zasadowy odczyn moczu - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Zdrowie i Medycyna > Ginekologia

Notka

Ginekologia Miejsce, w którym rozmawiamy o ginekologii. Tutaj znajdziesz pytania i odpowiedzi związane ze zdrowiem intymnym kobiety. Rozmawiamy np. o antykoncepcji.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2007-08-21, 13:28   #1
rowan berry
Raczkowanie
 
Avatar rowan berry
 
Zarejestrowany: 2007-05
Wiadomości: 447

zasadowy odczyn moczu


Niedawno robiłam badanie moczu. Zaczęłam brać tabletki Yasminelle i dostałam skierowanie od ginekologa. Wyniki są niepokojące, ale nie znam się na tym dlatego proszę o pomoc. Wyszło, że odczyn moczu jest zasadowy (czytałam gdzieś, że odczyn jest zasadowy u osób na diecie jarzynowej - czy to prawda?). Poza tym dużo krwinek czerwonych 40-50 wpw. I jeszcze w uwagach mam napisane "nieliczne bakterie".
Zupełnie się na tym nie znam. Ale robiłam to badanie tuż przed okresem - czy mogło to mieć wpływ na wynik? Czy powinnam badanie powtórzyć?
Do lekarza idę dopiero jak będę miała wszystkie wyniki badań, a chciałabym coś wiedzieć już teraz. Bardzo proszę o odpowiedź.
__________________
MŻ - WR!!!
rowan berry jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2007-08-21, 15:06   #2
pani_smith
Zakorzenienie
 
Avatar pani_smith
 
Zarejestrowany: 2007-04
Wiadomości: 5 043
Dot.: zasadowy odczyn moczu

odczyn zasadowy może być sugestią o infekcji lub skłonnościach do kamicy nerkowej (niektórych typów). normalne pH wynosi, jak j&j - 5,5
tak samo dużo krwinek czerwonych może właśnie sugerować kamicę (normalny wynik to 1-3 w polu widzenia w badaniu ogólnym), a także jakieś uszkodzenia na którymś z etapów układu wydalniczego.

nie wiem, jak się ma do tego faza cyklu, ale ponieważ te układy są całkowicie niepołączone, to moim zdaniem nijak. wpisz w google "badanie moczu", a na pewno znajdziesz całą masę stron o interpretacji wyników i prawidłowych wartościach.