klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Styl życia

Błędy, które robią kobiety rozpoczynające przygodę z fitnessem

Podobno jednym z powodów, dla których rozpoczynając przygodę z fitnessem nie osiągamy zamierzonych celów, jest nasza niewiedza.
Monika Orzechowska
lipiec 03, 2016

Często nie wiemy, co robić i działamy intuicyjnie, a kiedy ćwiczenia nie przynoszą efektów, poddajemy się. Jak zapobiec zbyt szybkiemu zniechęceniu się do treningów?

W galerii znajdziecie kilka błędów, których należy wystrzegać się na samym początku.

Czytaj też:  Gwiazdy, które sporo schudły

1 z 4

Po pierwsze: zbyt duży nacisk na cardio

Po pierwsze: zbyt duży nacisk na cardio

Wiele kobiet wierzy w przestarzały pogląd, że aby zrzucić nadmiar kilogramów, trzeba wycisnąć z siebie siódme poty.

Tymczasem, aby schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę, do planu treningowego należy włączyć ćwiczenia rozciągające mięśnie, a więc np. z taśmą lub gumą.

Dopiero jeśli połączymy je z treningiem wytrzymałościowym, będziemy mogły się cieszyć zwiększoną masą mięśniową i poprawą metabolizmu jednocześnie.

2 z 4

Po drugie: dieta skrajnie niskokaloryczna

Po drugie: dieta skrajnie niskokaloryczna

Stało się – zaczynamy treningi i mocno wierzymy, że już niebawem wciśniemy się w sukienkę o rozmiar lub i dwa rozmiary mniejszą.

Przechodzimy przy tym na dietę niskokaloryczną, która ma maksymalnie przyspieszyć efekty naszego wysiłku.

Niestety, choć takie podejście rzeczywiście pozwala wyszczuplić sylwetkę w krótkim czasie, później może odbić nam się czkawką.

Skrajnie niskokaloryczna dieta wiąże się z niedoborem składników odżywczych, spowolnionym metabolizmem, brakiem energii i pogorszeniem samopoczucia.

3 z 4

Po trzecie: powtarzanie w kółko tego samego treningu

Po trzecie: powtarzanie w kółko tego samego treningu

Jeśli dopiero zaczęłyśmy ćwiczyć, może odezwać się w nas tendencja do trwania przy jednym, niezmiennym planie treningowym.

Jeśli za każdym razem wykonujemy takie same ćwiczenia i taką samą ilość powtórzeń, czujemy się bezpieczniej.

Nasza kondycja jednak wcale na tym nie zyskuje. Powtarzanie tych samych ćwiczeń dzień w dzień nie dość, że nie sprzyja poprawie wytrzymałości organizmu, to jeszcze prowadzi do znudzenia. A stąd już krok do rezygnacji z regularnych treningów.

Zmieniajmy tempo ćwiczeń, liczbę powtórzeń i nie ograniczajmy się do ćwiczeń w czterech ścianach. Piesze wycieczki, jazda na rowerze, pływanie i jogging dobrze nam zrobią.

4 z 4

Po czwarte: nierealistyczne oczekiwania

Po czwarte: nierealistyczne oczekiwania

Wcześniejsze wskazówki na niewiele się zdadzą, jeśli tworząc plan treningowy będziemy kierować się nierealistycznymi oczekiwaniami. Założenia powinny być zarówno ilościowe, jak i jakościowe.

Nie nastawiajmy się na utratę konkretnej liczby kilogramów, lecz postanówmy, że naszym celem jest nie tylko wyszczuplenie sylwetki, ale i redukcja tkanki tłuszczowej oraz przypływ energii.

Nie dopasowujmy swoich oczekiwań do osiągnięć innych osób, które przy konkretnej diecie i dzięki tym samym ćwiczeniom schudły tyle a tyle kilogramów.

Nierealistyczne oczekiwania działają demotywująco i czynią kontynuację planu treningowego praktycznie niemożliwą.

Komentarze