|
Notka |
|
Praca i biznes W tym miejscu rozmawiamy o pracy i biznesie. Jeśli szukasz pracy, planujesz ją zmienić lub prowadzisz własny biznes, to miejsce jest dla ciebie. |
![]() |
|
Narzędzia |
![]() |
#1 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2020-02
Wiadomości: 30
|
Kiepski onboarding - jak reagować?
Hej, niedawno dołączyłam do nowego zespołu w swojej firmie (przeszłam z innego działu). Mój tzw. onboarding pozostawia wiele do życzenia. Jestem tym kompletnie rozczarowana, bo znam się z zespołem (współpracowaliśmy międzydziałowo ) i dogadywaliśmy się fajnie. Odkąd przyszłam (maj) to jedna osoba poświęciła mi może 3h, kierownik tylko co chwilę powtarza, że tak tak już się mną zajmuje, ale nie idą za tym czyny. Na poczatku dostałam 2 zadania, z którymi szybko się uwinęłam i zaraportowałam, po tym nie dostałam żadnych konkretnych zadań, ani wytycznych czym miałabym się zajmować, ani planu na dalsze szkolenie. Oczywiście w wolnym czasie czytam procedury, zapoznaję się z tym z czym mogę na własną rękę. Rozumiem, jakby każdy miał pełne ręce roboty, ale kilka przerw w ciągu dnia (nie krótkich) każdemu wpada, nikogo nie rozliczam, ale skoro jestem ignorowana, to musiałam poczynić pewne obserwacje. Jak się domyślacie, jestem okropnie rozczarowana i zniechęcona.. kilka razy dawałam komunikaty o tym, że coś to szkolenie "nie idzie" itd. Osoby, z którymi znam się z innych działów pytają jak tam, jak idzie szkolenie, czy mam już jakieś swoje projekty, nad czym pracuję, bo wewnętrznie to przecież już dużo umiem, więc szkolenie powinno pójść migusiem (no tak, tylko jak ma iść jak nikt mi nie poświęca czasu). Moje pytanie jest następujące, jak powinnam zareagować? Jak reagować na kiepski onboarding? Byliście kiedyś w takiej sytuacji, a może to wam ktoś kiedyś zwrócił uwagę?
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2007-01
Lokalizacja: W podróży
Wiadomości: 6 906
|
Dot.: Kiepski onboarding - jak reagować?
Moja propozycja, to wysłanie oficjalnego maila z prośbą o nakierowanie, jak mają wyglądać Twoje kolejne dni/tygodnie. Z kim spotkania i kiedy, jakie działania powinnaś wykonywać, czego w tym czasie nauczyć itp. I dołączenie do maila wszystkich istotnych osób - przełożonego, jego szefa, osobę z HR. Trudno, żeby mail przeszedł bez odpowiedzi.
Jeśli nie to, to zaplanować i spotkać się na spotkaniu z przełożonym, gdzie dokładnie omówić plan działania dla Ciebie na najbliższe tygodnie. Tylko spotkanie oczywiście oficjalnie zaplanowane, aby przełożony wiedział, czego ma dotyczyć i przygotował się do niego. Ze swojej strony również możesz zaplanować, jakich Ty byś oczekiwała wprowadzeń, pokazanie jakich procedur, działań itp. Wysłane z aplikacji Forum Wizaz |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 16:35.