|
Notka |
|
Forum plotkowe Zapraszamy do plotkowania. Na forum plotkowym nie musisz się trzymać tematyki urodowej. Tutaj porozmawiasz o wszystkim co cię interesuje, denerwuje i zadziwia. |
![]() |
|
Narzędzia |
![]() |
#1 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-03
Wiadomości: 3 143
|
![]() Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
Mam pewien problem. Już mi nerwy zaczynają puszczać, ponieważ nie wiem jak się z nim uporać. Czy ktoś może wie jak z tego wybrnąć i jakie są przepisy?
Otóż jakiś czas temu zepsuł mi się telefon komórkowy. Przestał czytać kartę sim. Oczywiście jest na gwarancji, więc zaniosłam go do sklepu, w którym go kupiłam. Oczywiście telefon przyjeli, powiedzieli, że oddadzą go do serwisu NOKIA (bo to tej firmy mam telefon). Mają czas na naprawę (z tego co słyszałam) 2 tygodnie. Już czekam miesiąc, a sprzedawczy ze sklepu wodzą mnie za nos i zasłaniają się jakimiś bzdurami. Niestety nie znam się totalnie na przepisach i nie potrafię ich znaleźć. Ile czasu (USTAWOWO) mają na naprawienie telefonu? Po jakim czasie należy mi się nowy telefon? Podobno jest jakaś ustawa, która to reguluje (z tego co słyszałam, jeżeli nie naprawią w ciągu 2 tyg. telefonum to muszą mi dać nowy). Jak to wyszystko wyegzekwować ![]() Co zrobić, żeby oni wreszcie naprawili mi telefon? Dodam jeszcze, że z tego co widzę, oszukali mnie, bo kazali mi zapłacić za gwarancję 50zł (a teraz czytam, że gwarancja nie może się łączyć z dodatkową opłatą ![]() ![]() ![]()
__________________
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zakorzenienie
|
Dot.: Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
Miałam podobne przeprawy z meblami, które dostarczo nam w kawalkach (jedna ścianka byla zmiażdżona) i powiedziano nam, że jak chcemy, to możemy sobie kupić nowe części. Mąz poszedł do rzecznika praw konsumenta, ten wystosował uprzejmy, aczkolwiek rzeczowy list ze wskazaniem na odpowiednie paragrafy... i nagle sie okazało, że zapraszaja nas po odbiór części do wymiany, oczywiście za darmo. Radzę Ci zrobić to samo i udac się do rzecznika, bo sama możesz nic nie wskórać.
__________________
Wymiana -lakiery do paznokci (OPI, MySecret, LA Colors, Sinful Colors, Revlon, Essence) oraz perfumy (Voile d'Ambre YR, Cedre SL) https://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=229655 |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-03
Wiadomości: 3 143
|
Dot.: Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
Cytat:
![]()
__________________
|
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Zakorzenienie
|
Dot.: Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
http://prawo.money.pl/aktualnosci/wi...,0,300637.html
Tutaj masz linka, możesz sobie wyszukac rzecznika najbliżej Twojego miejsca zamieszkania. ![]()
__________________
Wymiana -lakiery do paznokci (OPI, MySecret, LA Colors, Sinful Colors, Revlon, Essence) oraz perfumy (Voile d'Ambre YR, Cedre SL) https://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=229655 |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-03
Wiadomości: 3 143
|
Dot.: Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
dziękuję bardzo
![]()
__________________
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2004-12
Wiadomości: 320
|
Dot.: Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
to jeszcze kilka słów ode mnie
![]() Cytat:
Cytat:
![]() ![]() Cytat:
Cytat:
i jeszcze na koniec - ja od siebie polecam także infolinię skp [stowarzyszenie konsumentów polskich skp.pl] - 0 800 800 008, którą obsługuje prawnik, udzielający, przynajmniej w moim przypadku, rzetelnych i konkretnych informacji, w przeciwieństwie do federacji konsumentów, gdzie pracująca tam osoba nie potrafiła się w ogóle ustosunkować do przedstawionej sprawy. póki co z żadnym konsumenckim rzecznikiem nie dane mi było porozmawiać ![]() ![]() |
||||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2005-07
Wiadomości: 11 126
|
Dot.: Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
kiniaczku mylisz się.
Mają obowiązek poinformować klienta i zapewnić mu telefon zastępczy na czas naprawy. Wiadomo- czasem musza wysłać tel na drugi koniec polski, bo tam jest serwis, ale klient ma prawo o tym wiedzieć. Powyżej 2 napraw masz prawo do nowego aparatu. Za naprawę telefonu na gwarancji się nie płaci! Chyba, że wrzuciłaś go do rosołu, tym samym usterka wynikła ewidentnie z Twojej winy. Do tego płaci się przy odbiorze, a nie "z góry" za nie wiadomo co. Również radzę przespacerować się do rzecznika praw konsumenta, lub radcy prawnego, przy Sądzie. Najpierw jednak pewnie sama postraszyłabym ich trochę.
__________________
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||||
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-03
Wiadomości: 3 143
|
Dot.: Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
Cytat:
Cytat:
![]() ![]() Cytat:
![]() ![]() ![]() Cytat:
![]() Cytat:
Cytat:
![]() Cytat:
Co jakiś czas nie czytał karty sim, ale po wyłączeniu działał normalnie, aż w końcu przestał czytac ją totalnie ![]() ![]()
__________________
|
|||||||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||||
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2004-12
Wiadomości: 320
|
Dot.: Gwarancja=reklamacja - pomóżcie! kto zna przepisy?
Cytat:
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
![]() a dwa, że za samą w sobie gwarancję się nie płaci, owszem, ale mogą od niej pobrać opłatę za dajmy na to wysyłkę do serwisu i z powrotem. w tym jednak przypadku opłata była za przedłużenie gwarancji o 2 lata, a nie za naprawę przedmiotu, zatem wszystko wydaje się w porządku. Cytat:
Cytat:
Cytat:
![]() i jeszcze pytanie, jak dawno kupowałaś telefon? i kontaktowałaś się już może z rzecznikiem, jeśli tak, co doradził? |
|||||||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
Narzędzia | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 22:19.