Wejdź
materiały PR
Styl życia

Gwiazdy polskiej sceny muzycznej już po raz czwarty wspierają Fundację Ronalda McDonalda

11 grudnia 2014 r. rusza ponownie w McDonald’s akcja McHappy Day® - doroczna zbiórka funduszy przeznaczonych na działalność Fundacji Ronalda McDonalda. Aby wesprzeć działania organizacji wystarczy kupić wyjątkową płytę „Czarodzieje Uśmiechu 4”, na której występują znani polscy wykonawcy: Urszula, Hania Stach, Damian Ukeje, Olga Bończyk, Andrzej Krzywy, Rafał Brzozowski oraz Natalia Szroeder. Zaśpiewali oni piosenki z repertuaru Majki Jeżowskiej w nowych aranżacjach. Artyści zrezygnowali z honorariów, a cały dochód ze sprzedaży płyty zostanie przekazany na realizację programu Fundacji „NIE nowotworom u dzieci”.
Materiał partnera
grudzień 11, 2014
czarodzieje uśmiechu

Każdego roku restauracje McDonald’s na całym świecie organizują akcję McHappy Day® - kampanię, która ma na celu zbiórkę funduszy na programy charytatywne prowadzone z myślą o chorych i potrzebujących pomocy dzieciach. W tym roku w dniach 11-31 grudnia, we wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce, będzie prowadzona sprzedaż płyty „Czarodzieje Uśmiechu 4”, na której znajdują się piosenki z repertuaru Majki Jeżowskiej wykonane przez znakomitych polskich artystów w nowych, charakterystycznych dla nich aranżacjach. W nagraniach wykonawcom towarzyszyły dzieci, laureaci organizowanego corocznie Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenek Majki Jeżowskiej „Rytm i Melodia”.

czarodzieje uśmiechu

Płyta jest już czwartym wydawnictwem realizowanym pod wspólnym tytułem „Czarodzieje Uśmiechu”. Pierwszy krążek z utworami z repertuaru Majki Jeżowskiej ukazał się w czerwcu 2010 r. i został sprzedany w rekordowym nakładzie 70 tys. egzemplarzy. W ciągu zaledwie dwóch tygodni płyta uzyskała status podwójnej platyny. We wrześniu 2011 r. wydana została płyta „Czarodzieje Uśmiechu 2” będąca kontynuacją akcji, a nakład sprzedaży pobił wynik z poprzedniego roku i wyniósł blisko 90 tys. egzemplarzy. Trzecia edycja również okazała się ogromnym sukcesem: płyta sprzedała się w nakładzie 80 tys. sztuk.

„Niezmiernie się cieszę, że po raz kolejny realizujemy nasz charytatywny projekt muzyczny, który powstał z wielkiej potrzeby serca i chęci pomagania małym pacjentom” – mówi Majka Jeżowska - „Mam ogromną nadzieję, że dzięki naszej pracy uda się wyczarować uśmiechy na twarzach słuchaczy, i co najważniejsze, nieść pomoc chorym dzieciom, które tak bardzo potrzebują naszego wsparcia”.

andrzej krzywy

Andrzej Krzywy

Płyta „Czarodzieje Uśmiechu 4” pojawi się w sprzedaży 11 grudnia 2014 r. i będzie dostępna we wszystkich restauracjach sieci McDonald’s na terenie całej Polski. Koszt płyty to 8,90 zł. Dochód ze sprzedaży tegorocznej edycji płyty zasili realizację programu „NIE nowotworom u dzieci”.

W ramach tego programu Fundacja prowadzi ogólnopolskie szkolenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej służące wczesnemu rozpoznawaniu nowotworów, ultrasonograficzne badania przesiewowe dzieci oraz prowadzi Pokój Rodzinny w Instytucie – Pomniku Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu. Jesienią 2014 r. Fundacja rozpoczęła największy ze swoich dotychczasowych projektów. Jest nim budowa pierwszego w Polsce Domu Rodzinnego, hotelu dla rodzin małych pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie-Prokocimiu, którego misją jest stworzenie prawdziwego „domu poza domem” dla rodziców najciężej chorych dzieci.

rafał brzozowski

Rafał Brzozowski

olg abończyk i majka jeżowska

Olga Bończyk i Majka Jeżowska

czarodzieje uśmiechu
Free
Styl życia Dziecko to luksus? Coraz rzadziej decydujemy się na dzieci
Narzekanie na mało płodne Polki trwa bez końca, tymczasem większość młodych kobiet ma poważny powód, by odkładać macierzyństwo na później. Co ważne, nie ma tu znaczenia, czy ktoś pochodzi z Polski czy z USA. U podstaw problemu zarówno w jednym, jak i drugim kraju leżą finanse.
Małgorzata Mrozek
sierpień 18, 2016

Jak podał we wtorek „Washington Post”, w pierwszym kwartale tego roku w USA współczynnik dzietności był o prawie połowę mniejszy niż w późnych latach 50. ubiegłego wieku. Na 1000 kobiet w wieku rozrodczym (15-44 lata) przypadło 59,8 urodzeń. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest oczywiście znacznie większa dostępność antykoncepcji. Co więcej, w latach 50. znacznie łatwiej było o zakup domu. Najpoważniejszym powodem, dla którego Amerykanki nie decydują się na dzieci, są jednak finanse. Dzieci są drogie , a koszty opieki nad nimi wręcz astronomiczne. Już kilka lat temu podawano, że w USA koszt wychowania dziecka do momentu osiągnięcia przez nie pełnoletniości kosztuje od 165 tys. do 245 tys. dolarów . Nawet jeśli na utrzymanie rodziny zarabiają dwie osoby, pojawia się problem z zapewnieniem opieki dziecku. Zatrudnienie niańki wcale do tanich nie należy. Trudno też decydować się na potomstwo, kiedy nie jest się pewnym posady, którą można stracić w najmniej oczekiwanym momencie. Mimo problemów finansowych konieczność spłacania kredytu i zapewnienia dziecku warunków do rozwoju przecież pozostaje. Dla porównania przyjrzyjmy się kosztom wychowania dziecka w Polsce . Jak wynika z raportu Centrum im. Adama Smitha „Koszty wychowania dzieci w Polsce w 2016”, wychowanie jednego dziecka do osiągnięcia przez nie osiemnastego roku życia kosztuje  od 176 tys. do 190 tys. złotych , a dwójki dzieci od 317 tys. do 350 tys. złotych. Statystycy wyliczyli, że koszty te stanowią od 15 do 30 proc. całkowitego budżetu rodziny. Dla małżeństwa, które liczy każdy grosz, to niestety sporo. „Rodzicielstwo nie jest wyłącznie rezultatem kalkulacji ekonomicznych kosztów i korzyści. Jednakże obawy potencjalnych rodziców o bezpieczeństwo ekonomiczne rodziny i jej poziom życia negatywnie wpływają na decyzje o liczbie dzieci. Współcześnie potencjalni rodzice mają...

Przeczytaj

Nasze akcje