|
Notka |
|
Forum plotkowe Zapraszamy do plotkowania. Na forum plotkowym nie musisz się trzymać tematyki urodowej. Tutaj porozmawiasz o wszystkim co cię interesuje, denerwuje i zadziwia. |
![]() |
|
Narzędzia |
![]() |
#1 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2012-04
Wiadomości: 80
|
reklamacja na allegro
dziewczyny jak wygląda reklamacja jeśli towar był poczęści niezgodny z opisem? gdyż nie było uwzględnione iż spodnie były zwężane?
1.kto ponosi koszta wysyłki odesłanego towaru 2.na jakiej zasadzie odbywa się procedura wysyłki spodni czyli( za pobraniem, czy listem priorytetowym) 3.w jakim czasie od otrzymania przesyłki, sprzedający (osoba prywatna) m a czas na oddanie pieniędzy. Dziękuję ślicznie za każdą odpowiedź ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2012-02
Lokalizacja: Łódź
Wiadomości: 551
|
Dot.: reklamacja na allegro
Cytat:
Kupiłam na Allegro torbę, używana, "bez wad", były 3 zdjęcia, niby wszystko ok ![]() ![]()
__________________
Przygarnę miniaturkę Neonatura Cocoon. ![]() I'm Alive!....I'm Alive!......I'm Alive! And I've got so much more that I want to do Was it music? Was it science that saved me? Or the way that you prayed for me? Yes either way I thank you, I'm alive GM ![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 5 479
|
Dot.: reklamacja na allegro
zwrot
służy do oddania przedmiotu, nie trzeba zbytnio przyczyny zwracania podawać - przedmiot ma być nieużywany, w opakowaniu producenckim i tak dalej. Masz na niego, jak się nie mylę, 10 dni. O zwrot możesz się starać tylko od firmy + jeśli kupiłaś przez Kup Teraz. Przy zwrocie - zwracane są koszta wyłącznie za przedmiot (tyle, ile wylicytowałaś), bez kosztów przesyłek. reklamacja Natomiast do przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji zobowiązani są wszyscy - firmy i osoby prywatne, bez wyjątków. Reklamacja - jeśli będzie przyjęta, to sprzedający musi ci zwrócić za przedmiot i koszty przesyłek. Jak nie przyjęta - to będziesz musiała wpłacić za odesłanie przedmiotu od sprzedającego do ciebie. 1. Ty 2. Odsyłasz poleconym. W żadnym razie za pobraniem - skąd sprzedajacy ma mieć pewność, że nie wysłałaś mu np. szmaty do podłogi w takiej przesyłce? ![]() 3. Nie pamiętam przepisów - najlepiej o taką kwestię pytać się TUTAJ - na forum na allegro, bo tam są świetnie obcykani w takich kwestiach ![]() Zdaje się, że w krótkim czasie. Jeśli napisałaś do sprzedającej o problemie, a ona już na samym początku napisze ci, że żadnej reklamacji nie przyjmie - to radź się na forum allegro, bo wtedy sytuacja jest nieco skomplikowana. EDIT Widzę, że pytasz się rzeczowo, więc pewnie problemów z tym nie będzie, ale podpowiem ci jedną rzecz z zakresu 'know how' przy reklamacjach ubrań. Ta branża - sprzedaż ubrań na aukcjach - sprawia pewne problemy sprzedającym. Są osoby, które kupują ubrania po to, by je raz założyć na imprezę i zaraz zwrócić. Są osoby opryskliwe i atakujące sprzedawców jakby uważały ich za złodziei. Mówiąc w skrócie: bycie sprzedawcą w takiej branży łączy się częstokroć z wieloma potyczkami, a też chamstwem ze strony ludzi. W każdym razie, aby sobie maksymalnie ułatwić przejście przez proces reklamacji: bądź dla sprzedawcy miła, nie oskarżaj go z góry, nie wdawaj się w kłótnie. Sprzedający w tej branży mają do czynienia z różnymi wariatami, że tak powiem - więc jeśli od początku podyktujesz chamski ton rozmów, to sprzedający z pewnością miły dla ciebie nie będzie (bo w przeszłości wielokrotnie się już użerał). Im milej, tym bardziej bezproblemowo reklamacja przebiegnie ![]() Edytowane przez JanePanzram Czas edycji: 2012-04-22 o 13:21 |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2009-01
Wiadomości: 830
|
Dot.: reklamacja na allegro
Reklamacja jest opisana w przepisach prawa konsumenckiego, więc prawo do niej mają wyłącznie konsumenci kupujący od przedsiębiorcy.
Rękojmia jest opisana przepisami prawa k.c. i znajduje zastosowanie w sprzedaży niekonsumenckiej - czyli gdy zarówno kupujący jak i sprzedawca stoją na jednej płaszczyźnie (osoba fizyczna-osoba fizyczna lub przedsiębiorca-przedsiębiorca). Nie mylcie tych dwóch rzeczy, bo każda znajduje zastosowanie w zupełnie innych sytuacjach ! W przypadku uzasadnionych roszczeń z tytułu rękojmi, koszty zakupu i wszystkie koszty wysyłki zwraca sprzedawca po otrzymaniu towaru i na zasadach określonych przez sprzedawcę - kupujący musi się dostosować do wytycznych sprzedawcy w tym względzie. Po upewnieniu się sprzedawcy, że towar został zwrócony w stanie nie zmienionym - jak najszybciej powinien pieniądze zwrócić kupującemu.
__________________
(...)Journey's end in lovers' meeting (...) "Carpe diem" W.S.
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2012-04
Wiadomości: 80
|
Dot.: reklamacja na allegro
Dziękuję dziewczyny
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 02:12.