|
Notka |
|
Kultura(lnie) Kultura(lnie) to forum dla osób, które interesują się kulturą, sztuką, filmem, literaturą, polityką itd. Zapraszamy do dyskusji. |
|
Narzędzia |
2016-10-07, 09:33 | #1 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2014-01
Wiadomości: 113
|
5 najlepszych książek / filmów / płyt
Zakładam wątek, aby na podstawie Waszych Top Wszechczasów (w 3 kategoriach: książki / filmy / muzyka) poznać jakieś nowe, warte polecenia pozycje
Może na początek moje ulubione KSIĄŻKI 1. J.R.R. Tolkien "Silmarillion" 2. S. Lem "Dzienniki gwiazdowe" 3. T. Pratchett, N. Gaiman "Dobry omen" 4. J. Heller "Paragraf 22" 5. G. Martin "Gra o tron" FILMY 1. F.F. Coppola "Czas Apokalipsy" 2. O. Stone "The Doors" 3. M. Forman "Amadeusz" 4. O. Hirschbiegel "Eksperyment" 5. J. Sheridan "W imię ojca" PŁYTY 1. King Crimson "In the Court of the Crimson King" 2. Pink Floyd "The Wall" 3. The Doors "The Doors" 4. Hooverphonic "The Magnificent Tree" 5. Blue Oyster Cult "Fire of Unknown Orgin" |
2016-10-07, 15:46 | #2 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2007-12
Wiadomości: 11 924
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Ksiazki - uwielbiam Sage o Ludziach Lodu - mam duzy sentyment, bo czytalam ja jako nastolatka. Wracam do niej regularnie. To az 47 ksiazek/legend.
Filmy 1) Green Mile 2) Forrest Gump 3) Pokuta 4) Shawshank Redemption 5) Green Fried Tomatoes Plyty - uwielbiam wszystkie albumy Kate Bush A takze wszystkie OST skomponowane przez Thomas Newman. |
2016-10-07, 16:46 | #3 |
Ex Mod Zbawca Wizażowy
Zarejestrowany: 2011-06
Lokalizacja: Pewnie w jakiejś spelunie
Wiadomości: 5 540
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Ciekawy wątek szkoda, że nie można więcej
KSIĄŻKI 1. E. A. Poe ,,Opowieści niesamowite'' 2. Dostojewski ,,Zbrodnia i kara'' 3. Salinger ,,Buszujący w zbożu'' 4. Eco ,,Cmentarz w Pradze'' 5. Palahniuk ,,Fight Club'' FILMY 1. ,,Donnie Darko'' 2. ,,Znachor'' 3. ,,Gnijąca Panna Młoda'' 4. ,,Pora umierać'' 5. LOTR PŁYTY 1. Kaliber 44 ,,Księga Tajemnicza'' 2. Blade Loki ,,Młodzież olewa'' 3. K2 ,,Wrzazg'' 4. The Angelic Process ,,Weighing Souls With Sand'' 5. The Knife ,,Silent Shout'' |
2016-10-07, 20:47 | #4 |
Pojawiam się i znikam >.<
Zarejestrowany: 2010-04
Lokalizacja: Łódź
Wiadomości: 6 704
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
KSIĄŻKI:
1. Andrzej Sapkowski - "Miecz przeznaczenia" 2. Markus Zusak - "Złodziejka książek" 3. Milan Kundera - "Nieznośna lekkość bytu" 4. Michaił Bułhakow - "Mistrz i Małgorzata" 5. Sue Monk Kidd - "Sekretne życie pszczół" FILMY: 1. "Efekt motyla" 2. "Życie jest piękne" 3. "Służące" 4. "Requiem dla snu" 5. "Znachor" PŁYTY: 1. Maroon 5, "Song Abaut Jane" 2. Adele, "21" 3. Lana Del Rey, "Born to Die" 4. Pezet, "Muzyka Emocjonalna" 5. Halestorm, "The Strange Case Of..."
__________________
2020: 65 filmy: 2020/8 Miałem ochotę przestać istnieć. Nie, nie popełnić samobójstwo, nie umrzeć ale przestać istnieć. Zamienić się w nic. Jarosław Borszewicz - "Mroki" |
2016-10-08, 00:10 | #5 |
mad lad
Zarejestrowany: 2016-09
Lokalizacja: centre of attention
Wiadomości: 1 763
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Książki (lista będzie się prawdopodobnie zmieniać co rok):
1. Stephen King Mroczna Wieża (cała saga) 2. Stanisław Wyspiański Wesele (serio) 3. Franz Kafka Proces 4. Fiodor Dostojewski Zbrodnia i kara 5. Stephen King To Filmy: 1. Pachnidło 2. Lśnienie 3. Lot nad kukułczym gniazdem 4. Skazani na Shawshank 5. Bronson Płyty: 1. Alphaville Forever Young 2. Nirvana Nevermind 3. Pink Floyd The Wall 4. Linkin Park Mintues to Midnight 5. Eminem The Eminem Show |
2016-10-10, 10:47 | #6 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2007-02
Wiadomości: 22 122
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Książki:
1. " Mistrz i Małgorzata" Bułhakow 2. "Inne pieśni" Dukaj 3. "100 lat samotności" Marquez 4. "Ślepowidzenie" Watts 5. "Peanatema" Stephenson Filmy: 1. "Noce i dnie" 2. "Podejrzani" 3. serial "Miasteczko Twin Peaks" 4. serial "True detective" sezon 1 5."Piekielna gra 1 " w oryginalnej azjatyckiej wersji (hollywoodzka choć dobra, jest jedynie nieudolnym cieniem szaleństwa oryginału.) płyty: 1. "The dark side of the moon" Pink Floyd 2. "Spirit of Eden" Talk Talk 3. dowolna Phila Collinsa 4. dowolna Nicka Cave'a 5. dowolna Elli Fitzgeralt
__________________
Cava Z salamandrą w dłoni szedłem przez powierzchnię komety. Liz Williams |
2016-10-13, 20:17 | #7 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2007-12
Wiadomości: 7 136
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Książki:
1. Hyperion - Dan Simmons (tetralogia) 2. Shogun - James Clavell 3. Wywiad z wampirem - Anna Rice 4. Krwawa opera (trylogia) - Tanith Lee (oraz wiekszosc jej tworczosci) 5. Terry Pratchett - wszystko, ale najbardziej seria o Tiffany Obolałej Filmy: 1. Spirited Away 2. Eureka seven (seria anime) 3. Strażnicy galaktyki 4. Kroniki Riddicka 5. Edge of Tomorrow - Na skraju jutra Plyty: 1. Cała twórczość Joe Hisaishi (muzyka do filmów anime) 2. Jesse Cook - Montréal - 2004 3. U2 (w zasadzie wszystko) 4. Nightwish - (wszystko z pierwsza wokalistka Tarja) 5. Nigel Kenedy - East Meet's East 6. Fryderyk Szopen - Nocturny (grane przez Brigitte Engerer) Edytowane przez favianna Czas edycji: 2016-12-07 o 11:54 |
2016-10-15, 17:36 | #8 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2009-08
Wiadomości: 1 656
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Strasznie trudne zadanie, możemy to poszerzyć do 10 ?
__________________
|
2016-10-22, 17:15 | #9 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2010-10
Lokalizacja: Rzeszów/Edynburg
Wiadomości: 1 436
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
KSIĄŻKI
1. Sekretne życie pszczół (właśnie przeczytałam i jestem zakochana) 2. Samobójczynie J.Eugenidesa (obecnie wydawana może być pod tytułem Przekleństwa niewinności) 3. Raj utracony Miltona 4. Eco Imię róży 5. Wszystko Szekspira FILMY 1. Fortepian Jane Campion 2. Podwójne życie Weroniki Kieślowskiego 3. Wesele Wajdy 4. Imię róży 5. Obcy 8 pasażer Nostromo PŁYTY (metal) 1. wszystko Metallica 2. Opeth Blackwater park 3. Therion Deggial 4. Emperor Anthems to the welkin at dusk 5. Type o negative October rust
__________________
|
2016-10-24, 18:54 | #10 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2016-09
Wiadomości: 384
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Książki
1. Kawior i popiół 2. Utopia nad Wisłą 3. Rok 1984 4. Polska odwraca oczy 5. Mężczyźni z różowym trójkątem Filmy: 1. Mój rower 2. Więzień nienawiści 3. Grand Budapest Hotel 4. Kapitan Philips 5. Birdman Płyty: 1. Beyonce-Lemonade 2. Kortez 3. Skubas 4. Coldplay dyskografia 5. Kings of leon dyskografia Wysłane z aplikacji Forum Wizaz Edytowane przez 201612090924 Czas edycji: 2016-10-24 o 18:55 |
2016-10-31, 00:15 | #11 |
BAN stały
Zarejestrowany: 2015-09
Wiadomości: 117
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
KSIĄZKI
Pamiętnik Bridget Jones H. Fielding Norwegian Wood Murakamiego Morfina Szczepana Twardocha Następny do Raju Marka Hłaski Grzesznik Maggie Stiefvater FILMY Sok z żuka Legend Efekt motyla Scarface Chłopaki z ferajny z plyt hmmm "Cloud 9" Kygo. |
2016-10-31, 10:45 | #12 |
City of Bones
Zarejestrowany: 2013-01
Wiadomości: 10 917
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Ciężki wybór
Książki: • Anthony E. Zuiker, Duane Swierczynski - Level 26: Mroczne początki • Robison Wells - Wariant • Janet Fitch - Biały oleander • Erica Spindler - Tylko chłód • Jilly Cooper (wszystkie książki) Filmy: • Leon Zawodowiec • Czarny łabędź (2010) • Imperium wilków (2005) • Druga szansa (2014) • Domowe piekło (2008) i Oszukana (2008) Muzyka: • Tokio Hotel - Kings Of Suburbia (Deluxe Edition) • Shy'm - Solitaire • Shy'm - A nos dix ans • Natasha St-Pier - Bonne Nouvelle • Tal - À l'infini |
2020-12-08, 17:39 | #13 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2014-01
Wiadomości: 113
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Odświeżam, szukając inspiracji Można pisać swoje listy / modyfikować te sprzed lat ...
|
2020-12-08, 18:39 | #14 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2015-11
Wiadomości: 6 937
|
Dot.: 5 najlepszych książek / filmów / płyt
Książki:
M. Bułhakow Mistrz i Małgorzata, F. Dostojewski Zbrodnia i kara, P. Milewski Transsyberyjska, A. Michaelides Pacjentka J. Austen Duma i uprzedzenie Filmy: Piraci z Karaibów, Efekt motyla, Śniadanie u Tiffany'ego, Edward Nożycoręki, Piękny umysł Muzyka (nie płyty, a piosenki) : One Republic Love runs out, Imagine Dragons Whatever it takes, Kat De Luna Run the show Sean Paul Temperature Timbaland (nie mogę zdecydować się na jeden utwór) Wysłane z aplikacji Forum Wizaz
__________________
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...) – Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus. Mistrz i Małgorzata, Michaił Bułhakow Edytowane przez j_fly Czas edycji: 2020-12-09 o 07:24 |
Nowe wątki na forum Kultura(lnie) |
|
Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 06:24.