2019-06-11, 17:29 | #541 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2012-02
Lokalizacja: Częstochowa
Wiadomości: 504
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Za mną dwa kolejne punkty:
7. Akcja nie dzieje się w Europie – Dwunasta karta, Jeffery Deaver. 11. Literatura fantastyczna – Ja, potępiona, Katarzyna Berenika Miszczuk 10/24 |
2019-06-13, 08:27 | #542 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2018-12
Wiadomości: 325
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
25. Popularnonaukowa
"Jak dawniej leczono, czyli plomby z mchu i inne historie" Nathan Belofsky Trochę rozczarowująca pozycja. Jest co prawda sporo ciekawostek, ale wszystko opisane jest w wielkim skrócie. |
2019-06-13, 11:20 | #543 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2012-05
Wiadomości: 5 690
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
29. Książka z nazwą państwa w tytule
Blondynka w Brazylii – Beata Pawlikowska
__________________
153/150/2023 196/150/2022262/200/2021371/366/2020 288/100/2019; 250/100/2018; 368/100/2017; 210/100/2016; 143 /100/ 2015 |
2019-06-14, 22:25 | #544 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2018-12
Wiadomości: 325
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
24. Biała okładka
"Biblia copywritingu" Dariusz Puzyrkiewicz |
2019-06-18, 16:43 | #545 |
💑🐱📚👶
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
9. Książka, którą czytam kolejny raz
„Nimfa” #2 – Agata Julia Prosińska, 9/10 Dwa lata czytałam ten tytuł i już wtedy przypadł mi do gustu Teraz miałam okazję w ramach BookTouru przeczytać wszystkie 3 tomy, jakie obecnie są dostępne w tej serii. Obecnie, oceniłam go o dwie gwiazdki niż poprzednio, jeszcze bardziej mnie ta powieść wciągnęła i jeszcze milej mi się ją czytało Z pewnością ułatwia to lekki styl autorki Polecam zwłaszcza fanom szeroko pojętej fantastyki. 15/24 1/5 |
2019-06-19, 08:50 | #546 |
Wtajemniczenie
Zarejestrowany: 2015-01
Wiadomości: 2 049
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
3. Książka wydana w 2019 roku (rozumiem, że liczy polskie wydanie, nawet jak zagranicą premiera była wcześniej?)
Siedem śmierci Evelyn Hardcastle - Stuart Turton 4/5 Dobrze się bawiłam. Nic więcej nie napiszę bo uważam, że nie powinno się czytać nawet opisu z okładki. Dla fanów kryminałów w stylu Agaty Christie. W życiu nie odgadłabym rozwiązania zagadki
__________________
2020: 41/52 WWCz: 25/25 Za rok będziesz żałowała, że nie zaczęłaś dzisiaj Zapisz
Edytowane przez muszynianka26 Czas edycji: 2019-06-19 o 08:53 |
2019-06-20, 07:16 | #547 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-03
Wiadomości: 3 474
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Cytat:
Pytałam o to samo w lutym , ale nikt nie odpowiedział, więc uznałam, że tak- liczy się data premiery książki w Polsce. "Siedem śmierci ..." czeka od dawna w czytniku, zostawiłam sobie na urlop Zbieram się do podsumowania wyzwania i oceny książek, napiszę do końca czerwca |
|
2019-06-20, 09:51 | #548 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2018-12
Wiadomości: 325
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
|
2019-06-20, 14:08 | #549 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2013-04
Lokalizacja: Małopolska
Wiadomości: 8 956
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
9. Książka, którą czytam kolejny raz "Ludzie bezdomni" Stefan Żeromski. Przypomniałam sobie moją ulubioną lekturę z liceum, no i cóż, mogłam tego nie robić. Chyba w liceum byłam bardziej romantyczna, a po 10 latach stwierdzam, że Judym to jednak głupstwo zrobił.
(a wcześniej wpisanego pod ten numer "Harrego.." podmieniłam pod kategorię książka z dzieciństwa)
__________________
13.12.2008 10.05.2014 18.06.2016 34/2021
|
2019-06-23, 12:25 | #551 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-03
Wiadomości: 3 474
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Moje podsumowanie całego wyzwania (starałam się oceniać obiektywnie, ale też w ramach gatunku-np. porównując powieści z XIX w. czy kryminały):
Punkt 1, książka z medycyną w tle- Zygmunt Zeydler-Zborowski "Czwarty klucz" To znany pisarz kryminałów z lat 70-tych (np. cała seria z majorem Downarem), w tym utworze ofiarą jest lekarka (od razu na początku, więc nie zdradzam zbyt wiele treści), a zeznanie innej lekarki decyduje o ustaleniu mordercy, bo podejrzanych aż nadto. Czasem dobrze przeczytać coś z tamtych czasów, żeby wiedzieć (lub przypomnieć sobie), jak trudno żyło się w PRL. 6,5/10. Punkt 2, współczesny polski autor -Ryszard Ćwirlej "Pójdę twoim śladem". Dobrze napisany kryminał retro: wiosna 1919 r, Poznań, początki II RP. Pierwsza książka Ćwirleja, którą przeczytałam, i na pewno będą dalsze z cyklu z porucznikiem Antonim Fischerem. 8/10. Punkt 3, książka wydana w 2019 roku- Ann Cleeves "Czerwień kości". Cykl kryminalny z Szetlandów (autorkę bardzo cenię za inną serię-kryminały z Verą Stanhope ). Polecam. 7,5/10. Punkt 4, autor, którego lubisz- Edgar Wallace "Spłacony dług". Edgar Wallace jest pisarzem powieści kryminaln0-sensacyjnych z początku XXw., w ciągu 30 lat napisał prawie 170 powieści (dzięki dyktafonowi), kilkanaście sztuk teatralnych i wiele scenariuszy filmowych (m.in. do filmu "King-kong"). W Polsce obecnie mało znany (popularny przed wojną), bo zakazany przez cenzurę w PRL w latach 50-tych, jego utwory zostały wycofane z obiegu na kilkadziesiąt lat. Przeczytałam kilkanaście jego książek, bo lubię klimat powieści z tamtych czasów. W tej akcja toczy się wśród fałszerzy banknotów, inne bardziej mi się podobały. 6,5/10. Punkt 5, tytuł lub treść nawiązuje do wątków słowiańskich/mitologii/pogańskich wierzeń- Steven Saylor "Gniew Furii". Skupiłam się na mitologii i wybrałam książkę z serii "Roma sub rosa". Młody Rzymianin podróżuje po świecie i ma różne przygody, nie tylko kryminalne. W tomie, który czytałam, akcja dzieje się w 88 r. p.n.e. w Aleksandrii, a potem w Azji Mniejszej, m.in. w dwóch miejscach starożytnego kultu: świątyni Artemidy i gaju Furii. Dość dobrze napisane (choć mogłoby być mniej opisów, co bohater robi ze swoją niewolnicą , to zaburza mi kryminalno-sensacyjny gatunek powieści), pewnie przeczytam jeszcze jakiś inny tom serii. 7/10. Punkt 6, na tropie zbrodni- Ann Cleeves "Czerń kruka". Ponownie seria szetlandzka (pierwsza część), kryminał z zaskakującym zakończeniem. Dobre. 8/10. Punkt 7, akcja nie dzieje się w Europie Henry James "Bostończycy". Henry James, jeden z moich ulubionych pisarzy XIX/XX w., Amerykanin, który zamieszkał w Europie, autor "Portretu damy" , "Domu na placu Waszyngtona" czy "Skrzydeł gołębicy" (ekranizacje były znanymi filmami) opisuje głównie związki, przyjaźń i miłość, relacje międzyludzkie, refleksje i emocje- dogłębnie je analizując. Nie czyta się łatwo, ale ja lubię taki typ literatury (czasem po przeczytaniu 30 stron jego książki czuję się, jak po 130 stronach innej ). W "Bostończykach" postacie i ich emocje ukazane są w czasach początków feminizmu, do końca nie byłam pewna decyzji bohaterki. 7/10. Punkt 8, książka polskiej autorki- Monika Rzepiela "Dwór w Czartorowiczach". Rok z życia szlacheckiej rodziny na Podolu, XIX w., mniej więcej czasy "Nad Niemnem". Styl pisania (nie sięgnę po nic więcej tej autorki) i błędy (zachowanie postaci zbyt współczesne) spowodowały, że w ogóle nie czułam klimatu tamtych czasów. Bardzo szybkie tempo, dużo wydarzeń jak na rok, kilka ślubów i kilka pogrzebów- wokół tego kręci się fabuła. Pomysł może niezły, ale zmarnowany. 2/10. Punkt 9, książka, którą czytam kolejny raz- Agatha Christie- "Tajemnica Sittaford". Uwielbiam klimat książek Christie, czytałam każdą przynajmniej 2x, jakaś musiała znaleźć się w WWCz. Miałam dylemat, czy panna Marple, czy Herkules Poirot, więc wybrałam j.w. (jedna z moich ulubionych). 10/10. Punkt 10, odkryj na nowo książkę z dzieciństwa- Arthur Conan Doyle "Przygody Sherlocka Holmesa". Czytałam Holmesa w wieku 9 lat i później, świetna klasyka kryminału. 10/10. Punkt 11, literatura fantastyczna- Jonathan Carroll "Ucząc psa czytać". Realizm magiczny Carrolla (zaczęło się od "Krainy Chichów") nadal czytam z przyjemnością-życie bohatera nagle zmienia się diametralnie, spełniają się marzenia, pojawiają się upragnione przedmioty, romans z wymarzoną kobietą, po czym następuje zwrot akcji: rzeczywistość miesza się ze snem, pojawiają się surrealistyczne sytuacje, ujawnia się świat pozazmysłowy, kwestia inkarnacji. Jedna z jego najnowszych książek przypomniała mi, jaką jego fanką byłam dwadzieścia kilka lat temu . 7,5/10. Punkt 12, literatura skandynawska (nie kryminał)- Jessica Alexander/Iben Sandahl "Duński przepis na szczęście. Najskuteczniejsza filozofia wychowania". Książka o duńskim wychowaniu dzieci, z których wyrastają podobno najszczęśliwsi dorośli na świecie. Kolejny raz stwierdziłam, że tego typu literatura nie dla mnie- lanie wody, treść można zawrzeć w kilku zdaniach. 4/10. Punkt 13, bestseller- Ian McEwan "Pokuta". Książka (nakręcono znany film na jej podstawie) ma sporo uroku- szczególnie opisy przemyśleń bohaterów, jak i tego, co na zewnątrz (miejsce powieści), ale fabuła mi zgrzyta, niedopracowana w szczegółach, pewne sytuacje nie mogły tak wyglądać realnie i nie mogły się wydarzyć w ten sposób w latach 30-tych XXw., to powoduje wyczuwalny współczesny rys, czego nie lubię (tu widać przewagę literatury, która powstała rzeczywiście w tamtych czasach). I zakończenie (to opisane w latach 90-tych) zaskakujące, smutne. Książka robi wrażenie, na tyle duże, by pozostać w pamięci. 7,5/10. Punkt 14, bajki, baśnie, legendy- Edward Callow "Phynodderre. Historia czarodziejskiej miłości i inne legendy z Wyspy Man". Nie chciałam czytać typowo dziecięcej literatury, więc sięgnęłam po celtyckie legendy. Mają pewien urok, czytało się ok. 6,5/10. Punkt 15, autor jest nie tylko pisarzem- Marcin Wolski-"Doktor Styks". M.Wolski (satyryk, dziennikarz). Bardzo dobrze się czytało, świetny pomysł, fajne wątki (radiowe, literackie, kryminalne, historyczne). Młody radiowiec ma kontynuować słuchowisko twórcy zmarłego w podejrzanych okolicznościach. Poznaje tajemniczą dziewczynę, pracującą przy tym słuchowisku, którego akcja toczy się w przedwojennej Warszawie- niespodziewanie te dwa światy zaczynają się łączyć, a tytułowy zły doktor Styks miesza w obu. 8/10. Punkt 16, książka otrzymana lub podarowana komuś- Katarzyna Majgier "Kuchennymi drzwiami. Gra pozorów". Przełom XIX/XX w, Kraków. Historia kilku rodzin z różnych klas społecznych, połączonych losami. Całkiem dobra, nieźle oddany klimat epoki. 7/10. Punkt 17, książka z literatury bałkańskiej- Miljenko Jergović "Bębny nocy.Studium". 1914 rok, Sarajewo. Austriak Josip Gubernik (fikcyjny bohater literacki), przyjeżdża badać pewien gatunek klonu i zamieszkuje wśród ludzi innych religii i mentalności, m.in. spotyka jednego z zamachowców na następcę tronu. Pisze pamiętnik, który ukazuje się pt."Dzienniki sarajewskich nocy"- obraz przemiany typowego poddanego cesarza Austro-Węgier w Jugosłowianina i rzekomo koresponduje z Tinem Ujeviciem (znany chorwacki poeta i eseista), który z kolei niby pod wpływem tych listów przyjeżdża w latach 30-tych do Sarajewa (to akurat fakt biograficzny) i pisze powieść "Bębny nocy", której tylko fragmenty ocaleją- to też fikcja. Podobała mi się , lubię taki styl pisania. 8/10. Punkt 18, pamiętnik lub dziennik- Andrzej Lisowski "Na kresach-czas pokoju i wojny" t.1 Autentyczny pamiętnik- autor to syn właściciela ziemskiego, a sąsiedni majątek należał do mojego pradziadka, więc opisując dzieciństwo wspomina też moją rodzinę, książka zawiera nawet ich fotografie. Epoka , która skończyła się wraz z wybuchem wojny, wkroczeniem sowietów i eksterminacją polskiego ziemiaństwa kresowego. Nie przepadam za pamiętnikami/dziennikami/autobiografiami i biografiami, ale tę książkę przeczytałam z przyjemnością ze względów sentymentalnych. 6,5/10. Punkt 19, książka z krótkim tytułem- Jacek Dukaj "Lód" Historia inaczej-1924 r, nie było wojny światowej, Królestwo Polskie i Rosja zamrożone prze lute (nieziemskie byty lodowe, które pojawiły się po uderzeniu meteorytu tunguskiego w 1908 r.), co zmieniło wszystko- począwszy od fizyki i chemii, technologii, a skończywszy na filozofii, sposobie myślenia ludzi (w tym również o walce z caratem), teoriach narodowowyzwoleńczych i demokratycznych. Niesamowita powieść , długa i wymagająca skupienia, ale warto było , na pewno przeczytam inne tego autora. Jestem zachwycona. 9,5/10. Punkt 20, książka budząca grozę- Henry James "W kleszczach lęku". Powieść gotycka o dzieciach nawiedzanych przez duchy, opowiedziana przez ich guwernantkę, która musi sobie z tym sama poradzić. Wolę inne powieści H. Jamesa. 6/10. Punkt 22, porusza problem społeczny- Charles Dickens "Dzwony upiorne". Inny tytuł "Karylion. Goblinowa opowieść o dzwonach, które wypędziły graniem stary rok i przywołały nowy". Jest to druga opowieść wigilijno-noworoczna, z tym, że bohaterem jest biedak. Problemy społeczne (jak w innych książkach tego pisarza)- skrajna nędza, podziały społeczne, niesprawiedliwe prawo, fikcyjna dobroczynność. Bardzo poruszająca. Forma- dziwny przekład (chyba wiekowy, autor nieznany), pomijając nieaktualną pisownię, dziwne konstrukcje językowe- utrudniające zrozumienie treści, jeszcze sporo literówek (dziwne w e-booku) , ale i tak przeczytałam w 2 dni. Dla fanów Dickensa, którego uwielbiam (szczególnie "Klub Pickwicka" i "Samotnię") i przeczytałam prawie wszystko. 6,5/10. Punkt 23, akcja dzieje się latem- Francis Duncan "Morderstwo ma motyw". Klasyczny kryminał w stylu A. Christie. Podobała mi się, piękno letnich dni w pełnym uroku angielskim miasteczku i złowroga atmosfera zbrodni. 7,5/10. Punkt 24, biała okładka- Antoni Czechow "Dramat na polowaniu". Jedyna powieść pisarza, napisana dla gazety i drukowana w odcinkach. Czyta się z dużą przyjemnością, świetny styl narracji; co do treści- domyśliłam się od razu, kto jest zabójcą. 9/10. Punkt 25, popularnonaukowa- Mirosława Gałęcka "Dieta w chorobach autoimmunologicznych". Rozczarowanie, mnóstwo nieścisłości, a wnioski sprowadzają się do do tego, że trzeba podejść indywidualnie do każdego chorego, zrobić badania i pójść do dietetyka. 3/10. Punkt 26, autor pochodzi z Ameryki Łacińskiej - Alejo Carpentier "Królestwo z tego świata". Pisarz kubański, a historie opisane w książce dzieją się na Haiti, dawno, w czasach kolonializmu i niewolnictwa- bunt niewolników pod wodzą kapłana voodoo, rządy haitańskiego króla i jego upadek. Dość drastyczne, ale podoba mi się styl autora, określany jako realizm magiczny, latynoamerykański. 7,5/10. Punkt 27, autor umarł w XXI w.- Ruth Rendell "Wilk na rzeź". Jeden z serii angielskich kryminałów z nadinspektorem Wexfordem i inspektorem Burdenem, napisany w latach 60-tych-niesamowity nastrój tamtych lat i niezła fabuła. 7,5/10. Punkt 28, książka, której akcja skupia się na relacjach w małżeństwie/związku- Gabriela Zapolska "Sezonowa miłość". Drukowana w 1905 r w odcinkach- historia romansu Tuśki (żony skromnego warszawskiego urzędnika) i aktora Porzyckiego na wakacjach w Zakopanem, niesamowicie wnikliwie opisane emocje, a w tle górskie żywioły przyrody. Wspaniała, intensywna emocjonalnie 9,5/10. Punkt 29, książka z nazwą państwa w tytule- Edward Morgan Forster "Droga do Indii". Pisarz angielski (bardziej znane są ekranizacje jego powieści: "Pokój z widokiem" i "Powrót do Howards End") ukazuje kolonialne Indie na początku XX w. i zderzenie różnych kultur. Mnie się podobała. 7,5/10. Mam nadzieję, że nie za długi opis lektur Edytowane przez 95b84f0cb57718c1b68287b1ccb1b977c909159a_5f790273693ad Czas edycji: 2019-06-29 o 08:08 |
2019-06-23, 14:44 | #552 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-06
Lokalizacja: Śląsk
Wiadomości: 14 671
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Super takie podsumowanie
Wysłane z aplikacji Forum Wizaz
__________________
|
2019-06-24, 08:50 | #553 |
Wtajemniczenie
Zarejestrowany: 2015-01
Wiadomości: 2 049
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
berry40 świetne podsumowanie, kilka tytułów mnie zainteresowało
brakuje punktu 21
__________________
2020: 41/52 WWCz: 25/25 Za rok będziesz żałowała, że nie zaczęłaś dzisiaj Zapisz
|
2019-06-24, 17:23 | #554 | ||
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-03
Wiadomości: 3 474
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Cytat:
Cytat:
Taki był plan , tzn., że pomijam. Dziękuję Mam już wybranych ok. 50 książek do przeczytania, m.in. odkryłam kolejnego wiktoriańskiego pisarza . Możliwe, że pytam o coś nietypowego- czy od III kwartału (01.07.) mogłabym zacząć WWCz od początku ? |
||
2019-06-25, 09:19 | #555 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2018-12
Wiadomości: 325
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
[1=95b84f0cb57718c1b68287b 1ccb1b977c909159a_5f79027 3693ad;86932820]
Możliwe, że pytam o coś nietypowego- czy od III kwartału (01.07.) mogłabym zacząć WWCz od początku ?[/QUOTE] Dlaczego nie? W każdym razie ja nie mam nic przeciwko. Edytowane przez Aporiana Czas edycji: 2019-06-25 o 09:21 |
2019-06-25, 10:42 | #556 |
Wtajemniczenie
Zarejestrowany: 2015-01
Wiadomości: 2 049
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
[1=95b84f0cb57718c1b68287b 1ccb1b977c909159a_5f79027 3693ad;86932820]Dziękuję
Taki był plan , tzn., że pomijam. Dziękuję Mam już wybranych ok. 50 książek do przeczytania, m.in. odkryłam kolejnego wiktoriańskiego pisarza . Możliwe, że pytam o coś nietypowego- czy od III kwartału (01.07.) mogłabym zacząć WWCz od początku ?[/QUOTE] Aaaa jak taki był plan to ok Myślę, że możesz, ciekawe czy uda Ci się zrealizować drugi raz
__________________
2020: 41/52 WWCz: 25/25 Za rok będziesz żałowała, że nie zaczęłaś dzisiaj Zapisz
|
2019-06-25, 12:14 | #557 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2009-06
Wiadomości: 915
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Dużo dobrych książek przeczytałaś, berry Też sobie spisałam kilka tytułów.
Teraz czytam właśnie "Lód", świetna lektura, ale wymaga sporo skupienia. A jaki to ten wiktoriański pisarz? U mnie wyzwanie idzie średnio, tak jak niektóre z Was, czytam sporo, ale książek niepasujących do wyzwania ;/ |
2019-06-25, 22:54 | #558 | ||
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-03
Wiadomości: 3 474
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Cytat:
To zacznę równo, od poniedziałku Cytat:
Dziękuję Do Dukaja niebawem powrócę, zastanawiam się nad wyborem jego kolejnej powieści. Angielski pisarz XIX-wieczny to Wilkie Collins (przyjaciel Dickensa), zyskał sławę już za życia, u nas jego powieści wydawane dopiero od kilku lat http://lubimyczytac.pl/autor/20957/wilkie-collins |
||
2019-06-26, 22:12 | #559 |
Pojawiam się i znikam >.<
Zarejestrowany: 2010-04
Lokalizacja: Łódź
Wiadomości: 6 704
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Został mi jeszcze jeden punkt do zrealizowania, ale już nie zdążę przeczytać książki do końca czerwca, bo dopiero co ją zaczęłam. Do końca przyszłego tygodnia powinnam się wyrobić
Moje podsumowanie kolejnego kwartału: Punkty podstawowe: 1. Książka z medycyną w tle. Paweł Kapusta - "Agonia" 2. Książka współczesnego polskiego autora Mariusz Szczygieł - "Nie ma" 3. Książka wydana w 2019 roku Barbara Kudrycka - "Zdrój" 4. Książka autora, którego lubisz Mariusz Szczygieł - "Kaprysik" 5. Tytuł lub treść nawiązuje do wątków słowiańskich/mitologii/pogańskich wierzeń Katarzyna Berenika Miszczuk - "Noc Kupały" 6. Na tropie zbrodni Agatha Christie - "Noc i ciemność" 7. Akcja nie dzieje się w Europie Elizabeth Strout - "Mam na imię Lucy" 8. Książka polskiej autorki Magdalena Witkiewicz - "Ósmy cud świata" 9. Książka, którą czytam kolejny raz Michał Rusinek - "Pypcie na języku" 10. Odkryj na nowo książkę z dzieciństwa Astrid Lindgren - "Dzieci z Bullerbyn" 11. Literatura fantastyczna Maria Turtschaninoff - "Maresi (Kroniki Czerwonego Klasztoru #1)" 12. Literatura skandynawska (nie kryminał) Agnes Lidbeck - "Odnaleźć się" 13. Bestseller Marc Levy - "(Nie)Pamięć" 14. Bajki, baśnie, legendy "Baśnie braci Grill wydanie piąte" przekład Cecylia Niewiadomska 15. Autor jest nie tylko pisarzem Włodek Goldkorn - "Dziecko w śniegu" 16. Książka otrzymana lub podarowana komuś w prezencie Brithanny C. Cherry - "Woda, która niesie ciszę" 17. Książka z literatury bałkańskiej Amanda Michalopoulou - "Dlaczego zabiłam moją najlepszą przyjaciółkę" 18. Pamiętnik lub dziennikświata Natasza Socha - "Troje na huśtawce" 19. Książka z krótkim tytułem (max. 4 litery) Cecelia Ahern - "Głos" 20. Książka budząca grozę Joanna Bator - "Ciemno, prawie noc" 21. Książka laureata nagrody Nike Marcin Wicha - "Jak przestałem kochać design" 22. Porusza problem społeczny Małgorzata Halber - "Najgorszy człowiek na świecie" 23. Akcja dzieje się latem Tove Jansson - "Lato" 24. Biała okładka Małgorzata Rejmer - "Bukareszt. Kurz i krew" 24/24 Punkty dodatkowe: 25. Popularnonaukowa Tom Phillips - "Ludzie. Krótka historia o tym, jak spieprzyliśmy wszystko" 26. - 27. Autor umarł w XXI wieku Maria Czubaszek - "Dzień dobry, jestem z kobry, czyli jak stracić przyjaciół w pół minuty i inne antyporady" 28. Książka, której akcja skupia się na relacjach w małżeństwie/związku Najtasza Socha - "(Nie)Miłość" 29. Książka z nazwą państwa w tytule Małgorzata Rejmer - "Błoto słodsze niż miód. Głosy komunistycznej Albanii". 4/5 28/29 Pierwsza na liście Szczegółowe podsumowanie zrobię, jak przeczytam ostatnią z wyzwania Wysłane z aplikacji Forum Wizaz
__________________
2020: 65 filmy: 2020/8 Miałem ochotę przestać istnieć. Nie, nie popełnić samobójstwo, nie umrzeć ale przestać istnieć. Zamienić się w nic. Jarosław Borszewicz - "Mroki" |
2019-06-27, 07:45 | #560 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2012-05
Wiadomości: 5 690
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
W sumie ja też już mogę podsumowanie wrzucić, bo raczej nic z tego wyzwania nie przeczytam do końca miesiąca. Z tego kwartału mam 26/29 nr 9 na liście. Chociaż myślę, że zrobię kilka zamian w tym co przeczytałam do wyzwania, bo mi parę z tych książek pasuje do mojego własnego wyzwania.
1. Książka z medycyną w tle (wliczają się też thrillery medyczne) Czarna loteria - Tess Gerritsen 2. Książka współczesnego polskiego autora Machinomachia - Jakub Ćwiek (cykl Kłamca) 8. Książka polskiej autorki Ten dzień - Blanka Lipińska 13. Bestseller Dziewczyny z Dubaju - Piotr Krysiak 21. Dowolna książka autora, który otrzymał nagrodę Nike Rzeczy których nie wyrzuciłem - Marcin Wicha Punkty dodatkowe: 26. Autor pochodzi z Ameryki Łacińskiej Pochwała macochy - Mario Vargas Llosa 27. Autor umarł w XXI wieku Karol Wojtyła - Brat naszego Boga 29. Książka z nazwą państwa w tytule Blondynka w Brazylii - Beata Pawlikowska
__________________
153/150/2023 196/150/2022262/200/2021371/366/2020 288/100/2019; 250/100/2018; 368/100/2017; 210/100/2016; 143 /100/ 2015 Edytowane przez Michalina83 Czas edycji: 2019-06-28 o 20:22 |
2019-06-28, 05:57 | #561 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-06
Lokalizacja: Śląsk
Wiadomości: 14 671
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Podsumowanie 2 kwartału:
Akcja dzieje się latem - Lato, T. Jannson - krótka i przyjemna książeczka o wnuczce i babci, ich relacji, czasie spędzanym na jednej z fińskich wysp gdzie mieszkają, starości, dzieciństwie. Na tropie zbrodni - C. Lackberg, Fabrykantka aniołków - to moja druga książka Lackberg. Nic ambitnego, czasami czytając takie pozycje wkurza mnie jakie bywają banalne, ale jednocześnie wciągające i przyjemne. Takie guilty pleasure Dowolna książka autora, który otrzymał nagrodę Nike - M. Wicha, Rzeczy których nie wyrzuciłem - Narrator porządkuje rzeczy po swojej zmarłej matce co jest pretekstem do rozmyślań i opowieści o jej życiu. Na pewno wartościowa książka ale jak dla mnie to nic "wow". Książka autora, którego lubisz - Sz. Twardoch, Królestwo - chyba najlepszy punkt tego kwartału. Król niesamowicie mi się podobał, trochę się bałam jak będzie z Królestwem, ale się nie zawiodłam, chociaż to zupełnie inna książka. Mamy tu 2 narratorów (właściwie 3, bo ostatni rozdział jest pewną niespodzianką), poznajemy Jakuba z perspektywy innych osób co dla mnie np. zmieniło nieco jego postrzeganie. Książka polskiej autorki - M. Rejmer, Bukareszt. Kurz i krew - po zachwycie książką o Albanii sięgnęłam po Bukareszt. Myślę, że to solidny reportaż, ale nie wywarł na mnie tego samego wrażenia. Ale myślę, że też nie taka była intencja autorki. Jeśli ktoś lubi Rumunię na pewno będzie zadowolony. Książka z białą okładką - H. Rosling, Factfulness - Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą - na pewno w top 3 tego kwartału świetna książka, polecam każdemu, i chyba będę ją wręczać ludziom w prezencie. W bardzo dowcipnym tonie opisuje jak często nasze postrzeganie świata jest błędne i oparte na stereotypach, które powtarzamy sobie od lat. Sama się co rusz łapałam na tym, że miałam w głowie jakiś nieprawdziwy obraz świata. Polecam wszystkim, absolutnie wszystkim. Ksiązka z nazwą państwa w tytule - M. Rejmer, Błoto słodsze niż miód. Głosy komunistycznej Albanii - ta pozycja wywarła na mnie duże wrażenie, choć niby miałam jakieś pojęcie na ten temat. Poruszający reportaż o najbardziej zamkniętym w Europie kraju komunistycznym (dla którego nawet Związek Radziecki był za mało gorliwy w wyznawaniu komunizmu). Bardzo wzruszająca i szokująca. Autor pochodzi z Ameryki Łacińskiej - B. Mujica, Frida - jeśli kogoś interesuje postać Fridy Kahlo polecam
__________________
|
2019-06-28, 08:36 | #562 | |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 4 378
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Cytat:
Oo fajnie. Właśnie czytam Factfulness. Kradnę Fridę na następny kwartał
__________________
„Kocham luksus. A luksus polega nie na bogactwie i ornamentach, ale na braku wulgarności.” Coco Chanel Wyzwanie czytelnicze 2019 |
|
2019-06-28, 08:47 | #563 | |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2009-06
Wiadomości: 915
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Cytat:
|
|
2019-06-28, 09:07 | #564 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 4 378
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Moje podsumowanie:
13. Bestseller: Służące do wszystkiego, J. Kuciel-Frydryszak. O polskich przedwojennych służących. Zaskakująca i wciągająca. 19. Krótki tytuł: Ania, G. Kubicki, M. Drzewiecki. Biografia Anny Przybylskiej. Wciągająca, niezbyt wybitna, trochę stronnicza. 24. W białej okładce: Błoto słodsze niż miód, M. Rejmer Fantastyczna opowieść o komunizmie w Albanii. Poruszająca i szokująca. To będzie dla mnie chyba zaskoczenie roku, że komunizm w Albanii przybierał aż takie wymiary. 20. Książka budząca grozę (która nami wstrząsnęła): Czarnobylska modlitwa. Kronika przyszłości, S. Aleksijewicz. Absolutnie fantastyczny reportaż. Nie mogłam spać, nie mogłam jeść, po prostu czytałam. Uwielbiam tę autorkę. Dorwałam jeszcze przed obejrzeniem serialu HBO, dzięki temu wydaje mi się, że mogłam go przeżyć jeszcze głębiej. 3. Wydana w 2019 roku: Niewidzialna ręka, M. Wasielewski. Historia Macieja Zimińskiego, twórcy m.in. Teleranka i Piątków z Pankracym. Powojenna Polska, 2 miliony dzieci, 10 milionów dobrych uczynków. Wyłam jak bóbr. 17. Literatura bałkańska: Oby cię matka urodziła, V. Rudan. O trudnych relacjach z matką. Poruszyła mnie ta książka, ale nie zszokowała. Będę o niej myśleć jeszcze długo. 28. O relacjach w małżeństwie: Piękna młoda żona, T. Wieringa. Mini powieść, skondensowana historia małżeństwa które dzieli spora różnica wieku, a ich relację jeszcze dodatkowo komplikuje pojawienie się dziecka. Ciekawy rys psychologiczny faceta w średnim wieku.
__________________
„Kocham luksus. A luksus polega nie na bogactwie i ornamentach, ale na braku wulgarności.” Coco Chanel Wyzwanie czytelnicze 2019 Edytowane przez voice_of_silence Czas edycji: 2019-07-01 o 17:04 |
2019-06-28, 15:56 | #565 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2010-08
Wiadomości: 195
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Podsumowanie za II kwartał – 6 książek, po dodaniu do 22 z I kwartału daje razem 28/29:
3. Książka wydana w 2019 roku – „Czas poza czasem” Philip. K. Dick (nie wiedziałam jak podejść do tego punktu, bo niektóre książki są wydawane w różnych wersjach w różnych latach, ale mój egzemplarz jest wydaniem tegorocznym – wydanie 4 tej książki) 5. Tytuł lub treść nawiązuje do wątków słowiańskich/mitologii/pogańskich wierzeń – „Mity skandynawskie” Roger Lancelyn Green 15. Autor jest nie tylko pisarzem – „Nikt nie widział, nikt nie słyszał…” M. Warda 18. Pamiętnik lub dziennik – „Dzienniki kołymskie” J. Hugo-Bader 20. Książka budząca grozę – „Zew Cthulhu” H. P. Lovecraft 25. Popularnonaukowa – „Krótka historia czasu” S. Hawking Edytowane przez Kolczatkowa Czas edycji: 2019-06-28 o 15:58 |
2019-06-28, 18:41 | #566 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2005-09
Lokalizacja: z domku :)
Wiadomości: 9 691
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Moje podsumowanie II kwartału: 4 książki
3.Wydana w 2019 roku: Edyta Swietek "Nowe czasy. Przemina smutne dni" 6.Na tropie zbrodni: Agnieszka Olejnik " Mów szeptem " 13.Bestseller: T. Adams " Bezbronne" 15. Autor jest nie tylko pisarzem: Monika A. Oleksa " Tylko morze zapamięta " Wysłane z mojego SM-T113 przy użyciu Tapatalka
__________________
|
2019-06-29, 08:25 | #567 | ||
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-03
Wiadomości: 3 474
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Cytat:
Są dostępne e-booki w ramach abonamentu na stronie L., tak na niego trafiłam. Czytam właśnie pierwszą jego powieść Cytat:
Lovecraft mocny, czytałam dawno i byłam pod większym wrażeniem niż po opowiadaniach E. A. Poe. Edytowane przez 95b84f0cb57718c1b68287b1ccb1b977c909159a_5f790273693ad Czas edycji: 2019-06-29 o 08:32 |
||
2019-06-29, 12:46 | #568 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-11
Lokalizacja: Wrocław
Wiadomości: 5 114
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
Kwiecień
12. John Grisham „Czas zabijania(nr 15 Autor jest nie tylko pisarzem) 13. Tess Gerritsen „Milcząca dziewczyna”(nr 24 Biała okładka) 14. Nora Roberts „Portret anioła”(nr 7 Akcja nie dzieje się w Europie) Czerwiec 15. Leila „Zmuszona do małżeństwa”(nr 20 Książka budząca grozę) Wszystkie moje opinie nt. przeczytanych książek na moim blogu Kwartał kończę z wynikiem 15/24. Mój numer na liście to 17 |
2019-06-29, 17:25 | #569 |
💑🐱📚👶
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
10. Odkryj na nowo książkę z dzieciństwa
36. Harry Potter i Kamień filozoficzny#1 - J.K. Rowling, 10/10 Powrót do czasów dzieciństwa Nie sądziłam, że ta seria może mnie jeszcze bardziej bawić, a jednak! Znów pokochałam Harry'ego, Rona i Hermionę, a także Hagrida, który rozczulił mnie tym, że chciał mieć własne zwierzątko Czyta się niezwykle szybko, są przygody, magiczne stworzenia, pierwsze lekcje w Hogwarcie i oczywiście, pierwsze starcie z Voldemortem. Nic tylko czytać 16/24 1/5 EDIT: I na razie z takim wynikiem kończę II kwartał: nr na liście 3, 17/29 przeczytanych książek do wyzwania Edytowane przez paula1456 Czas edycji: 2019-06-30 o 18:29 |
2019-06-30, 20:03 | #570 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2018-12
Wiadomości: 325
|
Dot.: Wizażowe wyzwanie czytelnicze 2019
21. Dowolna książka autora, który otrzymał nagrodę Nike
"Ciemno, prawie noc" Joanna Bator 23. Akcja dzieje się latem "Tamtego lata na Sycylii" Marlena de Blasi 28. Książka, której akcja skupia się na relacjach w małżeństwie/związku "Droga do szczęścia" Richard Yates Moje podsumowanie: 15/29. |
Nowe wątki na forum Kultura(lnie) |
|
Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 05:04.