klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
ciasto czekoladowe z malinami
Fotolia
Styl życia

Ten sam smak, mniej kalorii – jak to zrobić?

Lubisz piec ciasta? Niestety istnieje ryzyko, że zjesz go więcej, niż wynosiłaby porcja zakupiona w kawiarni czy cukierni… Sprawdź, jak sprytnie zmniejszyć kaloryczność ulubionej, domowej słodkości!
Katarzyna Mordalska
styczeń 22, 2016

Nic tak pięknie nie pachnie i nie kusi, jak domowej roboty ciasta lub ciasteczka tuż po wyjęciu z piekarnika. Także po ostudzeniu nie sposób przejść obok nich obojętnie. Jeśli staracie się dbać o linię, podrzucamy 4 łatwe sposoby, które pozwolą znacznie ograniczyć kaloryczność domowych ciast i ciastek!  

KWC 2021: hity do makijażu, które pokochały Wizażanki

Jakie są Wasze sposoby na "odchudzenie" domowych wypieków?

1 z 4

Zamień składniki na mniej kaloryczne

Zamień składniki na mniej kaloryczne

Zdrowsza alternatywa dla pełnotłustych składników jak masło, olej czy śmietana, pozwoli na skuteczne obniżenie wartości kalorycznej wypieku. Zamiast masła użyj awokado, jajka świetnie zastąpi banan, a śmietanę – jogurt grecki. Ilość oleju możesz natomiast zredukować, dodając częściowo mus jabłkowy. Takiej zmiany Twoje kubki smakowe nawet nie wyczują.

2 z 4

Użyj mniej cukru

Użyj mniej cukru

Większość przepisów ukierunkowana jest na bardzo słodki smak. Zmniejszenie ilości cukru wyjdzie na dobre nie tylko ze względu na ograniczenie kalorii, ale także sprawi, że nie będzie on dominował nad smakiem pozostałych składników ciastek. Być może z czasem docenisz wyrazisty smak, np. gorzkiej czekolady o wysokiej zawartością kakao i całkowicie zrezygnujesz z cukru w ciastkach.

3 z 4

Pomiń lub ogranicz niektóre składniki

Pomiń lub ogranicz niektóre składniki

Kandyzowane czy suszone owoce też mają sporo kalorii, a w przepisie jest ich zwykle więcej, niż jest to konieczne. Spokojnie możesz ich użyć mniej, a w niektórych przypadkach nawet całkowicie pominąć. Podobnie ma się sprawa z czekoladą, którą często dodaje się do wypieków w kawałkach. Zdecydowanie można ograniczyć także jej ilość.

4 z 4

Zrezygnuj z dodatków

Zrezygnuj z dodatków

Zrezygnuj z lukru, pudru, polewy i kolorowych posypek. Te dodatki składają się głównie z cukru, którego (jeśli nie ograniczyłaś jego użycia zgodnie z powyższą radą) jest w ciastkach już dostatecznie dużo. Po co zatem dokładać zbędnych kalorii? Pominięcie tych dodatków obędzie się całkowicie bez szkody dla smaku wypieków.

Komentarze