”. Zaś dzięki wspólnej kampanii Avon i Rak’n’Roll „ Coś do nich mam ”, 4-krotnie zwiększyła się świadomość Polek na temat profilaktyki raka piersi. Dodatkowo ubiegłoroczna akcja pt. „ PrzeMOC wobec KOBIET . Skreśl niepotrzebne” pozwoliła na uruchomienie 1. w Polsce przeciwprzemocowej aplikacji mobilnej Avon Alert , która do tej pory umożliwiła pomoc ponad 45 tys . osobom. Avon… jest kobietą! Czy wiesz, że co 8. kobieta w Polsce była lub jest związana z Avon, a w samej firmie 60% zarządu stanowią kobiety? Co ciekawe, różnica wieku między najmłodszą, a najstarszą Konsultantką to 84 lata. Wśród dziewczyn są początkujące „ beauty icon”, które firma zainspirowała do dzielenia się ich makijażowymi trikami w social mediach, jak i Konsultantki stawiające na budowanie relacji offline. Efekt pracy jednej z nich to 83 177 zł w ciągu zaledwie 3 tygodni kampanii! Bez względu na wiek czy zainteresowania, Avon nie tylko edukuje ( 500 szkoleń dla Liderek i Konsultantek ), ale także buduje otwartą społeczność kobiet i łączy pokolenia. W zgodzie z naturą W dzisiejszym świecie troska o środowisko, to jeden z kluczowych standardów biznesowych. Avon każdego roku ratuje blisko 1000 drzew, rezygnując z papierowych faktur i list zamówień (które pakuje w kartony pochodzące...

Przeczytaj
Sephora program Good For
mat. prasowe
Makijaż Good for you, good for planet – w Sephora rusza program na rzecz odpowiedzialnego piękna
Chcesz pięknie wyglądać, ale nie jest ci obojętny los planety? Sephora przygotowała coś specjalnego: eko-kosmetyki z zielonymi stemplami, możliwość zwrotu pustych opakowań i katalog produktów przygotowanych z szacunkiem dla środowiska.
Materiał partnera
październik 01, 2019

Zielone etykiety w Sephora Od października w perfumeriach Sephora oraz na sephora.pl możesz znaleźć produkty oznaczone zielonymi etykietami, które ułatwiają znalezienie eko-produktów.  Co oznaczają?  Etykiety są elementem nowego programu GOOD FOR – projektu na rzecz odpowiedzialnego piękna. Niektóre oferowane przez Sephora produkty mają jeden taki stempel, inne dwa, a są i takie, które mają aż trzy, np. GOOD FOR YOU, GOOD FOR VEGAN i GOOD FOR BETTER PLANET.   Recykling  opakowań w Sephora  Od października w ramach programu GOOD FOR możesz także zwracać w perfumeriach puste opakowania po zakupionych w Sephora i Sephora.pl produktach do pielęgnacji skóry i makijażu, a także po zapachach. Co się z nimi stanie? Zajmą się nimi specjaliści: dzięki współpracy firmy z wyspecjalizowanym centrum recycklingu CEDRE zostaną po przetworzeniu ponownie wykorzystane lub zmienione na energię.  E-katalog GOOD FOR   Etykiety i recykling to nie wszystko. Dzięki e-katalogowi GOOD FOR dowiesz się także w jaki sposób marki, które zostały zaproszone do współpracy w ramach projektu, działają na rzecz zminimalizowania swojego wpływu na środowisko. Wśród nich m.in: Calvin Klein, Givenchy, Glov, Origins oraz Phlov. Poza prezentacją ich produktów i akcji na rzecz środowiska, znajdziesz tu także porady i artykuły eksperckie dotyczące dbałości o planetę przygotowane we współpracy z Aretą Szpurą – ekoinfluencerką, propagatorką ruchu less waste i autorką książki „Jak uratować świat? Czyli co dobrego możesz zrobić dla planety”. Odpowiedzialna marka – Sephora Collection   Sephora Collection to marka wyjątkowo uważna w kwestii jakości produktów i odpowiedzialności za planetę. Już od 12 lat...

Przeczytaj