klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
Styl życia

Reklamy społeczne kosmetyków. Jak marki P&G zmieniają postawy kobiet i mężczyzn?

Tulipany, czekoladki, romantyczne kolacje – za nami już kolejny Dzień Kobiet. Jak co roku, tak i tym razem głos zabrali ci, którzy przekonują, że o płci pięknej należy pamiętać przez cały rok. Szacunek i wsparcie w realizowaniu marzeń zamiast pustych słów? My jesteśmy za.
Monika Orzechowska
marzec 10, 2016

W świecie marketingu, a przynajmniej reklam jednego z koncernów kosmetycznych, Dzień Kobiet trwa przez cały rok. Firma Procter and Gamble, która skupia m.in. takie marki, jak Always, Pantene, Ariel, Oral B, czy Lenor, ma nie tylko szerokie portfolio skierowanych do kobiet produktów, ale jest też ich głosem w kształtowaniu współczesnych postaw społecznych. W Procter and Gamble kobiety i dziewczęta znajdują się w centrum naszej działalności – podkreśla David Taylor, prezes i CEO koncernu. Efekt? Reklamy przedmiotów codziennego użytku zamieniają się w kampanie społeczne, o których dyskutuje się na niemal całym globie.

Koncern nagłaśnia ważne dla kobiet tematy, raz inspirując, w innych przypadkach głównie prowokując. Najgłośniejsze reklamy koncernu rzucają światło na to, co jest dla kobiet niesłychanie ważne – stereotypy dotyczące roli społecznej, tabu związane z ich kobiecością, problemy z samooceną, a wreszcie kwestie równouprawnienia w dzieleniu się obowiązkami domowymi. Bez zrozumienia ich codziennych potrzeb i wyzwań, jakim każdego dnia muszą stawiać czoła, trudno bowiem o dobre, innowacyjne rozwiązania.

Najgłośniejszą realizacją jest z pewnością globalna kampania #LikeAGirl marki Always, która sformułowaniu „jak dziewczyna” nadała zupełnie nowe, pozytywne znaczenie. Przed laty odruchowo kojarzyło się ono z nieporadnością, dziś – z aspiracjami i pewnością siebie. Sukces społecznych reklam zainspirował koncern do stworzenia programu #NieDoZatrzymania, w ramach którego w ośmiu polskich miastach zorganizowano kongresy poświęcone budowaniu pewności siebie i wiary we własne możliwości.

W 2016 roku głośna kampania Always doczekała się także trzeciej odsłony, w której skupiono się na emotikonach, czyli istotnym elemencie komunikowania się młodych kobiet w internecie. Każdorazowo cel był taki sam: zachęcić dziewczęta do przełamywania ograniczeń społecznych.

Społeczne działania koncernu wykraczają oczywiście poza reklamy Always. Podobne kampanie skupiono wokół marki Ariel, w których pod hasłem Dads #ShareTheLoad wspierano ojców dających przykład przyszłemu pokoleniu i dzielących się obowiązkami domowymi, w tym przypadku praniem, ze swoimi partnerkami. Rolę ojców podkreślono także w reklamie Pantene, gdzie hasłem #DadDo wyróżniono wpływ, jaki na życie dziewczynek mają ich tatusiowie.

Marcowe święto jest pełne paradoksów. Z jednej strony upominki są czymś miłym i mogą nawet podnieść temperaturę w sypialni, z drugiej – która kobieta nie chciałaby, aby jej święto trwało przez cały rok?

Komentarze
materiały PR
Fryzury Masz zdrowe włosy? Zrób Test Igły!
Wszystkie pragniemy, by nasze włosy były piękne i zdrowe. Przeszkodą na drodze do ideału często są rozdwajające się końcówki - problem, na jaki najczęściej skarżą się Polki i kobiety z Europy Środkowo Wschodniej. Jak można mu zaradzić?
Materiał partnera
marzec 17, 2015

Farbowanie, stylizacja, prostowanie, suszenie włosów – dla wielu z nas to codzienność. Jednak każdy z tych popularnych zabiegów może prowadzić do uszkodzeń i osłabienia włosów. Do tego dochodzi czas, który dla włosów, zwłaszcza w ich dolnych partiach – nie jest łaskawy. W efekcie włosy stają się przesuszone i łamliwe, a ich końcówki – rozdwojone. Igła prawdę Ci powie Jak sprawdzić stan końcówek włosów? Eksperci Pantene Pro-V proponują wykonanie Testu Igły. Pojedynczy włos przypomina nić. Jeśli jej końce rozdwajają się, to nie można jej przewlec przez ucho igły. Podobnie jest z włosami – rozdwajające końcówki nie będą chciały przejść przez igłę. Jeśli gołym okiem widzimy, że duża ilość końcówek włosów jest rozdwojona, to znak, że ich kondycja nie jest najlepsza. Ich zdrowie i piękno są zagrożone. To wyraźny sygnał na to, że czas podjąć zdecydowane działania. Akcja: pielęgnacja Nasze włosy nie posiadają zdolności samodzielnego uzupełniania ubytków keratyny. Osłabione i uszkodzone, potrzebują pomocy z zewnątrz w postaci właściwej pielęgnacji z wykorzystaniem odpowiednich produktów. Stworzone przez ekspertów kosmetyki Pantene Pro-V poprawią wygląd włosów i wspomogą regenerację. Odżywki Pantene Pro-V - wzbogacone o Kompleks Odbudowy Keratyny chronią naturalne struktury włosów i naprawiają uszkodzenia tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne. Chronią włosy od nasady aż po same końce, bez obciążania. Regularne stosowanie szamponu i odżywki sprawi, że włosy z każdym myciem będą wyglądać na zdrowsze, a końce będą bardziej odporne na rozdwajanie. Perfekcyjny duet Aby pielęgnacja włosów dała jak najlepsze efekty, warto postawić na jednoczesne stosowanie kilku produktów z tej samej serii. Stosowanie zestawu Pantene Pro-V, czyli szamponu w połączeniu z odpowiednią odżywką, np. z linii...

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Dołącz do akcji „Z serca dla dzieci” i pomóż dzieciom w potrzebie!
Ponad 2,5 mln ludzi w Polsce (czyli ponad 7% społeczeństwa) żyje w skrajnym ubóstwie. Prawie 1 mln z nich to dzieci i młodzież. Często żyją oni w rodzinach, które nie mogą zaspokoić swoich podstawowych potrzeb: brakuje im środków czystości i higieny, jedzenia. Właśnie ruszyła ogólnopolska akcja pomocy dla najbardziej potrzebujących dzieci, prowadzona przez Polski Czerwony Krzyż, firmę P&G i Kaufland.
Materiał partnera
wrzesień 01, 2015

Jak twierdzi Leszek Mizieliński, wiceprezes Polskiego Czerwonego Krzyża: Skala problemu jest ogromna i niestety wciąż rośnie . Dlatego PCK prowadzi szereg akcji pomocowych, które mają na celu poprawę warunków życia najmłodszych i ich rodzin na terenie całego kraju. Choć to kropla w morzu potrzeb, czasami nawet drobna pomoc może w realny sposób zmienić życie jakiegoś dziecka na lepsze – dodaje. 25.08 w siedzibie PCK w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca akcję „Z serca dla dzieci”, która prowadzona jest przez PCK, firmę P&G i jej marki, takie jak Pampers, Lenor, Ariel czy Gillette, oraz sieć sklepów Kaufland. Każdy zakup wybranych produktów P&G w tej sieci to pomoc dla najuboższych dzieci w Polsce. Trafi do nich zapas pieluszek Pampers, a także rzeczy, których tak często brakuje, by dzieciom spało się ciepło i wygodnie, jak kocyki, pościel czy piżamki. W akcję zaangażowała się znana ze swoich działań społecznych Katarzyna Cichopek, mama dwójki dzieci. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z aktorką ! Wielka siła akcji tkwi w tym, że każdy może się w nią włączyć i przyczynić do tego, by jak najwięcej dzieci w Polsce choć przez chwilę poczuło domowe ciepło. A pomóc jest przecież tak łatwo. Możemy to zrobić przy okazji codziennych zakupów, nie wydając dodatkowych pieniędzy. Zachęcam więc do przyłączenia się do tego działania. W ten sposób wszyscy możemy sprawić, że na twarzy jakiegoś dziecka w Polsce pojawi się uśmiech. Katarzyna Cichopek Ty także możesz pomóc - znajdź sklep Kaufland w twojej okolicy i przyłącz się do akcji „Z serca dla dzieci”! Wystarczy do 30 września odwiedzić dowolny sklep Kaufland i kupić produkty wybranych marek P&G: Always, Ariel, Bonux, Fairy, Gillette, Head&Shoulders, Lenor, Old Spice, Pampers, Pantene i Vizir. 1% z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz...

Przeczytaj
materiały PR
Styl życia Do Rio jadą nie tylko sportowcy, ale też ich najwierniejsi kibice - mamy!
Podczas tegorocznej edycji kampanii "Dziękuję Ci Mamo" firma Procter & Gamble aktywnie wspiera uczestników Igrzysk Olimpijskich w Rio, zwracając uwagę na rolę, jaką w ich życiu i drodze do sukcesu odgrywają ich mamy. Sprawdźcie, jak wyglądają działania marki i zobaczcie poruszający spot promujący kampanię!
Materiał partnera
sierpień 18, 2016

Kampania “Dziękuję Ci Mamo” przeprowadzona w ramach Igrzysk Olimpijskich Rio 2016 jest kontynuacją projektu Procter & Gamble, który w oryginalny sposób prezentuje się jako partner Igrzysk – firma, która „z dumą wspiera mamy”. Podkreśla kluczową rolę mamy w drodze każdego sportowca na olimpijski szczyt . W projekt doceniający wszystkie polskie mamy zaangażowali się  kolarka Maja Włoszczowska oraz pływak Radosław Kawęcki – uczestnicy walki o medale w trakcie Igrzysk Olimpijskich Rio 2016 . Filmy  nakręcone na potrzeby poprzednich kampanii P&G związanych z Igrzyskami Olimpijskimi, „Pick Them Back Up”, „Kids” i „Best Job”, zdobyły uznanie krytyków i należą do najczęściej oglądanych spotów olimpijskich w historii. Najnowszy, tegoroczny spot zatytułowany „Strong” stanowi kontynuację tej formy narracji, ukazując z nowej perspektywy decydującą rolę, jaką mamy odgrywają w życiu swoich dzieci . „Strong” został nakręcony przez hollywoodzkiego reżysera Jeffa Nicholsa, który niedawno wyreżyserował m.in. głośny film „Midnight Special”.  Zgłębia prostą ludzką prawdę: odwaga, którą matki wykazują się każdego dnia, objawia się w najważniejszych chwilach życia ich dzieci. Siła i rola matki jest bardzo ważnym elementem w życiu ambasadorów polskiej edycji kampanii „Dziękuję Ci Mamo”: Mai Włoszczowskiej, srebrnej medalistki Igrzysk Olimpijskich Pekin 2008, wielokrotnej mistrzyni i wicemistrzyni Europy w kolarstwie górskim, oraz jej mamy Ewy Włoszczowskiej. „Ogromnie ważne jest dla mnie wsparcie mojej mamy i cieszę się, że będzie mi ona towarzyszyć w trakcie zmagań o medal na Igrzyskach Olimpijskich Rio 2016. Kiedy cztery lata temu, uległam kontuzji to mama dała mi wsparcie i pomogła znaleźć siłę do jeszcze cięższej pracy nad sobą i swoimi słabościami. Pomogła mi zrozumieć, że wszystko, co przytrafia nam...

Przeczytaj
Fotolia
Styl życia Jakie jest współczesne podejście do macierzyństwa? Prezentujemy raport P&G!
Czy wciąż blisko nam do ideałów Matki Polki? Czy też może raczej jako Matki Nowoczesne co innego uznajemy za wartość w wychowaniu? Czy pamiętamy o sobie czy nadal rodzinę stawiamy na pierwszym, drugim i trzecim miejscu? Na te i inne pytania poznasz odpowiedź w naszym raporcie - marka Procter & Gamble prezentuje wyniki najnowszych badań przeprowadzonych w 15 krajach, w tym także w Polsce.
Materiał partnera
czerwiec 24, 2016

Na zlecenie Procter & Gamble przeprowadzono ankietę internetową w dniach od 23.10 – 3.11.2015 wśród 14 899 mam w wieku od 18 lat, z którymi mieszka przynajmniej jedno dziec­ko w wieku do 16 lat. Kraje objęte badaniem: Stany Zjednoczone, Kanada, Brazylia, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Polska, Rosja, Korea Południowa, Japonia, Holandia, Włochy, Meksyk, Chiny i Hiszpania. Jakie są wyniki? Nowa głowa rodziny Współczesna matka w Polsce uznaje siebie za głowę rodziny – tak twierdzi ponad 80% badanych kobiet! Odpowiada za większość spraw związanych z domem (80% za sprawy okołodomowe, 60% za budżet, ponad 30 za pracę zarobkową) i radzi sobie z tym doskonale (większość badanych tak ocenia swoje umie­jętności). Jednej trzeciej pomaga w tym jedna osoba, większość raczej liczy na siebie. Ponad połowa uznaje macierzyństwo za bardziej skomplikowane niż kiedyś . W poszukiwaniu porad głów­nym źródłem informacji jest dla nich… własna matka! Ciekawe jest to, że to Polki uznają swoją matkę za największy autorytet, zaś badane kobiety z innych krajów wymieniają także ojca (47%), który dla polskich kobiet tylko w 11% jest doradcą w wychowywaniu dzieci. Jednocześnie swojego partnera uznają za bardzo ważnego w podejmowaniu decyzji w sprawach wychowawczych (tak twierdzi 34% badanych), podczas gdy tylko 11% matek z innych państw konsultuje się z ojcem dzieci w tych samych sprawach. Widać zatem jak zmienia się model rodziny w Polsce, gdzie matka nadal stanowi filar rodzinny, ale coraz częściej włącza w sprawy domowe także swojego partnera . To budzi nadzieję, że w następnym pokoleniu córki badanych dziś polskich matek będą uznawać także swoich ojców za autorytety wychowawcze – tak jak obecnie już uważają matki w innych krajach. Era matki pracującej Ponad 1/3 badanych matek w Polsce i na świecie zgodnie przyznaje, że największym wyzwaniem po urodzeniu...

Przeczytaj