klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Fotolia
Styl życia

Czy kobiety wierzą we własne piękno?

Czas upływa nieubłaganie, świat się zmienia, a za nim trendy i kryteria piękna. Kobiety od zawsze starały się za nimi podążać. Ile procent Polek czuje się pięknie? Jakie czynniki wpływają na ich poczucie wartości? Wyniki badań są zaskakujące.

Do niedawna nie mówiło się o tym głośno, ale z badań wynika, że aż 8 na 10 Polek przyznaje, że nie czuje się piękna, z czego 73% z nich zapytanych o to, dlaczego tak o sobie myślą, ex equo wymienia czynniki związane z wyglądem fizycznym (sylwetką) oraz aspekty emocjonalne (brak pewności siebie). Na wiarę we własne piękno wpływa również fakt dotyczący dbania o siebie. Ponad 1/3 badanych pań przyznała, że nie czuje się piękna, bo niewystarczająco dba o swoją urodę.

Takie wizje potrafią dojrzewać z kobietą latami i mogą być efektem zarówno obserwacji, jak i doświadczeń wyniesionych z czasów młodości. Dla przykładu, jeżeli mała dziewczynka widzi, że jej mama nie jest zadowolona z własnej urody, to prawdopodobnie ona tak samo będzie na siebie patrzyła w dorosłym życiu.

TEST REDAKCJI: Maska Schwarzkopf GLISS z proteinami soi i masłem kakaowym

51% - kobiet przyznaje, że w ocenie wyglądu, zależy im na opinii innych

Polki mają problem z obiektywną oceną własnego wyglądu. Nic zatem dziwnego, że ponad połowa respondentek decyduje się na skorzystanie z opinii innych kobiet. Najchętniej prosimy więc o pomoc w ocenie córkę (82%), przyjaciółkę (80%) czy mamę (71%), licząc na to, że będą z nami szczere. Zdaniem Joanny Godeckiej-Nowak – life coacha, kobiety szukają wsparcia u osób, z którymi łączy je więź emocjonalna i ogromny ładunek zaufania. Córka, mama, przyjaciółka – to osoby bliskie, które postrzegamy jako bardziej zaangażowane i zainteresowane naszym dobrem. Dlatego bierzemy sobie do serca ich sugestie. Szczególnie, kiedy nam samym trudno jest odnieść się do własnej atrakcyjności. Wsparcie ze strony bliskich jest szczególnie ważne i potrzebne do budowania poczucia własnej wartości.

Piękna mama – piękna córka

Najczęściej jako piękne wskazywane są córki (41%) i matki (27%). Ich ocena jednak przebiega w innych kryteriach. W przypadku piękna matek na pierwszy plan wysuwają się przymioty związane z charakterem i osobowością – 74%, z kolei przy ocenie piękna córek wśród wymienianych cech zdecydowanie prym wiedzie uroda – 76%. Skąd ta różnica w kryteriach? Na bliską osobę patrzymy przez pryzmat naszych uczuć. Córki patrzą na matki jak na osoby, którym są wdzięczne za troskę i miłość, dlatego w ich oczach kluczowym kryterium oceny staje się osobowość. Matki od początku patrzą na swoje dzieci widząc w nich najpiękniejsze istoty na świecie, zatem nic dziwnego, że doceniają ich urodę.

Jak Polki dbają o swój wygląd?

Aż 86% kobiet pielęgnuje ciało i włosy w domu, a co druga z nich dba także o zdrowy styl życia dzięki wprowadzeniu diety i ćwiczeń. Dlaczego z kolei kobiety sięgają po kosmetyki? Z jednej strony kieruje nimi sama przyjemność ich stosowania (zapach, konsystencja, odczucia sensoryczne), z drugiej zaś – uzyskiwany efekt (np. piękniejsza skóra, włosy). A więc w konsekwencji piękny wygląd.

Polki stawiają na pielęgnację

Zadbane i wypielęgnowane czujemy się nie tylko piękniejsze, ale i szczęśliwsze. Dove wierzy, że każda kobieta może odkryć swoje naturalne piękno poprzez lepsze poznanie siebie i właściwą pielęgnację. Promienna, gładka, rozświetlona skóra, zdrowo wyglądające i mocne włosy – to nie marzenia, ale cele, które osiągają miliony kobiet na całym świecie wybierając filozofię i kosmetyki Dove.

Podstawowym zabiegiem pielęgnacyjnym jest mycie. Naskórek pełni bardzo ważną funkcję swoistej bariery ochronnej, która z jednej strony zapobiega wnikaniu substancji drażniących w głąb, z drugiej zapobiega nadmiernej ucieczce wody. Dlatego podczas mycia ciała warto sięgać po kosmetyki, które delikatnie oczyszczają skórę, nie powodując podrażnień i uszkodzeń naskórka. Aby zapobiegać suchości skóry, należy też pamiętać o aplikacji balsamów i kremów, które zapewnią odpowiednie nawilżenie i odżywienie, a także będą wpływały na jędrność skóry.

Kobiety przykładają również ogromną wagę do pielęgnacji włosów. Zadbane i zdrowo wyglądające stają się wizytówką każdej kobiety. Niestety w wyniku codziennych zabiegów stylizacyjnych oraz farbowania, często mocno cierpią. Aby przywrócić im blask i zdrowy wygląd nie wystarczy codzienne mycie. Przesuszone, osłabione i zniszczone włosy wymagają głębokiej regeneracji i kosmetyków o zaawansowanych technologicznie formułach, które odżywią i nawilżą pasma bez zbędnego obciążania fryzury.

Kluczowy w pielęgnacji ciała i włosów jest dobór odpowiednich kosmetyków do kondycji skóry i włosów oraz regularna, systematyczna pielęgnacja, która dzień po dniu wydobywa naturalne piękno każdej kobiety. Dlatego, kierując się misją marki, sztab ekspertów, pracujący nad formułami kosmetyków Dove nieustannie tworzy zaawansowane technologicznie kosmetyki, które nie tylko pielęgnują skórę i włosy, ale również rozpieszczają zmysły. Dzięki temu codzienna pielęgnacja zmienia się w niezwykły rytuał, który pozwala kobietom na całym świecie w domowym zaciszu odkrywać, wydobywać i doceniać ich naturalne, niezwykłe piękno.

Zobacz także: Ta Polka robi furorę w internecie. Za co pokochały ją tysiące nastolatków?

Źródło: mat. prasowe Dove

materiały PR
Styl życia Czym jest piękno zdaniem Doroty Wellman? Przeczytaj wywiad z ambasadorką akcji NaroDove Piękno!
Ruszyła kolejna edycja specjalnej kampanii Dove - NaroDove Piękno, która zachęca kobiety do odkrywania swojego piękna. Ambasadorka akcji, znana prezenterka telewizji TVN Dorota Wellman w specjalnym wywiadzie opowiada, czym jest dla niej piękno i dlaczego zdecydowała się na udział w kampanii.
Materiał partnera
maj 14, 2015

- Czym jest dla Pani prawdziwe piękno? Dorota Wellman: „Choć byśmy cały świat przemierzyli w poszukiwaniu piękna, nie znajdziemy go nigdzie, jeżeli nie nosimy go w sobie” powiedział kiedyś Ralf Waldo Emerson. Prawdziwe piękno to naturalność i piękno, które bije ze środka człowieka. Taki naturalny blask. Nie da się go wydobyć makijażem ani operacją plastyczną. Składa się na nie dobroć, piękny uśmiech, wrażliwość, wnikliwe spojrzenie, osobowość. - Jaka jest geneza Pani manifestu? Dorota Wellman: Manifest powstał spontanicznie. To taka kobieca deklaracja wiary. Może przeczytany kilka razy umocni kobiety w wierze w siebie. - Kiedy Pani zdaniem kobieta czuje się piękna? Dorota Wellman: Po pierwsze, kiedy jest kochana. A po drugie, kiedy kocha siebie. Piękno kobiety nie przejawia się w ubraniach, które nosi, ani sposobie, w jaki układa włosy, czy idzie ulicą. Kobieta czuje się piękna, kiedy z pewnością patrzy przed siebie. Nikt jej tego nie powiedział, ona sama tak czuje. Silna, pewna siebie, mądra. - Dlaczego zdecydowała się Pani na udział w kampanii? Dorota Wellman: Chciałabym, by Polki na komplementy nie odpowiadały: „E tam, mam brzydki nos i krzywe nogi i jeszcze za dużo kilogramów…”. Zadziwiające, że zawsze mówimy o sobie źle i zawsze wymieniamy coś do poprawy. Wolałabym usłyszeć np. „Mam piękne oczy i świetne nogi. Lubię i akceptuje siebie. A za komplement bardzo dziękuję”. - Z czym kojarzy się Pani marka Dove? Dorota Wellman: Z normalnymi kobietami w reklamach, dbaniem o siebie, przyjemnością. - Jaka jest najlepsza droga do bycia pięknym? Jaki jest Pani sposób na piękno? Dorota Wellman: Pielęgnujmy swoje wnętrze, nie zapominając o zewnętrzu. Bo kobieta mądra, ciekawa świata, odważna jest bardzo interesująca. Uczmy się wiary w siebie. Nie słuchajmy mediów, które mówią nam, jak ma wyglądać piękna kobieta. Nie ma...

Przeczytaj
materiały PR
Fryzury Konkurs! Weź udział i wygraj 1 z 50 zestawów wyjątkowych kosmetyków do włosów na 50 lecie marki PHYTO!
Spraw, by tej wiosny po prostu zachwycać włosami!
Materiał partnera
kwiecień 29, 2019

Czy wiecie, co jest sekretem posiadaczek pięknych, mocnych i pełnych blasku włosów? To oczywiście indywidualnie dopasowana, regularna, a przede wszystkim skuteczna pielęgnacja. I chociaż mycie, nakładanie odżywki i maski wydają się naprawdę nieskomplikowane, to jeśli nie używamy do tego dobrych, sprawdzonych kosmetyków, nie zawsze bywa efektywne. Dlatego właśnie, warto sięgać po produkty tworzone z niezwykłą dbałością, cenione i uznane przez kobiety na całym świecie. Teraz, na topie są zwłaszcza te naturalne, tworzone z pasją w duchu eco-friendly. Kosmetyki, które pokochają twoje włosy! Marka Phyto Paris , która zrewolucjonizowała rynek kosmetyków do włosów, w 2019 roku obchodzi swoje 50. urodziny! Za jej niebywałym sukcesem stoi Patrick Alès - twórca i założyciel, a także fryzjer i pasjonat roślin, dzięki któremu produkty Phyto należą dziś najbardziej profesjonalnych dostępnych w aptekach. Posiadanie własnego laboratorium oraz wieloletnia współpraca z ośrodkami naukowymi sprawia, że marka Phyto wyprzedza trendy, wprowadzając na rynek zaawansowane technologicznie, w pełni naturalne produkty . Ultranowoczesne formuły składają się w 100% ze składników roślinnych , pozyskiwanych z prawie 500 substancji aktywnych . Co więcej, sam proces pozyskiwania roślin jest naprawdę wyjątkowy – Phyto wykorzystuje bowiem tradycyjne wywary i odwary . Zgodnie z filozofią marki:  Nie ma pięknych włosów bez zdrowej skóry głowy , w ofercie znajdziemy zarówno produkty do pielęgnacji, jak i specjalistyczne kuracje przywracające dobrą kondycję włosom i skórze głowy. Marzysz o tym, aby twoje włosy otrzymywały wszystko to, co najlepsze? Weź udział w konkursie i wygraj zestaw kosmetyków od PHYTO!  Zadanie konkursowe: Zdradź nam swój sposób na piękne włosy! Do wygrania 1 z 50 zestawów, w których skład wchodzą: nawilżający krem do włosów na...

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Kobiece piękno oczami Polek - raport marki Dove
Dla Dove potrzeby kobiet są najważniejsze - od 2004 roku marka walczy ze stereotypami dotyczącymi piękna i zachęca kobiety do dyskusji na jego temat. Poznaj wyniki tegorocznych badań i dowiedz się, czy Polki czują się piękne!
Materiał partnera
maj 15, 2015

Już po raz kolejny marka Dove zwróciła się do Polek, aby wypowiedziały się na temat piękna. Celem badania było poznanie stosunku Polek do szeroko rozumianego „kobiecego piękna”, definiowanego nie tylko poprzez zbiór cech odnoszących się do wyglądu zewnętrznego, ale również rozumianego jako piękno wewnętrzne. Skąd bierze się piękno? Zdaniem respondentek, o pięknie kobiety decyduje kilka czynników, z których zaledwie 22% stanowi uroda wrodzona.  Na pierwszym miejscu znalazła się osobowość  (28%), następnie sposób bycia (26%) oraz dbanie o siebie (24%).  Z tego wniosek, że dla Polek kobiece piękno to znacznie więcej niż ogólnie pojmowana uroda i zewnętrzne atrybuty. Piękna Polka musi być przede wszystkim zadbana (70%), pogodna, radosna (63%) oraz kobieca (60%). Ważnym czynnikiem jest też inteligencja, którą wymienia 57% respondentek. Za 3 najważniejsze cechy pięknej kobiety zostały uznane: inteligencja (25%), bycie zadbaną (24%) i naturalność (21%). Atrakcyjność fizyczną jako źródło piękna wymienia 47% kobiet, ale tylko dla 12% jest to jedna z trzech najważniejszych cech pięknej kobiety. Chociaż wydaje się, że panuje kult szczupłego ciała i młodości, tylko 15% kobiet uznaje szczupłą sylwetkę za konieczny atrybut pięknej kobiety. Piękno kobiety leży nie tylko w urodzie, ale przede wszystkim w poczuciu wartości. Kobiece piękno to piękne wnętrze, czułość, ciepło, wyrozumiałość, umiejętność bycia blisko. To przede wszystkim sztuka życia, radość, optymizm. Dorota Co na ten temat sądzi ekspert? Wiele odpowiedzi wskazywałoby na zmianę  podejścia do postrzegania piękna przez kobiety. Większość pań deklaruje, że piękno zawiera się w inteligencji, naturalności, emanacji ciepłem oraz szacunkiem w stosunku do otoczenia i bliskich. Kobiety zwracają również uwagę na umiejętność dbania o siebie. Ciekawym wynikiem jest niska...

Przeczytaj
Globalna ambasadorka Olay Katie Holmes
materiały PR
Pielęgnacja Znamy globalną ambasadorkę Olay!
Olay, marka nr 1 na świecie w pielęgnacji skóry kobiet, przedstawia nową ambasadorkę marki, aktorkę Katie Holmes. Gwiazda wystąpi w globalnej kampanii marki Olay „Your Best Beautiful”, w której będzie zachęcać kobiety na całym świecie, by trwały w swoich postanowieniach i każdego dnia prezentowały najpiękniejszą wersję siebie i swojej skóry.
Magdalena Borucińska
październik 12, 2014

Marka Olay jest światowym liderem w pielęgnacji skóry. Cieszy się zaufaniem kobiet od ponad 60 lat. Dziś Olay kontynuuje swoją filozofię opartą na zrozumieniu zmieniających się potrzeb kobiet i innowacyjnych rozwiązaniach w pielęgnacji skóry. Rezultatem tego połączenia jest wysoka jakość produktów, której oczekują współczesne kobiety. - Jestem bardzo szczęśliwa, że powierzono mi rolę globalnej ambasadorki marki Olay - powiedziała Holmes. Olay to marka, którą szanuję, darzę zaufaniem i w którą wierzę. Uwielbiam jej produkty oraz przesłanie, które kieruje do kobiet – aby każdego dnia prezentowały najpiękniejszą wersję siebie. Zadaliśmy Katie kilka pytań o jej rytuały pielęgnacjne. Sprawdźcie co nam powiedziała! Kto zainteresował Cię pielęgnacją? Zaczęłam pracować, gdy miałam 17 lat. Chcąc stać się częścią kina, telewizji oraz teatru musiałam nauczyć się, czym jest piękno, jak o siebie dbać i jak to wykorzystywać. Kto jest Twoim wzorem piękna? Moim wzorem piękna są przede wszystkim moja mama, babcia oraz siostry. Także na co dzień obserwuję wiele kobiet, które podziwiam. Inspirują mnie przede wszystkim kobiety, które są dumne z tego, kim są oraz ze swoich wyborów, a także takie, które nieustannie odkrywają i uczą się siebie,  zdobywają nowe doświadczenia, aby być najpiękniejszą wersją siebie. Jaki sekret związany  z codzienną pielęgnacją  powinna znać każda kobieta?   Wszystko zaczyna się od skóry! Jeśli o nią dbasz, wszystko inne powinno układać się naturalnie. Im bardziej koncentruję się na pielęgnacji, tym mniej czasu potrzebuję na przygotowanie makijażu przed wyjściem. Który produkt Olay jest absolutnie Twoim ulubionym? Uwielbiam krem ujędrniająco-modelujący Olay Regenerist. To jeden z dobrze mi znanych produktów marki. Nie mogę się bez niego obejść, ponieważ sprawia, że moja skóra czuje się...

Przeczytaj