|
Notka |
|
Praca i biznes W tym miejscu rozmawiamy o pracy i biznesie. Jeśli szukasz pracy, planujesz ją zmienić lub prowadzisz własny biznes, to miejsce jest dla ciebie. |
![]() |
|
Narzędzia |
![]() |
#1 |
Przyczajenie
Zarejestrowany: 2016-07
Wiadomości: 4
|
![]() Czy da radę zwrócić telefon do lombardu???
Witam. Przedwczoraj zakupiłam telefon Alcatel onetouch pop C7 w "loombardzie" za 200 zł. Z panem sprzedającym przejrzałam telefon: jest porysowany, pokazał mi, że bateria musi mieć jakąś podkładkę bo inaczej się nie trzyma, wejście słuchawkowe działa, można dzwonić, ogólnie jest do użytku. Zapytałam, czy nie ma innych telefonów w granicy 100-200 zł i powiedział, że sprawnych nie ma. (Dzisiaj weszłam na stronę internetową tego loombardu i okazało się, że są dostępne tańsze telefony, co mnie poirytowało). JESTEM NIEPEŁNOLETNIA i byłam nieco zestresowana sytuacją. Dał mi dwie kartki do podpisania, zrobiłam to szybko, nawet nie wiem, co na nich było i zapłaciłam na sucho za telefon- bez ładowarki, opakowania, a on się uśmiechnął. ;-; Ten zakup to był duży, nieprzemyślany błąd. Okazalo się, że telefon się zacina, a bateria trzyma pół dnia przy znikomym używaniu. Bardzo na tym straciłam. W regulaminie firmy można wyczytać:
"Rękojmia udzielana przez sprzedawcę konsumentom 1. Konsument może na zakupiony Przedmiot złożyć reklamację z tytułu rękojmi, według zasad wskazanych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w tym w ustawie Kodeks cywilny. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność unormowaną w szczególności w przepisach art. 556 oraz art. 5561-5563. 2. Sprzedawca odpowiada względem Konsumenta, jeżeli przedmiot kupiony przez Konsumenta ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), o której kupujący nie został poinformowany przy realizacji zamówienia. 3. Rzecz sprzedana nie ma wady fizycznej między innymi w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy, o ile instrukcja taka została dołączona do rzeczy. Sprzedawca nie oferuje usługi montażu i uruchomienia Przedmiotów. 4. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili wydania przesyłki Konsumentowi lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w chwili wydania, a o których kupujący nie został poinformowany przy realizacji zamówienia. 5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy konsumentowi, z zastrzeżeniem § 4 pkt 3. Konsument może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, o ile gwarancja taka została udzielona. 6. W celu wszczęcia procedury reklamacyjnej Konsument powinien w oparciu o przygotowane do tego celu formularze: - podać dane umożliwiające jego identyfikację oraz identyfikację przedmiotu i daty jego sprzedaży, a także datę wejścia w posiadanie danej rzeczy, - powiadomić o tym Sprzedawcę, tylko i wyłącznie na adres punktu dokonującego sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej lub pisemnie, oraz opisać stwierdzoną wadę oraz wskazać z którego z przysługujących mu uprawnień chce on skorzystać. - umożliwić sprzedawcy zbadanie rzeczy według przepisów powszechnie obowiązującego prawa, - dostarczyć reklamowany przedmiot na swój koszt na adres Sprzedawcy, 7. Sprzedawca rozpatruje tak złożoną reklamację i powiadamia Konsumenta o wyniku jej rozpatrzenia i dalszym trybie postępowania zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w szczególności z kodeksem cywilnym. Konsument może, skorzystać z formularza reklamacyjnego, dostępnego pod adresem http://www.loombard.pl/firma/regulamin/" CZY JEST MOŻLIWOŚĆ ODZYSKANIA MOICH PIENIĘDZY? Posiadam jedynie paragon. Co innego mogę zrobić, jeżeli nie ma takiej opcji? ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
Narzędzia | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 16:53.