| 
 | |||||||
| Notka |  | 
| Gry Forum gry, to przestrzeń do zabawy grami słownymi, internetowymi, łamigłówkami i wszystkim, co pozwala zabić nudę. Dołącz i baw się dobrze. | 
|  | 
|  | Narzędzia | 
|  2011-10-11, 09:44 | #1 | 
| Przyczajenie Zarejestrowany: 2010-08 
					Wiadomości: 17
				 | nauka literek i cyferek
			
			hej, szukam pomocy dydaktycznych dla małego szkraba do nauki literek i cyferek, z czego korzystacie albo czy znacie jakieś ciekawe i zajmujące zabawki, pomoce dydaktyczne?
		
		 | 
|     |   | 
|  2011-10-18, 21:59 | #2 | 
| Zadomowienie Zarejestrowany: 2010-06 
					Wiadomości: 1 532
				 | 
				
				
				Dot.: nauka literek i cyferek
				
			 
			
			Moj szkrab niedawno skonczyl pol roczku, wiec wszystko na niego dopiero czeka.... bo mam juz troche zachomikowane   Ja sama plynnie czytalam w wieku 3, 5 roku i troszke po cichu licze, ze i mojemu potomkowi sie uda  Na razie bawi sie na macie piankowej puzzlowej z literkami i liczbami, baraszkuje na niej, a takze wyjmuje literki czy liczby i obgryza  Jak bedzie starszy, to bedziemy sobie ukladac te puzzle, najpierw zaczniemy od odnajdywania do jakiego kawalka pasuje dana literka czy liczba, a potem moze bedziemy budowac jakies slowa czy liczyc. Nie wiem, czy kojarzysz taka mate, generalnie super sprawa  Czekaja tez na niego drewniane klocki z literkami (ja wlasnie nauczylam sie na tego typu klockach, poznalam na nich literki, a potem laczylam w wyrazy, poczawszy od dwu i trzyliterowych), fajne kolorowe domino, drewniane puzzle, no i oczywiscie przerozne ksiazeczki. Na razie dostal dwie stosownie do swojego poziomu  Sa tez fajne zeszyciki z roznymi zadaniami, ja takie uwielbialam, np. teraz wyszla Teczka Dwulatka. Sa tez rozne takie dla trzylatka i starszych. Tak samo jak kolorowanki, gdzie sa liczby czy literki. Moja mama bawila sie tez ze mna w taka zabawe, ze na spacerze wyszukiwalam rozne literki. Zwlaszcza entuzjazm wielki u mnie wywolywala wielka litera A na przystankach autobusowych. Co wyjdzie w praktyce z moim synowcem - czas pokaze   
				__________________ | 
|     |   | 
|  2011-10-28, 11:12 | #3 | 
| Przyczajenie Zarejestrowany: 2011-03 
					Wiadomości: 11
				 | 
				
				
				Dot.: nauka literek i cyferek
				
			 
			
			proste rozwiazania sa najlepsze, sa takie gry edukacyjne z adamigo "poznaje cyferki" i "poznaje literki", sprawdz sobie i mysle ze o to ci chodzilo, a wiem ze sa pomocne bo widzialam takie u siostry i jej szkraba
		
		 | 
|     |   | 
|  2011-11-06, 19:20 | #4 | 
| Zadomowienie Zarejestrowany: 2010-06 
					Wiadomości: 1 532
				 | 
				
				
				Dot.: nauka literek i cyferek
				
			 
			
			polecam tez tez artykul nauka czytania bez stresowania poniewaz art zawieral lokowanie produktu moze zacytuje po prostu fragment: Wprowadzenie w świat liter i głosek rozpoczęłam w grupie dzieci 3 - letnich. Wielu osobom wydaje się to za wcześnie, ale potencjał intelektualny dzieci ciągle mnie zadziwia pokonywaniem granic, które my dorośli wyznaczamy. Dzieci żyją w świecie głosek, dorośli w świecie liter, niby oba światy sobie bliskie, a jednak całkiem odmienne. Rozpoczęliśmy naszą przygodę z nauką czytania od wprowadzenia klocków (...). Są to klocki, które zawierają cztery warianty każdej litery: wielką pisaną i drukowaną oraz małą pisaną i drukowaną. (...) Na początku dzieci uczą się przez budowanie z klocków wież, garaży, zamków. Zawsze jednak trzeba pamiętać, aby zielona,,trawka" (tak mówią dzieci na ten pasek) była na dole, po to by utrwalić wzrokowo prawidłowy kształt litery. W trakcie tych zabaw dzieci wielokrotnie zadają pytanie: jaka to litera ? Trzeba zaspokoić ich naturalną ciekawość i wiązać litery z głoskami w sposób prawidłowy. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak jest to ważne. Prawidłowe wybrzmiewanie głosek jest podstawą procesu syntezy i analizy ! ! ! Nazywając litery podajemy dziecku prawidłowe brzmienie głoski - chodzi o taki sposób realizacji, aby spółgłoskom nie dodawać y. Tak więc, nie wymawiamy ty, dy, ky - tylko krótko t, d, k; aby dziecko nie głoskowało potem: ty - a - ty - a, my - a my - a ; Nie dziwmy się też dzieciom, że nie potrafią złożyć wyrazu (dokonać syntezy) jeśli usłyszą: ly - a - ly - a. Bo to co słyszą to lyalya a taki wyraz w ich słowniku nie występuje. Na tym etapie pracy nie wymagamy od dziecka, aby pamiętało jak się nazywa każda litera - to byłoby nie realne. Uczymy dzieci wyszukiwania takich samych liter i wychwytywania różnic między literami (cech dystynktywnych). Oczywiście wszystko odbywa się w zabawie np. przyjechał pociąg i krasnoludki pakują do wagonów takie same litery; na wagonikach przyczepiamy karteczki z literami i prosimy dzieci aby pomogły w wyszukiwaniu prawidłowych liter. Wielokrotnie nazywamy każdą z nich zwracając uwagę, że czasem litery różnią się tylko malutkim znaczkiem np. e i ę a nazywają się inaczej. Prosimy dzieci aby powiedziały jak ta litera,,ma na imię". W ten sposób w trakcie zabawy dzieci wiążą kształt litery z głoską. W tej metodzie dzieci poznają litery na tle całego alfabetu, a zwrócenie uwagi na różnice w kształcie liter powoduje, że dużo rzadziej są one mylone. Edytowane przez trawa_morska Czas edycji: 2011-11-06 o 20:43 | 
|     |   | 
|  | 
|  Nowe wątki na forum Gry | 
|  | 
 
 
 
	| Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
| Narzędzia | |
| 
 | 
 | 
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 06:34.
 
                


 
  
 
