wadliwy towar-wazne - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Forum plotkowe

Notka

Forum plotkowe Zapraszamy do plotkowania. Na forum plotkowym nie musisz się trzymać tematyki urodowej. Tutaj porozmawiasz o wszystkim co cię interesuje, denerwuje i zadziwia.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2009-10-27, 18:47   #1
antidotum89
Wtajemniczenie
 
Avatar antidotum89
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiadomości: 2 797

wadliwy towar-wazne


mam pytanie, mam tez nadzieje ze ktos bedzie mi mogł pomoc
otoz kupiłam dzis sweter(nie na przecenie) ale w domu okazało sie ze ma skaze tzn zaciagniete jest na nim oczko, tak jakby przy produkcji komus zabrakło wełłny;p niestety w sklepie widniala tabliczka ze nie mozna zwracac towaru a jedynie wymieniac, czy sprzedawca moze tak postapic?
z góry dziekuje za odp
antidotum89 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 18:56   #2
SdC
Zakorzenienie
 
Avatar SdC
 
Zarejestrowany: 2008-12
Wiadomości: 5 705
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez antidotum89 Pokaż wiadomość
mam pytanie, mam tez nadzieje ze ktos bedzie mi mogł pomoc
otoz kupiłam dzis sweter(nie na przecenie) ale w domu okazało sie ze ma skaze tzn zaciagniete jest na nim oczko, tak jakby przy produkcji komus zabrakło wełłny;p niestety w sklepie widniala tabliczka ze nie mozna zwracac towaru a jedynie wymieniac, czy sprzedawca moze tak postapic?
z góry dziekuje za odp
Może.
SdC jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 18:58   #3
zawszeboska
Zakorzenienie
 
Avatar zawszeboska
 
Zarejestrowany: 2006-05
Lokalizacja: pl
Wiadomości: 4 955
Dot.: wadliwy towar-wazne

Wydaje mi się, że jeśli towar jest wadliwy, to możesz go reklamować.
zawszeboska jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:01   #4
Cyska
Zakorzenienie
 
Avatar Cyska
 
Zarejestrowany: 2007-10
Lokalizacja: lbn/waw
Wiadomości: 10 088
GG do Cyska
Dot.: wadliwy towar-wazne

zwrócić nie mżesz ale reklamować tak
__________________
Cyska jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:06   #5
antidotum89
Wtajemniczenie
 
Avatar antidotum89
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiadomości: 2 797
Dot.: wadliwy towar-wazne

no ale dlaczego, przeciez istnieje cos takiego jak niezgodnosc z umowa czyz nie?
antidotum89 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:13   #6
SdC
Zakorzenienie
 
Avatar SdC
 
Zarejestrowany: 2008-12
Wiadomości: 5 705
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez antidotum89 Pokaż wiadomość
no ale dlaczego, przeciez istnieje cos takiego jak niezgodnosc z umowa czyz nie?
Tak, ale akurat to jest wada, którą mogłaś zobaczyć w sklepie już, więc może nawet nie przyjąć do reklamacji . A prawo pozwala sprzedawcy zastrzec sobie, że nie będzie przyjmował zwrotu.
SdC jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:15   #7
Cyska
Zakorzenienie
 
Avatar Cyska
 
Zarejestrowany: 2007-10
Lokalizacja: lbn/waw
Wiadomości: 10 088
GG do Cyska
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez antidotum89 Pokaż wiadomość
no ale dlaczego, przeciez istnieje cos takiego jak niezgodnosc z umowa czyz nie?
Nie wiem czy cie dobrze zrozumialam ale sprzedawca nie moze napisać, że nie uznaje reklamacji, anie zwrotu.
Jesli zle cie zrozumialam to sroki
__________________
Cyska jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując

Najlepsze Promocje i Wyprzedaże

REKLAMA
Stary 2009-10-27, 19:17   #8
SdC
Zakorzenienie
 
Avatar SdC
 
Zarejestrowany: 2008-12
Wiadomości: 5 705
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez Cyska Pokaż wiadomość
Nie wiem czy cie dobrze zrozumialam ale sprzedawca nie moze napisać, że nie uznaje reklamacji, anie zwrotu.
Jesli zle cie zrozumialam to sroki
A jeśli nie uzna reklamacji?
SdC jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:27   #9
antidotum89
Wtajemniczenie
 
Avatar antidotum89
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiadomości: 2 797
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez SdC Pokaż wiadomość
A jeśli nie uzna reklamacji?

reklamacje uznaje producent, chodzi mi o wymiane albo zwrot kasy, tylko z wymiana bedzie ciezko bo to był ostatni rozmiarowo, wiec juz sama nie wiem moze napisac ze nie mozna zwracac czy nie?
antidotum89 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:28   #10
lilijkowa
Rozeznanie
 
Avatar lilijkowa
 
Zarejestrowany: 2008-12
Lokalizacja: ...
Wiadomości: 880
Dot.: wadliwy towar-wazne

Pojdz do sklepu i powiedz, ze chcesz go wymienic (ten sam model tylko bez skazy).
A jak nie podziala to moze postrasz UOKiK ?
__________________
Zły postępek czasem okazuje się jedynym słusznym.

Edytowane przez lilijkowa
Czas edycji: 2009-10-27 o 19:28 Powód: literówka
lilijkowa jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:30   #11
antidotum89
Wtajemniczenie
 
Avatar antidotum89
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiadomości: 2 797
Dot.: wadliwy towar-wazne

ehhh kurcze normalnie jestem zła, mam nadzieje ze mi nie beda wciskac ze kartka jest ze nie mozna zwracac (p[isało ze ewentualnie wymienic) ale ja wiem teraz ze nie mam na co wymienic bo nie było innego rozmiaru (o kolorze nie wspomne)
antidotum89 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując

Okazje i pomysły na prezent

REKLAMA
Stary 2009-10-27, 19:34   #12
MALENSTWO84
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2009-05
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 270
Dot.: wadliwy towar-wazne

no to masz wybór- albo chodzic w swetrze ze skazą, albo próbowac go wymienic na inny, może podobny, ale pełnowartościowy. ja się wsumie kiedyś wykłóciłam w New Yorkerze. Kupiłam sukienkę, której się "rozszedł"szew. Laska w sklepie powiedziała mi, że mi może wymienic na inną, bez wady, ale doszłam do wniosku, że to wina materiału i że nie chcę się męczyc i nosic co jakiś czas sukienki do wymiany. Skończyło się na tym, że mi rzuciła <wow> kasę na ladę .... wyszłam zadowolona
MALENSTWO84 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:36   #13
rozowo
Raczkowanie
 
Avatar rozowo
 
Zarejestrowany: 2005-09
Lokalizacja: gdynia
Wiadomości: 392
Dot.: wadliwy towar-wazne

Zgodnie z prawem konsumenta masz 2 lata gwarancji na zakupiony towar i w tym czasie sprzedawca ma obowiazek taka reklamacje przyjac,ale to nie znaczy ze musi ja rozpatrzyc z pozytywnym dla ciebie efektem.Reklamacja powinna zostac zlozona niedluzej niz w ciagu bodajze 2 miesiecy od wykrycia wady.
Co do zwrotow i wymiany towaru to kazdy sklep moze indywidualnie ustalic czy przyjmuje zwroty i wymiane towaru, co jest zgodne z prawem konsumenckim.
Zreszta zawsze mozesz pogadac ze sprzedawca i zobaczyc co Ci zaproponuje,bo wiele sklepow idzie klientom na reke.
rozowo jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 19:37   #14
antidotum89
Wtajemniczenie
 
Avatar antidotum89
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiadomości: 2 797
Dot.: wadliwy towar-wazne

szczesciara, naleze do tych wytrwałych w swych postanowieniach wiec sprobuje go oddac, a nie wie ktos jak wyglada zwrpt kasy gdy płaciłam karta?
antidotum89 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 20:11   #15
Cyska
Zakorzenienie
 
Avatar Cyska
 
Zarejestrowany: 2007-10
Lokalizacja: lbn/waw
Wiadomości: 10 088
GG do Cyska
Dot.: wadliwy towar-wazne

ale skoro napisał, że zwrotów nie przyjmuje(bo tak może) to nie sądze żeby to zrobił..
__________________
Cyska jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 21:12   #16
Lexie
Przyjaciel wizaz.pl
 
Avatar Lexie
 
Zarejestrowany: 2004-06
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 33 873
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez antidotum89 Pokaż wiadomość
szczesciara, naleze do tych wytrwałych w swych postanowieniach wiec sprobuje go oddac, a nie wie ktos jak wyglada zwrpt kasy gdy płaciłam karta?
Dostaje się gotówkę do ręki.

Ale skoro mają tam napisane, że nie przyjmują zwrotów, to pewnie nie przyjmą.

Spróbuj wymienić - może w innym sklepie tej sieci będą mieli interesujący Cię rozmiar?
Lexie jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 21:31   #17
SdC
Zakorzenienie
 
Avatar SdC
 
Zarejestrowany: 2008-12
Wiadomości: 5 705
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez antidotum89 Pokaż wiadomość
szczesciara, naleze do tych wytrwałych w swych postanowieniach wiec sprobuje go oddac, a nie wie ktos jak wyglada zwrpt kasy gdy płaciłam karta?
Ja miałam zwrot na konto.
SdC jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 21:44   #18
Selene2203
Rozeznanie
 
Zarejestrowany: 2008-07
Lokalizacja: łódzkie
Wiadomości: 764
Dot.: wadliwy towar-wazne

A mi się wydaje, że "nie przyjmowanie zwrotów" jest w takim sensie, że nie przyjęliby Ci swetra, gdybyś po powrocie do domu stwierdziła, że jednak Ci się nie podoba i go nie chcesz. Reklamacja to jednak co innego. Próbuj, mi spódnicę ze skazą (zaciągnięty była materiał) wymienili na inną, bez skazy. Też rozmiaru na sklepie nie było, pani sprowadzała.
__________________
MAXMODELS

Żyję w przekonaniu, że...



"Everybody lies"

Dr House


Selene2203 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 21:45   #19
nagi_aniolek
Zakorzenienie
 
Avatar nagi_aniolek
 
Zarejestrowany: 2006-08
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 3 147
Dot.: wadliwy towar-wazne

w new yorkerze też nie przyjmują zwrotów, jednak kiedy kupowałam spodnie materiałowe pan bardzo nieumiejętnie mi je rozklipsował i została dziura - zauważyłam dopiero w domu. poszłam oddać za parę dni i kiedy nie wybrałam nic na wymianę (nie było już tych spodni w moim rozmiarze) pani oddała mi pieniążki. więc zawsze warto spróbować
__________________

Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy.
Marilyn Monroe
nagi_aniolek jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-27, 21:58   #20
antidotum89
Wtajemniczenie
 
Avatar antidotum89
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiadomości: 2 797
Dot.: wadliwy towar-wazne

DZIEKUJE pocieszyłescie mnie mam nadzieje ze sie uda
antidotum89 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-28, 12:25   #21
eyo
Zakorzenienie
 
Avatar eyo
 
Zarejestrowany: 2008-01
Wiadomości: 16 988
Dot.: wadliwy towar-wazne

1) ot tak oddać go nie możesz, przyjęcie towaru do zwrotu to dobra wola sprzedawcy i w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z reklamacją

masz dwie opcje :
1) zgłosić reklamację, reklamcję przyjac muszą czy im się to podoba czy nie. W żadnym wypadku w pierwszej decyzji nikt Ci na ogół kasy nie zwróci - będzie to albo naprawa towaru albo co bardziej prawodopodobne wymiana na inny, niewadliwy sweter. Reklamcję rozpatruje producent swtera a nie sprzedawca.

2) Możesz zwłożyc podanie o niezgodość towaru z umową i powoływać sie na rzecznika praw konsumenckich. W tym wypadku wyjścia jw. czyli albo naprawa albo wymiana na niewadliwy z tym, że tego typu reklmacje rozpatruje sprzedawac bo to on zawierał z tobą umowę ( a informacje o wadach swetra nie było więc sweter z umową jest nie zgodny).

3) To, że mogłaś zauwazyć wadę w sklepie nie ma nic do rzeczy - zauważyłaś ją przy użytkowaniu i już. To w gestii sprzdawcy leży żeby informowac w sklepie o wadach a nie w Twojej żeby sweter pod lupą przeglądać.

* w razie niemożności naprawy bądź braku swterka na stanie możesz otrzymać zwrot kasy, w innej opcji możesz sie go domagać dopiero z tego co pamiętam koło 3ciej z kolei reklamacji.

* pamietaj, że od zauważenia wady masz 2 miesiace na zgłoszenie zarówno reklamacji jak i złożenie tego tam podania

* pamietaj, ze jak w razie reklamacji nei uzyskasz odpowiedzi pisemnej w terminie to zostaje ona uznana za podstawną ( 14 dni)

Chyba, ze Ci z dobrej woli na miejscu wymianią na dbry ale jak nie to zbieraj na wszystko papiery i podpisy.
__________________
...

Prędzej czy później cmentarze są pełne wszystkich.

15.02.2017 ♥
eyo jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-28, 13:30   #22
antidotum89
Wtajemniczenie
 
Avatar antidotum89
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiadomości: 2 797
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez eyo Pokaż wiadomość
1) ot tak oddać go nie możesz, przyjęcie towaru do zwrotu to dobra wola sprzedawcy i w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z reklamacją

masz dwie opcje :
1) zgłosić reklamację, reklamcję przyjac muszą czy im się to podoba czy nie. W żadnym wypadku w pierwszej decyzji nikt Ci na ogół kasy nie zwróci - będzie to albo naprawa towaru albo co bardziej prawodopodobne wymiana na inny, niewadliwy sweter. Reklamcję rozpatruje producent swtera a nie sprzedawca.

2) Możesz zwłożyc podanie o niezgodość towaru z umową i powoływać sie na rzecznika praw konsumenckich. W tym wypadku wyjścia jw. czyli albo naprawa albo wymiana na niewadliwy z tym, że tego typu reklmacje rozpatruje sprzedawac bo to on zawierał z tobą umowę ( a informacje o wadach swetra nie było więc sweter z umową jest nie zgodny).

3) To, że mogłaś zauwazyć wadę w sklepie nie ma nic do rzeczy - zauważyłaś ją przy użytkowaniu i już. To w gestii sprzdawcy leży żeby informowac w sklepie o wadach a nie w Twojej żeby sweter pod lupą przeglądać.

* w razie niemożności naprawy bądź braku swterka na stanie możesz otrzymać zwrot kasy, w innej opcji możesz sie go domagać dopiero z tego co pamiętam koło 3ciej z kolei reklamacji.

* pamietaj, że od zauważenia wady masz 2 miesiace na zgłoszenie zarówno reklamacji jak i złożenie tego tam podania

* pamietaj, ze jak w razie reklamacji nei uzyskasz odpowiedzi pisemnej w terminie to zostaje ona uznana za podstawną ( 14 dni)

Chyba, ze Ci z dobrej woli na miejscu wymianią na dbry ale jak nie to zbieraj na wszystko papiery i podpisy.

bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz dzisiaj niestety nie mogłam isc do dklpeu poniewaz miałam zajecia a otwarty był od 11, ale jutro juz sie tam stawie i niech sie mnie boja
antidotum89 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-28, 13:43   #23
Lexie
Przyjaciel wizaz.pl
 
Avatar Lexie
 
Zarejestrowany: 2004-06
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 33 873
Dot.: wadliwy towar-wazne

Cytat:
Napisane przez eyo Pokaż wiadomość
1) zgłosić reklamację, reklamcję przyjac muszą czy im się to podoba czy nie. W żadnym wypadku w pierwszej decyzji nikt Ci na ogół kasy nie zwróci - będzie to albo naprawa towaru albo co bardziej prawodopodobne wymiana na inny, niewadliwy sweter. Reklamcję rozpatruje producent swtera a nie sprzedawca
A w praktyce i tak często bywa, że reklamacje rozpatruje kierownik sklepu i tyle Rozmawiałam z pewną znajomą która była kierowniczką w trollu bodajże i u nich właśnie tak to wyglądało... Że wszystko zależało od jej decyzji, na papierkach podpisywały się jej koleżanki.
Lexie jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując

Najlepsze Promocje i WyprzedaĹźe

REKLAMA
Stary 2009-10-28, 16:11   #24
kiniaczek
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2004-12
Wiadomości: 320
Dot.: wadliwy towar-wazne

Pozwolę sobie tylko sprostować.
Cytat:
Napisane przez eyo Pokaż wiadomość
1) zgłosić reklamację, reklamcję przyjac muszą czy im się to podoba czy nie. W żadnym wypadku w pierwszej decyzji nikt Ci na ogół kasy nie zwróci - będzie to albo naprawa towaru albo co bardziej prawodopodobne wymiana na inny, niewadliwy sweter. Reklamcję rozpatruje producent swtera a nie sprzedawca.
Rozumiem, że chodzi tu o gwarancję. Jest to kwestia tylko dobrej woli czy to sprzedawcy, czy producenta, nikt nie musi jej udzielać i podejrzewam, że w przypadku swetra niestety tak właśnie jest.
Cytat:
* w razie niemożności naprawy bądź braku swterka na stanie możesz otrzymać zwrot kasy, w innej opcji możesz sie go domagać dopiero z tego co pamiętam koło 3ciej z kolei reklamacji.
Wtedy może żądać obniżenia ceny, bądź odstąpienia od umowy. Z tym, że od umowy nie można odstąpić jeśli wada jest nieistotna. I nie kojarzę zapisu o 3 reklamacjach.

Pamiętaj też, że w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
kiniaczek jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-28, 17:10   #25
antidotum89
Wtajemniczenie
 
Avatar antidotum89
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiadomości: 2 797
Dot.: wadliwy towar-wazne

ja jestem tez pewna ze reklamacje musi przyjac sprzedawca czy chce czy nie
antidotum89 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-10-28, 17:45   #26
kiniaczek
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2004-12
Wiadomości: 320
Dot.: wadliwy towar-wazne

Jeśli chodzi o niezgodność towaru z umową, o którym pisała eyo w punkcie drugim to i owszem. Jeśli chodzi o gwarancję, o którym jak sądzę pisała w punkcie pierwszym, to niestety nie, bowiem może w ogóle nie zostać udzielona.

Edytowane przez kiniaczek
Czas edycji: 2009-10-28 o 17:50
kiniaczek jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Forum plotkowe


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 09:07.






© 2000 - 2025 Wizaz.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Jakiekolwiek aktywności, w szczególności: pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie, lub inne wykorzystywanie treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, w szczególności w celu ich eksploracji, zmierzającej do tworzenia, rozwoju, modyfikacji i szkolenia systemów uczenia maszynowego, algorytmów lub sztucznej inteligencji Obowiązek uzyskania wyraźnej i jednoznacznej zgody wymagany jest bez względu sposób pobierania, zwielokrotniania, przechowywania lub innego wykorzystywania treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, jak również bez względu na charakter tych treści, danych i informacji.

Powyższe nie dotyczy wyłącznie przypadków wykorzystywania treści, danych i informacji w celu umożliwienia i ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz umożliwienia pozycjonowania stron internetowych zawierających serwisy internetowe w ramach indeksowania wyników wyszukiwania wyszukiwarek internetowych

Więcej informacji znajdziesz tutaj.