klub recenzentki wizaz klub recenzentki wizaz Wejdź
kobieta suplementy
Fotolia
Styl życia

Zrób sobie suplement: 3 problemy z dietą, 3 proste rozwiązania!

Jeśli walka o szczupłą sylwetkę nie przynosi oczekiwanych rezultatów i desperacko szukasz wsparcia, nie kieruj się od razu do półki z kolorowymi kapsułkami. Raczej nie znajdziesz w nich magicznej mocy wyszczuplania. Mamy lepszy pomysł.
Katarzyna Mordalska
styczeń 29, 2016

Na pytanie, które suplementy najlepiej odchudzają, można by odpowiedzieć przewrotnie: wszystkie. W każdym przypadku chudszy staje się... portfel. A ciało? Niekoniecznie. Nie zawsze jest to wina samych kapsułek – wśród tysięcy produktów można znaleźć te dobre jakości, ale po pierwsze: zwykle nie udaje się ich łykać regularnie przez przynajmniej trzy miesiące. Po drugie każdy organizm jest inny i twój niekoniecznie musi zareagować na ten właśnie produkt. O wiele lepszym (czytaj: tańszym, prostszym i skuteczniejszym) pomysłem jest wybieranie takiego jedzenia, które ma moc większą niż niejeden suplement.

Organizm zdecydowanie bardziej je lubi, bo je zna; są naturalne, pozbawione wypełniaczy i barwników, a zjedzone od razu trafią tam, gdzie trzeba. Zawierają to samo, a nawet więcej niż reklamowane pigułki, ale są świeże i nieprzerobione przez skomplikowane urządzenia. Dlatego mamy dla ciebie propozycję: jeśli stojąc przed półką sklepową masz dylemat, co wybrać, by szybciej schudnąć, ujędrnić ciało czy pozbyć się cellulitu, wróć do domu i sama przygotuj coś, co zadziała.

Tekst: Joanna Zielewska

Więcej w najnowszym Be Active nr 2 (8) luty 2016!

1 z 3

Kłopoty wokół jedzenia

Kłopoty wokół jedzenia

Problem: nieposkromiony apetyt

Jedną z najtrudniejszych rzeczy, z którą musi sobie poradzić kobieta na diecie jest ograniczenie ilości jedzenia. To nadmiar kalorii, szczególnie tych pochodzących z węglowodanów prostych (słodycze, białe pieczywo), jest najczęstszym sprawcą nieudanego odchudzania się. Trzeba stłumić potrzebę podjadania i przestać marzyć o słodyczach.

Tego potrzebujesz: chrom + białko + kwas oleinowy

Co jeść: jogurt, awokado, morwa

Problem: spowolniony metabolizm

Na diecie mniej jesz, więc przemiana materii automatycznie przechodzi w tryb oszczędzania. Podstawowe funkcje życiowe pochłaniają mniej energii. Ponadto zmiana diety spowalnia pracę jelit. Rzadsze wizyty w toalecie wywołują dyskomfort i mogą powodować wzdęcia.

Tego potrzebujesz: błonnik + probiotyki + pektyny

Co jeść: jabłko, otręby pszenne, kefir

2 z 3

Tkanka tłuszczowa nie znika

Tkanka tłuszczowa nie znika

Termogeniki: odchudzanie przez rozgrzewanie

To substancje, które podwyższają produkcję ciepła w organizmie, powodując szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Mają także wspomagać koncentrację i stymulować do większego wysiłku podczas treningu. Suplementy termogeniczne, które zawierają kofeinę, nie są dobrym rozwiązaniem dla każdego, bo podwyższenie temperatury ciała skutkuje wzrostem ciśnienia krwi, co ma znaczenie dla osób z nadciśnieniem.

Tego potrzebujesz: cynaryna + bioperyna + kofeina

Co jeść: karczoch, imbir, pieprz cayenne, zielona kawa

Fatburnery: spalanie zapasów

Nie podwyższają produkcji ciepła w organizmie i nie stymulują układu nerwowego, ale uaktywniają procesy, które przyśpieszają spalanie tłuszczu zapasowego. Są to tzw. lipotropy. Aktywują przemiany biochemiczne tłuszczów, przetwarzają je na mniejsze cząstki, a potem transportują w miejsca, gdzie zostają przetworzone na energię i spalone. Obniżają też poziom „złego” cholesterolu LDL i pozytywnie wpływają na układ nerwowy, regulując przemiany miedzi (nadmiar powoduje rozdrażnienie i wzrost ciśnienia).

Tego potrzebujesz: cholina + inozytol + lecytyna

Co jeść: orzech włoski lub macademia, kasza gryczana, żółtka jaj

3 z 3

Gdy ciało smukleje, ale nie pięknieje

Gdy ciało smukleje, ale nie pięknieje

Problem: brak jędrności

Za jędrność skóry odpowiedzialne są przede wszystkim włókna kolagenowe – tworzą w skórze „rusztowanie” i są bardzo odporne na rozciąganie. W zachowaniu ich kształtu pomagają przylegające do nich sprężyste włókna zbudowane z elastyny. Zarówno jedne, jak i drugie słabną z wiekiem (proces przyspiesza po czterdziestce), a także pod wpływem zmian hormonalnych (np. w ciąży). Można je jednak wspierać, odpowiednio się odżywiając.

Tego potrzebujesz: jod + żelazo + koenzym Q10 +  betakaroten

Co jeść: brokuły, zielony groszek, ryba morska

Problem: cellulit

Wodny czy tłuszczowy – tak samo psuje humor widocznymi grudkami. W leżącej pod skórą tkance łącznej dochodzi do przerostu tkanki tłuszczowej, a w rezultacie do zaburzeń krążenia płynów. Rozluźnieniu ulegają włókna kolagenowe i pomiędzy nie nierównomiernie wciskają się fragmenty przerośniętej tkanki tłuszczowej. Odbija się to na wyglądzie skóry – traci ona gładkość, staje się pofałdowana, a z czasem wrażliwsza na ból.

Tego potrzebujesz: Chrom + fitoestrogeny + kofeina + kwasy omega

Co jeść: kakao, siemię lniane, mleko sojowe

Komentarze