klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Styl życia

„Obrazki do pokoju Twojego Dziecka” - aukcja charytatywna prac kultowych ilustratorów książek dziecięcych!

18 czerwca w Muzeum dla Dzieci w Państwowym Muzeum Etnograficznym odbyła się aukcja prac kultowych ilustratorów książek dziecięcych. Dochód z ich sprzedaży zostanie w całości przekazany dla podopiecznych Fundacji Przyjaciółka.
Materiał partnera
lipiec 01, 2016

Kto, jak nie oni, kształtowali naszą wyobraźnię?

Wśród licytowanych prac znalazły się dzieła wybitnego, polskiego malarza, rzeźbiarza i twórcy plakatów oraz scenografii teatralnych – Józefa Wilkonia. Pod młotek została wystawiona jego ilustracja do książki Agnieszki Taborskiej „Rybak na dnie morza” z 1992 roku. W katalogu prac aukcyjnych można było znaleźć pracę Janusza Stannego - mistrza polskiej ilustracji i obrazek na okładkę „Świerszczyka” Marcina Bruchnalskiego. Wśród autorów byli również: znany z rysunków satyrycznych Edward Lutczyn, wystawiana na całym świecie Joanna Concejo, wielokrotnie nagradzana Krystyna Lipka-Sztarbałło oraz wielu innych wybitnych artystów. Aukcje poprowadziła Beata Pawlikowska- podróżniczka.

W sumie zostało wystawionych 48 prac. Po aukcji odbyła się wystawa prac w pięknej przestrzeni Wall Architects przy Hożej 1/ 11 w Warszawie nad którą czuwali Piotr Lelek i Julia Rey.

Wszystkie prace zostały oprawione przez krakowskie laboratorium fotograficzne LabLab. W zależności od charakteru pracy, wykorzystano ramy z surowego dębu, aluminium, drewna egzotycznego lakierowanego, ramy szczelinowe bądź skrzynkowe. Dominuje oprawa w passepartout przy użyciu bezkwasowych kartonów passepartout i kartonów muzealnych.

Pieniądze zebranie ze sprzedaży prac zostaną w całości przekazane dla podopiecznych Fundacji Przyjaciółka, która już od ponad 16 lat pomaga dzieciom, które muszą pokonywać w życiu przeszkody, jakie nam dorosłym wydają się często nie do pokonania: kalectwo, samotność, ubóstwo i odrzucenie.   

Tegoroczna edycja „Obrazków do pokoju Twojego Dziecka” dzięki uprzejmości Anny Grunwald i Magdy Wrzesińskiej aukcja odbyła się w Muzeum dla Dzieci w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Za scenografię i ekspozycję prac odpowiadali Alicja Grążawska i Wojtek Zbroja z Odniechcenia i Rent Design.

Fot. Andrzej Muliński

Fundacja dziękuję firmie Nestle za udział w aukcji! Zainteresowanych kupnem ilustracji, wystawionych poza aukcją zapraszamy do kontaktu: aukcja@fundacja.przyjaciolka.pl

Fotolia, materiały PR
Styl życia Masz pytania dotyczące żywienia Twojego pupila? Zadaj je na forum z ekspertem Pedigree®!
Opieka nad zwierzęciem domowym to duża odpowiedzialność. Nagrodą za to jest miłość i przywiązanie naszego pupila. Zwierzęta czynią nasz świat lepszym, więc warto dowiedzieć się jak o nie właściwie dbać. Zapraszamy na forum z doktorem nauk weterynaryjnych Michałem Ceregrzynem ekspertem marki Pedigree®, który odpowie na Twoje pytania i doradzi w kwestii żywienia Twojego ulubieńca.
Materiał partnera
czerwiec 08, 2015

Doktor nauk weterynaryjnych Michał Ceregrzyn , ekspert marki Pedigree®. Absolwent Wydziału Medycyny Weterynaryjnej SGGW w Warszawie. Pracował jako adiunkt w University of Shizuoka w Japonii oraz w Technische Universitat Munchen w Niemczech prowadząc badania nad neurofizjologią przewodu pokarmowego. Jest autorem szeregu prac naukowych dotyczących patofizjologii przewodu pokarmowego. Specjalizuje się w leczeniu chorób przewodu pokarmowego oraz w dietetyce psów i kotów. Posiada szczególne doświadczenie w leczeniu problemów przewlekłych. Zajmuje się także doradztwem żywieniowym u psów i kotów z nadwagą i otyłością oraz innymi schorzeniami wymagającymi specjalistycznego żywienia. Na nowo utworzonym forum, Michał Ceregrzyn specjalnie dla naszych użytkowniczek będzie odpowiadać na pytania z zakresu:    Żywienia psów zdrowych    Chorób przewodu pokarmowego psów    Żywienia psów chorych    Karm dla psów   Zapraszamy do aktywnego udziału w dyskusji i zadawania pytań! materiał sponsorowany

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Dołącz do akcji „Z serca dla dzieci” i pomóż dzieciom w potrzebie!
Ponad 2,5 mln ludzi w Polsce (czyli ponad 7% społeczeństwa) żyje w skrajnym ubóstwie. Prawie 1 mln z nich to dzieci i młodzież. Często żyją oni w rodzinach, które nie mogą zaspokoić swoich podstawowych potrzeb: brakuje im środków czystości i higieny, jedzenia. Właśnie ruszyła ogólnopolska akcja pomocy dla najbardziej potrzebujących dzieci, prowadzona przez Polski Czerwony Krzyż, firmę P&G i Kaufland.
Materiał partnera
wrzesień 01, 2015

Jak twierdzi Leszek Mizieliński, wiceprezes Polskiego Czerwonego Krzyża: Skala problemu jest ogromna i niestety wciąż rośnie . Dlatego PCK prowadzi szereg akcji pomocowych, które mają na celu poprawę warunków życia najmłodszych i ich rodzin na terenie całego kraju. Choć to kropla w morzu potrzeb, czasami nawet drobna pomoc może w realny sposób zmienić życie jakiegoś dziecka na lepsze – dodaje. 25.08 w siedzibie PCK w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca akcję „Z serca dla dzieci”, która prowadzona jest przez PCK, firmę P&G i jej marki, takie jak Pampers, Lenor, Ariel czy Gillette, oraz sieć sklepów Kaufland. Każdy zakup wybranych produktów P&G w tej sieci to pomoc dla najuboższych dzieci w Polsce. Trafi do nich zapas pieluszek Pampers, a także rzeczy, których tak często brakuje, by dzieciom spało się ciepło i wygodnie, jak kocyki, pościel czy piżamki. W akcję zaangażowała się znana ze swoich działań społecznych Katarzyna Cichopek, mama dwójki dzieci. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z aktorką ! Wielka siła akcji tkwi w tym, że każdy może się w nią włączyć i przyczynić do tego, by jak najwięcej dzieci w Polsce choć przez chwilę poczuło domowe ciepło. A pomóc jest przecież tak łatwo. Możemy to zrobić przy okazji codziennych zakupów, nie wydając dodatkowych pieniędzy. Zachęcam więc do przyłączenia się do tego działania. W ten sposób wszyscy możemy sprawić, że na twarzy jakiegoś dziecka w Polsce pojawi się uśmiech. Katarzyna Cichopek Ty także możesz pomóc - znajdź sklep Kaufland w twojej okolicy i przyłącz się do akcji „Z serca dla dzieci”! Wystarczy do 30 września odwiedzić dowolny sklep Kaufland i kupić produkty wybranych marek P&G: Always, Ariel, Bonux, Fairy, Gillette, Head&Shoulders, Lenor, Old Spice, Pampers, Pantene i Vizir. 1% z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz...

Przeczytaj
pascal kontra okrasa
materiały PR
Przepisy Premiera książki „Pascal kontra Okrasa”
Książka kulinarna Lidla jest swoistym podsumowaniem dotychczasowego dorobku kucharzy w ramach współpracy z siecią. Jej zaletą jest to, że zawarte w niej aż 104 przepisy zostały przetestowane nie tylko przez kucharzy, ale też przez setki tysięcy klientów w Polsce. Książka dostępna będzie od 25 listopada wyłącznie w sklepach Lidl.
Katarzyna Mordalska
listopad 25, 2013

19 listopada w Drukarni Praskiej w Warszawie odbyła się premiera pierwszej, wspólnej książki kucharskiej autorstwa Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego. Książka kulinarna została wydana przez sieć Lidl w rekordowo wysokim nakładzie 1 mln. sztuk, jako wynik rocznego podsumowania dorobku kucharzy w ramach akcji „Pascal kontra Okrasa”. Znajduje się w niej 104 przepisy (52 przepisy Karola i tyle samo przepisów Pascala). Książki nie będzie można kupić, będzie przekazywana klientom jako prezent za przedświąteczne zakupy w sklepach Lidl. Akcja rusza już 25 listopada.

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Konkurs: Wygraj pobyt w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym!
19 września ruszyła III odsłona Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Diagnostyka jajnika” pod hasłem: Miłość? Pewnie! Ale zdrowie przede wszystkim! Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was wyjątkowy konkurs, w którym wygrać możecie voucher na pobyt w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym.
Materiał partnera
październik 12, 2017

Mężczyźni oczekują od swoich partnerek otwartości w sprawach ich zdrowia intymnego. Chcą wiedzieć, czy chodzą do ginekologa i jakie badania wykonują. Istnieje jednak grupa mężczyzn, którzy są zdania, że zdrowie intymne partnerki to jej sprawa osobista i nie ma potrzeby dzielić się tym tematem. Jak wskazują wyniki badań firmy IQS, postawa ta jest wyraźnie skorelowana z wiedzą na temat badań profilaktycznych - im mniejsza wiedza, tym mniejsze zainteresowanie zdrowiem partnerki. Celem tegorocznej odsłony Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Diagnostyka jajnika”  jest zmiana zachowań wśród mężczyzn w postrzeganiu nowotworów kobiecych jako sprawy wyłącznie osobistej. Kampania ma dostarczyć im niezbędnej wiedzy, by w pełni zainteresowali się życiem i zdrowiem kobiet.  KONKURS 1. Odpowiedz na pytanie konkursowe: Miłość? Zdrowie? Jak łączysz w swoim życiu te dwie rzeczy? Odpowiedź pozostaw w wątku konkursowym na forum . Nagrodzimy te najciekawsze. 2. Przed udziałem w konkursie zapoznaj się z regulaminem. NAGRODY 1 x nagroda główna: voucher rodzinny (2 dorosłych + 2 dzieci) na pobyt w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym Voucher upoważnia do korzystania ze wszystkich atrakcji Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego oraz do 1 noclegu ze śniadaniem. 2 x nagroda II stopnia: voucher dla 1 osoby na pobyt na pobyt w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym Atrakcje dostępne w ramach vouchera - JuraPark; - Prehistoryczne Oceanarium; - Muzeum Jurajskie; - Żydowski Jar; - Zwierzyniec Bałtowski (dolny i górny); - Wioska Czarownic; - Sabatówka; - korzystanie z Parku Rozrywki bez limitu (za wyjątkiem urządzeń uruchamianych za pomocą monety); - Kino Emocji Cinema 5D; - Rollercoaster. Termin realizacji voucherów: do 31.08.2018. materiał sponsorowany

Przeczytaj