Studia magisterskie - tak czy nie? - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Intymnie

Notka

Intymnie Forum intymnie, to wyjątkowe miejsce, w którym podzielisz się emocjami, uczuciami, związkami oraz uzyskasz wsparcie i porady społeczności.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2023-05-18, 10:40   #1
Miss_Suze
(=^‥^=)
 
Avatar Miss_Suze
 
Zarejestrowany: 2021-08
Lokalizacja: polsza
Wiadomości: 2 575

Studia magisterskie - tak czy nie?


Hej, na wstępie proszę moderatora o nie przenoszenie tego wątku. Na kategorii 'szkoła' nie ma wcale ruchu, a zresztą moje rozterki można podpiąć pod życiowe też

Prawdopodobnie obronię się w tym lipcu. Stąd mam dylemat z magisterką. Pierwsze pytanie: czy na nie iść. Drugie: na jakich zasadach. Decyzję chciałabym podjąć teraz, bo robienie sobie roku przerwy wg mnie nie ma sensu, żeby potem wrócić na studia.

Na początek rozważania: czy warto iść na magisterkę?

Studiuję finanse i rachunkowość. W moich ostatecznych planach życiowych mam plan mieć swoje własne biuro rachunkowe. Na razie przez parę lat chcę zdobywać więcej doświadczenia u kogoś (już jakieś mam, bo pracowałam w BR i miałam staż w państwowej instytucji na wydziale związanym z rachunkowością). Jeszcze mam zrobiony 1 stopień kursu SKwP i chcę też zrobić drugi. Wydaje mi się, że magisterka nie daje mi żadnych realnych uprawnień. ALE. Mam wrażenie, że pracodawcy lepiej by patrzeli na mgr, jest szansa nieco wyższych zarobków, do tego nie wiem co będzie za x lat, bo przepisy mogą się zmienić i jednak ten mgr będzie do czegoś potrzebny. Do tego jeszcze dochodzi kwestia moich ambicji. Rodzina i mój partner twierdzą, że powinnam iść. Z kolei mój jeden przyjaciel twierdzi, że to strata czasu i nerwów, że to do niczego mi nie jest potrzebne. Tylko on pracuje w IT, więc może on patrzy z perspektywy swojej branży.

Kolejne rozważenie: jak już robić, to na jakich zasadach?