Studia, marzenia, - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Szkoła i edukacja

Notka

Szkoła i edukacja Szkoła i edukacja, to forum dla osób, które chcą się uczyć. Tu dowiesz się wszystkiego o szkołach, uczelniach, kursach. Na forum NIE odrabiamy prac domowych!

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2013-10-09, 07:28   #1
Marked
Przyczajenie
 
Avatar Marked
 
Zarejestrowany: 2013-09
Lokalizacja: Gdańsk
Wiadomości: 11
Unhappy

Studia, marzenia,


Mam trochę pokręconą sytuacje i nie wiem za bardzo co mam robić. Studiuję Energetykę na Politechnice -głównie z powodu nacisku rodziców. Miała być Politechnika i tyle. No więc jestem na 3 sem., ale ledwo ciągnę. Nie interesuję mnie ten kierunek, nauka nie sprawia mi przyjemności. Wszystko idzie z przymusu. Ale w końcu zdałam sobie sprawę z tego co bym chciała robić w życiu, a co za tym idzie co studiować. Weterynaria. Wiem, że są to bardzo trudne studia, w końcu to medycyna. Ale jak człowiek uczy się tego co go interesuje to wszystko wygląda inaczej. Najpierw muszę napisać jeszcze raz maturę i się dostać, ale jestem dobrej myśli. Jednak w tym momencie pojawia się problem. W moim mieście nie ma możliwości studiowania weterynarii, a moi rodzice zapewnili mnie, że gdy się wyprowadzę nie mam co liczyć na ich pomoc. Nie ważne czy zostanę w Gdańsku, czy wyjadę z miasta, zmienię kierunek. Mam się sama utrzymać. Rozumiałabym to gdybyśmy mieli problem z pieniędzmi, jednak mój tata zarabia wysoko ponad średnią krajową. Na głowę (4 osobowa rodzinka) wychodzi 4,5 tys czasami więcej. Przy takich zarobkach nie mam szans na dostanie się do akademika, a wynajęcie czegoś nie jest takie proste w nowym mieście. Do tego rachunki, jedzenie, książki.. Pierwsze co przyszło mi na myśl to że sama zarobię potrzebną kwotę, ale przy takich studiach jest to bardzo trudne, prawie że niemożliwe. A nie chce rezygnować z weterynarii. Istnieje kredyt studencki, ale to też jest przede wszystkim dla osób z trudną sytuacją materialną. Jakiekolwiek stypendium będę mogła dos