|
Notka |
|
Szkoła i edukacja Szkoła i edukacja, to forum dla osób, które chcą się uczyć. Tu dowiesz się wszystkiego o szkołach, uczelniach, kursach. Na forum NIE odrabiamy prac domowych! |
![]() |
|
Narzędzia |
![]() |
#1 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2010-07
Wiadomości: 77
|
Nadmiernie ambitny
Hej,
Może ktoś z Was orientuje się jakie zajęcia pedagogiczne/psychologiczne można poprowadzić z dzieckiem nadmiernie ambitnym (które niekoniecznie jest na tyle zdolne, na ile by chciało) w wieku gimnazjalnym? Albo macie jakieś odnośniki do stron/ książek gdzie mogę znaleźć jakieś przykłady? Szperałam sporo w necie i nic konkretnego nie mogę znaleźć. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-01
Wiadomości: 6 282
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
Cytat:
Od siebie tylko dodam, że o ile dziecko się nie wpędza swoją nadmierną ambicją w stany nerwicowe/depresyjne, to nie wiem, czy trzeba się tak palić, żeby to zmienić. Osobiście znam osobę, która wyjściowo nie była bardzo zdolna, ale zarazem chorobliwie ambitna. Uczyła się chyba dwa, trzy razy więcej od reszty dobrych osób z klasy, była raczej w średniej klasowej, ale nigdy w czołówce. Przeżywała bardzo wszystkie niepowodzenia, ale napędzały ją do działania. I dla mnie jest przykładem, że przy wielkim uporze można nawet przy wyjściowych nieoszałamiających zdolnościach dojść do celu (w przypadku tej osoby były to bardzo dobre, prestiżowe studia, na które nie dostało się wiele bardziej uzdolnionych osób z mojej klasy). |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2014-03
Wiadomości: 977
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
Raczej sama powinnaś rozmawiać z dzieckiem, jest juz w takim wieku że powinno zrozumieć.
__________________
Facet jest jak burak cukrowy co z tego że słodki jak i tak burak http://jzabawa11.blogspot.com/ |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Wtajemniczenie
Zarejestrowany: 2009-02
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 2 691
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
Cytat:
__________________
!Me encanta espanol! ![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-01
Wiadomości: 6 282
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
Cytat:
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2010-07
Wiadomości: 77
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
na zajęciach każdemu dała przykład dziecka z innym problemem i mamy zrobić analizę przypadku. ja dostałam gimnazjalistkę (3klasa). Jest dosyć zdolna z przedmiotów takich jak biologia, chemia, geografia, ale gorzej jej idzie np. z polskim, językami obcymi, historią- typowo humanistycznymi przedmiotami. Ona nie jest jakaś ograniczona, po prostu z tych innych przedmiotów nie jest tak dobra jak by chciała. A jej ambicja wyraża się w tym, że za wszelką cenę chce być dobra we wszystkim, najlepsza w klasie (ubolewa nad tym, że ciągle jest na 3 miejscu w klasie, a nie na 1). Myślę, że to też trochę presja rodziców, którzy ciągle porównują ją ze starszą siostrą. Obie dziewczyny zostały adoptowane, nie są siostrami. Ta starsza jest już po studiach. W każdym razie rodzice porównują ją z tą starszą, że tamta już tyle osiągnęła, bo studia, praca, itp.
Moja prowadząca zajęcia dała nam tylko taki opis i na podstawie tego mamy jej napisać jakie zajęcia terapeutyczne można z kimś takim poprowadzić. Żadnych wskazówek, nic. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-01
Wiadomości: 6 282
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
Cytat:
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Najlepsze Promocje i WyprzedaĹźe
![]() |
#8 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2014-05
Wiadomości: 37
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
Szczerze powiedziawszy, warto takiemu dziecku pewne kwestie wytłumaczyć. Poza tym - czy jej metody nauki są odpowiednio dobre? Znam osoby, które zakuwały w liceum do wieczora, wstawały nad ranem, a i tak były przeciętne, a co najgorsze - przekonane o swojej "ponadprzeciętnośći". Myślę, że czasami warto powiedzieć komuś wprost, że jego predyspozycje nie obejmują konkretnych dziedzin. Jest to przykra prawda, jednak zazwyczaj tego typu dzieci po prostu nigdy czegoś takiego nie usłyszały. Najczęściej są to osoby, które mogą mieć oceny cząstkowe wyższe od zdolniejszych rówieśników, jednak słabiej wypadające na egzaminach końcowych (wtedy zazwyczaj mówią, że "to nie ich wina, że egzamin był trudny"). Można również pokazać jej odpowiednie metody zapamiętywania oraz zachęcić do innego podejścia w stosunku do instytucji, jaką jest szkoła. Wtedy warto przypomnieć, że uczy się dla siebie (chociaż to akurat chyba każdy rodzic powtarza) i zachęcić do zajmowania się tym, co sama uzna za interesujące (niekoniecznie muszą być to rzeczy objęte podstawą programową). Niestety w dużej mierze winny jest system - od samego początku słyszy się o tym, jak to trzeba mieć dobre oceny (nie "rozległą wiedzę", tylko "dobre oceny"), co prowadzi do tego że spora część uczniów (nawet tych zdolniejszych) uczy się wyłącznie dla instytucji, natomiast nie posiada szczególnych zainteresowań. Często wiedza przyswajana jest na ostatnią chwilę przed zapowiedzianą formą jej sprawdzania - czy o to naprawdę powinno chodzić?
Podsumowując, myślę, że w przypadku, który opisałaś powinno się:
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2012-08
Wiadomości: 1 284
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
Cytat:
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2010-01
Wiadomości: 6 282
|
Dot.: Nadmiernie ambitny
[1=835313362e9486e3c9442f0 8647b1f88dd16e422_65652de 798c50;46741591]Tak tak tak
![]() W praktyce mojej mamy to zwykle wygląda tak: [Rodzic] - No bo wie pani, ja jej mówię, że ta czwórka to dobra ocena, ale jakby się tak trochę bardziej postarała, to by miała pewnie 5. [Psycholog] - To proszę sobie wyobrazić sytuację, że pani usmaży kotlety, a mąż powie ,,No, całkiem dobre te kotlety, ale wiesz, myślę, że jakbyś chciała to mogłabyś zrobić lepsze" (kotara opada, zwykle wtedy rodzica nachodzi olśnienie; jest też męska wersja o kładzeniu kafelków ![]() + poza tym, skoro dziewczyna ogarnięta, to pogadać z nią trochę o neurobiologii i wyjaśnić, że dość często jest tak, że pewne ośrodki (w jej przypadku np.myślenia matematycznego) rozwijają się lepiej od np. językowych. I że lepiej być uzdolnionym w jednej, konkretnej dziedzinie, niż próbować łapać wszystkie sroki za ogon, tutaj wspomnieć o znajomej, która była dobra ze wszystkiego, tak bardzo, że nie umiała dokonać wyboru i nie skończyła tak dobrze, jak mogło się zapowiadać. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 20:00.