klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Styl życia

Dieta OMG: jest skuteczna, ale jej zasady są kontrowersyjne

Dieta autorstwa dietetyka Venice A. Fultona zyskuje coraz większą popularność. Wszystko dzięki kilku pozornie prostym zasadom, których należy przestrzegać. Czy dieta OMG (z ang. Oh My God) jest bezpieczna i czy warto ją stosować?
Laura Osakowicz
listopad 04, 2019

Pomysłodawca diety OMG przekonuje, że jej największą zaletą jest możliwość dostosowania jej intensywności do zamierzonych efektów. Dlatego dieta OMG występuje w trzech wariantach - Wave, Blaze i Quake. Ten najbardziej restrykcyjny zapewnia schudnięcie nawet 10 kilogramów w ciągu 6 tygodni. Jakie są zasady tej diety?

Źródło: Istock

Zobacz także: Adele przeszła ogromną metamorfozę. Nigdy wcześniej nie była taka szczupła!

Nagroda Redaktor Naczelnej Wizaż.pl dla firm kosmetycznych, które wspierają kobiety - oto laureaci!

Podstawowe zasady diety OMG

Podstawowe założenia diety autorstwa Fultona należy stosować niezależnie od wybranego wariantu diety. Po pierwsze, codzienne rano powinniśmy wziąć 15-minutową kąpiel lub prysznic w zimnej wodzie (ok. 15-20 stopni Celsjusza). Następnie każdego ranka na czczo należy wypić filiżankę czarnej kawy. Potem przychodzi czas na trening - od godziny do półtorej. Pierwszy posiłek możemy zjeść dopiero po ok. 3 godzinach od przebudzenia.

Trzy elementy tej diety: zimna kąpiel, poranna kawa i trening na czczo powodują solidny wyrzut adrenaliny w organizmie. Ten stan fizjologiczny spowoduje, że w organizmie nasili się bardzo pożądany proces dla osoby, która chce się odchudzić - tłumaczy Paweł Raczyński, trener przygotowania motorycznego w wywiadzie dla Gazety Pomorskiej. 

Czy to na pewno bezpieczne? Co do tego wątpliwości ma Dr Carina Norris:

Nie rekomendowałabym nikomu ćwiczeń na czczo, wiele osób, które tego próbuje jest oszołomiona i odczuwa spadek energii. Ten sposób spalania tłuszczu nie jest wart ryzyka utraty zdrowia - komentuje dietetyk.

Najciekawszą i też bardzo kontrowersyjną zasadą tej diety jest codzienne... dmuchanie balonów tuż przed snem. Zdaniem twórcy ma to pomóc w budowaniu mięśni brzucha, a także poprawia wydolność płuc. 

Wariant Wave, Blaze, Quake w diecie OMG

Każda z opcji diety OMG trwa 6 tygodni. W każdej ograniczamy spożycie węglowodanów i cukrów oraz stosujemy intensywny trening. Spożywamy trzy niskokaloryczne posiłki w równych odstępach czasowych. 

Opcja Wave 

Pozwala na schudnięcie 5 kilogramów:

  • Spożycie węglowodanów ograniczone do 120 gramów
  • Spożycie owoców ograniczone do max 3 sztuk na dobę
  • Godzina aktywności fizycznej w ciągu dnia

Opcja Blaze

Pozwala na schudnięcie 7-8 kilogramów:

  • Spożycie węglowodanów ograniczone do 90 gramow
  • Spożycie owoców ograniczone do max 2 sztuk na dobę
  • 75 minut aktywności fizycznej w ciągu dnia

Opcja Quake

Pozwala na schudnięcie 10 kilogramów:

  • Spożycie węglowodanów ograniczone do 60 gramów
  • Spożycie owoców ograniczone do max 1 sztuki na dobę
  • 1,5 h aktywności fizycznej w ciągu dnia

Eksperci od odchudzania przestrzegają, że ta dieta choć daje spektakularne efekty, nie wyrabia dobrych nawyków żywieniowych. Drastyczne zakończenie diety po 6 tygodniach sprawia, że łatwo o natychmiastowy efekt jojo. Dodatkowo codzienne treningi wykonywane na czczo zaraz po wypiciu kubka czarnej kawy mogą osłabić organizm i spowodować problemy żołądkowe. Dlatego przestrzegamy, że przed zastosowaniem nowych, kontrowersyjnych i niskokalorycznych diet warto poprosić o poradę swojego lekarza lub dietetyka. 

Źródło zdjęcia głównego: Istock

dieta kopenhaska sposoby na szybkie schudnięcie
iStock
Styl życia Dieta kopenhaska – zasady i efekty
Dieta kopenhaska to rygorystyczna dieta trwająca przez 13 dni. Przestrzegając jej zasad i jedząc głównie mięso, jajka i wybrane warzywa, można zrzucić od 4 do 8 kg.
Matylda Nowak
wrzesień 02, 2020

Dieta kopenhaska, nazywana inaczej dietą trzynastodniową lub szwedzką, to sposób na stosunkowo szybkie zrzucenie wagi. Dieta jednak jest na tyle restrykcyjna i niskokaloryczna, że zbyt często powtarzana może doprowadzić do anemii oraz negatywnie wpłynąć na stan włosów czy paznokci. Jest też z nią związane duże ryzyko efektu jojo. Dieta kopenhaska – ile można dzięki niej schudnąć i jakie są zasady? Dieta kopenhaska ma bardzo restrykcyjne reguły, określające nie tylko ilość przyjmowanych dziennie kalorii czy rodzaje dozwolonych pokarmów, ale też dokładne godziny ich  spożywania. Zwolennicy tej diety przekonują, że na sukces mogą liczyć tylko osoby rygorystycznie stosujące się jej zasad , czyli: Przestrzegające jej przez 13 dni. Dostarczające swojemu organizmowi dziennie od 500 do 900 kcal. Spożywające trzy posiłki dziennie o konkretnych godzinach (śniadanie 8.00-9.00, obiad 13.00-14.00, kolacja do 18.00). Wypijające minimum 2 litry wody dziennie. Pijące czarną kawę bez mleka, ale za to z dozwoloną ilością cukru. Unikające soli i innych przypraw. Stosując się do tych zasad można w ciągu 13 dni zrzucić od 4 do 8 kg (a według niektórych dietetyków nawet do 11 kg). Diecie kopenhaskiej towarzyszą jednak dość nieprzyjemne efekty uboczne i nie jest ona odpowiednia dla każdego. Dieta kopenhaska – przeciwwskazania Dietę kopenhaską mogą stosować tylko osoby całkowicie zdrowe i dorosłe (najlepiej będące w średnim wieku). W związku z deficytem energetycznym (dostarczaniem organizmowi zbyt małej ilości kalorii), w trakcie diety kopenhaskiej można czuć się znużonym i ospałym. W związku z ryzykiem omdlenia, zaleca się także w trakcie trwania tej diety unikać wysiłku fizycznego, w tym uprawiania sportów. Osoby stosujące dietę kopenhaską często...

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Dieta źródłem sukcesu sportowca
Nawet amatorskie uprawianie sportu sprawia, że organizm ma zwiększone zapotrzebowanie na składniki odżywcze i regeneracyjne. Bez tego nie tylko trudno osiągnąć dobre wyniki sportowe, ale także można narazić się na utratę zdrowia lub kontuzje. Dlatego kluczowe znaczenie dla aktywnej osoby ma odpowiednia dieta.
Materiał partnera
listopad 14, 2017

Przestrzeganie reguł popłaca Aż 44% Polaków deklaruje, że uprawia sport. Najczęściej jeżdżą oni na rowerze (45%), biegają (25%), grają w piłkę nożną (17%), uprawiają trening siłowy (16%) lub pływają (14%). Niestety, większość naszych rodaków czyni to bez właściwego przygotowania się do treningów, przestrzegania odpowiedniej diety i suplementacji. – Sport zawodowy rządzi się swoimi prawami, już na kilka tygodni przed zawodami konieczna jest całkowita zmiana żywienia – zauważa siatkarz Andrzej Wrona.  – Ci, którzy uprawiają sport dla własnej satysfakcji i zdrowia, nie muszą trzymać się tak restrykcyjnych reguł. Wystarczy znajomość harmonogramu dnia, mechanizmów działania organizmu, istotnych składników żywności i stosowanie się do prostych wzorów – co jeść przed treningiem, co w trakcie, a co po nim – dodaje . Niestety często nawet tej wiedzy nam brakuje. Tymczasem, uzyskanie odpowiedniej formy, kondycji i sylwetki wymaga systematyczności i przestrzegania pewnych zasad. Oprócz odpowiedniego harmonogramu treningów ważna jest także dieta. Dieta przed treningiem Kluczowe jest to, czym zasilimy organizm – zarówno przed treningiem. Im intensywniej uprawiamy sport, tym dokładniej powinniśmy dopasować do niego swoją codzienną dietę. Najważniejsze dla aktywnych osób są węglowodany złożone. W zależności od uprawianej dyscypliny nasze zapotrzebowanie na nie wynosi od 50% do 65% zapotrzebowania na energię całkowitą. Ważne jest, aby przyjmować węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, dzięki którym organizm pozyskuje stopniowo energię, która wystarczy mu na cały czas trwania treningu. Ich doskonałym źródłem są produkty pełnoziarniste, warzywa oraz niektóre gatunki owoców (np. jabłka, pomarańcze, śliwki). Tego rodzaju posiłki najlepiej spożywać przed treningami, ponieważ zwiększają naszą wytrzymałość i opóźniają zmęczenie...

Przeczytaj
  • Polecane
  • Najnowsze
  • Wybrane dla Ciebie