klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Styl życia

Chcesz schudnąć, ale nie lubisz gotować? Te egzotyczne dania ci w tym pomogą...

Coraz większa popularność kuchni świata sprawia, że w barach i restauracjach coraz łatwiej zamówić coś "fit". Wystarczy wiedzieć, jakich potraw szukać w menu.
Natalia Kędra
maj 08, 2018

Wciąż pokutuje mit, że zdrowe i niskokaloryczne jedzenie wymaga od nas wizyt w specjalistycznych sklepach i spędzania niezliczonych godzin w kuchni. To nieprawda - rynek gastronomiczny rozwija się błyskawicznie, a wraz z rosnącą popularnością egzotycznych smaków, coraz łatwiej zjeść na mieście coś zdrowego. Ze statystyk zgromadzonych przez Pyszne.pl, serwis do zamawiania jedzenia z dostawą do domu, restauracje serwujące dania fit szturmem podbijają rodzimy rynek gastronomiczny.

Zapytaliśmy team Pyszne.pl, w jakich daniach zakochali się Polacy i czego szukać w restauracyjnych menu, jeśli liczymy kalorie i dbamy o linie. Jeśli chcesz poznać dania, od których na pewno nie utyjesz - zobacz zdjęcia i opisy w naszej galerii.

1 z 5

Nietypowe sałatki

Nietypowe sałatki
fot. Instagram https://www.instagram.com/p/Bfl0IPbF0mm/?tagged=gadogado

Co jest pierwszym skojarzeniem, kiedy słyszysz słowo fit? Oczywiście sałatki! Z prawie 8 mln zamówień złożonych na Pyszne.pl w 2017 roku wynika, że w Polsce najpopularniejsza jest sałatka grecka. Zaraz za nią znajduje się klasyczny Cezar, a coraz większym zainteresowaniem cieszą się sałatki z algami.

Dla odmiany warto spróbować jednak gado gado (na zdj.), czyli sycącego, indonezyjskiego dania, przygotowanego z gotowanych na parze jajek i warzyw ze słodkim, orzechowym sosem satay. Można urozmaicić ją dowolnymi składnikami – krewetkami, brokułami czy tofu - albo przygotować w wersji wegetariańskiej.

2 z 5

Fattoush i kuchnia Bliskiego Wschodu

Fattoush i kuchnia Bliskiego Wschodu
fot. Instagram https://www.instagram.com/p/BieMq9LB8U9/?tagged=fattoush

Niemniej atrakcyjna dla dbających o linię jest kuchnia bliskowchodnia, kusząca kolorami i wyrazistymi smakami dzięki bogactwu przypraw. Hummus na dobre zagościł na stołach, stanowiąc doskonały dodatek do letnich przekąsek. Ale przekonaliśmy się również do libańskiej sałatki fattoush (na zdj.), której składniki możemy znaleźć również w kuchni polskiej, a jej sekretem jest dodatek specjlanej przyprawy, sumaku. Jeśli jednak wolimy pozostać przy aromatycznych dodatkach do pity, możemy spróbować pasty foul medammes z bobu z oliwą lub sałatki tabouleh, z kuskusu i drobno siekanych warzyw i ziół.

3 z 5

Moda na poke bowl

Moda na poke bowl
fot. Instagram https://www.instagram.com/p/Bie5RHwFHCY/?tagged=pokebowl

Zachodnia Europa zakochała się w poke bowl! Zdrowa przekąska z Hawajów, zawierająca surową rybę i rozmaite dodatki, podbija nie tylko kubki smakowe, ale też Instagram. W końcu w kolorowych miseczkach znajduje się nie tylko świeży łosoś, plastry awokado i ryż, ale też dowolnie dobrane przyprawy, glony wakame i płatki kokosa – każdy może przygotować swój poke bowl według własnych upodobań.

Poke bowl łączy w sobie kuchnię amerykańską i japońską, jednak najczęściej można je dostać w azjatyckich restauracjach.

4 z 5

Ryby w azjatyckim stylu

Ryby w azjatyckim stylu
fot. Instagram https://www.instagram.com/p/BSds1dOgAid/?tagged=fishtandoori

Dane o zamówieniach na Pyszne.pl potwierdzają rosnącą popularność niskokalorycznej kuchni japońskiej. Nie ograniczamy się jedynie do klasycznego sushi, ale chętnie poznajemy nowe dania, których podstawowymi składnikami są ryby i owoce morza. Na zimno sprawdzi się np. koktajl z krewetek, do których możemy dodać grejpfruta, ogórka i awokado, rezygnując z często wykorzystywanego w ich przygotowaniu majonezu. A dla spragnionych pikantniejszych smaków – ryba tandoori, przygotowana w specjalnym piecu tandoor. Taki sposób przygotowania ryby pozwala zachować zarówno walory smakowe, jak i cenne składniki odżywcze.

5 z 5

Edamame i inne warzywa

Edamame i inne warzywa
fot. Instagram https://www.instagram.com/p/BhyAtQ0lPbe/?tagged=edamame

Fit to znaczy warzywa, warzywa i jeszcze raz warzywa. Edamame to popularna wegetariańska przystawka z gotowanej soi, bogata w kwas foliowy i kwasy Omega-3, którą można jeść jako dodatek do sushi.

Pełnowartościowy obiad zapewnią z kolei rozmaite formy gulaszu z różnych zakątków świata – hinduskie sabji zawiera składniki doskonale znane nam z polskiej kuchni, takie jak cukinia, dynia i papryka, urozmaicone olejem kokosowym i przyprawami. Jeżeli z kolei ktoś nie wyobraża sobie posiłku bez mięsa, z pomocą przychodzi klasyczne irańskie danie ghormeh sabzi, z mięsem wołowym, czerwoną fasolą i oczywiście całym wachlarzem świeżych ziół dla smaku.

Komentarze