Proszę o pomoc w ważnym wyborze. Chodzi o edukację. - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Forum plotkowe > Emigrantki

Notka

Emigrantki Emigrantki to forum dla "zagranicznych" Wizażanek. Wejdź, poznaj rodaczki, wymień się opiniami i swoim doświadczeniem.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2012-12-02, 11:01   #1
Maciej123321
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2012-12
Wiadomości: 3
Exclamation

Proszę o pomoc w ważnym wyborze. Chodzi o edukację.


Witam serdecznie wszystkie emigrantki i emigrantów tu obecnych.

Zdobyłem się na odwagę tu napisać ponieważ mam dość poważny problem. Ostrzegam,że w pierwszej chwili może on się wydawać nieco małostokwy i dziwny,aczkolwiek myślę,że przy bliższym poznaniu nie będzię. Mam taką nadzieję .

Jestem uczniem 1 klasy technikum,niestety przez problemy zdrowotne i długie pobyty w szpitalach obawiam się,że nie uda mi się zaliczyć tego pierwszego roku.
Problem jednak dotyczy tego,co mam zrobić po nieukończeniu klasu?
Moje myśli wędrują między wyborem Liceum a znów Technikum.
Jednak piszę na forum dla emigrantów z uwagi na ważny czynnik w całej tej sprawie.
Mianowicie po ukończeniu szkoły chciałbym wyjechać za granicę.
Rozważam Anglię lub Niemcy.
Ważny jest jednak w tym wyborze wybór szkoły po tym roku.
Chodzi o to,że w przypadku ponownego wyboru Technikum(prawdopodobnie zdecydowałbym się na profil elektornika) po ukończeniu go miałbym już niespełna 21 lat i w tym wieku chciałbym już zdobywać pierwsze doświadczenie zawodowe w wybranym zawodzie. W przypadku wyboru Liceum miałbym lat niespełna 20 i to też całkiem późno,lecz aby coś osiągnąć musiałbym iść na studia, natomiast nie wiem,gdzie miałbym je zacząć,czy w ojczyźnie czy jednak za granicą.
W wyborze pomiędzy Anglią a Niemcami decydującym czynnikiem jest przechylność pracodawców do tego typu ludzi,jak ja.
Po skończeniu technikum(przypominam elektronika,jeśli ma to jakieś znaczenie) posiadałbym już jakieś kwalfikacje zawodowe,jednak chciałbym zdobywać większe za pomocą studiów.