klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
plank błędy
Styl życia

Błędy popełniane przy wykonywaniu PLANK-u

Jeśli wykonujecie PLANK, czyli popularną deskę, zobaczcie koniecznie, jakich błędów nie popełniać w tym ćwiczeniu!
Katarzyna Mordalska
luty 23, 2016

Ćwiczenia wykonywane w nieprawidłowy sposób nie tylko nie przynoszą pożądanych efektów, ale także mogą szkodzić naszemu zdrowiu. Szczególnie niebezpieczne może okazać się wykonywanie PLANK-u bez świadomości, jakich błędów unikać. Takie regularne i niewłaściwie wykonywane ćwiczenia mogą powodować bóle pleców i kręgosłupa. 

Przy PLANK-u najważniejsze jest utrzymywanie prawidłowej postawy. Tutaj znajdziecie podstawowe informacje o tym popularnym ćwiczeniu, a w powyższa galeria stanowi uzupełnienie artykułu o najczęściej popełniane błędy przy robieniu deski. Sprawdźcie koniecznie, czego unikać, by trening był dla Was bezpieczny!

Prawidłowa postawa przy wykonywaniu PLANK-u

Kiedy już nauczycie się poprawnej postawy, zachęcamy do wzięcia udziału w WYZWANIU: 30 dni PLANK!

1 z 5

Unoszenie bioder zbyt wysoko

Unoszenie bioder zbyt wysoko

W prawidłowej pozycji biodra powinny znajdować się w jednej linii z całym ciałem. Jeśli pośladki wystają zbyt wysoko, a pozycja wywołuje dyskomfort jest to znak, że należy ją skorygować.

2 z 5

Opuszczenie bioder zbyt nisko

Opuszczenie bioder zbyt nisko

Do tego błędu uwaga jest taka sama, czyli  biodra należy utrzymywać w jednej linii z całym ciałem. Opuszczenie ich zbyt nisko może powodować ból w lędźwiowym odcinku kręgosłupa. Aby go "odciążyć", należy napiąć mięśnie brzucha.

3 z 5

Wstrzymywanie oddechu

Wstrzymywanie oddechu

To bardzo częsty błąd przy wykonywaniu ćwiczeń, szczególnie takich, w których na dłużej utrzymujemy napięcie mięśni, jak właśnie PLANK. Oddech powinien być równomierny, najlepiej w swoim tempie. Wdech nosem i miarowy wydech ustami.

4 z 5

Dłonie zbyt wysunięte do przodu

Dłonie zbyt wysunięte do przodu

Przedramiona oparte na podłodze i utrzymywane na szerokość barków powinny w łokciach tworzyć kąt prosty. Taka pozycja zapewni uniknięcie błędu, jakim jest zbytnie wysunięcie rąk do przodu.

5 z 5

Głowa zbyt nisko

Głowa zbyt nisko

W PLANK-u głowa nie powinna zwisać luźno, a stanowić przedłużenie kręgosłupa. Dzięki temu unikniemy napięcia mięśni karku. Podobnie głowy nie należy utrzymywać zbyt zadartej.

Komentarze