klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
materiały PR
Styl życia

Kobiece piękno oczami Polek - raport marki Dove

Dla Dove potrzeby kobiet są najważniejsze - od 2004 roku marka walczy ze stereotypami dotyczącymi piękna i zachęca kobiety do dyskusji na jego temat. Poznaj wyniki tegorocznych badań i dowiedz się, czy Polki czują się piękne!
Materiał partnera
maj 15, 2015
narodove piękno dove

Już po raz kolejny marka Dove zwróciła się do Polek, aby wypowiedziały się na temat piękna. Celem badania było poznanie stosunku Polek do szeroko rozumianego „kobiecego piękna”, definiowanego nie tylko poprzez zbiór cech odnoszących się do wyglądu zewnętrznego, ale również rozumianego jako piękno wewnętrzne.

Skąd bierze się piękno?

Zdaniem respondentek, o pięknie kobiety decyduje kilka czynników, z których zaledwie 22% stanowi uroda wrodzona.  Na pierwszym miejscu znalazła się osobowość  (28%), następnie sposób bycia (26%) oraz dbanie o siebie (24%).  Z tego wniosek, że dla Polek kobiece piękno to znacznie więcej niż ogólnie pojmowana uroda i zewnętrzne atrybuty. Piękna Polka musi być przede wszystkim zadbana (70%), pogodna, radosna (63%) oraz kobieca (60%). Ważnym czynnikiem jest też inteligencja, którą wymienia 57% respondentek.

Za 3 najważniejsze cechy pięknej kobiety zostały uznane: inteligencja (25%), bycie zadbaną (24%) i naturalność (21%).

Atrakcyjność fizyczną jako źródło piękna wymienia 47% kobiet, ale tylko dla 12% jest to jedna z trzech najważniejszych cech pięknej kobiety. Chociaż wydaje się, że panuje kult szczupłego ciała i młodości, tylko 15% kobiet uznaje szczupłą sylwetkę za konieczny atrybut pięknej kobiety.

Piękno kobiety leży nie tylko w urodzie, ale przede wszystkim w poczuciu wartości. Kobiece piękno to piękne wnętrze, czułość, ciepło, wyrozumiałość, umiejętność bycia blisko. To przede wszystkim sztuka życia, radość, optymizm.

Dorota

Co na ten temat sądzi ekspert?

Wiele odpowiedzi wskazywałoby na zmianę  podejścia do postrzegania piękna przez kobiety. Większość pań deklaruje, że piękno zawiera się w inteligencji, naturalności, emanacji ciepłem oraz szacunkiem w stosunku do otoczenia i bliskich. Kobiety zwracają również uwagę na umiejętność dbania o siebie. Ciekawym wynikiem jest niska ocena postawy skromności – wydaje się, że ta cecha nie pasuje już do nowoczesnego wizerunku silnej kobiety.

komentuje psycholog, Małgorzata Ohme
dove

Co sprawia, że Polki czują się piękne?

Na pierwszy plan wysuwa się ogólne samopoczucie oraz umiejętność wypoczynku (opinia 20% ankietowanych) oraz umiejętność dbania o siebie, z którą wiążą się ładny ubiór (18%) oraz makijaż (18%). Komplementy otoczenia, a w szczególności partnera są dodatkowym katalizatorem powodującym, że starania o atrakcyjny wygląd są docenione. Aż 81% Polek deklaruje, że są chwile, kiedy naprawdę czują się piękne.

Kobieta czuje się piękna, gdy o siebie zadba, czasem wystarczy ładny makijaż, ubrania, ładna fryzura, do tego gdy jest adorowana, to tym bardziej czuje się piękna. Towarzyszy temu samozadowolenie, dobry humor, uśmiech.

Emilia

Słusznym jest stwierdzenie, że piękno zależy od stanu naszego ducha. Jeżeli jesteśmy szczęśliwe to takie uczucie wręcz bije od nas i dzielimy się nim z otoczeniem. Podobnie jest z poczuciem piękna – jeżeli czujemy się piękne, to całą sobą mniej lub bardziej świadomie przekazujemy taki komunikat innym.

Patrycja

Różne oblicza kobiecego piękna

Najważniejszym wnioskiem płynącym z badań przeprowadzonych w ramach akcji NaroDove Piękno jest fakt, że zdaniem polskich respondentek o prawdziwym pięknie nie świadczy wygląd zewnętrzny. Wręcz przeciwnie - to cechy charakteru oraz osobowości decydują o tym, którą kobietę można uznać za piękną.

Aż 85% Polek zgadza się z opinią, że „Piękno drzemie w każdej z nas, wystarczy je tylko obudzić”. Natomiast 91% przyznaje, że „Nawet kobieta, która nie ma idealnej urody, ale za to ma ciepłą osobowość, może być piękna”.

Wyniki tegorocznych badań w stosunku do tych z 2012 roku napawają optymizmem. Trzy lata temu zaledwie kilka procent kobiet uznawało się za piękne, dziś uważa tak 14% („czuję się zawsze piękna”), a 80% czuje się tak czasami. Ta ogromna różnica może wynikać ze sposobu zadawania pytania, które w pierwszym badaniu formułowane było „czy JESTEŚ piękna”, a w kolejnym „czy CZUJESZ się piękna”. Gdyby tak było, można by wysunąć wniosek, że piękno jest bardziej stanem niż cechą. Nie przypisujemy piękna tylko genom, ale wysiłkowi, który kobieta powinna włożyć, aby to piękno osiągnąć. To daje ogromne pole możliwości do pracy nad własnym wyglądem, poczuciem atrakcyjności fizycznej, a więc także samooceny.

podsumowuje Małgorzata Ohme

Dołącz do akcji NaroDove Piękno! Wejdź na stronę akcji i wyraź swoją aprobatę dla kampanii klikając przycisk „popieram”. Każdy głos poparcia jest liczony i przyczynia się do zwiększenia ogólnej liczby osób, które w całej Polsce dołączą do akcji!

dove

Kosmetyki marki Dove są produkowane i dystrybuowane przez międzynarodową firmę Unilever. Dove to kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów stosowane przez kobiety na całym świecie. Dove jest marką zbudowana na prostej i ponadczasowej zasadzie: tworzenia kosmetyków, które doskonale pielęgnują, podwyższają standardy jakości każdej kategorii, w której się pojawiają, oraz zawierają innowacyjne, opatentowane technologie, które dogłębnie pielęgnują ciało oraz włosy. Misją marki Dove jest sprawiać, aby kobiety czuły się piękne każdego dnia. Marka Dove pokazuje w reklamach prawdziwe kobiety, nie modelki.

materiał sponsorowany

materiały PR
Styl życia Czym jest piękno zdaniem Doroty Wellman? Przeczytaj wywiad z ambasadorką akcji NaroDove Piękno!
Ruszyła kolejna edycja specjalnej kampanii Dove - NaroDove Piękno, która zachęca kobiety do odkrywania swojego piękna. Ambasadorka akcji, znana prezenterka telewizji TVN Dorota Wellman w specjalnym wywiadzie opowiada, czym jest dla niej piękno i dlaczego zdecydowała się na udział w kampanii.
Materiał partnera
maj 14, 2015

- Czym jest dla Pani prawdziwe piękno? Dorota Wellman: „Choć byśmy cały świat przemierzyli w poszukiwaniu piękna, nie znajdziemy go nigdzie, jeżeli nie nosimy go w sobie” powiedział kiedyś Ralf Waldo Emerson. Prawdziwe piękno to naturalność i piękno, które bije ze środka człowieka. Taki naturalny blask. Nie da się go wydobyć makijażem ani operacją plastyczną. Składa się na nie dobroć, piękny uśmiech, wrażliwość, wnikliwe spojrzenie, osobowość. - Jaka jest geneza Pani manifestu? Dorota Wellman: Manifest powstał spontanicznie. To taka kobieca deklaracja wiary. Może przeczytany kilka razy umocni kobiety w wierze w siebie. - Kiedy Pani zdaniem kobieta czuje się piękna? Dorota Wellman: Po pierwsze, kiedy jest kochana. A po drugie, kiedy kocha siebie. Piękno kobiety nie przejawia się w ubraniach, które nosi, ani sposobie, w jaki układa włosy, czy idzie ulicą. Kobieta czuje się piękna, kiedy z pewnością patrzy przed siebie. Nikt jej tego nie powiedział, ona sama tak czuje. Silna, pewna siebie, mądra. - Dlaczego zdecydowała się Pani na udział w kampanii? Dorota Wellman: Chciałabym, by Polki na komplementy nie odpowiadały: „E tam, mam brzydki nos i krzywe nogi i jeszcze za dużo kilogramów…”. Zadziwiające, że zawsze mówimy o sobie źle i zawsze wymieniamy coś do poprawy. Wolałabym usłyszeć np. „Mam piękne oczy i świetne nogi. Lubię i akceptuje siebie. A za komplement bardzo dziękuję”. - Z czym kojarzy się Pani marka Dove? Dorota Wellman: Z normalnymi kobietami w reklamach, dbaniem o siebie, przyjemnością. - Jaka jest najlepsza droga do bycia pięknym? Jaki jest Pani sposób na piękno? Dorota Wellman: Pielęgnujmy swoje wnętrze, nie zapominając o zewnętrzu. Bo kobieta mądra, ciekawa świata, odważna jest bardzo interesująca. Uczmy się wiary w siebie. Nie słuchajmy mediów, które mówią nam, jak ma wyglądać piękna kobieta. Nie ma...

Przeczytaj
Globalna ambasadorka Olay Katie Holmes
materiały PR
Pielęgnacja Znamy globalną ambasadorkę Olay!
Olay, marka nr 1 na świecie w pielęgnacji skóry kobiet, przedstawia nową ambasadorkę marki, aktorkę Katie Holmes. Gwiazda wystąpi w globalnej kampanii marki Olay „Your Best Beautiful”, w której będzie zachęcać kobiety na całym świecie, by trwały w swoich postanowieniach i każdego dnia prezentowały najpiękniejszą wersję siebie i swojej skóry.
Magdalena Borucińska
październik 12, 2014

Marka Olay jest światowym liderem w pielęgnacji skóry. Cieszy się zaufaniem kobiet od ponad 60 lat. Dziś Olay kontynuuje swoją filozofię opartą na zrozumieniu zmieniających się potrzeb kobiet i innowacyjnych rozwiązaniach w pielęgnacji skóry. Rezultatem tego połączenia jest wysoka jakość produktów, której oczekują współczesne kobiety. - Jestem bardzo szczęśliwa, że powierzono mi rolę globalnej ambasadorki marki Olay - powiedziała Holmes. Olay to marka, którą szanuję, darzę zaufaniem i w którą wierzę. Uwielbiam jej produkty oraz przesłanie, które kieruje do kobiet – aby każdego dnia prezentowały najpiękniejszą wersję siebie. Zadaliśmy Katie kilka pytań o jej rytuały pielęgnacjne. Sprawdźcie co nam powiedziała! Kto zainteresował Cię pielęgnacją? Zaczęłam pracować, gdy miałam 17 lat. Chcąc stać się częścią kina, telewizji oraz teatru musiałam nauczyć się, czym jest piękno, jak o siebie dbać i jak to wykorzystywać. Kto jest Twoim wzorem piękna? Moim wzorem piękna są przede wszystkim moja mama, babcia oraz siostry. Także na co dzień obserwuję wiele kobiet, które podziwiam. Inspirują mnie przede wszystkim kobiety, które są dumne z tego, kim są oraz ze swoich wyborów, a także takie, które nieustannie odkrywają i uczą się siebie,  zdobywają nowe doświadczenia, aby być najpiękniejszą wersją siebie. Jaki sekret związany  z codzienną pielęgnacją  powinna znać każda kobieta?   Wszystko zaczyna się od skóry! Jeśli o nią dbasz, wszystko inne powinno układać się naturalnie. Im bardziej koncentruję się na pielęgnacji, tym mniej czasu potrzebuję na przygotowanie makijażu przed wyjściem. Który produkt Olay jest absolutnie Twoim ulubionym? Uwielbiam krem ujędrniająco-modelujący Olay Regenerist. To jeden z dobrze mi znanych produktów marki. Nie mogę się bez niego obejść, ponieważ sprawia, że moja skóra czuje się...

Przeczytaj
kostka mydła w rękach
materiały PR, iStock
Styl życia Kostka myjąca Dove ma już 60. lat!
Kiedy myślimy o kanonie piękna na przestrzeni ostatnich 60 lat, jedno jest pewne – wszystko się zmieniło. Fryzury, trendy w makijażu – ewoluowały, a sama definicja piękna zyskała zupełnie inne, szersze znaczenie. Nie zmieniło się jednak jedno. Przez te wszystkie lata marka Dove dostarczała kobietom tą samą najlepszą pielęgnację, niezmiennie stając po stronie prawdziwego piękna wszystkich pokoleń kobiet.
Materiał partnera
grudzień 11, 2017

60-te urodziny kostki myjącej, to doskonały moment, aby przypomnieć, że marka Dove już od sześciu dekad wspiera kobiety w definiowaniu ich prawdziwego piękna. Z tej okazji powstał niezwykły film, który pokazuje retrospektywę kultowych momentów piękna i dziedzictwo marki Dove. Marki, która od lat konsekwentnie zaprasza prawdziwe kobiety do udziału w swoich kampaniach i doskonale dba o ich skórę. Dzięki Dove, przez ostatnie dekady kobiety na nowo definiowały słowo "piękno", budowały swoją pewność siebie, a także zwalczały stereotypy. Kobiety zawsze były naszą inspiracją. Od wprowadzenia kostki myjącej Dove w 1957 r. zobowiązaliśmy się do zapewnienia wszystkim kobietom jak najlepszej pielęgnacji oraz pokazywania prawdziwych kobiet i prawdziwego piękna w naszych reklamach – mówi Nick Soukas, wiceprezes marketingu marki Dove w Stanach Zjednoczonych, gdzie kampania jest launchowana w tym roku. Wraz z wieloma pokoleniami kobiet, marka Dove pomagała rozbudować definicję piękna, jednak wiemy, że wciąż mamy jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego będziemy dokładać wszelkich starań, aby nadal redefiniować piękno, zwalczać stereotypy oraz doceniać wszystko to co czyni kobiety wyjątkowymi przez kolejnych 60 lat. Mamy nadzieję, że kobiety na całym świecie, będą wspierać kampanię #RaisetheBeautyBar, dzieląc się nią w social mediach oraz przedstawiając swoją propozycję redefinicji piękna. Kostka myjąca Dove W 1957 roku kostka myjąca Dove była prawdziwą rewolucją w pielęgnacji, jedynym tego typu produktem oczyszczającym dostępnym na rynku. Kostka myjąca Dove jest numerem 1 wśród kostek polecanych przez dermatologów w Polsce. Nie jest mydłem i nie wysusza skóry tak, jak to ma miejsce w przypadku stosowania mydła. Dzięki opatentowanej formule łączącej łagodne składniki oczyszczające z ¼ kremu nawilżającego, kostka myjąca Dove, sprawia, że skóra kobiet na...

Przeczytaj
Makijaż Alicia Keys zrezygnowała z makijażu. Czy kobiety wezmą z niej przykład?
Media co chwilę obiegają nowości makijażowe, które w dużej mierze lansują gwiazdy. Alicia Keys zrobiła jednak coś zupełnie innego. Artystka przestała się malować. Dlaczego?
Agnieszka Pulikowska
czerwiec 05, 2016

Alicia Keys ma wielu fanów, którzy oprócz talentu, doceniają jej niezwykłą osobowość. Artystka po raz kolejny potwierdza, że jest nietuzinkowa. W świecie, w którym rządzi idealny wygląd, Alicia postanowiła zrezygnować z wykonywania makijażu . Skąd taka decyzja? Zaczęło się od spotkania fotografki Paoli, która namówiła wokalistkę do pozowania bez makijażu, a nawet zaraz po wyjściu z siłowni . Wiadomo, że niewiele z nas czuje się wtedy komfortowo. Okazało się, że takie posunięcie było strzałem w 10, choć gwiazda przyznaje, że nie było łatwo i na początku była trochę zdenerwowana . Potem jednak doszła do wniosku, że w takim wydaniu jest silniejsza. Poczuła również, że to jej uczciwe piękno. Od tamtej pory Alicia Keys postanowiła przestać się malować. I LOVE this!!!! Thank you @FAULT_Magazine and @zoltantombor... For a dope and honest shoot (Link in bio for full article) Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Alicia Keys (@aliciakeys) 1 Cze, 2016 o 2:16 PDT Artystka podkreśla, że jeszcze niedawno przed każdym wyjściem z domu martwiła się, czy ma odpowiedni makijaż na wypadek, gdyby ktoś chciał ją sfotografować. Sama przyznaje, że było to dla niej przytłaczające i dużą rolę grało poczucie niepewności i martwienia się o zdanie innych . Part 2 - still feeling that inner power. Notice the grrrr on the face #SillyInMilan #silly #bold #beautiful #havefun #asyouare : @therealdotti Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Alicia Keys (@aliciakeys) 25 Maj, 2016 o 10:14 PDT Alicia Keys otwarcie mówi, że kobiety mają wpojone mylne przekonanie, że muszą idealnie, seksownie wyglądać, a normalne rozmiary, czy plus-siz e to coś złego. Artystka przestała się malować. Mówi: " Nie chcę niczego zakrywać. Ani twarzy, myśli, duszy, marzeń, ani moich emocji. Niczego ". Z drugiej strony też nikogo nie zmusza do podzielania jej...

Przeczytaj