Czy stracę alimenty? - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Praca i biznes

Notka

Praca i biznes W tym miejscu rozmawiamy o pracy i biznesie. Jeśli szukasz pracy, planujesz ją zmienić lub prowadzisz własny biznes, to miejsce jest dla ciebie.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2012-08-30, 13:36   #1
BreakIt
Raczkowanie
 
Avatar BreakIt
 
Zarejestrowany: 2009-07
Wiadomości: 239

Czy stracę alimenty?


Witam to takie trochę pytanie o poradę prawną, no ale moze ktoraś z Was ma/miała podobna sytuacje i mi udzieli pomocy

Witam. Jestem studentką studiow dziennych , mam 22 lata, od Ojca dostaje 400zł alimentów miesięcznie. Dotychczas nie pracowałam na umowę , ale obawiam się że z powodu sytuacji finansowej na ten semestr bede musiala poszukac jakiejs pracy na pół etatu (kelnerka, albo w odzieżówce albo coś takiego). Czy mogę stracić alimenty? Oczywiscie nauke będę kontynuować.

pozdrawiam
BreakIt jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2012-09-01, 00:17   #2
Somebodhi
Raczkowanie
 
Avatar Somebodhi
 
Zarejestrowany: 2012-02
Wiadomości: 73
Dot.: Czy stracę alimenty?

Alimentów nie traci się automatycznie. Jeśli podejmiesz się pracy, Twój ojciec mógłby wystąpić do sądu o zwolnienie z alimentów w związku z faktem, iż Twoje dochody wystarczają na pokrycie kosztów własnego utrzymania. Obowiązek alimentacyjny ustaje wraz z usamodzielnieniem się dziecka, w praktyce jest to ukończenie studiów( oczywiście jednych, a nie 2, czy 3 pod rząd ), bo zdobycie wykształcenia daje możliwość usamodzielnienia się. Jednak podjęcie pracy w trakcie studiów może zostać uznane za usamodzielnienie się. Poza tym, Twój ojciec mógłby domagać się zwrotu alimentów za okres, w którym pracowałaś.

Wszystko więc zależy od tego, czy Twój ojciec skieruje sprawę do sądu. Wtedy utrata alimentów jest możliwa.
Somebodhi jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2012-09-01, 10:05   #3
walk_on_air
Raczkowanie
 
Avatar walk_on_air
 
Zarejestrowany: 2012-04
Lokalizacja: Warszawa