reklamacja na allegro - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Forum plotkowe

Notka

Forum plotkowe Zapraszamy do plotkowania. Na forum plotkowym nie musisz się trzymać tematyki urodowej. Tutaj porozmawiasz o wszystkim co cię interesuje, denerwuje i zadziwia.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2012-04-21, 15:06   #1
shena12
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2012-04
Wiadomości: 80

reklamacja na allegro


dziewczyny jak wygląda reklamacja jeśli towar był poczęści niezgodny z opisem? gdyż nie było uwzględnione iż spodnie były zwężane?
1.kto ponosi koszta wysyłki odesłanego towaru
2.na jakiej zasadzie odbywa się procedura wysyłki spodni czyli( za pobraniem, czy listem priorytetowym)
3.w jakim czasie od otrzymania przesyłki, sprzedający (osoba prywatna) m a czas na oddanie pieniędzy.
Dziękuję ślicznie za każdą odpowiedź
shena12 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2012-04-22, 12:41   #2
ksantypa7
Rozeznanie
 
Avatar ksantypa7
 
Zarejestrowany: 2012-02
Lokalizacja: Łódź
Wiadomości: 551
Dot.: reklamacja na allegro

Cytat:
Napisane przez shena12 Pokaż wiadomość
dziewczyny jak wygląda reklamacja jeśli towar był poczęści niezgodny z opisem? gdyż nie było uwzględnione iż spodnie były zwężane?
1.kto ponosi koszta wysyłki odesłanego towaru
2.na jakiej zasadzie odbywa się procedura wysyłki spodni czyli( za pobraniem, czy listem priorytetowym)
3.w jakim czasie od otrzymania przesyłki, sprzedający (osoba prywatna) m a czas na oddanie pieniędzy.
Dziękuję ślicznie za każdą odpowiedź
Opiszę Ci moją sytuację, może Ci coś podpowie.
Kupiłam na Allegro torbę, używana, "bez wad", były 3 zdjęcia, niby wszystko ok . Licytacja, w opisie sprzedawcy info, że nie przyjmuje zwrotów. Torba przyszła b.szybko, niestety okazało się, że uszkodzona i nieudolnie naprawiana, usterka uniemożliwiała użytkowanie. Napisałam maila, sprzedawca stwierdził, że nie przyjmuje zwrotów. Po długiej korespondencji i poinformowaniu sprzedawcy że znam swoje prawa (w skrócie: niezgodność opisu z towarem można traktować jako próbę wyłudzenia i zgłosić na policję) sprzedawca zgodził się przyjąć torbę i oddać kasę. Towar wysłam na własny koszt (już mi się nie chciało użerać, za te kilka złotych, bardziej zależało na zwrocie 90pln za torbę), listem poleconym priorytetem, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Mailowo umówiłam się ze sprzedawcą, że odda kasę w ciągu 2 dni od odebrania torby. Przelew trafił na moje konto.
__________________
Przygarnę miniaturkę Neonatura Cocoon.

I'm Alive!....I'm Alive!......I'm Alive!
And I've got so much more that I want to do
Was it music?
Was it science that saved me?
Or the way that you prayed for me?
Yes either way I thank you, I'm alive
GM


ksantypa7 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2012-04-22, 12:58   #3
JanePanzram
Zakorzenienie
 
Avatar JanePanzram
 
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 5 479
Dot.: reklamacja na allegro

zwrot
służy do oddania przedmiotu, nie trzeba zbytnio przyczyny zwracania podawać - przedmiot ma być nieużywany, w opakowaniu producenckim i tak dalej. Masz na niego, jak się nie mylę, 10 dni.
O zwrot możesz się starać tylko od firmy + jeśli kupiłaś przez Kup Teraz.
Przy zwrocie - zwracane są koszta wyłącznie za przedmiot (tyle, ile wylicytowałaś), bez kosztów przesyłek.
reklamacja
Natomiast do przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji zobowiązani są wszyscy - firmy i osoby prywatne, bez wyjątków.
Reklamacja - jeśli będzie przyjęta, to sprzedający musi ci zwrócić za przedmiot i koszty przesyłek.
Jak nie przyjęta - to będziesz musiała wpłacić za odesłanie przedmiotu od sprzedającego do ciebie.

1. Ty
2. Odsyłasz poleconym. W żadnym razie za pobraniem - skąd sprzedajacy ma mieć pewność, że nie wysłałaś mu np. szmaty do podłogi w takiej przesyłce? Nie wysyła się za pobraniem.
3. Nie pamiętam przepisów - najlepiej o taką kwestię pytać się TUTAJ - na forum na allegro, bo tam są świetnie obcykani w takich kwestiach
Zdaje się, że w krótkim czasie.

Jeśli napisałaś do sprzedającej o problemie, a ona już na samym początku napisze ci, że żadnej reklamacji nie przyjmie - to radź się na forum allegro, bo wtedy sytuacja jest nieco skomplikowana.

EDIT
Widzę, że pytasz się rzeczowo, więc pewnie problemów z tym nie będzie, ale podpowiem ci jedną rzecz z zakresu 'know how' przy reklamacjach ubrań.
Ta branża - sprzedaż ubrań na aukcjach - sprawia pewne problemy sprzedającym. Są osoby, które kupują ubrania po to, by je raz założyć na imprezę i zaraz zwrócić. Są osoby opryskliwe i atakujące sprzedawców jakby uważały ich za złodziei. Mówiąc w skrócie: bycie sprzedawcą w takiej branży łączy się częstokroć z wieloma potyczkami, a też chamstwem ze strony ludzi.
W każdym razie, aby sobie maksymalnie ułatwić przejście przez proces reklamacji: bądź dla sprzedawcy miła, nie oskarżaj go z góry, nie wdawaj się w kłótnie. Sprzedający w tej branży mają do czynienia z różnymi wariatami, że tak powiem - więc jeśli od początku podyktujesz chamski ton rozmów, to sprzedający z pewnością miły dla ciebie nie będzie (bo w przeszłości wielokrotnie się już użerał).
Im milej, tym bardziej bezproblemowo reklamacja przebiegnie

Edytowane przez JanePanzram
Czas edycji: 2012-04-22 o 13:21
JanePanzram jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2012-04-22, 13:47   #4
eloi
Rozeznanie
 
Avatar eloi
 
Zarejestrowany: 2009-01
Wiadomości: 830
Dot.: reklamacja na allegro

Reklamacja jest opisana w przepisach prawa konsumenckiego, więc prawo do niej mają wyłącznie konsumenci kupujący od przedsiębiorcy.
Rękojmia jest opisana przepisami prawa k.c. i znajduje zastosowanie w sprzedaży niekonsumenckiej - czyli gdy zarówno kupujący jak i sprzedawca stoją na jednej płaszczyźnie (osoba fizyczna-osoba fizyczna lub przedsiębiorca-przedsiębiorca).

Nie mylcie tych dwóch rzeczy, bo każda znajduje zastosowanie w zupełnie innych sytuacjach !

W przypadku uzasadnionych roszczeń z tytułu rękojmi, koszty zakupu i wszystkie koszty wysyłki zwraca sprzedawca po otrzymaniu towaru i na zasadach określonych przez sprzedawcę - kupujący musi się dostosować do wytycznych sprzedawcy w tym względzie. Po upewnieniu się sprzedawcy, że towar został zwrócony w stanie nie zmienionym - jak najszybciej powinien pieniądze zwrócić kupującemu.
__________________
(...)Journey's end in lovers' meeting (...)
"Carpe diem" W.S.
eloi jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2012-04-22, 14:54   #5
shena12
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2012-04
Wiadomości: 80
Dot.: reklamacja na allegro

Dziękuję dziewczyny
shena12 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Forum plotkowe


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 02:12.






© 2000 - 2025 Wizaz.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Jakiekolwiek aktywności, w szczególności: pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie, lub inne wykorzystywanie treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, w szczególności w celu ich eksploracji, zmierzającej do tworzenia, rozwoju, modyfikacji i szkolenia systemów uczenia maszynowego, algorytmów lub sztucznej inteligencji Obowiązek uzyskania wyraźnej i jednoznacznej zgody wymagany jest bez względu sposób pobierania, zwielokrotniania, przechowywania lub innego wykorzystywania treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, jak również bez względu na charakter tych treści, danych i informacji.

Powyższe nie dotyczy wyłącznie przypadków wykorzystywania treści, danych i informacji w celu umożliwienia i ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz umożliwienia pozycjonowania stron internetowych zawierających serwisy internetowe w ramach indeksowania wyników wyszukiwania wyszukiwarek internetowych

Więcej informacji znajdziesz tutaj.