|
Notka |
|
Forum plotkowe Zapraszamy do plotkowania. Na forum plotkowym nie musisz się trzymać tematyki urodowej. Tutaj porozmawiasz o wszystkim co cię interesuje, denerwuje i zadziwia. |
![]() |
|
Narzędzia |
![]() |
#1 |
Raczkowanie
|
REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
Witam,
chciałabym pisząc ten post przede wszystkim ostrzec przed kupowaniem biżuterii w salonach YES no chyba że macie 100% pewność że jest bez wad. Kupiłam złote kolczyki, cena koło 1000 zł, salon Tarnów Genmini. Byłam wtedy w ciąży, mało w nich chodziłam, po rozwiązaniu i okresie kiedy więcej siedziałam w domku z Córeczką wróciłam do pracy i częściej chciałam je zakłądać, okazało się że zapiecie jest wadliwe i cały czas mi spadały, w wyniku czego robiły się wgniecienia dodatkowo nosiłam je rzadko bo bałam się że je zgudbię w końcu postanowiłam je zareklamować, a że przeprowadziłam się do Wrocławia w tym czasie zareklamowałam je w tutejszym salonie YES Magnolia. Reklamacja została uznana i "fachowcy" naprawili mi kolczyki zginając je tak aby zapięcie trzymało, przez co kolczyki zrobiły się bardziej jajowate (wcześniej duże koła), oczywiście odmówiłam przyjęcia reklamacji ponieważ to nie było to co kupiłam. Znowu uznano mi reklamacje, wymiana na nowe, tylko że muszę wymienić je w salonie w Tarnowie! Na szczęście wybierałam się do Tarnowa ale tam w salonie nie uznano reklamacji z Wrocławia, tzn. mogłam wymienić ale na coś innego bo kolczyki te same kosztują teraz 1600 zł! Zarządałam zwrotu gotówki, czego mi również odmówiono. Reklamacja wróciła ponownie do Centrali, po kilka dniach zadzwoniła Pani z Centrali bardzo NIEMIŁA, potraktowała mnie jakbym była naciągaczką! Powiedziała że nie uznaje mojej reklamacji i nie zwrócą mi pieniędzy że wgniecenia to uszkodzenia mechaniczne. Owszem tylko że przypomniałam jej że powstały w wyniku niesolidnego zapięcia. Ona na to że mają prawdziwych fachowców, tych co zgieli mi kolczyki naprawiając w ten sposób zapięcia, o czym jej nadmieniłam, ale Pani w bardzo niemiły sposób zakończyła rozmowę. Zadzwoniłam do sklepu, ten twierdzi że nia ma jeszcze wyników reklamacji, że niby inwentaryzacja, i tak zbywa mnie od 3 dni. W końcu wczoraj, powiedziałam że już do mnie dzwonili i że jest odmowa więc chciałabym wiedzieć że mają takie kolczyki na stanie żeby mi wymienić, Pani na to że tak ale że muszę DOPŁACIĆ różnice, co oczywiście jest niezgodne z prawem, aby się upewnić kontaktowałam się z prawnikem Federacji Konsumentów i według ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedający uznając reklamację musi zapewnić NIEODPŁATNĄ naprawę lub wymianę na nowy towar (art. 8). Przepraszam za przydługiego posta ale po prostu jest to oburzające, kupiłam tam parę rzeczy, w tym niestety obrączki ślubne i strasznie żałuje bo traktowana jestem jak naciągaczka.
__________________
Najpiękniejsze są wspomnienie, które ma się jeszcze przed sobą... ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2007-11
Wiadomości: 7 346
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
Cytat:
__________________
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2008-07
Lokalizacja: dom
Wiadomości: 3 687
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
Podpisuje się rękami i nogami pod powyższym postem. Nastraszenie sądem i rzecznikiem praw konsumenta działa prawie że natychmiast. Takie suche straszenie paragrafami, pod tytułem 'to jest niezgodne bla bla' nie robi na nich wrażenia, ale sąd owszem.
__________________
Jest git ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-05
Wiadomości: 32 059
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
Skoro kolczyki obejmuje gwarancja to nie mogą Ci powiedzieć "nie wymienimy, bo teraz kosztują 600zł więcej"
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2009-08
Lokalizacja: ŚwinkaMorska/Kraków
Wiadomości: 1 360
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
Dziewczyny mają rację - udaj się do prawnika/konsultanta UIKOKu, postrasz firmę sądem.
[Niemniej - sama przyznałaś, że kolczyki spadały i robiły się w nich wgniecenia/uszkodzenia, a Ty nadal w nich chodziłaś i dopuszczałaś, żeby nadal spadały...? Uznali Ci pierwszą reklamację i zniszczyli biżuterię, tym sami sobie strzelili w stopę, jednak ja nie rozumiem, jak można mieć coś (zwłaszcza tak drogiego) i w razie wykrycia wady, nie zgłosić reklamacji, tylko nadal używać i dopuszczać do uszkodzeń (to tak, jak 'odkryć' dziurę w bucie i nadal w nim chodzić po śniegu i deszczu, dopuszczać do zawilgnięcia w środku...).] |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Raczkowanie
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
O swoje prawa będę walczyc, straszyłam już ich rzecznikiem ale się nie boją.
Ja miałam je na sobie tylko kilka razy i na początku nie zauważyłam wgniecień. Później myślałam też że są z mojej winy, ale jak notorycznie zapięcie zacząło się rozpinac stwierdziłam że jednak te wgniecienia nie są z mojej winy a przez to że zapięcie się rozpina i kolczyki spadają. Wtedy przestałam je nosic. Na forum napisałam tylko aby otrzec przed tym salonem i tą firmą. pozdrawiam
__________________
Najpiękniejsze są wspomnienie, które ma się jeszcze przed sobą... ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2013-05
Wiadomości: 376
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
Ja miałam podobny problem tyle, że w sklepie Salomon. Kasę odzyskałam. Co zrobić?
Napisz im ładnego maila lub najlepiej list polecony z potwierdzeniem odbioru, w którym powołasz się na odpowiednie artykuły z ustawy konsumenckiej (reklamuj z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie z tytułu gwarancji <!!!>). To, że towar podrożał nie obchodzi Cię-ustawa dokładnie mówi, że sprzedawca ma obowiązek wymienić towar na nowy nawet jeśli w tej chwili jest droższy. Powołaj się na to, że chciałaś naprawy towaru, jednak sklep nie zdołał zadośćuczynić Twojemu żądaniu w odpowiednim czasie-dlatego żądasz zwrotu gotówki. Wada kolczyków jest istotna. Kupowałaś koła, a nie jaja. Kupowałaś kolczyki ZAPINAJĄCE SIĘ. Sprzedawca nie zdołał naprawić wady. W tej chwili musi zwrócić pieniądze. Jeśli będziesz chciała, to możesz ubiegać się o zwrot kosztów dostarczenia przedmiotu do reklamacji, gdyż sprzedawca musi ją wykonać nieodpłatnie, a także pokryć wszelkie koszty dostarczenia produktu, ponownego zamontowania itp.,itd. Poproś o ustosunkowanie się NA PIŚMIE w ciągu np. 10 dni kalendarzowych. Jeśli zdecydują nie zwrócić pieniędzy w tym samym liście poproś, żeby w takim wypadku zgodzili się na polubowny sąd konsumencki (nie musisz za to nic płacić). W innym wypadku zagroź sądem i dodatkowymi kosztami, które ich czekają: koszty ekspertyzy sądowej, rzeczoznawcy itp. Możesz zaproponować, że jeśli zwrócą Ci gotówkę to odstąpisz od żądania kosztów związanych z dostarczeniem przedmiotu do sklepu. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Przyczajenie
Zarejestrowany: 2013-02
Wiadomości: 2
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
odnośnie reklamacji i praw konsumenta z nimi związanych polecam wpis jednej z blogerek pt. PORADNIK ŚWIADOMEGO KONSUMENTA naprawdę super porady bez dyrdymałów i pierdół
http://paniaga.blogspot.com/2013/01/...onsumenta.html |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Przyczajenie
Zarejestrowany: 2015-12
Wiadomości: 1
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
Cytat:
|
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-05
Wiadomości: 32 059
|
Dot.: REKLAMACJA BIŻUTERII prawa konsumenta!!
Gdybyś odwołanie złożyła przy pomocy rzecznika wraz z ekspertyza niezależnego Złotnika + napisała post na Facebooku to na pewno zwróciliby Ci pieniądze
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 14:51.