transplantologia, oświadczenia woli- co o tym myślicie? - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Forum plotkowe

Notka

Forum plotkowe Zapraszamy do plotkowania. Na forum plotkowym nie musisz się trzymać tematyki urodowej. Tutaj porozmawiasz o wszystkim co cię interesuje, denerwuje i zadziwia.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2007-09-05, 11:33   #1
dolare
BAN stały
 
Zarejestrowany: 2007-03
Wiadomości: 506
GG do dolare

transplantologia, oświadczenia woli- co o tym myślicie?


Witam

Na początek napiszę o intencji założenia owego topicu.
Zatem - jestem studentką ostatniego roku na kierunku Public Relations. Obecnie zajmuję się pisaniem pracy nt. transplantologii od strony uświadamiania ludzi iż dla ludzi potrzebujących jest to jedyny sposób by móc żyć.
W swojej pracy chciałabym się skupić właśnie na promocji świadomości wśród ludzi, bo wiele osób nie zdaje sobie sprawy iż nosząc w portfelu, przy sobie oświadczenia woli (tzn. że w razie śmierci zgadzają się na przeszczep swoich organów) mogą uratować komuś życie. Organy takie nigdy nie są bezczeszczone- zawsze przekazywane są ludziom tego naprawdę potrzebującym. Często w takich wypadkach zasadniczą rolę odgrywa CZAS i niestety rodzina- bo to ona decyduje czy może przekazać organy zmarłego do transplantacji- często rażona bólem tragedii, która jej dosięgła działa pod wpływem emocji- a przecież życia zmarłemu żal bliskich nie wróci. Chciałabym zachęcić społeczeństwo do popierania transplantacji. Wypadki chodzą po ludziach. Jak choroby, ale wzajemnie można sobie pomoć. Czyjaś śmierć może stać się Nowym Życiem- ba- nawet życiami! Często osoba zmarła jest źródłem życia dla wielu osób- każdy chory czeka na swoją nerkę, wątrobę, serce czy płuca bez których nie mogą żyć.
Swoją pracę zatytuję "non omnis moriar"-znaczącego "nie wszystek umrę" .
Co myślicie o tym temacie?
Jaki macie zdanie nt. transplantologii?
Czy może ten problem dotyczy Was lub Waszej Rodziny?